Hij staat nog niet in de showroom, maar is wel alvast gespot. Lekker primeurtje hoor!
En gelukkig is het ook nog eens de stationwagen Sports Tourer uitvoering. Lekker burgelijk ;) Maar aan de andere kant hoe burgerlijk is een station met 325 pk en 435 Nm onder de motorkap?
Bekijk alle foto’s HIERRR!
Lekkere kleur:D
zo gou het kan ruil ik mijn chrysler 300c srt-8 in voor
deze opc wat een praaltje is dit.
Wat is het ook een mooie auto :), maar het lijkt erop dat ze de bevestiging van de voorbumper nog niet helemaal rond hebben.
Ducktape doet wonderen :P
Opel Cee’d leek het wel op de topicfoto!!!!
geil een opel!
voorbumper doet een beetje denken aan de nieuwe renault megane
@Benjamin1
Een opel geil? Wil je ermee naar bed gaan dan.
Of een “lekkere” auto ook zo’n dom woord dat thuis hoort bij voedsel/drinken.
OT
Werd wel eens tijd dat Opel weer eens wat interessants maakt,op die rare luchthappers in de voorbumper na dan.
@ ChryslerFan Ik hou mijn 300C mooi :D
Ziet er zeker niet verkeerd uit de OPC, mss dat ik toch een keer over de vooroordelen van Opel moet heen stappen en eens gaan kijken hoe het echt is! Prachtige auto. Hoewel ik 325 pk een beetje vind tegen vallen. Rij je met je 335i gewoon op een hoopje, want denk dat de OPC geen licht gewicht zal zijn :P
Dik in orde die Opel !!!
Zag gistere ook al een zwarte insignia opc in geel, maar dan wel sedan
Gaaf hoor! Voor het hippe, jonge gezin waarin vader toch af en toe wil boenderen :P
Ziet er goed uit! Sowieso ziet de insignia er goed uit. Nu maar hopen dat deze OPC zich ook nog een beetje laat sturen, aangezien de Vectra OPC alleen rechtdoor wilde… Maar deze zou vierwielaandrijving krijgen, toch?
mooie bak ik kan niet wachten op een rijtest
In het wit een BMW :-)
Ziet er goed uit. Heb wel eens in een Zafira opc gereden en die is toch best wel snel.
Mooie auto. Heb van de week voor het eerst een Insignia Sports Tourer zien rijden. Hele mooie “road precence”. Maar je moet wel goed kijken. Van een afstandje zie je bijna geen verschil met een Audi station en / of een Citroen C5 station. Het “silhouette” is exact hetzelfde…
Hoop wel dat het met de kwaliteit goed zit. Als de opbollende carrosserienaad met ducktape dicht gehouden moet worden… afijn we zien wel… eerst maar eens zorgen dat Opel een stabiel bedrijf word… voorlopig is die soap nog niet uitgesoapt…
Megane voorbumper
-edit: dank u, is inmiddels gefixt!-
Vooral in het OPC blauw een prachtige verschijning!
tja, kan er nog steeds niet echt warm van worden, nog koud. Geinige bak maar niets bijzonders..
@machoman
Dat viel mij inderdaad ook al een beetje op. Vooral die luchthappers met de grijze rand.
Megane luchthapper?
Dat komt bijna rechtstreeks van de Insignia concept car van +/- 2 jaar geleden hoor.
Daar heeft Renault niks mee te maken.
Mensen hebben het wel zo mooi over een megan bumper, maar vergeten dat dit is afgeleid van een concept auto van opel zelf. Maar wat een dikke bak zo in opc trim.
Nu maar hopen dat er geen look-a-like sportpakketjes op de markt gegooid worden die een mogelijke identiteitscrisis kunnen uitlokken. Bij ons in kruibeke staat ook vaak een grijze Vectra station die zogezegd een opc is. Badges en velgen zijn aanwezig, maar de uitlaten zijn niet de opc-exemplaren. Toch goed geprobeerd, maar degenen die wat van auto’s kennen, verschalk je toch lekker niet!
“Maar aan de andere kant hoe burgerlijk is een station met 325 pk en 435 Nm onder de motorkap?”
