• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bestuur Formule 1-team Mercedes doet stoelendans

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 12 juli 2018 om 16:57 – 3 Reacties

Bestuur Formule 1-team Mercedes doet stoelendans


Omdat de concurrentie hen op de hielen zit?

Het wordt allemaal heel netjes en positief verteld, maar door de regels heen kunnen we gemakkelijk een totaal alternatief verhaal lezen. Natuurlijk, Mercedes is nog lang niet van de troon gestoten, daar Ferrari (en misschien Red Bull) eerst maar eens kampioen moeten zien te worden, maar het mag duidelijk zijn dat de Duitse equipe dit jaar op meer tegenstand kan rekenen dan in het verleden.

Of de huidige veranderingen binnen het bestuur van het Formule 1-team hier nu in direct verband mee staan, wordt uiteraard niet expliciet vermeld, maar het is niet ondenkbaar dat Mercedes zich ernstig geprikkeld voelt om de zaken te veranderen, nu het niet meer zo voorspoedig gaat als voorheen. Dit onderbouwt Toto Wolff met de rake quote: “you cannot freeze a successful organisation.” Deze kreet staat, niet geheel toevallig, haaks op het aloude gezegde: “never change a winning team.”

Hiermee wil de bureaubeul aangeven dat het management binnen zijn team volgend jaar op de schop gaat, en de stok doorgegeven wordt aan een volgende generatie leiders.

De stoelendans lijkt af te zijn getrapt door Aldo Costa, die, of het nu zijn eigen keuze was of niet, terugtreed uit zijn rol als technisch adviseur. Aldo, die in 2011 bij Mercedes kwam en tevens bij Ferrari en Minardi actief is geweest, zal voortaan dienen als consultant, wanneer hij niet bij zijn familie is om tijd door mee te brengen. Aldo was tevens leider van Mercedes’ Engineering Group.

De huidige hoofdontwerper, John Owen, wordt ‘senior member’ van deze groep. Diezelfde groep komt onder leiding van technisch directeur James Allison, voormalig technisch hoofd van Ferrari.

Mark Ellis, die momenteel actief is als Performance Director binnen het team van Mercedes, treed eveneens terug. Zijn motieven zijn minder duidelijk, maar Ellis laat wel weten volgend jaar een sabbatical te nemen. Ellis is misschien niet héél bekend, maar zijn prestaties weerspiegelen dit allerminst. Ellis heeft namelijk zes jaar voor Red Bull gewerkt toen zij uiterst dominant waren, en stapte in 2014 over naar Merecedes. In andere woorden, de man kan niet ophouden met winnen. De positie van Ellis wordt opgevuld door Loic Serra, die sinds 2010 bij Mercedes is betrokken. De 46-jarige Fransman was voorheen Chief Vehicle Dynamicist.

Ook interessant!

  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel
  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton
  • Romain Grosjean keert terug in de Formule 1 voor Mercedes
  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, james-allison, Mercedes, Racing, Toto Wolff

Vorig bericht: « Audi RS 3 8V (2015 – heden) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Deze Aston Martin wil minstens 20 miljoen vangen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ikleesookoverautos zegt

    12 juli 2018 om 17:34

    Gewoon Raikonnen aannemen. Alles opgelost.

    Login om te reageren
  2. VeniVidiVici zegt

    12 juli 2018 om 19:10

    Ze zoeken het maar uit!

    Login om te reageren
  3. dracae zegt

    12 juli 2018 om 19:14

    Voorspellinkje: Mark Ellis gaat terug naar Red Bull.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North