Belgen kiezen voor Volkswagen

Auteur: , 40 Reacties

Wat dat betreft zijn het net Nederlanders.

Golf

Voorlopig is het Volkswagen die in België aan het langste eind trekt. Wie nog niet op de kalender heeft gekeken, het is juli en dat betekent dat de eerste helft van het jaar erop zit. In het eerste halfjaar verkocht Volkswagen de meeste auto’s bij onze Zuiderburen. Het gaat in totaal om 33.369 auto’s van het merk.

Daarmee staat Volkswagen weer ouderwets op nummer één. De afgelopen jaren trok Renault aan het langste eind, maar moet nu dus deze plaats afstaan aan de Duitse autobouwer. De Fransen hebben nog een halfjaar om een inhaalslag te maken. Volkswagen heeft een marktaandeel van 10,07 procent in België. Het merk verkocht 3.700 auto’s meer in vergelijking met dezelfde periode, een jaar geleden. Dat is een toename van 12,5 procent.

Volkswagen is de hete adem van Renault nog niet kwijt. Het merk volgt op de voet met 30.145 verkopen. Op de derde plaats staat Peugeot met 26.064 verkopen. De algehele verkoop van auto’s in België nam in het eerste halfjaar toe met 2,81 procent. Hekkensluiters van de top vijf zijn BMW en Opel. (Bron: Febiac, via HLN)

Foto: GTI Clubsport via @kuifje op Autojunk



40 reacties

De gti clubsport is ook echt een plaatje
@ritchie: inderdaad. Poep simpel. Witte golf. Zwart spoilertje. Velgen en klaar.
@stamp: Normaal een kotscombi. Dit ziet er inderdaad lekker uit!
@stamp: De uitleg die je gaf over de GTI, gaat ook wel op in jou, een typische VAG-hater.
dit moet voor reneault te doen zijn, staat erom bekend dat dit zo’n beetje het export merk van belgie is.
Lekkere clubsport op de header.
Mijn landgenoten zijn spijtig genoeg imagogevoelig, een Golf klinkt nog altijd beter dan een Kia of Skoda en dat mag wat kosten ook qua defecten (weet ik uit goede bron,een maat van mij was tot voor kort VW-Monteur), toen ik de Skoda 2.0TDI net kocht heb ik enkele nieuwe Golfjes als inloopwagen gehad (dit omdat mijn oorspronkelijk bestelde Octavia 1.6TDI na een dag onherstelbaar stuk was wegens fabrieksfout, de auto was niet mijn keuze maar van mijn medevennoot meerderheidsaandeelhouder) die ondanks gelijke onderdelen bizar genoeg niet zo lekker reden als mijn Skoda 2.0TDI en die tot mijn verbazing vrij betrouwbaar is na de horrorverhalen die mijn maat mee thuisbracht , De leasemarkt heeft er ook mee te maken, het heeft wat moeite gekost voor mijn broer om een Suberb krijgen, alle collega’s rijden VW.
@volvo_440_turbo: Duidelijk verhaal. lekker kort ook.
@postzegel: maar wel fijn dat de auto door horrorverhalen te vertellen betrouwbaarder is geworden! Ga ik ook proberen met m’n Alfa’s, baat het niet…..,
@alfalfa: …..dan sta je toch stil in mooiere auto?
@stamp: inderdaad liever dat, dan een VAG product.
@mikje90: nou, zo kort door de bocht wil ik niet gaan. Neigt naar ” lelijk omdat VAG”. Een Alfa Romeo Arna is niet perse mooi en een Volkswagen Scirocco niet perse lelijk.
@stamp: per definitie…?
@stamp: een scirocco is inderdaad niet per definitie lelijk. Hij is gewoon lelijk;)
@Volvo_440_turbo: en wat vond je medevennoot meerderheidsaandeelhouder daar van? Rofl
@n0zem: van? Ik had hem toen wel verwittigd om geen VAG te kiezen, maar de Octavia was fiscaal voordelig én ruim, ik had hem nog geen dag, onherstelbare elektronicaproblemen, men wou ons het geld niet teruggeven we mochten wel een andere kiezen, dan maar de 2.0 TDI gekozen, die toch wel degelijker lijkt, ook wat rijplezier betreft is er een groot verschil met de 1.6 TDI, beaamt ook mijn monteur die zelf een 1.6TDI had die na 100000 km versleten aanvoelde. In de wachttijd van een jaar heb ik met vele verschillende Volkswagens en Skoda’s gereden, allemaal aanloopwagens, sommige met enkele kilometers op de teller, sommige wat ouder. Eerlijk? Volkswagen zou ik zeker NOOIT kopen, sommige Skoda’s misschien nog wel. Mijn maat die bij VW monteur was vertelde dat er een gegeven moment 7 op de 10 Golfjes GTD de toonzaal al schokkend uitreden en dat ze de mensen met een smoesje hiermee wegstuurde. Da’s toch niet normaal?
Net zo fantasieloos als wij Nederlanders dus.
Een kinderhand is gauw gevuld.
Blijkbaar kiezen Belgen ook voor kwaliteit.. als is dat aan hun wegennetwerk niet te merken. Gisteren naar Antwerpen geweest, vandaag een afspraak bij de tandarts voor vier nieuwe vullingen.
@ihrte: zeker dat het niet aan de tandpasta uit de Action of de Zeeman lag?
@stamp: Je moet ook niet proberen om door de middenberm te rijden! Dat niet al je vullingen en kronen los zijn getrild is een wonder te noemen.
@ihrte: Dat is dus het niveau van de kwaliteit waarvoor de Belgen kiezen.
@ihrte: welke weg tussen NL en Antwerpen lag er dan zo slecht bij?
@ihrte: had je maar geen Golf moeten nemen.
Blijkbaar kiezen Belgen ook voor kwaliteit.. als is dat aan hun wegennetwerk niet te merken. Gisteren naar Antwerpen geweest, vandaag een afspraak bij de tandarts voor vier nieuwe vullingen.
@ihrte: zeker dat het niet aan de tandpasta uit de Action of de Zeeman lag?
@winkeb:
Touché!
Sjoemelopmerkingen incoming…!!

