• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bernie Ecclestone: Hitler was een toffe peer

Auteur: robbie, gepost 5 juli 2009 om 11:00 – 126 Reacties

Bernie Ecclestone

Yep, het lijkt erop dat Bernie Ecclestone al net zo verknipt is als zijn vriendje Max “ik ben een nazi” Mosley. In een interview met The Times zei hij namelijk dat Hitler best een goede leider was. Een prima dictator. En daar houdt Ecclestone blijkbaar wel van want ook Saddam Hussein had volgens hem nooit afgezet moeten worden. Waarom zou je aan democratie doen als een strenge dictator veel meer voor elkaar kan krijgen?

Ecclestone deed deze uitspraken (uiteraard) om zijn grote vriend Mosley te ondersteunen. Hij probeert met deze bizarre voorbeelden aan te tonen dat dictators beter zijn dan democratisch gekozen leiders. Een nogal rare manier van denken als je het mij vraagt.

Al moet ik wel zeggen dat Bernie wel van mening is dat Adolfje uiteindelijk een beetje de controle kwijt raakte:

“In the end he got lost, so he wasn’t a very good dictator because either he had all these things and knew what was going on and insisted, or he just went along with it . . . so either way he wasn’t a dictator.” He also rounded on democracy, claiming that “it hasn’t done a lot of good for many countries — including this one [Britain]”.

PS Saillant detail: Bernie is (waarschijnlijk) joods…

Ook interessant!

  • Ecclestone Vice-president
    Ecclestone vice-president FIA na verkiezingen
  • Oud FIA-baas Max Mosley overleden
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • Video: Vuurwerk afsteken vanuit je Golf is GEEN goed idee
  • Video: Call of Duty-oprichter overlijdt bij heftige crash met Ferrari 296 GTS
  • Peugeot brengt deze stationwagon terug onder één voorwaarde
  • Zuinigste EV op de snelweg ooit laat zien hoe hopeloos de huidige elektrische auto is
FacebookTweetPinLinkedIn

bernie-ecclestone, Formule 1

Vorig bericht: « Heel veel foto’s: Alfa Romeo Milano
Volgend bericht: Gespot: Opel Insignia OPC »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lotus-Omega zegt

    5 juli 2009 om 11:02

    mm.. vreemde uitspraken..:S

    Login om te reageren
  2. robbie zegt

    5 juli 2009 om 11:05

    Oh ja de Formule 1 heeft volgens Bernie ook nog een “black, Jewish woman” als coureur nodig…

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    5 juli 2009 om 11:09

    Ik zie daar geen graten in…

    Login om te reageren
  4. BAAP zegt

    5 juli 2009 om 11:09

    wat is dat toch ook een zak stront zeg, die Ecclestone!!
    Hoe kun je dit soort dingen zeggen!! Verknipt is indd het goeie woord!!!

    Ecclestone get out of F1! you little tiny prick!

    Login om te reageren
  5. Rein zegt

    5 juli 2009 om 11:17

    Jammer dat jullie alleen dit gedeelte eruit lichten………….
    Hij vertelde voordat hij dit zij dat hij iets gingen zeggen wat niet hoort.

    Login om te reageren
  6. Karaya zegt

    5 juli 2009 om 11:26

    Ja, dan is een omhelzing met Schumacher wel verdacht. Die is immers Duitser.

    Goede journalistiek jongens!

    Login om te reageren
  7. Advocaat van de duivel zegt

    5 juli 2009 om 11:28

    Hij heeft groot gelijk dat een dictatuur de beste staatsvorm is, mits de dictator het goed voorheeft met z’n onderdanen. Alles komt dan veel sneller voor elkaar, dan in bijvoorbeeld een democratie. En in een democratie klagen mensen dan ook vaak over trage besluitvorming.

    Maar macht stijgt een mens helaas altijd naar z’n hoofd, dus zijn er niet echt voorbeelden te noemen waar het ook echt zo goed (blijft) gaan (understatement). Dat geeft ie dan ook aan over Hitler.

    Ik neem aan/hoop dat ie zoiets bedoelt heeft…

    Login om te reageren
  8. Chrisy76 zegt

    5 juli 2009 om 11:30

    Ja, precies, het begint hier steeds meer op de Party te lijken ±P

    Login om te reageren
  9. Wessee zegt

    5 juli 2009 om 11:30

    @Rein: dus dat maakt het allemaal meteen goed? Als ik zeg dat ik iemand ga doodschieten, rechtvaardigd het meteen die moord?

    Die Ecclestone is gewoon net zoals die Mosley aan het dementeren. Hij vergeet hier namelijk ook dat de meeste dictators, en zeker Hitler, totaal mislukt zijn als mens, werkelijk nergens goed in waren, nergens in uitblonken en vooral gefrustreerd waren. In dat opzicht klopt de vergelijking met Mosley wel.

    Login om te reageren
  10. AriM6 zegt

    5 juli 2009 om 11:31

    Hij is joods en hij vond het goed wat hitler gedaan heeft ?
    Rare kerel.
    Hitler kon misschien alles bereiken met zijn positie maar zijn daden waren alles behalve goed.

    @ BAAP
    Rustig aan , de F1 is toch al verneukt.
    Dus hem eruit trappen heeft geen zin…

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    5 juli 2009 om 11:36

    @Rein, maar hij zegt het wel…

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    5 juli 2009 om 11:36

    Nou kijken of de Foca een geweten heeft en ook Bernie weg stuurt, dan verkopen ze die TV rechten maar aan het internet of zo.

    Login om te reageren
  13. Waxweazel zegt

    5 juli 2009 om 11:38

    Weer eens een bewijs dat dit een rioolsite is ipv een echte autoblog.
    Als je eens de moeite zou gedaan hebben om het ganse artikel te plaatsen en ook te lezen !! dan zou je merken dat de uitspraken van Bernie totaal anders zijn dan jullie hier doen vermoeden.
    Echt laag bij de gronds die titel en het artikel.

    http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9190.html
    Lees hier eens het volledige artikel voor de pubers hier weer beginnen janken.

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    5 juli 2009 om 11:42

    Bernie heeft helemaal gelijk! Zolang ik maar de dictator ben.

    Jaaaaa, ineens is het toch niet zo’n goed idee, hè?

    Login om te reageren
  15. WieAndersDasAuto zegt

    5 juli 2009 om 11:45

    Misschien komt zijn uitspraak wat raar over. Maar dat blijft wel zijn mening. Want wie is er nou eigenlijk de ”slechterik” in een oorlog?

    Maar zulke uitspraken kunnen Bernie zijn baan kosten. Niet echt slim van hem.

    Login om te reageren
  16. sebastianchubasco zegt

    5 juli 2009 om 11:47

    als je als dictator complete bevolkingsgroepen moet uitmoorden om de macht te houden dan ben je verkeerd bezig?!

    ja toch? of heb ik het bij het verkeerde eind…

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    5 juli 2009 om 11:49

    @WieAndersDasAuto

    De persoon die ons VW heeft gegeven is een redelijke slechtrik.

    Login om te reageren
  18. WieAndersDasAuto zegt

    5 juli 2009 om 11:52

    @ Rick dos

    Dat snap ik best. Maar in een oorlog worden de mensen een stel echte beesten. Zou jij het beter weten als je in die tijd geleefd had en een Duitser was? Nee dat bedoel ik. Dus eigenlijk weet ik nog niet wie de slechterik in een oorlog is…

    Login om te reageren
  19. jack zegt

    5 juli 2009 om 11:52

    @AriM6,

    Er staat nergens dat hij het eens is met de daden die hitler verricht heeft. Er staat dat hij het een goed leidend persoon vindt.
    Dat is iets compleet anders;)

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    5 juli 2009 om 11:58

    @WieAndersDasAuto

    Jij hebt het over IN een oorlog. Dat is dus een gevolg van een oorzaak.
    De oorzaak, in dit geval, is Hitler en daaruit voortvloeiend het Duitse volk.
    Hadden we vuur niet met vuur bestreden dan hadden we nu niet van onze vrijheid kunnen genieten. Als dat vuur beesten van ons maakte than so be it. Het doel rechtvaardigt de middelen. De slechterik is in dit geval uiteindelijk duidelijk…en dat waren niet de soldaten die voor onze vrijheid streden.

