• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley recall vanwege falend motorkapornament

Auteur: CasperH, gepost 21 september 2010 om 10:45 – 28 Reacties

Bentley Ornament

Wat zegt u? Ja dat! Bentley roept auto’s terug omdat het ornament op de motorkap gevaarlijk is! Als u een Bentley heeft hoeft u echter niet meteen naar de dealer te racen. Het gaat om slechts 596 voitures die gemaakt zijn van 2007 tot 2009. Om precies te zijn hebben we het over de modellen Brooklands, Arnage en Azure dus als u in zo’n dertien-in-een-dozijn Continental GT rijdt kunt u doorbladeren naar het volgende artikel.

De reden van de recall is dat door corrosie het motorkapornament soms niet goed terugklapt. Standaard doet het ornament dit in twee gevallen: als je je Bentley parkeert en als je een aanrijding scoort. Om zeker te weten dat uw motorkapversiersel nog werkt kunt u dus even de auto van het contact halen. Of ergens tegenaan rijden, maar liefst niet tegen een voetganger want juist daarom worden de auto’s teruggeroepen: voor deze specifieke doelgroep kan het ornament namelijk extra risico op letsel met zich meebrengen in het geval van niet inklappen bij een ongeluk. Dat vindt de veiligheidsclub in Amerika, de NHTSA tenminste. Betutteling ten top, en daar komt bij: als voetganger moet je gewoon zorgen dat je überhaupt niet door een Bentley wordt aangereden. Weet je wel wat het kost als de eigenaar zijn sloep opnieuw moet laten poetsen alleen maar omdat jij niet oplet bij het oversteken?

Of dezelfde modellen ook buiten Amerika worden teruggeroepen is overigens nog niet duidelijk.

Ook interessant!

  • Bentley lanceert een betaalbare driewieler
  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12
  • Crisis? Bentley lacht ballen uit de broek
    Crisis? Bentley lacht ballen uit de broek

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

arnage, azure, Bentley, brooklands, NHTSA, terugroepactie

Vorig bericht: « Volvo introduceert V60 en S60 R-Design [update: video]
Volgend bericht: Range Rover Sport krijgt nieuwe instapper TDV6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pixed zegt

    21 september 2010 om 10:47

    Op een ander site had ik gelezen dat de dingen begonnen te roesten, en ze daarom deze terugroepactie doen.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      21 september 2010 om 10:51

      @Pixed: oh, was het daarom?

      Login om te reageren
      • Pixed zegt

        21 september 2010 om 11:04

        @CasperH: Sarcasme hé… ;)

        Login om te reageren
      • floryn zegt

        21 september 2010 om 11:05

        @CasperH: haha prachtig

        Login om te reageren
    • DD zegt

      21 september 2010 om 11:44

      @Pixed: er staat ook in de tekst dat het in verband met corrosie terug geroepen wordt als metaal “corrodeert” roest het

      Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      21 september 2010 om 14:33

      @Pixed: Iets met First post willen hebben ofzo?
      Staat hier ook gewoon in de tekst hoor! Tweede alinea s.v.p.

      Login om te reageren
  2. Merry zegt

    21 september 2010 om 10:52

    Als ze dan toch even terug moeten kunnen ze misschien gelijk de auto’s uit elkaar halen en er mooie auto’s van maken.

    Login om te reageren
  3. Jurrian zegt

    21 september 2010 om 11:07

    Hmm, dat is toch wel hetgene wat me het meest verbaast. Die dingen roesten? Dat is toch iets van de vorige eeuw?

    En waar worden die dingen dan van gemaakt? gerecyclede 2CV bumpers?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 september 2010 om 11:11

      @Jurrian: giet aluminium ..

      langer kan ik mijn reaguursel niet maken ..

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 september 2010 om 11:28

      @Jurrian:
      buiten het feit dat ALLES corrodeert ..
      alles wat in aanraking komt met ZUURstof corrodeert ..

      zelfs jij corrodeert ..

      Login om te reageren
      • Jurrian zegt

        21 september 2010 om 15:02

        @lincoln: Ok, maarrr, van een beetje slijt-corrosie gaat het embleemmechanisme echt net minder goed werken.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 september 2010 om 21:11

          @Jurrian:
          aluminium koud op elkaar gaat “lijmen” ipv slijten ..
          echt waar ..

          dus WD40 ..

          Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    21 september 2010 om 11:09

    WD40 ..

    langer kan ik mijn reaguursel niet maken ..