VW heeft natuurlijk ook het voordeel van het grote motorenaanbod en grote aanbod qua modellen.

Persoonlijk zou ik voor een Skoda gaan. Dat is eigenlijk echt een auto voor een volk. Veel auto voor relatief weinig geld.
Snap het ook wel maar dat mag je hier natuurlijk niet zeggen. Als je de Passat met bijvoorbeeld de Talisman vergelijkt is dat echt een gigantisch verschil.
Kom veel in België maar verschil begint ook op te vallen. Veel meer duurdere en nieuwere auto’s daar. Wel op het zelfde prijs niveau als hier. Maar wij rijden alleen 1 of 2 klasse lager of een oudere auto voor het zelfde geld.
Wordt hier enkel VW in rekening genomen of de hele VAG stal? Want in Bels zie je wel veel Skoda rijden
Nederland is Aygo-en-aanverwanten land bij uitstek. Dankzij het belastingstelsel kunnen velen zich enkel nog een koekblik aanschaffen. De leidt tot jaloezie naar de Belgen toe, deze jaloezie wordt dikwijls geventileerd door af te geven op de staat van de Belgische wegen. Die valt echter best mee, de verklaring voor dit gezeur is dat de gemiddelde Nederlander leidt aan het Maarten Van Rossem syndroom.
@johnwaters:
Daar gaan we weer!
*zet de popcorn klaar*
@johnwaters: Kom op joh, het wegdek in België IS gewoon voor het overgrote deel belabberd. Ik rijd met gepaste regelmaat door de Liefkenshoektunnel en Waaslandtunnel richting Brugge naar mijn schoonfamilie en terug… Wat een puinhoop én je moet er nog voor betalen ook! Ik rijd zelfs niet in een Aygo, al zijn het voor in de stad best leuke karretjes! :-)
@tge1: je bent de Tijsmanstunnel vergeten, 3 tunnels voor 1 prijs. En neen, dat is geen puinhoop daar.
@johnwaters: Tsja, dat ligt aan hoe hoog je de lat legt, ik vind het bijzonder oncomfortabel om door de Tijsmanstunnel met een stug geveerde auto…. Om over de Beverentunnel en de weg naar en oprit naar de E34 maar niet te spreken… Ik blijf daar altijd preventief links hangen. :-) Rijd eens door de Westerscheldetunnel… Goedkoper en veel netter onderhouden! Maar waar maak ik me eigenlijk druk om, ik woon, naar grote tevredenheid, in Nederland! Ik hou van België, trouwens, maar niet van de vage infrastructuur.
@tge1: gelukkig hanteert men niet overal ter wereld dezelfde normen en waarden zoals die in Nederland tegenwoordig gangbaar zijn.
@tge1:
Groot gelijk hoor.
Ik ben Belg maar ben niet te beroerd om toe te geven dat onze wegen en alles wat er bij hoort niet echt van topkwaliteit zijn.

Aan de rijstijl en snelheid van de Belgen te zien liggen ze niet wakker van de staat van het wegdek!
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft stamp zelf een VAG product thuis staan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).