• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bertone B.A.T. 11 toch in productie?

Auteur: robbie, gepost 5 augustus 2008 om 13:09 – 17 Reacties

Bertone BAT 11 2008


De laatste maanden hebben we jullie regelmatig op de hoogte gehouden van de perikelen rondom het Italiaanse Bertone. Ze balanceerden op het randje van een fallisement, maar dankzij de Italiaanse overheid lijkt in elk geval de designtak toch gered. Het enige lichtpuntje was eigenlijk de op de Alfa Romeo 8C gebaseerde B.A.T. 11 die in maart werd onthuld.

Die is momenteel in Amerika en beleefd daar zijn debuut op het Meadow Brook Concours d’Elegance. En Roland Martin, directeur van Bertone, heeft daar in een interview aangegven dat Bertone, indien er genoeg vraag is, 25 tot 50 stuks van de B.A.T. 11 wil gaan bouwen. Ik vraag me dan wel af of er ook 25 tot 50 8C Competizione’s ‘gesloopt’ moeten worden of dat Alfa zo vriendelijk is om wat extra exemplaren te bouwen.

Verder wil Bertone ook designcentra gaan openen in andere landen dan Italie. In China zijn ze al druk bezig en ook Detroit en India staan hoog op het verlanglijstje. In elk geval is Bertone op dit moment al druk bezig met 20 verschillende desingnopdrachten.

Bertone BAT 11

Bertone BAT 11

Ook interessant!

  • Heerlijke Alfa Romeo 8C van bekende Nederlander te koop
  • Dít is de duurste (en geelste!) Alfa Romeo van Marktplaats
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

8c, Alfa Romeo, bertone, coachbuilding

Vorig bericht: « GTA IV uit de schappen na moord op taxi chauffeur
Volgend bericht: Gespot: Gemballa Cayenne GT 750 AERO 3 Glitter Editon »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fout zegt

    5 augustus 2008 om 13:15

    “Ik vraag me dan wel af of er ook 25 tot 50 8C Competizione’s ‘gesloopt’ moeten worden of dat Alfa zo vriendelijk is om wat extra exemplaren te bouwen.”

    Alfa zal zijn productie wel wat uitbreiden zeker?! Alleszins zonde van de 8C’s!

    Login om te reageren
  2. Rutger zegt

    5 augustus 2008 om 13:31

    Zebaseren hem wel op een ander alfa model… Anders is het nooit rendabel.

    Login om te reageren
  3. Bas zegt

    5 augustus 2008 om 13:31

    vind hem egt lelijk

    Login om te reageren
  4. corrado vr6 slc zegt

    5 augustus 2008 om 13:38

    WTF is that?! Echt super lelijk en zonde om deze op de 8C platform te bouwen.
    Zijn er wel 25 to 50 mensen die zoiets willen kopen??? Ik vind het knap als er al één is.
    Gewoon heel die zijkappen eraf, en hééél misschien is ie dan wel wat mooier.

    Login om te reageren
  5. GH zegt

    5 augustus 2008 om 13:57

    Als ik zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk niet zo heel lang hoeven te twijfelen tussen dit en een 8C.

    Login om te reageren
  6. Willy1 zegt

    5 augustus 2008 om 14:21

    pff je hebt je portomonnee wel heel vol zitten als je hier geld aan wilt uitgeven. Keizerlijk lelijk. Doe mij maar een 8c.

    Login om te reageren
  7. Sanderrr zegt

    5 augustus 2008 om 14:30

    Het is niet echt mooi, maar wel voer voor echte autohistorie-fanatici! De BAT modellen uit de jaren ’50 waren natuurlijk geniaal!

    Login om te reageren
  8. Shrink zegt

    5 augustus 2008 om 14:31

    Prachtig!! Retro-futuristisch, of iets dergelijks. Maar niet meer dan een symbool. Dat de Alfa 149 achterwielaandrijving krijgt is daarom veel beter nieuws!

    Login om te reageren
  9. bart vereycken zegt

    5 augustus 2008 om 14:54

    Ik denk dat velen die hier een reactie neerpoten absoluut de historiek van de voorgangers NIET kennen!!!

    Die waren namelijk even “speciaal” als deze nr 11 en dan ook vooral zeer avangardistisch. En nu bij gevolg onbetaalbaar!!

    Dus heren, voor jullie een reactie neerpoten hoe lelijk dit ding wel is, eerst even de geschiedenis bekijken aub.

    Ik zal het zo verwoorden : Mocht ik het geld hebben en al een collectie van autos in mijn GROTE garage, wel ik kocht de vroegere versies ook. Louter en alleen om de belegging en die zal na een tijdje zeker nog meer geld opleveren.

    Om dagelijks te rijden zou ik – en ik geef het toe – ook voor de 8C kiezen, maar kijken doe ik liever naar mijn collectie (die ik niet heb).

    Dergelijke design creaturen gaan veel verder dan wat leken verstaan.

    Login om te reageren
  10. JH zegt

    5 augustus 2008 om 15:02

    dergelijke design creaturen zijn gemaakt om een statement neer te zetten, en dat wat 40 jaar geleden een statement was heeft niet altijd een bestaansrecht nu; als het gebouwd zou worden als collectors-item dan moeten ze niet met productie aantallen van 25-50 stuks komen want dan is het geen collectors-item meer.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    5 augustus 2008 om 16:02

    Een compleet gestoorde auto. Leuk als concept, maar om het als echte gebruiksauto te hebben? Niet dat er veel gereden mee gaat worden, maar ik vind het al knap als je het legaal de weg op krijgt. Hoewel, met Alfa’s rentree in de VS… Daar kan alles.

    Login om te reageren
  12. IlCuoreSportivo zegt

    5 augustus 2008 om 16:21

    Lelijk, ook maar peptalk van bertone denk ik.

    Login om te reageren
  13. VonStroke zegt

    5 augustus 2008 om 17:20

    Dit vind ik een bijzonder gaaf concept, wel geen 8C’s voor slopen. Gewoon ff langs gaan bij Maserati en een blokje/onderstel vragen.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    5 augustus 2008 om 17:26

    Alfa romeo zal wel 50 extra chassis leveren voor de BAT 11, alfa romeo gebruikte vroeger gewoon de naam 8C (en 6C) voor een bepaald chassis.
    Daar werden dan verschillende carrosseriën op gezet.
    Hier is het juist het zelfde: de 8C competizione en de (8c) BAT 11

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    5 augustus 2008 om 17:27

    op Djivy staan trouwens nog een paar mooie foto’s van dit meesterwerk.
    http://www.djivy.be/2008/07/11/like-a-bat-11-out-of-hell/

    Login om te reageren
  16. Jesper zegt

    5 augustus 2008 om 18:51

    hebbe hebbe hebbe!! mensen die zich hier negatief over uitlaten zijn waarschijnlijk (zoals hierboven gezegd) totaal onbekend met alfa’s vóór de brera en de competizione…
    bat’s zijn legendarisch, meer dan dat eigenlijk, maar ik kan geen overtreffende trap van legendarisch bedenken…
    mocht er ooit een geveild worden zet hij zonder enige twijvel een nieuw wereldrecord neer…

    Login om te reageren
  17. VonStroke zegt

    23 december 2008 om 11:48

    Dit ziet er ronduit fantastisch uit. Echt bijzonder mooi. Dit is een wagen die nooit zal vervelen. Komt ie nu nog?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North