    Login om te reageren
  21. Markus zegt

    5 juli 2009 om 12:01

    Nou, nu weet je precies hoe hij zijn eigen rol ziet.

    Login om te reageren
  22. JP zegt

    5 juli 2009 om 12:01

    @ Rick dos; en de snelwegen…

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    5 juli 2009 om 12:03

    @JP

    En de maanlanding…

    Login om te reageren
  24. mashell zegt

    5 juli 2009 om 12:03

    “wie is er nou eigenlijk de ‘’slechterik” in een oorlog?”
    Die de oorlog begint natuurlijk. De geschiedenis zou ons dat toch wel geleerd moeten hebben?

    Login om te reageren
  25. Ralph zegt

    5 juli 2009 om 12:04

    Euhm, Rick dos, dezelfde mensen die ons ‘bevrijd’ hebben, zijn de mensen die de oorlog gefinancieerd hebben. Tevens hebben de Amerikanen ook gelijk de Nazi wetenschappers mee terug gesmokkeld naar Amerika, onder de naam Operation: Paperclip.

    Het is natuurlijk een verschrikking wat er in die tijd gebeurd is, maar het verhaal is niet zo simpel en zwart-wit als veel mensen denken.

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    5 juli 2009 om 12:08

    Ralph, je kunt van alles erbij halen om het beeld wat grijzer te krijgen. Je kunt ook stellen dat als de Amerikanen die wetenschappers niet had meegenomen dat de Russen ze hadden gehad en wat was het gevolg geweest?

    Alle plussen en minnen bij elkaar blijft er uiteindelijk onder de streep over dat wij in de vrijheid leven zoals we die nu kennen. Ik geloof niet dat je onder een Kin jong-il regime wilt leven. Of wel dan?

    Login om te reageren
  27. WieAndersDasAuto zegt

    5 juli 2009 om 12:09

    @ Rick dos

    Het hoeft niet eens in een oorlog te zijn. Stel je eens voor: je bent een Duitser en de 1ste wereldoorlog is voorbij. Je land is vernietigt, je zit in een economische crisis. Je bouwt vanzelf haat op, er hoeft nu nog maar 1 krankzinnige persoon aan de macht te komen met dezelfde standpunten.

    Ik ben het zeker niet eens met de standpunten van Hitler. Dat gaat veel te ver.

    Maar Amerika is zeker ook niet het braafste jongetje van de klas. Ze gaan altijd een oorlog aan, verzwijgen de doden (Vietnam) gooien atoombommen op een land met veel onschuldige burgers…
    Mensen worden beesten…

    Login om te reageren
  28. Duidelijk zegt

    5 juli 2009 om 12:15

    Ecclestone heeft het ENKEL over de leidinggevende capaciteit van een Hitler of Sadam. Hij heeft het niet over hun daden.
    Hitler is aan de macht gekomen dankzij die capaciteiten. Ik ben GEEN neo-nazi, ik ben volledig tegen de joden vervolging en zijn visie op het derde rijk. Echter wordt dat enkel nog gezien aan een mens als Hitler. Hij heeft ons wel meer gegeven dan dat. Juist naar dat laatste verwijst Ecclestone. De manier waarop hij Duitsland beter heeft gemaakt in de jaren voor WOII (joden vervolging niet meegerekend).

    En vergeet alstublieft niet dat er in HEEL HET WESTE een antisemitische gedachte was. Hitler heeft die alleen uitgebuit om zijn volk nog meer te verenigen. Het creeren van een gemeenschappelijke vijand (kijk naar bismarck, bush vs al qaeda, …) is de beste manier om een volk te verenigen.

    Maar ik ben geen nazi sympathisant.

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    5 juli 2009 om 12:15

    @WieAndersDasAuto

    Met het risico dat we echt een hele andere richting op gaan met deze discussie…

    Verzwijgen de doden van Vietnam? Je weet wel dat er een monument is in Washinton? Een zwarte muur met 30.000 namen erop. Dit wordt elk jaar weer in het licht gezet om die veteranen niet te vergeten.

    Luister, ik zal de laatste zijn die hier verkondigd dat Amerika de braafste jongetje van de klas is. En ja ze gaan vaak de oorlog aan. Soms met de meest idiote redenen (Vietnam, Irak) maar vaak ook met nobele redenen. Vergeet trouwens ook niet dat Amerika WWII ingetrokken is door Japan.

    Wat ik vooral wil zeggen is; wat recht is recht, en wat krom is krom.

    De uitspraken die hier zowel door Bernie als menig reageerder wordt gedaan is gewoon krom.

    Login om te reageren
  30. Benjamin1 zegt

    5 juli 2009 om 12:19

    Zijn jullie stiekum overgenomen door de telegraag media groep?

    Login om te reageren
  31. Mao zegt

    5 juli 2009 om 12:26

    @ Rick Dos

    “Von Braun gaf zich met behulp van zijn broer Magnus over aan de Amerikanen”

    “Een groot deel van zijn ingenieurs was overigens in handen gevallen van de Russische troepen”

    Die Russen waren niet helemaal achtelijk, die hebben er ook wel een paar mee genomen.

    Login om te reageren
  32. W115 zegt

    5 juli 2009 om 12:27

    Stel je voor dat heel de wereld Duits sprak, maarja, we zien dat de leiding van de F1 duidelijk vernieuwd moet worden

    Login om te reageren
  33. gogogomagazine.com zegt

    5 juli 2009 om 12:40

    Moet je wel het hele verhaal vertellen autoblog en niet alleen zo’n klein stukje, nu lijkt het wel de ‘Prive’ of telegraaf hier.

    + Je kan moeilijk ontkennen dat ‘man met snorretje’ dingen voor mekaar kreeg, de manier waarop is alleen een beetje jammer en verschrikkelijk..

    Login om te reageren
  34. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 12:40

    Ik ben het volkomen eens met Rick Dos. Hitler was een ronduit wreed dictator die niets en niemand ontzag als het er op aankwam.

    @Duidelijk

    Ohja? Leg jij dan maar eens uit wat hij Duitsland precies voor goeds heeft gebracht. Na zijn dood/na de oorlog was het overgrote deel van het land platgebombardeerd, de inflatie was gierend hoog, er was erg veel leed, Duitsland moest enorme herstelbetalingen doen aan verschillende lande.

    Kortom: Hitler heeft Duitsland weinig tot niets goeds gebracht!
    Erg kortzichtig van Bernie dus om te zeggen dat hij een ”Goed Leider” was, want dat is gewoon grote bullshit. Een goed leider zorgt o.a. voor zijn/haar volk. Iets wat Hitler totaal niet interesseerde, als hij maar aan de macht was, heel Europa kon inlijven, enz… enz…

    Ik stel voor: Afzetten die Bernie, met die uitspraken van hem vind ik hem totaal niet deugen!

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 12:41

    lande = landen… ;)

    Login om te reageren
  36. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 12:47

    En hij kreeg ontzettend veel dingen voor elkaar jammer genoeg, men werd gewoon gehersenspoeld door die kerel. Voor de oorlog, toen Duitsland bankroet was door WO I, had men (lees: het volk) behoefte aan iemand die Duitsland weer op de kaart wilde zetten. Zo iemand kwam er ook, in de vorm van een buitengewoon wreed dictator. Nog voor dat hij bondskanselier werd was populariteit groot. Hij hield ferme toespraken voor de mensen waarin hij o.a. een zondebok aanwees: De Joden. Volgens hem waren het de Joden die het land economisch slecht hadden gemaakt. De mensen die het financieel zwaar hadden vanwege de economische crisis geloofden hem gewoon domweg!

