• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Continental GT Supersports: de sterkste ooit!

Auteur: Dizono, gepost 6 januari 2017 om 07:59 – 42 Reacties

Afbeelding Bentley Continental GT Supersports: de sterkste ooit!Afbeelding Bentley Continental GT Supersports: de sterkste ooit!Afbeelding Bentley Continental GT Supersports: de sterkste ooit!Afbeelding Bentley Continental GT Supersports: de sterkste ooit!Afbeelding Bentley Continental GT Supersports: de sterkste ooit!Afbeelding Bentley Continental GT Supersports: de sterkste ooit!Afbeelding Bentley Continental GT Supersports: de sterkste ooit!Afbeelding Bentley Continental GT Supersports: de sterkste ooit!

Bentley Conti Supersports
Bentley komt met een non plus ultra-versie van de Continental, de snelste auto die het merk ooit bouwde.

Met zijn potente V8 is de Conti GT allesbehalve een stakker, maar wie meer power wil, kan bij Bentley terecht voor een gigantische keur aan rappere versies. Van de V8 S, via de W12, via de Speed tot aan de GT3-R. Kennelijk ging die laatste nog niet hard genoeg en komt Bentley nu met een nog rapper exemplaar: de Continental GT Supersports.

Onder de kap uiteraard niet de achtpitter, maar de 6.0 W12 met verbeterd in- en uitlaattraject, grotere turbo’s en een hogere turbodruk De twaalfcilinder is goed voor een whopping 710 pk, liefst 80 meer dan de vorige Supersports uit 2009. Voor een auto van 2280 kilo is de het sprintje naar honderd in 3,5 seconden bizar snel en ook de topsnelheid van 336 km/u is in dat licht bezien hoogst indrukwekkend. Laten we er voor het gemak maar even vanuit gaan dat de Britten ook afdoende remmen monteren op deze Conti.

Op plaatjes van de Continental GT Supersports Convertible moeten we nog even wachten, wel weten we dat deze het sprintje in 3,9 seconden afraffelt en doorstoomt tot 330 km/u. Of dat ook lukt met de kap open vermeldt Bentley niet in haar persbericht.

Autojunk

Ook interessant!

  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Reguliere Bentley modellen niet meer met W12
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental-gt, Coupe, supersports, w12

Vorig bericht: « Het auto-leven van Jenson Button
Volgend bericht: ‘Eigenaren Silverstone willen af van Britse Grand Prix’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    6 januari 2017 om 08:03

    Wat als Bentley nou eens gaat werken aan het gewicht?

    Login om te reageren
    • Graafke zegt

      6 januari 2017 om 08:06

      @ghost: ik had dezelfde gedachte!

      Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      6 januari 2017 om 08:44

      @ghost:
      Een S-klasse coupé weegt hetzelfde. Inherent aan de mix van luxe, comfort en supercar prestaties.
      Werken aan het gewicht betekent concessies doen aan één of meerdere van deze ingrediënten.

      Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        6 januari 2017 om 09:26

        @Original_Arnoud: dit model stamt al uit 2002/3. Dus bijna 15(!) jaar oud. Volgens mij zijn er in die 15 jaar voldoende technieken en materialen bijgekomen die een nieuw model (veel) lichter zouden kunnen maken en die het comfort niet negatief hoeven te beïnvloeden. Oa aluminium enz. Kijk naar RangeRover. Auto is bijna 500(!)kg lichter geworden.. zelfde bij Aston Martin ook honderden kilo’s lichter. Werk aan de winkel dus bij Bentley.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          6 januari 2017 om 09:39

          @tvr1974: dat zou je denken. Het is niet dat de techniek niet bekend is bij Bentley. Kijk maar naar de Audi A8, op dis aluminium basis kun je ook een Conti bouwen.

          Het grote voordeel is dat Bentley niet hoeft. Een Bentley hoort juist een capabele bankkluis te zijn. Houdt de klandizie van. Het schijnt dat de komende GT wel ietsjes gaat afvallen, maar verwacht er geen wonderen van. Bentley’s blijven The Fastest Trucks On The Road ;).

          Login om te reageren
          • jobberns zegt

            6 januari 2017 om 11:19

            @willeme: maar waarom maken ze dan een supersport-versie van zo’n auto? Nichevulling, of gewoon omdat het kan?

