• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Berger: Vettel’s overstap naar Ferrari was een fout

Auteur: dyllie, gepost 2 februari 2017 om 21:07 – 45 Reacties

Vettel in Ferrari


Vettel werd in 2013 één van de weinige coureurs die vier titels veroverde. Een transfer van Redbull naar het rode team in Maranello zou daar toch niets aan veranderen?

Blijkbaar wel dus, en volgens Gerhard Berger is dat te wijten aan Vettel, die de overstap verkeerd heeft aangepakt.

Het succes van Schumacher maakte het niet makkelijk voor Vettel. De succesvolle Duitser schepte hoge verwachtingen bij de Italianen; hopelijk was Vettel degene die Ferrari weer naar de top zou leiden. Maar niets was minder waar, er kwam een eind aan de reeks gouden plakken.

Aan Motorsport Aktuell beweert de 10-voudig GP-winnaar Gerhard Berger dat het aan het team ligt. Adrian Newey, destijds in dienst bij Redbull en volgens velen degene die Vettel naar vier wereldtitels heeft gesleept, had volgens Berger mee moeten gaan naar Ferrari. Het gezegde luidt niet voor niets: ‘never change a winning team’

Uiteraard wordt het vergelijk al snel gemaakt met Schumacher; want ja, zo gaat het nu eenmaal als je een succesvolle landgenoot hebt die je voor is gegaan. Schumacher stapte, net zoals Vettel, over naar Ferrari na een zegevierende periode bij Benetton. Het grote verschil – je raad het al – Schumacher nam zijn vertrouwde duo Ross Brawn en Rory Byrne mee naar Ferrari.

Was dit het einde van Vettel? We zullen het zien, 26 maart is de eerstvolgende Formule 1 race in Australië. Mogelijk optimisme wordt door Berger direct van de baan geveegd. Volgens hem kan Vettel zich beter gaan oriënteren op zijn keuze, zijn contract bij Ferrari loopt dit seizoen immers af.

Ook interessant!

  • Sebastian Vettel is boos en teleurgesteld
  • Sebastian Vettel doet zijn Ferrari-collectie van de hand
  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX
  • Video - Sebastian Vettel stopt nét iets te vroeg

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, gerhard-berger, Michael Schumacher, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Aantal alcoholcontroles drastisch gedaald dankzij terrorisme
Volgend bericht: Sharing is caring! Maserati e.a. op Alfa platform »

Lees Interacties

Reacties

  1. carmasterr zegt

    2 februari 2017 om 21:11

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Hij zal het verder wel weten, hij heeft die overstap ook al eens gemaakt zonder geweldig veel succes.

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    2 februari 2017 om 21:13

    Ok .. maar wat is zijn lievelings kleur ..
    En vindt hij spruitjes ook zo vies ??

    Blijf dus nog met heel wat vragen zitten ..

    Login om te reageren
    • wif1 zegt

      2 februari 2017 om 21:20

      @lincoln: Vind jij spruitjes vies??

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        2 februari 2017 om 21:24

        @wif1:

        Blauw ..
        behalve voor kaas mayonaise en bananen ..
        Want dan vind ik geel een mooie kleur ..

        Login om te reageren
        • banaan7 zegt

          2 februari 2017 om 21:34

          @lincoln: <3

          Login om te reageren
        • dieselkameel zegt

          2 februari 2017 om 21:35

          @lincoln: een giraffe.
          Met van die gekke lange nekken
          En vlekken
          Vooral veel vlekken

          Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      2 februari 2017 om 21:24

      @lincoln: ik zou ook graag willen weten wat zijn favoriete kleur is, dit kan een unanieme beslissing zijn in onze sollicitatieproces

      Login om te reageren
    • eltee zegt

      3 februari 2017 om 16:15

      @lincoln: als jij volgens mij een willekeurige ram op het toetsenbord geeft en vervolgens op “plaats reactie” klikt, krijg je alsnog minstens 60 plusjes… Hoe voelt dat nou, om als een echte rockstar zo’n horde groupies achter je aan te hebben?

      Login om te reageren
  3. str8six zegt

    2 februari 2017 om 21:15

    Achteraf is makkelijk lullen.

