• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Continental GTC V8 – dakloos richting zomer

Auteur: ricardo, gepost 9 januari 2012 om 10:46 – 30 Reacties

Bentley Continental GTC V8

Niet alleen de V8-versie van de Continental GT wordt in Detroit onthuld, op de stand is ook een plekje gereserveerd voor de GTC. Bentley heeft zojuist de eerste foto’s rondgestuurd.

Niet langer zijn kopers van de Continental GT(C) gedwongen om voor de W12-motorisering te kiezen. Samen met Audi werd een nieuwe 4.0-liter V8 ontwikkeld die ook in het vooronder van de Conti werd gedumpt. En plots was er een poor man’s Bentley voor de iets minder succesvolle vastgoedbaasjes c.q. profvoetballers. Maar dat maakt Bentley geen fluit uit, want de V8-versie zal naar verwachting 50% van alle verkochte Conti’s beslaan terwijl het totaal aantal verkochte exemplaren zal toenemen. En hard ook, als we er een voorzichtige voorspelling tegenaan mogen gooien.

Maar goed, terug naar de cabrio die we kennen als GTC. Deze heeft nu ook een V8 als krachtbron en levert 507 pk en 660 Nm aan koppel. Naar de 100 km/u sprinten kan in exact vijf seconden -daarvoor schakelt de achttraps automaat van ZF blijkbaar vlot genoeg- en dit is 0,2 tellen langzamer dan de coupé. De topsnelheid ligt op 301 km/u en het drinkgedrag is met 10.9 l/100km een aardige slok lager dan de W12, mede dankzij directe inspuiting, cilinderuitschakeling en grappen als het opslaan van remenergie. Het gewicht komt uit op 2.470 kg, slechts 15 kilo’s minder dan de GTC W12.

Op uiterlijk gebied zijn de V8-versies te onderscheiden van de rest door andere bumpers, Bentley-badges met rode details, een zwarte grille met chroomstreep en een achtvormige uitlaat. Prijsjes worden later in 2012 bekend gemaakt.

Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, Cabrio, continental-gtc, detroit-2012

Vorig bericht: « Hyundai Veloster Turbo heeft swag
Volgend bericht: Smart For-us: Amerikaanse pickup in het klein »

Lees Interacties

Reacties

  1. The360box zegt

    9 januari 2012 om 10:48

    Is het niet eens tijd om aan een achterwieler te gaan werken.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      9 januari 2012 om 10:55

      @The360box: Dan kan je er niet meer mee op ski vakantie ;-)

      Login om te reageren
      • ErikkNL zegt

        9 januari 2012 om 10:56

        @ErikkNL: Dan driften al die overmoedige voetballertjes de berg af…

        Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      9 januari 2012 om 11:35

      @The360box: Nee man bij Audi doen ze alleen maar FWD en AWD

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        9 januari 2012 om 13:25

        @burninrubber: eigenlijk wel hè?

        Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    9 januari 2012 om 10:49

    Indirekt is de auto dus forsjes zwaarder geworden…maar het blijft een kloeke verschijning, in sjiek blauwigjes, speciaal voor kinderloze echtpaartjes of gay-beursbengels.

    Login om te reageren
  3. kraakensmaak zegt

    9 januari 2012 om 10:52

    Ik vind de coupe toch echt mooier, maar voor de rest lijkt het mij een prima blok die V8 en sta je tenminste niet elke half uur bij de pomp zoals bij de W12.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      9 januari 2012 om 11:02

      @kraakensmaak: Nu nog een diesel. Dan kan je tenminste bij de vrachtwagenpomp tanken. Ben je zo weer weg!

      Login om te reageren
  4. Flatfour zegt

    9 januari 2012 om 10:57

    Echte Pron on wheels :D

    Login om te reageren
  5. meneersander zegt

    9 januari 2012 om 10:59

    Bijna 2500kg belachelijk…

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      9 januari 2012 om 11:08

      Dat is ook een manier om veel waar voor het geld te bieden :)

      Login om te reageren
  6. birdboy zegt

    9 januari 2012 om 11:05

    Ik blijf het een mooie auto vinden, de bumpers van de V8 zelfs mooier dan de W12. Wel echt heel zwaar.