    Nou ja, de rest van de historie kennen jullie wel denk ik.
    Heb er een aantal boeken over gelezen, vandaar dat ik er het een en ander over weet..

    Login om te reageren
  37. Duidelijk zegt

    5 juli 2009 om 12:54

    @Benz..:
    Quote van mij “in de jaren voor WOII” Vanaf dan heeft hij idd niets goeds gedaan. Maar hij heeft VOOR WOII (zal het maar in drukletters zetten) wel heel Duitslands netwerk volmaakt, jobs gecreëerd waardoor Duitsland als een van de eerste de economische crisis van de jaren ’30 overwon.

    Een argument dat hiertegen gebruikt kan worden: Het was allemaal gedaan om de oorlog vlotter te doen verlopen (snellere interventies en jobs waren ook in de wapenindustrie *kuch zoals nu VSA*). Maar het is dan ook tijdens oorlog dat de meeste vooruitgang wordt gemaakt op wetenschappelijk gebied. Denk maar aan het gegeven waar je nu gebruik van maakt: Het internet, computers, … allemaal gemaakt om oorlog voering te vermakkelijken ;)

    Login om te reageren
  38. sebastianchubasco zegt

    5 juli 2009 om 12:55

    @benz..
    en zo gelooft de helft van de nederlanders in Wilders… en het ‘gevaar’ van de islam.
    gelukkig hebben we een welvarende samenleving…

    Login om te reageren
  39. Q7 rijder zegt

    5 juli 2009 om 12:58

    @ Rick Dos – met het verzwijgen van de doden in Vietnam wordt ongetwijfeld de drie miljoen slachtoffers aan vietnamese zijde bedoeld. Om maar te zwijgen van de afgrijselijke gevechts en martelmethodes die zijn toegepast. Met onder andere chemicalien (Agent Orange) werden volledige dorpen uitgeroeid. Fijne jongens die amerikaantjes.

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    5 juli 2009 om 12:58

    vol lof over Hitler !! dat mag niet .. die is veel te kort dood ..

    dat mag uitsluitend over Julius Cesar / Napoleon / M.de Ruiter / Djengis Khan / Alexander de Grote / de Paus (vroegah) ..

    die mag je grote veldheren noemen ..
    (heeft met onderbuikjes te maken) ..

    Login om te reageren
  41. JPM zegt

    5 juli 2009 om 13:04

    @ lincoln

    Juist! Onze vriend Napoleon was inderdaad net zo erg en hij wordt overal geloofd voor zijn strategische, revolutionaire visie. Well, Hitler had die ook.

    Een discussie hierover is zinloos. Iedereen weet dat dit uit het verband gerukt is en dat Hitler verschrikkelijk was. Klaar.

    Login om te reageren
  42. arjens zegt

    5 juli 2009 om 13:07

    @Duidelijk Ik begrijp je punt. Daarom zal ik mij ook niet uitlaten over zijn uitlatingen ;) Maar ik had die man altijd een eikel gevonden. En als tweede punt, heb ik totaal geen interesse in F1. Er zijn vele andere race klasses die veel intressanter zijn om naar te kijken en te volgen.

    @Benz, het was zeer zeker een goed leider, maar dan in zeer verkeerde opzichten. Hij kreeg het voor elkaar dat praktisch een heel volk achter hem stond. En het land lag toen hij begon met regeren ook goed in puin. Hij was alleen zo authoritair dat, dat ook hem de kop kosten. Verkeerde keuzes mbt aanvallen, verdediging. Taktisch niet erg sterk.
    Maar laat ik heel duidelijk zijn, dat ik een groot tegenstander ben tegen het nationaal socialisme, ik verafschuw mensen als Inquart, Hitler en Wilders.

    Login om te reageren
  43. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 13:08

    @Duidelijk

    Aha, je standpunt is me duidelijk. Hij had Duitsland inderdaad meer sterk en machtig gemaakt, de werkgelegenheid verhoogd. Maar dat heeft welgeteld 5 jaar geduurd en toen heeft Duitsland wederom een Wereldoorlog verloren. En toen?

    Ja, toen was Duitsland wéér bankroet, wéér in een malaise, de inflatie was torenhoog, de armoede was groot…

    Ja, technologische vooruitgang wordt inderdaad (meestal tenminste) gemaakt in een oorlog. Men wil elkaar net voor zijn door met nieuwe technieken en systemen op de proppen te komen. Daarom vocht men in de Middeleeuwen met zwaard en schild en nu vechten me met machinegeweren, snipers enz…
    En de wetenschap boekte ook vooruitgang in de oorlog. Code-systemen, computers..

    Maargoed, WO II was een verschrikking, dus om te zeggen dat Hitler een ”goed leider” was, vind ik weerzinwekkend.. :?

    Login om te reageren
  44. arjens zegt

    5 juli 2009 om 13:11

    @lincoln, ik vind Hitler niet echt een goed veldheer. Hij heeft toch wel cruciale fouten gemaakt, plus zijn wil is wet. Het was een echt leider, een figuur die regeerde vanuit het bekende onderbuik gevoel. Maar dat dus wel bijval vond, mede ook door de situatie waarin duitsland zich destijds in bevond.

    Login om te reageren
  45. F355GTB zegt

    5 juli 2009 om 13:12

    De titel van dit artikel… en dan die foto… Leuk gevonden.
    Ik ben benieuwd wat Ecclestone nu letterlijk gezegd heeft. Zoiets kan snel verkeerd uitgelegd worden.
    Dat Hitler leideingevende capaciteiten had, dat is wel duidelijk. Anders krijg je geen heel volk achter je. Alleen als je dat combineert met de zieke ideeen die hij had, dan krijg je een hoop ellende. Ik ga er vanuit dat Ecclestone niet gezegd heeft dat hij Hitler’s ideeen goed vond. Dat zou een slechte zaak zijn. Als ideaal een heel volk uitroeien, dat is nooit goed te praten natuurlijk.
    Maar die Amerikanen zijn ook geen fijne jongen inderdaad. Met hun concentratiekampen (die ze zelf gevangenissen noemen) waar ze nog steeds mensen doodmartelen. Mussolini was ook al geen lieverdje. De jappen hebben ook geen smetteloos verleden… Als we een beetje politiek correct een auto willen kopen, moeten we allemaal aan de Jaguar of Volvo…

    Login om te reageren
  46. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 13:15

    @arjens

    Tja, op die manier kun je het ook bekijken natuurlijk. Hij heeft een geheel volk gemanipuleerd en achter zich geschaard..

    Mensen als Hitler, Mussolini, Stalin enz.. verafschuw ik net zo goed. Het zijn figuren die de mensheid niet bepaald iets goed hebben nagelaten.

    Om Geert Wilders gelijk een soort van ”tweede Hitler” te noemen vind ik een beetje te kort door de bocht, al ben ik het zeker met je eens dat hij de mensen OOK probeerd te manipuleren, de oorzaken bij 1 bepaalde bevolkingsgroep te leggen (de Moslim)..

    Hij zal er voor zorgen dat de kloof tussen Autochtoon en Allochtoon alleen nog maar zal verbreden inplaats van versmallen!

    Login om te reageren
  47. arjens zegt

    5 juli 2009 om 13:19

    @benz Een goed leider kan je ook zien als een leider die weet wat hij deed. Zijn idieen zijn weerszinswekkend. Maar voor zijn start was Dsl ook failliet, vergeet niet WOI. Hij zorgde er wel voor dat het land met een gesloten economie weer op de rails kwam. Alleen door protectionisme en en agressief beleid. Nogmaals zijn idieeen zijn weerszinswekkend. Maar er zijn meer leiders geweest die een spoor van vernieling achter hebben gelaten. Waar men nu op straat gewoon over kan praten. Wat dacht je van de Nederlanders, Portugezen ed die zijn gaan koloniseren. In elke generatie komt wel een persoon, partij of volk voor die op een dergelijke manier een stempel op de wereldgeschiedenis drukt.

