De imposante McLaren Speedtail mag voor het eerst buitenspelen in België.
Als je even het bewijs wil dat tijd vliegt, kun je wat ondergetekende betreft de McLaren Speedtail er even bijpakken. De introductie en onthulling van die auto was in oktober 2018: zo’n anderhalf jaar geleden. Gevoelsmatig is dat veel korter geleden.
Wie niet bekend is met de Speedtail, even kort. Het is de nieuwste hypercar van het merk, of zoals McLaren zelf het noemt de ‘Ultimate Series’. De Speedtail is een soort spirituele opvolger van de McLaren F1, vanwege zijn hoge topsnelheid (meer dan 400 km/u) en interieurconfiguratie met drie stoelen: één in het midden voor de bestuurder. Aandrijving gaat zoals je kunt verwachten door een 4.0 liter V8 die in de Speedtail 1.050 pk levert.
Wie een Speedtail heeft besteld, nogmaals, dat is bijna twee jaar geleden, heeft de auto nog niet binnen. Natuurlijk zijn er de nodige prototypes en auto’s van McLaren zelf, naast auto’s waarmee journalisten alvast even mochten sturen. Er komen 106 auto’s voor de rijke stinkerds c.q. verzamelaars. De eerste is ondertussen onderweg en is geland bij de McLaren-showroom.
En dat is goed nieuws voor België, want zij hebben de ‘primeur’. De McLaren Speedtail van de dealer in Brussel is de eerste klantenauto. Het exemplaar is uitgevoerd in donkerblauw (Burton Blue?) met oranje remklauwen: een veilige keuze.
Zoals gezegd staat de auto nog bij de dealer, nog niet op wit-rode kentekenplaten. Wanneer dat gebeurt en je spot hem toevallig: Autojunk staat altijd open!
Echt een hele vette bak!
Sinds een week kunnen we hem ook in Forza Horizon 4 rijden.
Ik persoonlijk kan hier nou echt niet onder de indruk van zijn. Een auto in die klasse moet toch uitstraling hebben lijkt mij. Het doet mij een beetje denken aan een blob fish. Doe mij maar een gewone mclaren, doet mij meer.
Die Belgische foto’s zijn wel een beetje troosteloos.
Waar heb je die Belgische foto’s gezien dan? Het artikel geeft aan dat in België een donkerblauw exemplaar staat…
@White_Lightning: in het artikel. De blauwe is gefotografeerd in Overijse of “brussels”.
@White_Lightning: dank je voor de prachtige voorzet. Nu kan ik eens doodserieus zeggen: “stond op fees boek”.
Technisch misschien wel één van de best uitontwikkelde supersportwagens. Maar mooi kan ik hem niet vinden, die aerodynamische wieldoppen passen niet zo goed bij een sportwagen, en die achterkant is wel heel raar lang.
Even deftige foto’s nemen van de achterkant (waar het in deze auto specifiek om draait) was er blijkbaar te veel aan.
@dromedaris: zal niet de moeite zijn blijkbaar
Alleen kan je nu beter even binnen blijven ?
@ghost: beste klant, uw auto waar u twee jaar op gewacht heeft is aangekomen. Maar u mag er niet om komen… ?
Ben benieuwd waar ie hier in België de auto serieus gaat uitlaten? Er zijn enkele autowegen zonder putten, maar je moet ze wel weten…
Je loopt wel wat achter Volvo 440 turbo.
Een ding alvast, in NL rij je enkel in eerste en in BE in 3de.
Voor de hogere schakels moet je in DU zijn.
Daarom de putdeksels op de wielen.
@Volvo_440_turbo: iedereen weet toch dat die ene plek in België zonder putten in de weg het circuit van Spa is?
Tja maar tegen 100 de Raidillion op gaat niet lukken Mashell, dan bol je terug.
Gelukkig is NL zo plat als een vijg :-)
Vergeet Circuit Zolder niet!