    Login om te reageren
    • Rohrl-fan zegt

      9 januari 2012 om 19:42

      @birdboy: Volg ik je volledig in! De V8 lijkt net wat leniger dan zijn W12 broertje. Motor schijnt ook nog een heel goed te zijn volgens tests van de nieuwe Audi S8.

      Login om te reageren
      • birdboy zegt

        11 januari 2012 om 18:06

        @Rohrl-fan: Inmiddels is de eerste review van de V8 ook te zien op youtube (van Autocar dacht ik), hij maakt een zeer goede indruk.

        Login om te reageren
  7. vale46 zegt

    9 januari 2012 om 11:06

    507 pk is lang niet mis voor een ‘Instapper’!
    Ik heb liever de oude uitlaten, die zijn sierlijker.
    5sec valt lichtjes tegen, maar wat wil je met zo een gewicht!

    @ricardo: via android app zijn er maar 2 foto’s te bekijken terwijl er meerdere thumbnails staan.

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      9 januari 2012 om 11:15

      @vale46: Gek, ik geef het door aan de Android app-nerd op de redactie.

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      9 januari 2012 om 14:54

      @vale46: welke mobiel gebruik je?
      wij hebben er geen last van in dit geval.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        9 januari 2012 om 22:57

        @autoblogger: Raar, ook heb ik al ondervonden als ik eerst een beetje heen en weer scrol voor de reacties te lezen, ik de afbeeldingen niet meer kan bekijken. Als ik het artikel afsluit en dan terug opstart en ik meteen op een foto klik kan ik ze wel zien.
        Je leert er mee leven. Ben benieuwd of ik alleen ben of er zo nog zijn.
        Samsung galaxy apollo i5801 ,Android 2.1 dacht ik.

        Login om te reageren
  8. toyotaprius zegt

    9 januari 2012 om 11:10

    Bijna groen label?

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      9 januari 2012 om 14:57

      @toyotaprius: Bijna, ja :D Maar het verbruik zal in het echt vast een stuk hoger liggen, schat ik.

      Login om te reageren
  9. Dimglor zegt

    9 januari 2012 om 11:23

    Ik vind hem best wel mooi! Zeker in die kleur, past hem goed…
    Zou echter liever voor een AM Dbs Volante gaan als ik in die markt zou shoppen, maar dit is best een leuk ding…
    Wel wat jammer van het hoge gewicht…

    Login om te reageren
  10. kliko zegt

    9 januari 2012 om 11:37

    meh, doet me niks dit… Wordt nooit wilt van bentleys op 1 of andere manier. Net even te weinig emotie ofzo? Ik vind het moeilijk om te zeggen.
    Maar ze willen sportief zijn, maar zo zien ze er niet (echt) uit…

    Login om te reageren
  11. RuVi zegt

    9 januari 2012 om 11:52

    Als ik hem zou kopen zou ik ook gewoon de V8 kopen, goede prestaties en je houdt flink wat euro’s in de knip!

    Ben benieuwd of hier ooit nog het A8/Q7/Touareg V8 tdi blok in komt te liggen….

    Login om te reageren
  12. MAB zegt

    9 januari 2012 om 13:31

    Bentley is gewoon geniaal punt

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      9 januari 2012 om 14:54

      @MAB: goeie onderbouwing!

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        9 januari 2012 om 15:23

        @autoblogger: oke speciaal voor jou! Ik vind Bentley geniaal omdat het een exclusive merk is met kwaliteit en een mooie geschiedenis. Ze hebben ook gewoon hartstikke lekkere motoren en dat met zo een luxe! Het uiterlijk vind ik nog het mooist van Bentley En daarom vind ik dit merk zo geniaal. Goed genoeg?

        Login om te reageren
  13. lacasitos zegt

    9 januari 2012 om 13:40

    De ultieme daily driver, hoewel, tdi zou nog beter zijn

    Login om te reageren
  14. mrvandelen zegt

    9 januari 2012 om 18:04

    Prachtig! Alleen beetje zwaar.

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    9 januari 2012 om 18:29

    Gay TC V8 tja ….En die lampen zijn nog steeds vout.

    Login om te reageren
  16. littleturbo96 zegt

    9 januari 2012 om 19:11

    Tja….. Heb het nooit wat gevonden en ook deze nieuwe versie vind ik wederom niks.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North