    Login om te reageren
  48. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 13:19

    @sebastianchubasco

    Figuren als Wilders bereiken aan het eind maar één ding: Allochtonen zullen Autochtonen gaan haten én omgekeerd!

    Ik zou het ook niet willen als hij het voor het zeggen zou hebben in Nederland.
    Gelukkig leven wij idd in een welvarende sameleving..

    Login om te reageren
  49. lincoln zegt

    5 juli 2009 om 13:20

    @arjans .. geen goed veldheer ?? ?? ??

    welke veldheer krijgt het voor elkaar om postuum alsnog 1 europa + 1 munt eenheid te krijgen ??

    iets dat zekerzzzzzz nooit een democratisch besluit is geweest ..

    Login om te reageren
  50. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 13:21

    Wat je zegt klopt: Wij waren anders ook niet bepaald liefdevol als het aankwam om slaven te ronselen en die zich in Amerika kapot te laten werken.

    Hitler was weerzinwekkend, dictators zijn over het algemeen geen lieverdjes!
    Gelukkig mogen wij in vrijheid leven, daar mogen we blij om zijn!

    Amen.. :)

    Login om te reageren
  51. WieAndersDasAuto zegt

    5 juli 2009 om 13:24

    Hitler zijn leidinggevende capaciteiten waren goed. Alleen tactisch gezien was hij wat minder goed. Er waren zelfs momenten bij dat de Duitsers zich niet mochten terugtrekken en tot de laatste man moesten vechten.

    Hij heeft zeker veel fouten gemaakt…

    Login om te reageren
  52. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 13:26

    @lincoln

    Je weet toch hopelijk wel wat hij precies bedoeld?

    In Rusland bijvoorbeeld, is (voor Duitsland en Hitler) een hoog misgegaan. Hij heeft een hoop verkeerde beslissingen gemaakt in die oorlog. Hij was misschien een ”goed leider”, in die zin dat hij Duitsland weer sterk had gemaak en machtig + dat hij een heel volk achter kreeg..

    Hij was niet bepaald een goed veldheer. Hij dacht het namelijk allemaal beter te weten dan zijn officieren. Daarom ontsloeg hij op een gegeven moment tijdens de veldslag teggen de Russen al zijn officieren en benoemde zichzelf tot Hoofd van het Leger. Ook zijn opvattingen over ”liever dood dan een stap terug” hebben veel slechte dingen teweeggebracht..

    Maargoed, iedereen snapt het nu wel van elkaar…

    Login om te reageren
  53. arjens zegt

    5 juli 2009 om 13:26

    @lincolns, misschien wat overtrokken van mij, maar op het einde van zijn loopbaan had hij grote fouten gemaakt. Maar hij was toen zo psychotisch als een (vul het zelf maar in)…

    Maar ja, Benz je hebt een punt, democratie en leven in vrijheid is een groot voorrecht!!!!

    amen!! :)

    Login om te reageren
  54. arjens zegt

    5 juli 2009 om 13:27

    Ehmmmm, was hij niet de uitvinder van Volkswagen???? :)

    Login om te reageren
  55. WieAndersDasAuto zegt

    5 juli 2009 om 13:28

    @ Benz

    Dat was zeker een domme zet van Hitler als je bedenkt dat ze elkaar niet zouden aanvallen.

    Login om te reageren
  56. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 13:28

    @arjens

    Precies.. :)

    Login om te reageren
  57. cardesigner@USA zegt

    5 juli 2009 om 13:29

    @F355GTB, Hitler was geen goede leider, hij was een populist, zoals Geert Wilders. Hij gaf de Joden de schuld van alles, zodat de problemen makkelijk konden worden opgelost. Geert Wilders geeft Moslims de schuld van veel problemen. En aan de Jaguar? Die Brittten hebben heel India onderdrukt! Overigens hebben de Amerikanen geen mensen “doodgemarteld” in hun gevangenissen. Jij gelooft zeker graag in complottheorieën.

    Login om te reageren
  58. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 13:30

    @WieAndersDasAuto

    Klopt helemaal, vanwege het ”geheime pact” tussen Duitsland en de Sovjets..

    Login om te reageren
  59. cardesigner@USA zegt

    5 juli 2009 om 13:30

    Natuurlijk is Geert Wilders wel iets minder extremistisch dan Hitler, maar het blijft een populist.

    Login om te reageren
  60. arjens zegt

    5 juli 2009 om 13:33

    @#cardesigner@USA Het is zeker een populist. Beetje richting het natonaal socialisme. Zeg maar de vroegere NSB.

    Login om te reageren
  61. Benz.. zegt

    5 juli 2009 om 13:36

    @cardesigner@USA

    Doodgemarteld niet nee, maar er zijn wel andere praktijken aan het licht gesteld daar en ze nemen het daar niet zo heel nauw met ”bepaalde regels”..

    Login om te reageren
  62. WieAndersDasAuto zegt

    5 juli 2009 om 13:37

    @ cardesigner@USA

    Wat dacht je van vrouwen verkrachten? Dat deden de Amerikanen wel…

    Login om te reageren
  63. lincoln zegt

    5 juli 2009 om 13:39

    tja .. only in nederland ..

    helden na de oorlog .. allemaal verzetstrijders he ..

    nederlanders waren toch die lui die zich in 3 minuten overgaven ??
    die lui die moffenmeisjes gingen kaalscheren en verkrachten ??
    die lui die van de Marshall-hulp naar Indonesie te gaan ??
    om daar de onderdrukker uit te hangen ??
    een beetje verkrachten en moorden in den vreemde ??
    in de naam van de koningin ??
    in de naam van Shell ??

    lekker volk .. die nederlanders ..
    Ecclestone is nog mild geweest met zijn uitspraak ..

    Login om te reageren
  64. Rick dos zegt

    5 juli 2009 om 13:44

    @Mao

    Ongetwijfeld

    @Q7 rijder

    Vietnam is gewoon een verachtelijk oorlog van Amerikaanse zijde.

    @lincoln

    Focus, lincoln, focus….

    Login om te reageren
  65. arjens zegt

    5 juli 2009 om 13:45

    @lincoln En apartheid is toch echt een Nederlands woord. Maar elk land heeft wel dingen in zijn geschiedenis waar ze niet trots op hoeven te zijn. Maar laten we de geschiedenis niet herhalen, en oppassen met emotionele beslissingen mbt dit land (lees als onderbuik gevoelens)

    Login om te reageren
  66. fuzzer zegt

    5 juli 2009 om 13:48

    Ik lees dit enorm graag. Nooit gedacht dat ik 2 dingen waarvan ik houd kan combineren. Zustersite over oorlog oprichten anyone ?

    Login om te reageren
  67. arjens zegt

    5 juli 2009 om 13:51

    @fuzzer, nou ik ben wel erg geinteresseerd over deze periode. Jaren 30, gevolgen van crisis, WOII. Je kan er veel leering uit trekken. Vooral nu!!!

    Login om te reageren
  68. sebastianchubasco zegt

    5 juli 2009 om 13:59

    Al met al kun je stellen dat de onmetelijke arrogantie van Ecclestone ervoor zorgt dat hij denkt dat hij weg kan komen met zijn wil om zich te associëren met Hitler.

    Hitler bracht ook goede dingen? De goede dingen hadden ons ook bereikt zonder Hitler. Alles wat Hitler bedacht heeft, heeft zijn oorsprong in zijn daadkracht voor genocide (joden, zigeuners, etc.) en uiteindelijk met zijn zelfmoord.
    Een weldenkend mens wilt niet geassocieerd worden met Hitler.

