
Bentleys snelste, lichtste en veruit lekkerste model krijgt een topless zusje! Als alles mee zit, is ze binnen een jaar klaar.
En natuurlijk speelt het milieu en een groen imago heel erg mee in de overwegingen. Met een veel lichtere bouw en de mogelijkheid de Continental SS op E85 te laten rijden is de auto natuurlijk heel lief voor plantjes en beestjes. Goed voor het imago, goed voor het milieu! Alleen nog even wat pennenlikkers op de goeie plekken een paraafje laten zetten.
De SuperSports heeft in coupe-vorm 110kg weten af te schudden. De W12 telt in haar snelste vorm 630 pk’tjes, goed voor een 0-100 tijd van 3,9 seconden. Voor meer dan 1 passagier is in de cabrio geen plaats meer, de achterbank moet het veld ruimen. Verdere gewichtsbesparing wordt behaald met speciale velgen en keramische remmen. Na de domper die Mulsanne heet is het wel weer tijd voor een Bentley met uitstraling. (via caranddriver.com)
vette bak. heb hem al vaak zien rijden in ons dorpje.
scheelt dat wij hier de Bribus hebben zitten. spot je bijna net zo veel als in pc hoofdstraat of knokke :D
hele mooie auto.
Grijze lak, zwarte velgen, ding komt van VAG en dan noem je het een SS…
Nee, hoor. Het is geen kick in the nuts for the British…
@Rick Dos
Hij heet ook geen SS, je schrijft het gewoon voluit.
Begrijp niet waarom AB het als SS heeft geschreven.
@ExOitC:
Ze willen het natuurlijk ook niet to obvious maken.
prachtig ding die betleys en nog snel ook maar de maserati quatroporte is beter denk ik
ps is 7000 veel voor een bentley met 140000 km ??
zag ik op discovery
@jeerrik:
kilometer stand zegt niet alles he
ligt er ook al of dat hij goed is onderhouden en ik welke staat hij is
ik heb bentley altijd al een mooie auto gevonden
maar dit is egt een dikke slee
Past precies in de strategie van VW / Audi / VAG: alles uitmelken tot op het bot. Waarschijnlijk wordt dit model over een jaar of tien ook gerecycled als Seat.
Mmm, kan ik ‘em mij wel eindelijk permitteren!
Natuurlijk komt hij er. Van elke carrosserievariant komt elke motorvariant, wel zo efficiënt en goedverdienend. En het zorgt ervoor dat wij autoliefhebbers het nog een béétje moeilijk hebben om ze uit elkaar te houden, anders is er ook niets meer aan, toch? :P
@Brokkenpiloot: Als hij over tien jaar voor 25k als Seat te koop is, neem ik hem! Ik schat de kans klein…
Tweedehands misschien over 25 jaar ja…
Maar heb ‘m toch liever als Speed.
Haha een auto van het merk “Voor het volk” en het dan SS noemen is best wel gewaagd :D
Verder horen dit soort auto’s natuurlijk dicht maar dat ff in het midden gelaten.
wat nou domper? Die Mulsanne is top, dat jullie van focus RS houden wil niet zeggen dat iedereen dat moet.
gtc of gt?
hier rijd Gordon ook in (in de ‘gewone’ continental bedoel ik dan) heb ik gezien op CQC
Eigenlijk is het makkelijk. Je pakt een klassieker folder uit de jaren 60, en kopieert het kleurenschema naar een moderne auto. Klaar.
Dit ding is mooi, en als er eenzelfde versie van de GTC komt zou dat ook erg gaaf zijn.
Maar vond die Mulsanne in het echt zeker niet tegenvallen. Hooguit de kleur (blauw) waarin ze hem neergezet hadden.
Dat word dan echt een nutteloos model. Dan maak je een SuperSports en dan ga je er een Cabrio variant op maken. Net zo nutteloos als de Ferrari 430 Scuderia 16M Spider. Porsche maakt toch ook geen cabrio van de GT3..
@Tomaaas:
Joh!! Je meent het…
je maakt hier even 2 fouten Alwood..
– De Brooklands is op het moment de ‘lekkerste’ Bentley
– De Mulsanne is geen domper en heeft wel een mooie uistraling, vooral in het echt
Dit is heerlijk nieuws, en de Conti GT is heel erg mooi (de GTC ietsje minder, maar goed).
Toch vind ik ‘de andere kant’ van Bentley (Arnage, Azure, Brooklands, Mulsanne) ook heel erg mooi en waardevol.
doe mij tog maar die Conti GT
ach erg leuk allemaal, maar echte bentleys zijn nog steeds de arnage/mulsanne en brooklands en azure.