
Bentley moet op zoek naar een nieuw huis en gaat dit onderkomen waarschijnlijk bij Audi vinden.
Wie o wie neemt de zakelijke verantwoordelijk van Bentley voor zijn rekening? De Volkswagen Groep is dit jaar bezig met het schuiven van de merken. Het autoconcern gaat dit jaar onder meer een keuze maken over de toekomst van de merken Bugatti, Lamborghini en Ducati. Dat is echter niet de enige wijziging die op de agenda staat. Ook met Bentley staat er iets te gebeuren.
Volgens Automobilwoche is het Audi die de verantwoordelijkheid van Bentley op zich gaat nemen. De transitie zal in het begin van 2021 gaan plaatsvinden, aldus de bron. De Duitse autofabrikant zou de verantwoordelijkheid krijgen over de financiële zaken en technische ontwikkelingen binnen Bentley.
Bentley heeft met de Continental, de nieuwe Flying Spur en de vernieuwde Bentayga een lekker fris en fruitig gamma in huis. Toch heeft het merk met de nodige financiële tegenslagen te maken dit jaar. En dat is niet zo gek. Honderdduizenden euro’s uitgeven aan een luxe auto staat voor veel klanten wat lager op het prioriteitenlijstje door corona. Als het gerucht klopt is het aan Audi de taak om in 2021 de boel om te draaien voor Bentley.
Zelfde laken en pak lijkt mij.
Bentley werkte ook al een tijdje meer met Porsche en Audi samen dan met VW.
maakt niet veel uit. de Bentayga is niets meer of minder dan een Q7, dus zullen de volgende Bentley’s ook wel op basis van een Audi komen.
@vacano: de Q7 is uiteindelijk ook weer een opgewaardeerde Touareg, net als de Cayenne.
Mijn hemel wat is het een gedrocht op de header foto, hij is wel eens knapper op de foto gezet
Niet vaak.
Vind ze qua design allemaal tegenvallen
Boekhoudkundig wellicht interessant, maar in de praktijk verandert er natuurlijk niks.
@Edge: geen sjoemelsoftware dit keer maar sjoemelboekhouding
Uiteindelijk heeft Porsche Holding SE het voor het zeggen in het gehele concern….:
Porsche Automobil Holding SE, veelal afgekort tot Porsche SE, is een Duitse beursgenoteerde holding, opgericht in 2007. Het is grootaandeelhouder in en heeft voor meer dan 50% zeggenschap over Volkswagen AG, een van ’s werelds grootste autoproducenten. Het heeft verder een zeer klein financieel belang in het Amerikaanse bedrijf INRIX Inc.
Bijna goed. Uiteindelijk ligt alle macht bij het Bundesland Niedersachsen. Door een wet over stemrecht bij VW kan het land uiteindelijk alles tegen houden. https://de.wikipedia.org/wiki/VW-Gesetz
@mashell: bedankt voor info! Leuk weetje en had ik nog nooit van gehoord.
Merci @Mashell, zou de familie Porsche en Piech daar ook geen stevige vinger in de pap hebben denk je….??
Zal weinig uitmaken toch?
Je zal toch bij Volkswagen werken. Elke maand een nieuwe shootingbrake op de markt brengen, en dan ook nog eens om de haverklap een reorganisatie. Weer nieuwe lijntjes, weer nieuwe managers, weer ergens anders verantwoordelijkheden neerleggen. Dodelijk vermoeiend lijkt me dat.
@joosstra: inderdaad. Maar goed elke grote onderneming/corpo heeft herorganisatie na herorganisatie. Volgens mij is het altijd wel weer feest na een jaar of 3.