• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen ID.1: de opvolger van de e-Up is onderweg

Auteur: Loek, gepost 16 maart 2020 om 19:02 – 19 Reacties

Volkswagen e-Up wordt ID.1

De kleinste telg van het elektrische offensief van Volkswagen gaat – logischerwijs – ID.1 heten.

Volkswagen hun ID-label is los met de ID.3. Die moet je zien als een soort elektrische Golf. Een belangrijke auto dus voor het merk. Er is echter nog een segment waar het wellicht belangrijker is dan ooit dat ze eens elektrisch worden. Het A-segment.

Nou is Volkswagen daar ook wel redelijk vertegenwoordigd, met hun e-Up (op de redactie beter bekend als Eup). De volledig elektrische stadsrakker van VW is recent vernieuwd en heeft nu redelijke specs voor zijn geld. Echt goedkoop is anders (hij kost zo’n 23.500 euro), maar zo duur is elektrisch rijden momenteel. Laat er nog één generatie overheen gaan en je hebt een vrijwel perfecte elektrische stadswagen.

En die komt eraan! De e-Up wordt rond 2023 opgevolgd door een gloednieuwe elektrische instapper, deze gaat ID.1 heten. Niet onvoorspelbaar, wel logisch. Specificaties liggen nog even in de toekomst, maar het wordt hopelijk beter dan de 250 km voor 23.500 euro van de Eup. Nogmaals, dat is niet slecht, maar het is niet bepaald de 10.000 euro die de reguliere Up ooit kostte. Die ook nog eens dubbel zo ver komt.

Daarmee neemt Volkswagen dus na één generatie afscheid van de naam Up!. Want net zoals dat er geen elektrische Golf komt, wordt alles opgeschoven naar de ID-range. De Volkswagen ID.1 zal daarom een verkleind MEB-platform gebruiken en van de grond af aan ontworpen worden als elektrische auto. Zoals gezegd, we kunnen de kleinste ID verwachten in 2023. (via Car Magazine)

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Gelekt: dit is de Volkswagen ID.6!
  • Dit kost de Volkswagen ID.4 GTX
  • Volkswagen ID.5 is officieel, meteen ook als GTX
    Volkswagen ID.5 is officieel, meteen ook als GTX

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

e-up, Elektrisch, Volkswagen

Vorig bericht: « België pakt primeur met de McLaren Speedtail
Volgend bericht: Spaanse Mercedes-fabriek dichtgegooid door werknemers »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchcarwizard zegt

    16 maart 2020 om 19:36

    2023!!

    Login om te reageren
    • haroldv zegt

      16 maart 2020 om 19:38

      @baidu: na corona dus

      Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        16 maart 2020 om 20:15

        @haroldv: Ik hoop het!

        Login om te reageren
  2. pa045 zegt

    16 maart 2020 om 19:58

    Nog 1 generatie en 23500 voor een auto in deze klasse is normaal.
    Niet dat iedereen deze nu kan betalen. Maar wie kan überhaupt nog een nieuwe auto betalen?
    Een normale werknemer helaas al lang niet meer.

    Login om te reageren
  3. schreute01 zegt

    16 maart 2020 om 19:59

    2023? Dan is ie er eerder dan de ID 3.

    Login om te reageren
  4. monsieurleloure zegt

    16 maart 2020 om 20:08

    De ID-1 komt ook in gelimiteerde oplage zodat ze net onder de maximale Co2 uitstootgrens komen voor 2023?!

    Login om te reageren
  5. faalhaas zegt

    16 maart 2020 om 21:56

    Hoe kan een elektrische auto met potentieel veel minder onderdelen 2x duurder zijn dan een conventionele brandstofauto?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 maart 2020 om 22:08

      @faalhaas: je zou zeggen dat het is omdat de accu zo duur is.
      Maar elke keer als ik sta te tanken, vraag ik me af: hoe kan een liter Cola hier bij het tankstation, terwijl het maar suikerwater met een kleurtje is en gewoon met BTW belast wordt, nou zoveel duurder zijn dan een liter benzine? Daar is ik weet niet hoeveel plankton voor gestorven, het heeft duizenden jaren gerijpt, komt helemaal uit Saudi Arabië, is geraffineerd en wordt ook nog enorm zwaar belast…

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      17 maart 2020 om 10:59

      De 1 op 1 vergelijking gaat niet op, de basis Up! heeft 2 deuren en de E Up! 4 en als je hem in België kopt heb je voor die prijs een totaal uitgeruste Up!. En dan wacht je nog een moddervette korting (2250€)

      Login om te reageren
      • madarjan12 zegt

        17 maart 2020 om 21:19

        @wimof: 2 deurs up bestaat niet meer

        Login om te reageren
  6. lacker zegt

    16 maart 2020 om 23:06

    Wordt de Polo dan de ID.2 en de Passat de ID.4?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2020 om 06:48

      @lacker: ID.4 is al voorgesteld. Dat is een Tiguan achtige SUV.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 maart 2020 om 07:55

      ID.4 wordt een SUV. Dus de ID.2 mogelijk ook, maar dan een kleintje…

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        17 maart 2020 om 08:19

        @Esprit_de_Flandre: T-cross formaat zal het wel worden

        Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    17 maart 2020 om 08:52

    Ik hoop toch dat op termijn de oude naamgeving weer terug komt. ID-3, of je het nu Engels of Nederlands uitspreekt, het bekt niet…. Noem hem maar Lupo.

    Login om te reageren
    • jdeboer zegt

      17 maart 2020 om 09:00

      Of dat nu zo’n gelukkige naam was, die werd in de volksmond vooral Leipo genoemd.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        17 maart 2020 om 11:00

        Niet in België en op de mijne had ik de p omgedraaid, een Ludo, dus.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2020 om 17:27

      Acht driehonderdzestien-i bekt ook niet, v-zestig zegt ook niks, S63-AMG-S-4-matic is ook maar een letter en cijferbrij.

      Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    17 maart 2020 om 09:10

    Ik vind 3 jaar toch nog behoorlijk lang zeg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North