            Login om te reageren
            • kroverbeek zegt

              6 januari 2017 om 12:30

              @jobberns: Zoals de Willem al zo mooi verwoordt, Bentley kiest voor luxe boven gewichtsbesparing. Als je een auto dan sneller wil maken ga je dus eerder quotes van Clarkson gebruiken dan van Chapman. En waarom ze een dergelijke auto sneller willen maken? Dat is simpelweg bedrijfsvoering. Als je het kan en leuk vindt, de klant wil het en derhalve maak je er winst mee, ben je haast gek als je het niet doet.

              Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          6 januari 2017 om 09:43

          @tvr1974:
          Dat de Range Rover zoveel lichter is geworden heeft bovenal te maken met het feit dat ze van het ladderchassis zijn afgestapt.

          Daarnaast stamt de huidige Continental GT uit 2011 en niet uit 2003.
          Een Bentley moet je zien als een rijdende kluis. Of een mobiel kasteel. Dat geldt ook voor de GT. Dan is gewicht niet zo belangrijk.

          Login om te reageren
        • Stefje zegt

          6 januari 2017 om 10:36

          @tvr1974: Je hebt toch echt ernstig mis. Dit model heeft niks meer gemeen dan een algemene coupelijn ten opzichte van de eerste generatie Continental GT geleverd van 2003 t/m 2008. Daarna kwam er een nieuw onderstel en is de auto inmiddels al een paar keer grondig ververst en gewijzigd. Er is niks meer gelijk aan die van 2003.

          Daarnaast is dit de lichtste GT ooit, dus ze zijn weldegelijk bezig geweest met het gewicht. Echter kom je op het punt dat je naast gewichtsbesparing niet wilt bezuinigen op luxe en je toch een flink gewicht houdt. Iets waar ook de concurrenten niet onderuit kunnen (wat al genoemd was).

          Login om te reageren
          • tvr1974 zegt

            6 januari 2017 om 10:55

            @stefje: Het 2011 model was slechts een doorontwikkeling van het 2002/2003 model, het werd daarom ook “2nd generation” genoemd. Feitelijk het zelfde chassis maar alles wat “getweakt”

            Het model (1st generation waar jij over praat is overigens geleverd tm 2011 en niet 2008 wat jij schrijft. Zie ook http://www.topgear.com/car-news/british/brief-history-bentley-continental-gt

            Login om te reageren
        • jochempie zegt

          6 januari 2017 om 21:24

          @tvr1974: volgens mij heb je 15 jaar onder een steen gelegen.. deze is op de W12 na niets te maken met de vorige..

          Login om te reageren
  2. adyton zegt

    6 januari 2017 om 08:11

    Nu zijn ze toch echt te ver gegaan. Dit lijkt wel heel veel op aftermarket tuning.

    Login om te reageren
    • exotic zegt

      6 januari 2017 om 09:10

      @adyton: Ikr! Die spoiler…

      Login om te reageren
    • milieumeneertje zegt

      6 januari 2017 om 17:53

      @adyton: moet eerlijk zeggen dat ik de tegenstelling van spoiler op een (extreem) luxe auto eigenlijk wel grappig vind. Dat betekent niet dat ik het heel erg mooi vind. Maar lelijk vind ik het ook zeker niet.

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    6 januari 2017 om 08:17

    Leuke specs, maar het nut van deze auto ontgaat me nogal. Koop dan een echte supercar en een luxe GT voor erbij. Heb je het beste van beide werelden. Dit is vlees noch vis.
    Bovendien vind ik het stijlvolle nu helemaal eraf (voor zover de conti nog stijlvol was).

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      6 januari 2017 om 08:55

      @berlinetta:
      Dit is een auto die je pakt wanneer je het vliegtuig naar Val Thorens gemist hebt maar toch op dezelfde tijd aan wilt komen als de andere leden van de rotary club.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        6 januari 2017 om 10:29

        @Original_Arnoud: Ik had de foto’s nog niet bekeken en dacht ten onrechte dat het een uitgeklede straatracer was, maar ik zie dat hij gewoon erg luxe is. Dat maakt hem wel zeker aantrekkelijker.

        Login om te reageren
      • Stefje zegt

        6 januari 2017 om 10:37

        @original_arnoud: Naar Geneve dan want dichterbij Val Thorens ga je met het vliegtuig niet komen ;)

        Login om te reageren
  4. aadzor zegt

    6 januari 2017 om 08:18

    Ben geen fan van het uiterlijk. Maar het oogt wel nog modern.

    Login om te reageren
  5. KEV9 zegt

    6 januari 2017 om 08:21

    Je wordt met deze auto wel grootgrossierder in airmiles bij het tanken.