    Login om te reageren
  4. JSleutel zegt

    2 februari 2017 om 21:20

    Berger is nooit F1 kampioen geworden

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 februari 2017 om 21:57

      @jsleutel: Maar Berger is wel de absolute specialist in matig succesvolle seizoenen bij Ferrari. Hij weet als geen ander hoe Vettel zich voelt.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        2 februari 2017 om 22:56

        @mashell:

        Inderdaad. Patrick Tambay, Stefan Johansson, Rene Arnoux, Nigel Mansell, Alain Prost en Jean Alesi kunnen er allemaal over meepraten. Michele Alboreto helaas niet meer. Stuk voor stuk geweldige talenten die niets met de ongecontroleerd steigerende paarden van hun tijd bereiken konden.

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      2 februari 2017 om 22:39

      @jsleutel: Berger behoort toch tot de hall of fame van beste F1 coureurs ooit. Een titel zegt niet altijd alles en al helemaal niet in die tijd. Denk dat Berger daarom heel goed weet wat Vettel voelt. Een van de beste rijders zijn van het veld maar het team niet naar je hand kunnen zetten om het beste uit jezelf te halen.

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        3 februari 2017 om 04:41

        -edit: gefixt-

        Login om te reageren
  5. ffred zegt

    2 februari 2017 om 21:23

    Hoeveel seizoenen heeft ‘de kin’ nodig gehad alvorens Ferrari in winning modus te krijgen?

    Login om te reageren
    • subaru555 zegt

      2 februari 2017 om 21:31

      @ffred: precies wat ik dacht. 1996 tot 1999 geen coureurstitel en veel tegenslag

      Login om te reageren
      • rtnet zegt

        2 februari 2017 om 21:43

        @subaru555: In 1998 was het een klapband die Schumi de titel kostte (en dat hij z’n motor af liet slaan bij de start hielp ook niet mee ;)

        Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      2 februari 2017 om 22:03

      @ffred: Hmm, 96, 3 knappe overwinningen,
      97, tot in jerez om de titel gevochten
      98, lekker band en afgeslagen bij de start in japan,
      99, silverstone, gebroken been.
      2006, plof in japan. Zonder die stomme foutjes had mclaren veeeel dieper moeten graven naar een constructeurstitel, en had de ferrari-periode méér dan episch geweest.

      Login om te reageren
  6. Rick-dos zegt

    2 februari 2017 om 21:24

    Ferrari dacht na zoveel succesvolle jaren met een multicultureel team het ook wel met alleen Italianen af te kunnen. Bleek dat toch een te simpele gedachte…

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      2 februari 2017 om 22:01

      @Rick-dos: exact, dat zeg ik ook altijd hahaha

      Login om te reageren
  7. mrporter zegt

    2 februari 2017 om 21:32

    Als de Ferrari dit seizoen niet presteert zoals verwacht, dan is er een kans dat Vettel misschien overstapt naar Mercedes, mits Bottas ook niet helemaal aan de verwachtingen voldoet. Bottas heeft een 1-jarig contract en dat is denk ik niet zomaar. Bovendien heeft Mercedes momenteel geen Duitse coureur en heeft Vettel wel zijn sporen verdiend in het verleden.

    Login om te reageren
    • JSleutel zegt

      2 februari 2017 om 21:35

      @mrporter: da’s plausibel!

      Login om te reageren
  8. fastforward zegt

    2 februari 2017 om 21:36

    Schumacher kostte het vier jaar om de zaak weer op de rit te krijgen bij Ferrari. Vettel is een goede coureur, maar alleen in een auto die superieur is en omstandigheden die meezitten. Na de eerste wereldtitel van Max een ruil met Vettel?

    Login om te reageren
    • rtnet zegt

      2 februari 2017 om 21:41

      @fastforward: Schumacher streed in zijn 2e jaar Ferrari al mee om het kampioenschap echter was McLaren toen oppermachtig. Betekend echter niet dat Todt, Brawn en MS het nog niet op de rit hadden…

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        3 februari 2017 om 00:39

        @rtnet:

        Dat was Williams in ’97, onze grote vriend Jacques Villeneuve.
        Pas in z’n derde en vierde jaar bij de Scuderia moest Der Michael de McLaren’s voor laten gaan.
        Nummer vijf was het raak.

        Login om te reageren
    • mrporter zegt

      2 februari 2017 om 21:44

      @fastforward: denk dat iedereen uiteindelijk wel het juiste materiaal nodig heeft om #1 te worden, want met alleen talent red je het helaas niet in de F1. Kan ook niet wachten tot eerste race om te kijken waar alle teams staan met alle nieuwe F1 wagens en motoren.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      2 februari 2017 om 22:24

      @fastforward: Het hielp ook wel dat je destijds nog onbeperkt mocht testen. Het was op een gegeven moment zo erg dat Ferrari een volwaardig tweede F1-team runde enkel om te testen. Vooral in combinatie met Schumacher, die goed was in het helpen doorontwikkelen van auto’s, was dat natuurlijk goud. Vettel heeft het wat dat betreft een stuk moeilijker, aangezien hij niet week in week uit op Fiorano de auto naar zijn hand kan zetten.

      Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 februari 2017 om 21:38

    Als Ferrari belt zeg je geen nee, al win je niks…

    Login om te reageren
    • rtnet zegt

      2 februari 2017 om 21:51

      @svenska_aeroplan_ab: Oh jawel, heb geen zin naar Italie te forensen, bovendien rij ik nog beroerder dan Vettel met Max en Kimi in de buurt…

      Login om te reageren
    • Boomer zegt

      2 februari 2017 om 22:12

      @svenska_aeroplan_ab: Ferarri mag me bellen wat ze willen, voor al het geld in de wereld zou ik nog niet in een italiaanse auto stappen.

      Login om te reageren
      • giulio zegt

        2 februari 2017 om 23:21

        @airc: Mooi man! Je hebt de kennis en de kunde om je met de coureurs te kunnen meten die een Ferrari zitje veroverd hebben en nog zou je het afslaan met op de koop toe beter bestaan dan dit pover leventje. Held!

        Login om te reageren
  10. rtnet zegt

    2 februari 2017 om 21:39

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Zijn jullie die andere Duitser al vergeten, wereldkampioen van 2000 t/m 2005, dus 5x achter elkaar.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      2 februari 2017 om 21:43

      @rtnet: berndt Schneider?

      Login om te reageren
      • rtnet zegt

        2 februari 2017 om 21:45

        @papa: Nee, Graf Berghe von Trips… duh :)

        Login om te reageren
  11. mbfanatic zegt

    2 februari 2017 om 21:47

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • rtnet zegt

      2 februari 2017 om 21:50

      @mbfanatic: Dank voor je verbetering, ik corrigeerde de fout foutief (2000-2005, ik schaam me…)

      Login om te reageren
  12. rob5nismo zegt

    2 februari 2017 om 21:54

    Ik vind vettel ondanks het janken toch een van de betere coureurs van het veld.
    Hij heeft in 2015 toch een flink aantal mensen het zwijgen opgelegd door toch te winnen

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    2 februari 2017 om 22:00

    Bankrekening: Vettel’s overstap naar Ferrari was een groot succes!
    Vettel heeft niks meer te bewijzen, hij zit gewoon bij Ferrari om zijn pensioen bij elkaar te sprokkelen.

    Login om te reageren
  14. john4545 zegt

    2 februari 2017 om 22:00

    Schumacher reed in een tijd dat het nog veel meer aan de coureur lag, en hij reed met echte Mannenmotoren, niet met die nichtenV6 turbo gezinsbakvaderdownsizebullshit. Moet je kijken naar lil oplichter: hele jaar leker feesten en op zondag ”im driving like a grandma” 10 seconden per rondje langzamer dan qualificatie op volstrekte nichtenbaantjes als abu dahbi.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      2 februari 2017 om 22:32

      @john4545:

      Doe het hem (LH44) maar eens na en dan spreken we elkaar nog eens?

      Login om te reageren
      • john4545 zegt

        2 februari 2017 om 22:35

        @erik2907: Vraag het hem zelf. Hij is de eerste om toe te geven dat de huidige autos complete shitboxen zijn, dat de huidige tracks bullshit zijn, en hij het liefst in de jaren 80 geraced zou hebben. Net als veel andere coureurs. Huidige F1 is gewoon kleuterspeelzaal en alle fans over de hele wereld haken af, zoveel dat circuits zelf ook ophouden omdat niemand meer kaartjes koopt op een paar honderduizend oranjegekken uit een postzegellandje na.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          2 februari 2017 om 22:59

          @john4545:

          Dat hebben we Hamilton en Alonso inderdaad vaker horen zeggen . Alonso ging zelfs zover door te vermelden dat als er aan de uitdaging niet snel iets veranderde ie liever met pensioen ging.

          Login om te reageren
  15. janmetdelangeachternaam zegt

    2 februari 2017 om 22:45

    Ach hij heeft tenminste wat leukere auto’s van de zaak

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    2 februari 2017 om 23:16

    Geeft toch een beetje aan hoe geniaal adrien newey is

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    3 februari 2017 om 10:11

    Mogelijk heeft het succes van Mercedes er ook iets mee te maken?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North