    Goede leider? ik vindt Louis van Gaal een goede leider, goed genoeg…

    Login om te reageren
  69. F355GTB zegt

    5 juli 2009 om 14:04

    @cardesigner@USA:
    Klopt wat je zegt. Hitler was een populist. Hij speelde handig in op de jaloezie jegens de joden. Om misverstanden te voorkomen: ik verafschuw de denkbeelden van Hitler. Van Wilders ben ik ook absoluut geen fan!
    Wat betreft die ‘complottheorieen’ jegens de amerikanen: Bij Pauw en Witteman zat ooit een ex-gevangene van Quantanamo Bay. Hij deed in die uitzending een boekje open over wat zich daar afspeelde/afspeelt. Hij heeft met eigen ogen gezien hoe mensen daar doodgemarteld werden. En zo zijn er nog veel meer geluiden die dat bevestigen:
    http://www.nu.nl/algemeen/1577774/duitse-turk-beschrijft-martelingen-guantanamo.html
    Dus ik zou dat geen complottheorieen willen noemen. Verder heb ik filmpjes op internet gezien. Op deze filmpjes wat te zien hoe vluchtelingen (burgers) ergens heen liepen wat strategisch niet handig uitkwam voor de amerikanen. De piloot in het vlliegtuig (waar vanuit alles gefilmd werd) kreeg de opdracht om dan maar een bom te gooien op deze mensen. En hij deed dit ook braaf. Later zijn zulke filmpjes allemaal van het internet verwijderd. Jij hebt het over complottheorieen. Zelf denk ik dat we slechts een klein gedeelte weten van wat de amerikanen echt allemaal uitvreten.
    Het wordt gevaarlijk wanneer een volk zich superieur waant…

    Login om te reageren
  70. frank zegt

    5 juli 2009 om 14:12

    het is gewoon erg dom om hitler te noemen als je een voorbeeld van de voordelen van een dictator wilt geven, dan zijn er zat romeinen te noemen die ook dictator waren en een stuk minder controversieel zijn

    het zegt veel over ecclestone dat hij denkt zich dit soort vergelijkingen te kunnen veroorloven, deste vreemder wordt het natuurlijk nog als je zijn achtergrond en leeftijd in ogenschouw neemt, dementie is de enige reden die ik me voor kan stellen, of overmatig medicijngebruik

    twee oude knarren die samen de hoogste autosportklasse besturen, de muppet show!

    Login om te reageren
  71. Ralph zegt

    5 juli 2009 om 14:17

    Hitler gaf helemaal niet alle schuld aan de joden. Sterker nog, de joden vervolging was in het begin strikt geheim (google de audio maar eens waarin Himmler dat duidelijk zegt, tijdens een vergadering). Dat is alleen het punt wat eruit gelicht wordt, het waren immers niet alleen joden die vervolgd werden.

    Amerika speelde gewoon een grote rol in de hele oorlog en is/was de meester in valse vlag operaties, dat is jammer genoeg alleen niet bekend bij de massa, omdat die dit gewoon willen vergeten. Zoals ook de ‘Taliban’ strijders die een paar jaar geleden opgepakt werden in Irak, die eigenlijk Amerikanen waren, etc.
    De aanloop naar en tijdens WW2 waren er ook zulke valse vlag operaties. Google het zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  72. RenesisHP zegt

    5 juli 2009 om 14:39

    Interpreteren is ook een punt.

    Hitler was een verschrikkelijke sadistische man met grootheidswaanzin. Hij kreeg het echter wel voor elkaar om miljoenen mensen dezelfde kant op te sturen. Klote of niet, dat opzicht getuigd van goed leiderschap. De snelle besluitvorming in een dictatuur is zowel een voordeel als een nadeel(afhankelijk van de situatie).

    @lincoln.

    Die Nederlanders die vooraan stonden om de Joden aan de Duitsers aan te leveren nadat ze vrijwillig een prachtige database hadden aangelegd. Zoiets als nu ook gebeurd met bepaalde bevolkingsgroepen.
    En daarna inderdaad het hardst over Nazi’s en aanhang klagen…

    Login om te reageren
  73. six-trey zegt

    5 juli 2009 om 14:42

    Ben ik blij dat ik in belgie woon :P geen slechte geschiedenis
    we konnen de “moffen” 14dagen tegen houden in die 14 dagen hebben de Amerikanen, Britten en Canadezen D-Day voorbereid en zo de bevrijding in gang gezet. Duuus wij belgen hebben WOII gewonnen :D en daarna of daar voor hebben we geen massa moorden op ons geweten, het enige dat wij hier doen is bleiten over hoe dat Waalen klootzakken zijn ;)

    Login om te reageren
  74. robbie zegt

    5 juli 2009 om 14:57

    PS Dit is trouwens de complete foto…

    Login om te reageren
  75. Mao zegt

    5 juli 2009 om 15:08

    @ robbie

    Die had et niet overleefd toen Hitler aan de macht was.

    Login om te reageren
  76. Mao zegt

    5 juli 2009 om 15:09

    Ok, kromme zin. Je begrijp denk ik wel wat ik bedoel :)

    Login om te reageren
  77. Turbo zegt

    5 juli 2009 om 15:12

    Tip aan Bernie: niet je vrindjes prijzen als ze aan het publiek zijn gevoerd. Vroeger: Saddam goed, en nu: Saddam vout.
    Dat moet je als elite-bobo even in de gaten houden.

    Login om te reageren
  78. LC zegt

    5 juli 2009 om 15:21

    @Ralph, de rijke van de rijkste Bilderberg.

    Login om te reageren
  79. de sjonnies zegt

    5 juli 2009 om 15:36

    @ lincoln – je hebt -helaas- gelijk mijn ouders hebben me geleerd dat drie kwart van de Nederlanders niet echt zo’n moeite hadden met de Duitse bezetting, dat de politie collaboreerde met de bezetter, in Denemarken daarentegen verscheen de koning in het openbaar met de davidsster op zijn jas genaaid, de hele bevolking deed er aan mee en Denemarken is een van de weinige landen waar niet of nauwelijks aan jodenvervolging is gedaan, de Duitsers zagen door de bomen het bos niet meer

    Login om te reageren
  80. Bugger zegt

    5 juli 2009 om 16:11

    Wat een uit het verband gerukt stukje tekst zeg :-s

    Bernie Ecclestone noemt Hitler helemaal geen toffe peer, het enige dat hij zegt is ‘he got things done’ en ‘in the end he got lost’. Beide waar volgens mij.

    M.b.t. Saddam Hussein zegt hij ‘he was the only one who could control that country’. Of het de enige was weet ik niet, maar zoals het land er nu voor staat is ook niet positief te noemen. De bevolking in Irak is volgens mij niet in alle situaties erop vooruit gegaan.
    Mooi stukje is ook ‘There are people starving in Africa and we sit back and do nothing but we get involved in things we should leave alone.’ Helemaal mee eens!

    Misschien niet handig om dit alles in het openbaar te roepen gezien zijn positie. Want dan krijg je uiteraard kritiek, of een blog die er zelf nog wat feitjes bij aan het verzinnen is.. Kan de Telegraaf invloed wel merken in ieder geval.

    Login om te reageren
  81. RenesisHP zegt

    5 juli 2009 om 16:33

    @Ralph.

    Doel je op het Pearl Harbor schandaal?
    DE welkome reden voor Amerika om zich met de oorlog te mengen?

    Inderdaad een vriij verdacht verhaal. ;)

    Login om te reageren
  82. Aad zegt

    5 juli 2009 om 17:40

    @ de sjonnies: In Denemarken leefden ook maar 3600 joden en in Nederland ruim 160000 dus er viel ook niet veel te vervolgen in Denemarken en de prioriteit was daarom denk ik ook lager. Nog even over Hitler dat was een politiek genie en alleen door zijn eigen doorzettingsvermogen is hij aan de macht gekomen wat zeer bewonderingswaardig is alleen het gevoerde politieke beleid was in en in gemeen, laaghartig en hondsbrutaal crimineel. We moeten dus waakzaam zijn dat dit nooit meer mag gebeuren.

    Login om te reageren
  83. cardesigner@USA zegt

    5 juli 2009 om 20:36

    @WieAndersDasAuto, elk leger verkracht mensen….

    @F355GTB, natuurlijk maken ze fouten in een oorlog. Nederland ook. Zoals in Bosnië in de jaren 90. Er zijn altijd slechte mensen, uit welk land ze ook komen, en ook “goede” mensen maken soms fouten.