    Login om te reageren
  6. woodward zegt

    6 januari 2017 om 08:27

    Erg toffe bumperkit. Gewoon dikke bak met uitstraling.

    Login om te reageren
  7. granlusso zegt

    6 januari 2017 om 08:29

    De Continental GT is inmiddels wel helemaal uitgemolken, maar wat een knallende uitvoering is dit dan!!

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      6 januari 2017 om 08:30

      @granlusso: Qua prestaties dan, de looks (lees: spoiler) ben ik niet zo’n fan van…

      Login om te reageren
  8. fransananas zegt

    6 januari 2017 om 08:29

    Het spoilersetje vind ik op het randje voor zo’n auto… de prestaties zijn wel giga

    Login om te reageren
  9. erro zegt

    6 januari 2017 om 08:30

    Dik hoor, maar mooi? De spoiler voegt behoorlijk wat anti-chique toe. En op het laatste plaatje heeft de achterkant A7 trekjes, niet herkenbaar in het echt.

    Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    6 januari 2017 om 08:51

    Dit is de poor man’s Bugatti. Het gaat ontiegelijk hard maar is zeer luxe en comfortabel. Ook heeft het een vraagprijs waar je je dood van schrikt en weegt het meer dan de merwedebrug. Oftewel, niet mijn ding.

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    6 januari 2017 om 08:52

    Mooi toch hoe een ooit gedistingeerd merk als Bentley gesjonnieficeerd wordt door über sjonnie merk VW.

    “Maar was het niet voor VAG geweest dan had Bentley niet meer bestaan!”. Ja hoor, bedankt VAG! Zei ik sarcastisch…

    Login om te reageren
  12. trust zegt

    6 januari 2017 om 08:54

    Normaal vind ik dat naakte carbon helemaal niets in het interieur maar dit met die breedte weave ziet er wel strak uit

    Login om te reageren
  13. wandini zegt

    6 januari 2017 om 08:59

    Zet maar voor de deur!

    Login om te reageren
  14. drdre1 zegt

    6 januari 2017 om 09:09

    Het Engelse woordje spoiler doet z’n naam wel eer aan, met name aan de achterkant.

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    6 januari 2017 om 09:34

    Ziet er opzich wel vet uit, jammer van de spoiler

    Login om te reageren
  16. wolly zegt

    6 januari 2017 om 09:48

    Sjonge sjongen, hoe lang maken ze die voetballerskar nu al niet? Next please.

    Login om te reageren
  17. db86 zegt

    6 januari 2017 om 09:54

    Niemand anders die op deze manier gelijkenis ziet met een 2-deurs RS7? Denk even de achterlichten en het logo van die eerste foto weg….

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      6 januari 2017 om 13:33

      @db86: Ik vind de lijnen en vormen van de wielkasten zelfs wat overeen komen met de Nissan GTR.
      Als ze nou een GTR kochten en daar de body overheen zetten, was die hele W12 niet nodig geweest haha.

      Login om te reageren
  18. biohazardracer zegt

    6 januari 2017 om 09:55

    Ik vond de vorige supersport al een heerlijke verschijning maar deze…. poe he wat een blubber dik ding

    Login om te reageren
  19. riri zegt

    6 januari 2017 om 09:55

    Mooie Duitse auto onbereikbaar voor velen

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    6 januari 2017 om 09:59

    Deze motor en het normale W12 uiterlijk graag.

    Login om te reageren
  21. jaso013 zegt

    6 januari 2017 om 12:03

    Weer een heerlijk voorbeeld van hoe een spoiler een complete auto kan verkrachten. Zonde!

    Login om te reageren
  22. dolfenator zegt

    6 januari 2017 om 14:02

    Een Bentley met een spoiler ziet er gewoon raar uit.

    Login om te reageren
  23. hight96 zegt

    6 januari 2017 om 17:21

    Doe mij maar een Flying Spur!

    Login om te reageren
  24. probono zegt

    6 januari 2017 om 21:08

    De spoiler is het niet voor mij, maar die surinaamse heupen staan erg mooi. Mooi, letterlijk ‘dik’ model. Redelijk tijdloos ook.

    Login om te reageren
  25. leaper035t zegt

    6 januari 2017 om 21:31

    Ik ben fan! Ja Bentley’s wegen veel maar who cares. Luxe en snelheid, de rest is irrelevant voor een Bentley.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North