• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

België is Model 3-distributeur, mag duizenden auto’s leveren

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 12 december 2018 om 14:49 – 26 Reacties

België wordt Model 3-distributeur, levert duizenden auto


In de zak!

Tesla is recentelijk begonnen met de voorvertoning van de productieversie van de Model 3 in Europa. Nu de Europese marktintroductie van Tesla’s kleinste auto steeds dichterbij komt, krijgen we steeds meer informatie over de Model 3. Zo ook over de distributie van de auto. Een Belgisch bedrijf heeft deze week laten vallen dat zij verantwoordelijk zullen zijn voor de distributie van het model.

Naar verluidt zullen vanaf februari volgend jaar wekelijks duizenden Tesla’s Model 3 Europa binnenvallen. Dit moet in het specifiek gebeuren vanuit Zeebrugge. Volgens Focus WTV zal een vestiging van International Car Operators (ICO) verantwoordelijk zijn voor de ontvangst van de langverwachte EV. Aldaar zullen de auto’s aan een laatste controle worden onderworpen, alvorens ze naar de dealers worden gestuurd. Dit in tegenstelling tot de Model S en Model X, die eerst nog een bezoek brengen aan de fabriek in Tilburg.

De opdracht betekent voor ICO dat er nieuwe werkgelegenheid wordt gecreëerd. Volgens het bedrijf komen er ruim honderd nieuwe banen bij. Het bedrijf heeft 2,5 miljoen euro geïnvesteerd om de komst van de Model 3 in goede banen te leiden.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Tesla Model S Raven van Juan
    Mijn Auto: Tesla Model S Raven van Juan
  • Video: Tesla duwt auto van de weg
  • Tesla levert enorme berg auto's af in Q1 2021
  • Model X wéér vertraagd
    Model X wéér vertraagd. Model S ook.

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, model-3, Tesla

Vorig bericht: « Officieel: Nederlander Bram Schot wordt CEO Audi
Volgend bericht: Bitter plant terugkeer met Corvette Shooting Brake »

Lees Interacties

Reacties

  1. e46coupe zegt

    12 december 2018 om 15:13

    Met de infrastructuur van België kan meteen de suspensie worden getest.

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      12 december 2018 om 15:18

      @e46coupe: 2 vliegen in 1, slimme vent die Elon

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      12 december 2018 om 15:23

      @e46coupe: suspensie is wat er gebeurd met verschillende vloeistoffen die mengen als je over de Belgische wegen rijdt. Je bedoelt denk ik het Engelse woord voor vering.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        12 december 2018 om 15:30

        @sketcher: we wachten op antwoord, the suspensie is killing me!

        Login om te reageren
      • e46coupe zegt

        12 december 2018 om 15:31

        @sketcher: ahja, sorry Heisenberg

        Login om te reageren
      • henrie zegt

        12 december 2018 om 20:55

        @sketcher: Het Engelse woord dat jij bedoelt, is ‘suspension’. Dat betekent (wiel)ophanging, niet vering…

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 december 2018 om 19:56

      @e46coupe: Very fonny.

      Realiteit is dat Zeebrugge dé haven is voor auto-import via zee. De grootste ter wereld , met ongeveer 3 miljoen stuks. Geen verrassing dus dat Tesla via Zeebrugge Europa binnendringt…

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      12 december 2018 om 20:07

      @e46coupe: wist je dat heel wat autofabrikanten hun prototypes in België laten testrijden, net om die reden? Ze noemen het dan eufemistisch: een gevarieerd wegdek. Als Belg bekijk ik het anders. Het is gewoon een van onze vele slinkse pogingen om Nederlanders te ontmoedigen van naar België te komen. Zo serveren we ook bewust geen melk op café of restaurant, en spreken we zelfs Frans of een duivels dialect. Maar echt goed werken doen die maatregelen helaas niet. In plaats van minder Hollanders, komen er net meer. Het enige echte effect van die maatregelen lijkt te zijn dat die Nederlanders nog harder zeuren dan gewoonlijk. Mijn hoop is nu gericht op een Nederlandse Brexit – en met die Anglofiele Hollanders zou dat stomweg kunnen gebeuren. Eenmaal zover kunnen we visumkosten aanrekenen aan de grens. Als het geld kost, zullen ze wel wegblijven, nietwaar?

      Login om te reageren
      • mr27 zegt

        12 december 2018 om 20:49

        @BaRa: Voor een Belg klink je niet dom! Zo, dan benoemen we gelukkig wel alle stereotypen.

