• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Continental GT2 is onderweg

Auteur: ricardo, gepost 4 oktober 2011 om 09:49 – 16 Reacties

Obese Bentley binnenkort op dieet

Dat de Bentley Continental GT bepaald geen vedergewichtje is mag wel duidelijk wezen. Zelfs de 2011-editie is niet onder de 2.3 ton uitgekomen toen deze op een weegschaal werd gedropt. Zou er daarom markt zijn voor een Conti die zowel sneller als lichter is? Ja, wij denken ook van wel.

De CEO van Bentley, Wolfgang Durheimer, heeft tegenover AutoExpress verklaard dat ze volgend jaar aan de oproep voor een lichtere Continental gehoor zullen geven. Ze zetten de luxe-coupé op een streng dieet aangezien er ongeveer 200 kilogram vanaf moet. Daar houden de wijzigingen natuurlijk nog niet op, want het motorvermogen zal ook fors toenemen. De GT2 zou zelfs meer vermogen toegestopt krijgen dan de asociaal snelle Supersport-editie (630 pk).

Er wordt gespeculeerd over 650 pk voor de aanstaande GT2, wat het meteen de meest krachtige straatauto van Bentley ooit maakt. Maar welke krachtbron hiervoor gebruikt zal worden is onduidelijk. De huidige 6.0-liter W12 naar een hoger plan tillen klinkt logisch, maar Bentley heeft binnenkort ook de beschikking over een -veel lichtere- 4.0 V8 die ook tot een dergelijk vermogen zou moeten kunnen komen.

Een ander niet onaardig detail is dat Bentley met de toekomstige GT2 byebye zegt tegen het 4WD-systeem en er een achterwielaangedreven bandenvermorzelaar van zal maken. Oké Bentley, jij wint. We zijn om. Laat maar komen die GT2, dan zullen we je die diesel-Conti vergeven.

Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental, continental-gt, Wolfgang-Durheimer

Vorig bericht: « #DWDD snapt Wouter’s humor niet
Volgend bericht: Lamborghini hint opnieuw naar een SUV »

Lees Interacties

Reacties

  1. spykerboy zegt

    4 oktober 2011 om 09:56

    mmmhmmm een RWD conti GT met nog meer power, en minder gewicht :D

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    4 oktober 2011 om 09:59

    schitterend ding ..
    goed gemaakt ..
    alles perfect ..

    en toch heb ik niet de behoefte om er ook maar 1 seconde mee te rijden ..
    zou em niet eens na-staren als ie langs reed ..

    doet ondanks alle franje toch een beetje doods aan ..

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    4 oktober 2011 om 10:13

    Dan is ie nog steeds 2100Kg, niet echt een lichtgewicht dus maar goed hij heeft power zat dus het zal nog steeds blazen als een idioot.

    Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    4 oktober 2011 om 10:20

    Hmm, even denken.

    Stel we gaan van een 6L W12 naar een 4L V8, en van AWD naar RWD.
    Dan mag ik toch wel aannemen dat ze meer als 200kg kunnen besparen op het gewicht, of laten ze de rest van de auto intact?

    Login om te reageren
    • bassie zegt

      4 oktober 2011 om 11:52

      @jack_abarth: tja, met 386 koeien aan leer blijven de meeste kilotjes wel zitten dacht ik zo?

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    4 oktober 2011 om 10:22

    AWD droppen? De toekomstige Conti staat op Audi basis, dan gaan je toch geen AWD laten vervallen voor iets inferieurs als RWD? Dat pikken Bentley klanten niet, die willen 3x per jaar naar Gstaad op wintersport kunnen.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      4 oktober 2011 om 12:04

      @mashell: Misschien houdt de huidige klantenbasis van Bentley wel enorm van driften!

      Login om te reageren
    • agera zegt

      4 oktober 2011 om 18:12

      @mashell: Voor de wintersportvakantie gebruiken ze de Ranger Rover of de RS6 Avant.

      Login om te reageren
  6. Jetlag zegt

    4 oktober 2011 om 10:47

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. Jetlag zegt

    4 oktober 2011 om 10:55

    Zo, genoeg zout op de slakken, van mijn kant. Excuses daarvoor.

    Maar laat die Continental GT2 maar gauw komen! Ik vind het een prachtbak! Echt één van de mooiere GT’s van het moment, alleen jammer inderdaad dat ‘ie bijna net zo zwaar is als een Actros. Lijkt me helemaal goed van de heren, als ze ook een brutere cq. speelsere rijders GT uitbrengen.
    We’ll see…

    Login om te reageren
  8. ericc zegt

    4 oktober 2011 om 11:07

    Met 200kg eraf weegt hij nog 2,1ton. En met RWD zal er aardig afstelwerk moet verricht worden om geen overstuur te krijgen.
    Maak een kleinere coupé alla Jaguar,Maserati als je iets wil doen aan je verkoopcijfers en CO2-uitstoot (wat een vies woord toch dit laatste!)

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      4 oktober 2011 om 12:23

      @ericc: Bij Bentley maakt het niet heel veel uit wat ze doen aan de uitstootcijfers aangezien het gecompenseert kan worden door Volkswagen (bijv. de UP).

      Login om te reageren
  9. norge zegt

    4 oktober 2011 om 18:03

    Nou nog een paar andere koplampjes en het wordt nog wat met deze Volkswagen.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      4 oktober 2011 om 18:10

      @norge: Dan blijven we bezig, de Lambo is een Audi, de Buagtti een VW, Bentley is VW, Rolls Royce is BMW, Ferrari is Fiat.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        4 oktober 2011 om 18:31

        @agera: Ja? ;)

        Login om te reageren
  10. dennisr zegt

    4 oktober 2011 om 18:41

    erg gaaf ding, maar wat norge al zegt (wat is ie toch slim.. :P ) even andere koplampen erin.. en hij is ”perfect” :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North