• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Continental GT Speed legt dikke lijnen neer

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 maart 2014 om 13:19 – 9 Reacties

Conti GT met beide kapjes open


Maar wat wil je ook, met 635 pk en bandenmaat 275/35 ZR21. Dit is een Brit die absoluut hard gaat, maar dankzij zijn 8-traps automaat nooit met zijn tanden knarst.

De rangetoppende Bentley Continental GT Speed beschikt over een 5.998 cc grote W12 met twee parallele turbochargers met directe intercooler. Maximaal wordt er 820 Nm uit de motor gehaald, dat tussen de 2.000 en 4.000 toeren constant beschikbaar is.

Remmen doe je met een paar geventileerde ijzeren schijven van het formaatje pannenkoek: 405 mm voor en 335 mm achter. Optioneel kan je ook voor de geperforeerde Carbon-Silicon-Carbide (CSiC) ho-ijzers gaan: deze meten 420 mm / 356 mm.

Met alle luxe aan boord komt de Conti GT Speed in coupévorm uit op een EU-gewicht van 2.340 kg, de cabrio is nog een stukje zwaarder. Gelukkig past er 90 liter euro ongelood in je tank, dus heel vaak tanken hoeft niet. Tenzij je zoals Wouter rijdt natuurlijk..

De echte kenner ziet overigens met slechts één blik op het motorblok dat hij een Speed voor ogen heeft: het spruitstuk is bij de Speed namelijk standaard zwart. Dat wist je vast niet! Rest alleen de nog de vraag: coupé of cabrio? We hebben ze beide voor je op de foto gezet.


Ook interessant!

  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Continental GT Speed Convertible
    Continental GT Speed Convertible is absolute top
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Bentley, Cabrio, continental, continental-gt, Coupe, geneve, geneve-2014, speed

Vorig bericht: « Ford Focus facelift oogt van voren beter
Volgend bericht: ABT RS Q3 heeft 410 pk en dikke jetsers »

Lees Interacties

Reacties

  1. dotternetta zegt

    5 maart 2014 om 14:02

    Een automaat heeft ook tandwielen…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 maart 2014 om 15:01

      @dotternetta: Heb jij wel eens misgeschakeld in een automaat dan? :)

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 maart 2014 om 16:02

      @dotternetta: Je kan dit ook op een hele andere manier opvatten..

      Login om te reageren
  2. daandaan zegt

    5 maart 2014 om 14:25

    Ik eet nooit zulke grote pannenkoeken. bij 250mm houdt het op

    Login om te reageren
  3. Alfarobert zegt

    5 maart 2014 om 14:47

    Gewoon wachten op de 8 cilinder.Scheelt maar liefst een ton(100.000euro dus).

    Login om te reageren
    • stancedjetta zegt

      5 maart 2014 om 18:43

      @Alfarobert: huhhh een ton was toch 1000 kg? Ik snap het niet meer hoor

      Login om te reageren
  4. kraakensmaak zegt

    5 maart 2014 om 14:59

    Doe de cabrio maar voor mij, wel met keramische remmen graag. Lijkt mij geen overbodige luxe met dit gewicht en snelheidspotentieel.

    Login om te reageren
  5. thomcarspotter zegt

    5 maart 2014 om 17:08

    Prachtige wagen, zet m zo maar voor de deur! graag wel als coupe zijnde!

    Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    5 maart 2014 om 20:00

    Erg sexy en al helemaal met dit velletje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North