    @Ralph, Google is niet de bron van alle waarheden. En Pearl Harbor is absoluut niet in scene gezet. De mensen die dat denken zullen waarschijnlijk ook beweren dat de maanlanding is scene is gezet… Zo bestaat er ook nog iets als “propaganda” en “jaloezie”

    Login om te reageren
  84. Citrofiel zegt

    5 juli 2009 om 22:39

    @ de sjonnies; En zo zien we weer hoe beperkt en nationalistisch het onderwijs is. Nooit wat van gehoord, hoe succesvol de Denen waren. En het passieve tot meewerkende gedrag van de meeste Nederlanders zal ook nooit zo letterlijk genoemd worden in de boekjes. In de Nederlandse boekjes dus…

    Login om te reageren
  85. axe zegt

    5 juli 2009 om 22:43

    Volgens de geschiedenisboekjes is de slechterik de verliezer van de oorlog. Had Adolfo de oorlog gewonnen dan was het een held geweest.

    Login om te reageren
  86. topless zegt

    5 juli 2009 om 22:49

    Hitler was anders geen fan van Ecclestone.

    http://www.youtube.com/watch?v=fO8TLBn7z1k

    Login om te reageren
  87. cardesigner@USA zegt

    5 juli 2009 om 23:12

    School is juist erg links.

    Login om te reageren
  88. cardesigner@USA zegt

    5 juli 2009 om 23:13

    Sorry, links hoeft niet persé het tegenovergestelde te zijn van natiolisme.

    Login om te reageren
  89. Bert zegt

    5 juli 2009 om 23:36

    @ Six trey,
    Hoeveel doden zijn er nu uiteindelijk in Rwanda gevallen?

    Typisch geval van een storm in een glas water dit….

    Login om te reageren
  90. Bert zegt

    5 juli 2009 om 23:39

    over de vergelijking wilders / hitler…..
    mogguh…
    Wilders is redelijk rechts en voor zelfbeschikking terwijl Adolfje Nationaal Socialist .

    De vergelijking zul je eerder vinden bij partijen als PvDA en SP, Nivellering, Censuur, Positieve discriminatie, Werk voor iedereen, Bedrijven nationaliseren…en ga maar door.

    Login om te reageren
  91. sebastianchubasco zegt

    5 juli 2009 om 23:46

    zelfbeschikkeng zolang je geen islam roept… lekkere zelfbeschikking…

    van kwaad tot erger…

    Login om te reageren
  92. Bert zegt

    6 juli 2009 om 00:06

    Je maakt alleen het punt nog meer zo Sebastian…

    Moslims waren goede vrienden van…. Hitler inderdaad en niet van Wilders.
    Totalitair regime is namelijk ook wel iets wat zo’n religie zou willen.

    Login om te reageren
  93. F355GTB zegt

    6 juli 2009 om 00:25

    @cardesigner@USA:
    Mee eens. Ieder leger bevat mensen die er niet thuis horen.

    Login om te reageren
  94. sebastianchubasco zegt

    6 juli 2009 om 00:32

    @bert
    ik denk dat mijn punt is dat geen enkel regime, gedachte of persoon voor langer dan 4 jaar mag overheersen. tijden veranderen zoals de mens veranderd. hitler en de totalitaire islam wilden/willen dit recht voor altijd in handen…

    Login om te reageren
  95. Bert zegt

    6 juli 2009 om 09:51

    ur right, en Wilders (niet mijn favoriet btw) is daar niet naar op zoek.

    Beetje fluctuatie in de macht kan geen kwaad, ik denk dat Bernie en Max zelf ook eens de fakkel mogen overdragen, iedereen was bijna enthousiast toen de FOTA apart wilde gaan racen.

    Verders heb ik nu het hele stukje gelezen en ik vind dit echt een Party actie AB!
    Stel je voor dat je iets “positiefs” over Hitler te melden hebt, schande zeg.

    Login om te reageren
  96. cardesigner@USA zegt

    6 juli 2009 om 10:16

    @Bert, redelijk rechts?! De VVD is dat. De PVV is extreem-rechts voor EU-begrippen.

    Login om te reageren
  97. super zegt

    6 juli 2009 om 13:55

    @WieAndersDasAuto

    gozer, denk eens na voordat je wat roept. Ja, in een oorlog gaat er veel fout en niemand gedraagt zich “netjes”. Maar de nazis hebben op uiterst systematische, machinale wijze miljoenen mensen vernietigd puur en uitsluitend vanwege hun afkomst. Dat is Kwaad dat in de geschiedenis nog nooit is geevenaard, door niemand niet, ga het maar eens onderzoeken als je het niet gelooft. Ja, stalin vermoorde ook veel mensen, maar niet op de kille systematische manier als de nazis dat deden en ook niet uitsluitend vanwege ras.

    En hitler een goede leider? jij hebt je er duidelijk nooit echt in verdiept, de organisatiestructuur van de nazis was bijzonder slecht, voornamelijk gebaseerd op mate van hielenlikkerij bij hitler. Binnen die organisatie werkte men elkaar voornamelijk tegen ipv met elkaar samen te werken voor een beter resultaat. Dat de nazis zo ver zijn gekomen is voornamelijk te danken aan veel geluk en het talent van enkele briljante figuren zoals Speer etc.

    Je kunt wel cool doen en jezelf proberen te profileren door tegendraads te zijn maar zorg dan dat je ook je huiswerk eerst even doet. Maar dat interesseert jou en ecclestone kennelijk niet.

    Login om te reageren
  98. RenesisHP zegt

    6 juli 2009 om 16:11

    @cardesigner@USA.

    VVD rechts? Dat pretenderen ze maar al te graag. In werkelijkheid zitten ze meer in het centrum hun best te doen om maar vooral coalities te vormen.
    Helaas is de PVV de enige Partij die nog enigzins een eigen mening en identiteit heeft.

    Login om te reageren
  99. Rick dos zegt

    6 juli 2009 om 16:25

    Eigen mening en identiteit? Als we hier vandaag met z’n allen gaan verkondigen dat de lucht groen is dan is voor de PVV de lucht ook groen. Dat is nou eenmaal inherent aan populisme.

    Login om te reageren
  100. RenesisHP zegt

    6 juli 2009 om 16:32

    @Rick dos.

    Let op het “enigzins”.

    Ik ben overigens geen fan van de PVV.
    Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van de politiek.
    Ik ben wel een fan van mensen die laten zien dat de gevestigde orde niet lekker bezig is. Ondanks het feit dat ze zelf ook niet lekker zijn.

    Het mag toch duidelijk wezen dat ons huidige kabinet niet lekker functioneert en dat de democratie steeds meer lijkt te verdwijnen.

    Login om te reageren
  101. VolvoXCseries zegt

    6 juli 2009 om 16:36

    @ RenesisHP:

    Als je een beetje schreeuwen al een eigen mening en identiteit noemt…

    Login om te reageren
  102. RenesisHP zegt

    6 juli 2009 om 16:55

    @VolvoXCseries.

    Als dat nodig is om je boodschap door te geven..
    Denk ook niet dat er veel andere opties zijn met het huidige kabinet.

    Zoals al aangegeven. Ik ben geen fan van de PVV. Ik ben echter ook geen fan van een Balkie die zich overal uit probeert te draaien. Of een Bos waarvan je na de verkiezingen binnen 1 keer zijn maskertje af zag gaan. Erg gezellige meneer is dat. :evil:

    Login om te reageren
  103. Rick dos zegt

    6 juli 2009 om 17:10

    @RenesisHP

    Ik heb op het woord gelet en nog steeds is het onzin.

    Voor wat betreft je opmerking dat de democratie lijkt te verdwijnen is nog grotere onzin. Maar ik neem ik aan dat ik op het woord “lijkt” moet letten in die zin. Wat iets lijken en iets zijn zijn twee wezenlijk verschillende dingen.