Heel erg burgerlijk op een leuke manier. Hier krijg je de vrouw, kids en hond + bagage wel op je schoot geremd. Lekker knus familieuitje. ;)
@Peter_D,
De Beemer 335i (xDrive touring om de vergelijking wel eerlijk te houden) weegt af fabriek zo’n 1790 kg, de opel Insignia 2.8V6 Turbo 4×4 Sports Tourer weegt af fabriek ongeveer 1865 kg.
Dat scheelt wel wat, maar niet schokkend veel…
hopelijk weet Opel het gewicht van de OPC wat lager te houden….
Ik vindt de voorkant en de uitlaten iets te overdreven vooral de kont lijkt heel dik.
Grappig ik ken de eigenaar van deze auto, hij stond dit weekend in Spa Francorchamps bij de Summer Classics. Grappig! Mooie auto.
Ik vind het niks, rare voorkant, achterkant is ook verre van sportief, en waar hij stopt bij 250, gaan wij gewoon nog even verder, slechte zaak dat begrenzen.
Aha! Nu weet ik eindelijk waar de fake diffusor van de Turbo X vandaan komt. Deze OPC heeft namelijk dezelfde lelijke uitlaatpartij.
1865 kg voor een middenklasser Opel??? Dat is idd wel heel veel, 100 kg meer en je hebt een RS6 met 2x zo sterke tiencilinder onder de kap om maar is wat te noemen…
Ik vind het niks, als het moet dan maar een R36. Of gewoon een 2e hands s4/6 natuurlijk.
mijn vader heeft donderdag zijn nieuwe auto opgehaald (insignia sports tourer 1.6 TURBO met 180 PK) en vandaag voor het eerst in de insignia gezeten. hij is niet zo snel als de OPC maar geloof me hij is rap zat….!!!
Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de OPC egt als de brandweer gaat….!!!
En met de kwaliteit van het interieur zit het ook wel goed hoor.
Twee minpuntjes:
1. Als je de spiegels uitklapt met de afstandsbediening dan gaan de ramen 5 cm open en moet je daarna handmatig dichtdoen.
2. Mijn vader kwam met het brandstofverbruik niet verder dan 9,8/100 KM…
Maar voor de rest is het een schitterende wagen om in te zitten en te zien…
En omdat de Sport Tourer nog niet zoveel te zien is merk je wel dat mensen opgestoken duimpjes geven en omkijken wat je tog stiekem het gevoel heeft dat je in een auto van 4 ton zit….
@ insignia gek:
Die 9.8l/100km mag je niet als minpunt zien: De motor haalt meer dan 100 pk per liter, de motor is klein, en de wagen is aan de zware kant. En bovendien: die motor is geplukt uit de Corsa OPC(!), wat dus eigenlijk een sportieve motor is (evenwel gedowntuned van 192 naar 180 pk, waar ik niet echt het nut van inzie…)
Ik zie de Sports Tourer eigenlijk nog weinig… Ik had het meer verwacht, na de stroom sedans die de wegen gelijk na lancering overspoelde.
Grijze saaie Slopel -1
@jdm
Volgens mij is ie blauw.
mooie bmw 02 op de achtergrond…
die achter kant is echt lelijk
Top auto!!
Kijk erg uit naar de prijs :D
@Timmie:
Als eerste zal ik je maar eens gelijk geven over het verbruik betreft….
Mijn vader heeft nogal een zware voet dus daar ligt het mede aan denk ik…
En de auto weegt toch gauw 1600 KG.
Het nut van het terugtunen van het 1.6 blok uit de corsa van 192 naar 180 pk zie ik wel, anders zou de 1.6 Turbo denk ik wel erg dicht in de buurt komen van de 2 liter turbo met 220pk.
Dan wel een groot minpunt voor mij: Ik mag er niet in rijden omdat het een leaseauto is:( Alleen mijn stiefmoeder mag er van de leasemaatschappij in rijden naast mijn vader.
Vind je dat wel een goed minpunt dan??
Groet Insignia gek
@Tommy
de RS6 is bijna 200kg zwaarder, die legt namelijk 2025kg aan leeggewicht op de schaal!
@ insignia gek:
Nou, in 192 pk-trim zit ie nog wel wat verwijderd van de 220 pk van de 2-liter. Ik zou eerder denken dat het gat naar beneden wat te groot zou worden.
En jij mag er niet in rijden. Sneu… Tegenwoordig zijn alle Insignia’s 3-series, C-klasses en A4’s leasewagens.