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      21 september 2010 om 11:22

      @lincoln:
      kort maar krachtig, daar houd ik van.
      en wat de neuk? lap je een paar ton voor een auto en dan binnen 3 jaar roest op de motorkap? sorry?

      Login om te reageren
  5. q-oekje zegt

    21 september 2010 om 11:44

    och das niks moet je eens een mercedes kopen dat is vachten tegen de roest

    Login om te reageren
  6. Laue zegt

    21 september 2010 om 11:57

    Een Opel Roest, een Bentley corrodeert ;)

    Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    21 september 2010 om 12:01

    Ooit gehoorde van de corroderende anus? Hebben alle Bentley rijders last van!

    Login om te reageren
  8. donzobar zegt

    21 september 2010 om 12:41

    weet je wel wat het kost om die hompen vlees te verwijderen als je iemand hebt aangereden met je niet-inklappende B ? En dan nog maar te zwijgen van de aasgieren die rond je motorkap ornament gaan rondcirkelen, dat is niet kies.

    Login om te reageren
  9. RenesisHP zegt

    21 september 2010 om 13:53

    Dat sneetje is al snel je laatste zorg als je 2500 kilo mag wegkoppen. :lol:

    Login om te reageren
  10. xilver zegt

    21 september 2010 om 14:06

    Idd, stel je maar eens voor dat je als aangereden voetganger dat mooie ornament vernielt! … ff serieus… recalls voor een falende rem of iets dergelijks kan ik nog bevatten. Maar dit is ronduit idioot (moet wel toegeven dat dit nog maar eens de kwaliteit van Bentley benadrukt, dat logo zal wrs wel inklappen, maar net niet snel genoeg. Alles moet tot in detail perfect zijn).

    Login om te reageren
  11. KaCh1ng zegt

    21 september 2010 om 14:11

    hoeveel van die dingen maken een ongeval :o

    Login om te reageren
  12. Zoef zegt

    21 september 2010 om 16:34

    Zat me even af te vragen wat dàt nou kon zijn,
    een motor-kapornament?

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    21 september 2010 om 18:42

    Roest? Daar betaal je dan zo ongelooflijk veel geld voor! Maak dat dan van aluminium of zo, koolstofvezel, ook goed, iets wat in ieder geval niet doorroest! Volgende keer een RR Phantom kopen, die bergt het ornamentje (dat meer dan een beeldje is) netjes op achter de grill.

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    21 september 2010 om 22:56

    @Cantago en nog een hoop:

    Het is Geen Roest. Alleen ijzer en staal roesten – te herkennen aan de rode kleur (rood/ros/roest, snap je?)

    Maar roest is gewoon de gangbare term voor oxidatie bij ijzer en staal, en oxidatie is een vorm van corrosie, meer specifiek corrosie door zuurstof.

    Corrosie is dan weer het aangetast worden van materiaal door allerlei andere stoffen, zoals lucht, zuren, maar ook water bvb.

    Aluminium ondergaat ook corrosie/oxidatie, maar minder dan staal. En het ‘roest’ dus niet.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      22 september 2010 om 21:18

      @Esprit_de_Flandre: Je hoeft mij niet te vertellen wat roest is! En om je gelijk even te verbeteren, corrosie is oxidatie, niet andersom. Corrosie wordt meestal gebruikt als term als het zoveel roest dat het zichtbaar wordt, vooral bij ijzer dus (staal bestaat vooral uit ijzer). Aluminium roest, maar roest niet door, omdat de oxidatie voor een beschermlaagje zorgt. Dit is bij ijzer niet het geval.

      Dus zoals ik al zei, maak het van aluminium, dat roest niet DOOR.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        22 september 2010 om 21:19

        @Mezelf: roest niet door = oxideert niet verder ;)

        Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    21 september 2010 om 22:59

    @xilver: “recalls … Maar dit is ronduit idioot.”

    Tot je een proces aan je been krijgt omdat een Amerikaan een blauwe plek oploopt door je uitstekende ‘B’.

    Login om te reageren
  16. tarquesh zegt

    24 september 2010 om 20:44

    Daar ligt een Bentley rijder echt niet wakker van een claim. Die schuift het gewoon door naar de Bentley organisatie die van schrik daarom nu de desbetreffende modellen terug roept. In ieder geval beter dan de slechte gas/stroom pedalen van de Toyota Prius.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North