    Ik begrijp die onzin die tegenwoordig in Nederland rondwaart überhaupt niet. Ben ik het eens met de regering? Nee, in zoveel opzichten niet, maar het neemt niet weg dat ze democratisch gekozen zijn. Als de PVV dadelijk plaatsneemt in de regering, hoe abject ik het ook mag vinden, blijft het nog altijd democratisch gekozen. Het frapante aan dit alles is dat 9 van de 10 mensen die roepen dat er geen democratie is in Nederland en geen vrijheid van meningsuiting is, PVV stemmers zijn. Mocht de PVV de ballen tonen om in een regering plaats te nemen zie jij dan al de ironie voor je?

    Login om te reageren
  104. RenesisHP zegt

    6 juli 2009 om 17:44

    @Rick dos.

    Oh boy.. :)

    Natuurlijk zijn ze democratisch gekozen. Unaniem mee eens.
    Het beeld dat veel mensen echter hebben is dat we voorgelogen worden. Tijdens de verkiezingen hebben ze de mooiste verhalen. Na de verkiezingen blijken deze verhalen nauwelijks uit te voeren. :|

    Dat Referendum Europese Grondwet verhaal is ook zo’n mooie.
    De bevolking is tegen dus we verzinnen wel een andere manier om het door de strot heen te schuiven.
    Daarbij hebben we Balkie die er een nogal “gesloten” vorm van politiek bedrijven op na blijkt te houden.

    Vind je het vreemd dat mensen enigzins beginnen te twijfelen?

    Dat een groot deel van de bevolking voor de PVV gaat snap ik zelf net zo hard wel als niet.
    Met eigen identiteit en mening doel ik op de houding ten opzichte van de gevestigde orde.
    Dat men hiermee zieltjes probeert te winnen valt onder de noemer “het feit dat ze zelf ook niet lekker zijn.”

    Ik zou liever niet zien dat er een Geert Wilders aan de macht komt. Een beetje te rechts en freaky voor mij. ;)

    Ik ben het echter ook niet eens met het huidige beleid. :(

    Zeg Rick, als eens aan de politiek gedacht?

    Login om te reageren
  105. WieAndersDasAuto zegt

    6 juli 2009 om 17:48

    @ super

    Ik denk wel na voordat ik iets zeg. Waarom gingen de Nazi’s mensen doden die volgens hun ”untermensch” waren? Ze deden dat niet uit hun zelf. Er moest toch iemand zijn die hun gehersenspoeld heeft. Dat was het werk van Hitler en zijn rechterhand Himmler enz. Ik ben het zeker niet met de daden van Hitler eens maar ze hadden ook genoeg doelen die juist wel goed waren. Zoals het creëren van 1 Europa. Helaas moesten daarvoor veel mensen sneuvelen die ”anders” waren volgens Hitler.

    Maar ik had al eerder gezegd: wie is er nou eigenlijk slecht in een oorlog?
    Uitleg: stel je eens voor dat je een Duitser was in die tijd. Je land was kapotgemaakt, je mocht geen leger meer hebben, delen van je land werden bezet, je zat in een enorme crisis en leed aan honger. Jij zou echt een hekel aan Amerikanen hebben. Jij was volgens jou goed en de Amerikanen slecht om het simpel te zeggen. Je krijgt vanzelf rare ideeën en wilt wraak nemen. En dan komt er zo’n man aan de macht die je land er weer bovenop helpt. Je krijgt vanzelf vertrouwen in die man en gaat hem blindelings achterna… Maar dan gaat het mis…

    Organisatie structuur slecht? Ik denk dat ze juist goed georganiseerd waren, heb je ooit van de Blitzkrieg tactiek gehoord? Ze moesten zo nauw mogelijk samen werken en dat lukte ze ook…

    Login om te reageren
  106. Rick dos zegt

    6 juli 2009 om 18:08

    @RenesisHP

    Dat beeld dat mensen hebben komt niet zozeer voort uit het voorgelogen worden maar eerder uit onkunde van de bevolking. Iedereen weet dat we in een meerpartijen democratie wonen. Het gevolg hiervan is dat zolang je er geen absolute meerderheid krijgt dat je het zal moeten vinden. Dat betekent dat er dan water bij de wijn gedaan moet worden. Door dat geven en nemen sneuvelen beloftes en blijven andere overeind.

    Over het onkunde van het volk is de Europese grondwet wel het mooiste voorbeeld. Vroeg aan iemand die tegen de grondwet was waarom ze er tegen waren en negen van de tien keer kreeg je te horen dat het met de euro allemaal zo duur was geworden…
    Nu is de onkunde van het volk niet het echte probleem. Het probleem was dat men überhaupt een referendum er over had gehouden. Probeer maar eens aan miljoenen mensen uit te leggen wat er nou precies in dat honderden tellende document staat. Dit gaat de meest doorgewinterde advocaat z’n pet te boven. En dan moet Jan met de pet daar een mening over hebben. Er had gewoon een beslissing vanuit het kabinet genomen moeten worden. Ze hebben dom gegokt en verloren…

    Nu lijkt dat veel ons de strot wordt doorgedouwd, maar feit is dat het vaak niet anders kan. Dit soort materie is te complex om door leken zoals jij en ik besloten te worden. Wij hebben een systeem waarin we check and balances kennen. Eén zo’n check and balance is de 2e kamer. En laten jij en ik daar invloed op hebben zij het al dan niet marginaal. Maar goed, dat is democratie…beter dat dan helemaal geen invloed hebben.

    Ik heb zeker wel aan de politiek gedacht. Ik heb mijn voorkeur ook uitgesproken in één van mijn eerste comments op dit topic. Ik wil dictator worden, alleen trapt niemand daar in… ;)

    Login om te reageren
  107. Rick dos zegt

    6 juli 2009 om 18:10

    O en trouwens @WieAndersDasAuto

    Ik zou toch nog maar eens een keer de geschiedenisboeken induiken. Hetgeen wat je verkondigt klopt namelijk niet.

    Login om te reageren
  108. JANUS zegt

    6 juli 2009 om 18:12

    Hé dos, lang niet “gezien”
    Alles goed ?
    Nog steeds lekker mensen aan het opnaaien ?

    Login om te reageren
  109. Rick dos zegt

    6 juli 2009 om 18:17

    Hé pik, hoe is ie dan?

    Ik naai geen mensen op. Dat doen ze toch écht zelf. ;)

    Login om te reageren
  110. RenesisHP zegt

    6 juli 2009 om 18:24

    @Rick dos.

    Vervelendste is dat we het in veel gevallen eens blijken te zijn. De verwoordingen zijn echter anders. ;)

    Nadeel is echter dat ik een nieuw discussiepunt moet gaan zoeken om dit topic nog een beetje scherpte te geven. Aangezien mijn vriendin net binnen komt heb ik echter geen idee hoe ik dit precies ga ondernemen. :?

    Hoewel.. :idea:

    Jij als dictator is wel een discussiepunt op zich. Wie is je voorbeeld?

    Login om te reageren
  111. Rick dos zegt

    6 juli 2009 om 18:28

    @RenesisHP

    Mijn vrouw. ;)

    Login om te reageren
  112. RenesisHP zegt

    6 juli 2009 om 18:34

    @Rick dos.

    Login om te reageren
  113. WieAndersDasAuto zegt

    6 juli 2009 om 18:39

    @ Rick dos

    Vertel het eens?

    Login om te reageren
  114. Gusto zegt

    6 juli 2009 om 18:40

    @ das auto etc:
    “Maar ik had al eerder gezegd: wie is er nou eigenlijk slecht in een oorlog?
    Uitleg: stel je eens voor dat je een Duitser was in die tijd. Je land was kapotgemaakt, je mocht geen leger meer hebben, delen van je land werden bezet, je zat in een enorme crisis en leed aan honger. Jij zou echt een hekel aan Amerikanen hebben. Jij was volgens jou goed en de Amerikanen slecht om het simpel te zeggen. Je krijgt vanzelf rare ideeën en wilt wraak nemen. En dan komt er zo’n man aan de macht die je land er weer bovenop helpt. Je krijgt vanzelf vertrouwen in die man en gaat hem blindelings achterna… Maar dan gaat het mis… ”

    dit zegt meer over jou en ruggegraatloze meelopers.. Je hebt altijd een keuze; een om mee te doen of niet, ook al maakt je dat niet geliefd bij je buren en collega’s. Zo simpel is het!