        Login om te reageren
      • nasty zegt

        13 december 2018 om 07:14

        @BaRa: briljant!

        Login om te reageren
  2. flippiez06 zegt

    12 december 2018 om 15:27

    Hoop niet dat ze te veel op Belgisch grondgebied rijden tijdens transport daar wordt geen één auto beter van

    Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      12 december 2018 om 15:38

      @flippiez06: maar de Belgen betalen zich niet blauw aan BPM, veel te hoge motorrijtuigenbelasting en schijtdure parkeerplaatsen. De Aygolanders zijn door Rutte veroordeeld om te rijden in soepblikken, de Belg rijdt in zijn BMW of MB en lacht de Aygolanders vierkant uit.

      Login om te reageren
      • dwfc zegt

        12 december 2018 om 16:04

        @johnwaters: misschien moeten jullie in NL de gele hesjes ook maar eens aantrekken voor die e gekke BPM. Die taks staat niet meer in verhouding tot de realiteit .

        Login om te reageren
      • StijnB zegt

        12 december 2018 om 16:14

        @johnwaters:
        Klopt slechts deels. Elke nieuwe eigenaar van een wagen moet weliswaar BIV (belasting op inverkeerstelling) betalen. Deze kan voor een youngtimer met een cilinderinhoud van >3 liter wel flink oplopen, net als de jaarlijkse verkeersbelasting. Een 911 993 bijvoorbeeld kost je jaarlijks zo’n 2.200 euro aan verkeersbelasting (spreek ik nog niet van die eenmalige BIV…) terwijl een oldtimer zoals de 911 964 60 euro ofzo kost…

        Login om te reageren
        • dwfc zegt

          12 december 2018 om 18:06

          @stijnb: oldtimer rijtaks : 36.40 € pj ! geen BIV ! BA verzekering voor dagelijks gebruik, 120 € pj

          Login om te reageren
        • stijn03 zegt

          13 december 2018 om 09:06

          @StijnB: als een auto maar genoeg van eigenaar verandert gaat de Belgische overheid zelfs meer verdienen aan BIV dan de Nederlandse overheid voor hetzelfde type wagen aan BPM.

          Login om te reageren
      • futse zegt

        12 december 2018 om 16:26

        @johnwaters: belasting en parkeerplaatsen zijn ook meer dan duur genoeg hier

        Login om te reageren
      • dick1980 zegt

        12 december 2018 om 20:04

        @johnwaters: Nederlanders betalen zich in dit geval ook niet blauw, want EV.

        Login om te reageren
        • johnwaters zegt

          12 december 2018 om 21:54

          @dick1980: niet te hard roepen, Rutte luistert mee.

          Login om te reageren
      • Jochen zegt

        12 december 2018 om 22:09

        @johnwaters: het gemiddeld netto inkomen in Nederland ligt zo’n 20% hoger dan in België, terwijl de kosten voor het levensonderhoud in België slechts 2,55% lager ligt. Kortom, die straks BPM lasten kunnen we eenvoudig dragen. (Bron Numbeo)

        Login om te reageren
        • johnwaters zegt

          13 december 2018 om 00:07

          @jochen: en je kunt in de file staan op een biljarttafel, de bijtelling even vergeten.

          Login om te reageren
        • GranTurismoS zegt

          13 december 2018 om 10:09

          @jochen:
          Kon ik moeilijk geloven, dan is België een groeiland tussen de andere West-Europese landen?
          Dergelijke cijfers vind ik ook niet meteen terug:
          https://data.oecd.org/hha/household-disposable-income.htm
          https://data.oecd.org/earnwage/average-wages.htm
          https://data.worldbank.org/indicator/NY.ADJ.NNTY.PC.CD?view=map

          Login om te reageren
          • Jochen zegt

            13 december 2018 om 11:18

            @GranTurismoS: juist niet, verhoudingsgewijs (relatief dus) is het duurder om in België te leven dan in Nederland

            https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Belgium

            Login om te reageren
    • wimof zegt

      12 december 2018 om 22:14

      @flippiez06: Hou op, ik rij al 420.000 km over Belgische wegen en omdat ik er zin in had heb ik de schokdempers bij 300.000 vervangen.
      En om mijn privacy te waarborgen zijn de laatste 800 m voor ik thuis ben echt oude kasseien.
      Zalig.

      Login om te reageren
  3. crepito zegt

    12 december 2018 om 15:37

    3.000 per week

    Login om te reageren
  4. wimof zegt

    12 december 2018 om 22:14

    Hopelijk voorzien ze nu een ruim magazijn met onderdelen zodat dat ook de wereld uit is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North