    Dat zgn. genuanceerd denken is alleen om eigen straatjes schoon te vegen door mensen die weten dat andere mensen wel goede keuzes tegen verkeerde regimes hebben gemaakt! Vgl. die pogingen van Van der Heijden om zijn NSB pa goed te praten.. Nee, lees dan J.B. Charles of google G van der Veen of weet ik veel.

    Die Ecclestone is een megalomane klojo die alles denkt te kunnen zeggen doordat hij met zijn geld weg kan komen!

    Login om te reageren
  115. RenesisHP zegt

    6 juli 2009 om 18:49

    Je hebt altijd keuze.
    Als er iemand met een 9mm tegen het hoofd van je kind verklaart dat het beter is dat je meewerkt heb je er veel keuze.

    Denk echter dat er meestal 1 keuze over blijft.

    Login om te reageren
  116. WieAndersDasAuto zegt

    6 juli 2009 om 18:49

    @ Gusto

    dit zegt meer over jou en ruggegraatloze meelopers.. Je hebt altijd een keuze; een om mee te doen of niet, ook al maakt je dat niet geliefd bij je buren en collega’s. Zo simpel is het!

    Ik durf te wedden dat als jij toen voor die keuze zou staan dat je gewoon mee ging lopen net als al die miljoenen mensen…
    Maar dat is moeilijk om in te beelden omdat jij die tijden niet gekend hebt ( ik ook niet maar ik snap dat wel)… Die mensen wisten het niet eens beter! Zelfs de jeugd kreeg allemaal Nazistische ideologieën mee.

    Login om te reageren
  117. RenesisHP zegt

    6 juli 2009 om 18:50

    => verklaard.

    Login om te reageren
  118. Rick dos zegt

    6 juli 2009 om 18:57

    @WieAndersDasAuto

    Ik mag hopen dat je ten eerste wel het verschil weet tussen het 1 europa van Hitler en het 1 Europa hedendaagse. Om het 1 Europa van Hitler als een “goed doel” te bestempelen is op z’n zachts gezegd curieus.

    De haat was er niet tegen de Amerikanen. De Amerikanen hadden immers geen rol van betekenis gespeeld is WOI en ook geen rol gespeeld in het totstand komen van het verdrag van Versaille.

    De Blitzkrieg was een taktiek in de oorlog. Dat heeft niks te maken met de organisatiestructuur van de Nazi-partij.

    Iedereen die het hier trouwens heeft over goed leiderschap van Hitler heeft geen kaas gegeten van goed leiderschap.

    Login om te reageren
  119. Rick dos zegt

    6 juli 2009 om 19:10

    “ook geen rol gespeeld in het totstand komen van het verdrag van Versaille.”

    Ik moet deze zin rectificeren. De Amerikanen hadden het verdrag van Versailles niet geratificeerd.

    Blijft echter overeind dat de haat van de Duitser niet tegen de Amerikanen was gericht maar meer tegen de Fransen en Britten.

    Login om te reageren
  120. cardesigner@USA zegt

    6 juli 2009 om 19:20

    @RenesisHP, als je de partijstandpunten van de VVD doorneemt, zul je zien dat ze rechts zijn.

    Login om te reageren
  121. WieAndersDasAuto zegt

    6 juli 2009 om 20:01

    @ Rick dos

    Ik zou eens vaker mijn teksten moeten doorlezen. Want als ik over WO2 praat dan heb ik vaak Amerikanen in mijn achterhoofd waardoor ik wel eens een fout kan maken. Amerikanen moet dus Britten maar ook vooral Frankrijk zijn ( Duitsland betaalde zijn schulden niet en Frankrijk bezette het hart van Duitsland: Ruhrgebied)

    1 Europa heeft voordelen maar die kunnen gewoon niet tegen de nadelen op. Als je 1 ”ras” in Europa hebt dan heb je minder kans op oorlogen om de redenen als: geloof, discriminatie en noem het maar op. Alleen het is jammer op de manier waarop het moest… Daar ben ik het zeker niet mee eens en ik vind het leuk om in een multi-cultureel land te wonen!

    Volgens mij begreep ik super niet zo goed.

    Login om te reageren
  122. WieAndersDasAuto zegt

    6 juli 2009 om 20:14

    @ Rick dos

    En zeker weten hebben de Amerikanen meegedaan aan de 1ste wereldoorlog. Maar ze verklaarden Duitsland pas in 1917 oorlog.

    Login om te reageren
  123. Rick dos zegt

    6 juli 2009 om 20:40

    @WieAndersDasAuto

    Dat klopt, maar ik zei ook dat ze geen rol van betekenis hadden gespeeld.

    Ze zijn pas tegen het eind van de oorlog mee gaan doen.

    Login om te reageren
  124. 9000cse zegt

    7 juli 2009 om 03:43

    VERDOMD! Rick dos! Zal ik jou eens zeggen, waar ik nou echt een goed gevoel aan overhoud? IK BEN HET EENS EEN KEER 100% MET JE EENS! (06-07, 18:08) En ik meen het serieus.

    Maar waar gaat het in dit topic nou eigenlijk over? Kortom: Een 78-jarige, seniele rijkaard doet tegenover een wereldkrant uitspraken over de leiderskwaliteiten van een van de wreedste dictators van de voorbije eeuw.
    “Waar heb dat nou voor nodig?” Je moet als ouwe, extreem rijke lul toch wel helemaal des pots gerukt zijn, wanneer je dergelijke uitspraken tegenover journalisten doet?
    Ik heb gisteren, 06-07 dus, op verscheidene Duitse radiozenders gehoord, dat Minister-Presidenten van Duitse deelstaten hun deelname aan de opening van de “nieuwe Nürburgring” (klopt dat, vraag ik mezelf af) afzegden, omdat ze wilden protesteren tegen de uitlatingen van Herbie.
    Ik snap die man ook niet. Je hoeft toch echt geen IQ van jewelste te hebben om te weten, dat zoiets gevoelig ligt. Waarom dan provoceren? Omdat je genoeg geld hebt? = dom argument. Bijzonder dom!
    Maar jah! Mosley is per 01-10 weg bij de F-1, nu Herbie nog! Zijn we de neo-nazies van de F-1 (hopelijk) kwijt!

    Login om te reageren
  125. 9000cse zegt

    7 juli 2009 om 04:00

    Aan allen.

    A. Hitler wist helemaal geen meerderheid achter zich te scharen. Toen hij in 1933 eenmaal als kanselier was gekozen, na een verkiezingsresultaat van ca. een derde van alle stemmen, werden in de loop der jaren alle Duitsers gedwongen met hem mee te doen. Wie zich verzette ging net zo goed naar een concentratiekamp als later de joden. Er bestond geen vrijheid van meningsuiting meer! De bruine brigades zochten de mensen, die anders dachten wel op en voerden ze af. De Duitsers werden wel gedwongen te denken, zoals Hitler wilde. Van een vrijwillige keuze voor hem is geen sprake geweest. A. Hitler was geen vrijwillige keuze van de meerderheid. Het motto was eerder: Wil je vreten, dan kies je voor “ons”, anders verrek je maar. En wat wil je met een gezin zonder werk, geld of dak boven je hoofd? De keuze voor Adolf was onder die omstandigheden niet zo heel erg moeilijk.

    Login om te reageren
  126. Anoniem zegt

    8 juli 2009 om 19:53

    Hij heeft gewoon de Hitlerfout gemaakt, kan de beste overkomen, zie http://www.welingelichtekringen.nl/spaar-de-wereld-voor-een-nieuwe-hitler.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North