• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Betaal een godsvermogen voor een goede foute Mercedes AMG

Auteur: Loek, gepost 29 maart 2020 om 13:33 – 42 Reacties

Mercedes AMG SEC te koop bij Leitner

Duur, fout, extreem gaaf en toch heel erg fout: de Mercedes 560 SEC AMG is het allemaal.

Design gaat alle kanten op. Het begon met ronde, ‘handgemaakte’ vormen in de jaren ’40 tot en met ’70. En vanaf de jaren ’90 en ’00 werden het weer rondingen. De middenfase was de jaren ’80. Auto’s begonnen trekjes te krijgen van wat we nu normaal vinden, maar dan met veelal hoekige vormen. Saai, en toch karakteristiek als je erop terugkijkt.

Mercedes huppelde gewoon mee met de trends, of zette de trends. De hoekige designtrend was een must. Eén van de andere trends was een reguliere auto wat dikker maken. Zo kwam Mercedes met de 560 SEC AMG. Zoals je kunt verwachten startte die ooit als een 560 SEC, en mocht bij AMG langs (toen Mercedes hen nog niet over had gekocht) voor een motorkuurtje. De styling werd verbreed en ‘ver-AMG’d’. Dat betekende des tijds veel zwart, een bredere bodykit en tweekleurige ‘deep dish’ AMG-velgen. Met een middenstuk in dezelfde kleur als het exterieur!

Want er staat eentje te koop. Het gaat om een 560 SEC AMG uit 1989. De exterieurkleur is niet eens pikzwart, maar Blauschwarz. Net van het zwarte af dus. De motor is een 6.0 liter grote V8 met 385 pk: best wat voor die tijd. Er staat zo’n 32.000 km op de klok en de staat is zeer netjes te noemen.

Dat geldt ook voor het interieur. Zwart leer met hout als contrast. En qua luxe is het ook niet mis: elektrische voorstoelen met memory-functie, cruise control, volautomatische airconditioning en is dat… een tv?

Toch wel een vrij unieke auto. De verkoper is AutoLeitner en dus hoef je niet te verwachten dat je er voor een klein prijsje vanaf komt. De Mercedes 560 SEC AMG mag mee voor 225.000 euro. Wil je liever de 6×6 die je in de achtergrond ziet, of de CLK DTM in de weerspiegeling, dan kun je daar ook terecht.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

560-sec, amg, Mercedes, occasion, s-klasse

Vorig bericht: « Kia hengelt nog een BMW-medewerker binnen
Volgend bericht: Deze facelifts zijn minder goed gelukt »

Lees Interacties

Reacties

  1. SpiderIV zegt

    29 maart 2020 om 13:42

    Is AutoLeitner een sponsor van AutoBlog geworden of een beetje toeval deze week ……………….. al die Douwe Benzen

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      29 maart 2020 om 16:14

      @SpiderIV: Is vast ergens fabrieksnieuw gemaakt bij een andere AutoBlog sponsor.

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    29 maart 2020 om 13:42

    Het enige begeerlijke aan deze auto zijn de Recaro-C’s. Vind de rest verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  3. stationcar zegt

    29 maart 2020 om 13:46

    Wie hier zoveel geld voor betaald is gek, dit slaat echt nergens op. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat zo’n modelletje verder doet in de markt, maar meer dan 25k zou ik er zeker niet voor geven.

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      29 maart 2020 om 18:25

      @stationcar: je bent niet goed in je paasei.

      Die 6×6 is al weg by the way.

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        29 maart 2020 om 19:43

        Welke 6×6?
        Anyway, 25k lijkt me eerlijk gezegd nog vrij riant voor dit ding. Wil je meer neerleggen, doe het vooral, maar dat wil niet zeggen dat hij het waard is. Laten we eerlijk wezen, de vraagprijs van dit ding is misschien de vraagprijs in guldens geweest toen hij nieuw was, je bent niet goed in je paasei als je minimaal 2x de nieuwprijs betaald voor zo’n oud ding, gave auto of niet.

        Login om te reageren
        • schuiftrompet zegt

          30 maart 2020 om 06:01

          @stationcar: gaat het inmiddels niet op voor alle dure klassiekers? Zo een Ferrari 250 gto heeft ooit ook 10000 gulden gekost.. Nu betaal je er 80 miljoen voor.. Op een gegeven moment wordt zo een auto een kunstobject. Helaas maar waar

          Login om te reageren
  4. evdw zegt

    29 maart 2020 om 13:52

    Wat een heerlijke bak, zou hem zo willen kopen als de prijs niet zo belachelijk was.

    Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    29 maart 2020 om 14:19

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. adjudant zegt

    29 maart 2020 om 14:37

    Belachelijk fout, maar oh zo begeerlijk lekker. De prijs daarentegen is onredelijk hoog, ik zou in dit geval voor liever gaan voor de, iets jongere, Baureihe W140 kiezen.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      29 maart 2020 om 16:26

      @adjudant: Gezien de economische vooruitzichten gaat deze binnenkort wel zakken naar een wat redelijker bedrag.

      Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    29 maart 2020 om 14:49

    Dit is tenminste nog goed fout! In tegenstelling tot het gros van de hedendaagse AMG’s.

    Login om te reageren
  8. toniominestrone zegt

    29 maart 2020 om 14:49

    Douwe weet van prijzen.

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    29 maart 2020 om 14:58

    Wel een lekkere foute dikke Duitse bak. Heerlijk ook dat interieur dat net iets over de top is, maar nog lekker ouderwetse Mercedes degelijkheid uitstraalt.

    Maar die vraagprijs is wel heel erg overenthousiast. Voor dat geld kan je zowat een kleine verzameling klassiekers in de schuur zetten.

    Login om te reageren
  10. tmenges zegt

    29 maart 2020 om 14:58

    Hahaha serieus? 225000!?!? Ik dacht bij veel geld aan iets van 50000. Dit gaat helemaal nergens over!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      30 maart 2020 om 17:52

      @tmenges: dat kosten ze bijna als ze niet amg zijn

      Login om te reageren
  11. poes zegt

    29 maart 2020 om 15:09

    Is ‘ie wel fabrieksnieuw?

    Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    29 maart 2020 om 15:16

    Maakt niet uit hoe fout. Dit is, samen met de AMG Hammer, DE Mercedes die ik het liefst van al zou bezitten.
    Een kenner ziet ook meteen dat dit the real deal is en niet een bontkraagjes-versie…

    Login om te reageren
  13. MaartenD zegt

    29 maart 2020 om 15:17

    Wil AutoLeitner geen enkele auto verkopen ofzo met die belachelijke prijzen?!

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      29 maart 2020 om 17:46

      @maarten020: het gekke is, hij verkoopt ze ook nog!

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        29 maart 2020 om 19:39

        Tussen de vraagprijs en de werkelijke prijs kan een groot verschil zitten.

        Login om te reageren
  14. tenaci zegt

    29 maart 2020 om 15:27

    Herinner me nog een uitzending van Wheeler Dealers in Amerika waar ze een standaard 500SEC ombouwen tot deze bruut. Met een originele bodykit en ook het blok wordt conform AMG spec gebouwd. Erg gaaf!

    Login om te reageren
  15. thomasthomas zegt

    29 maart 2020 om 16:30

    Is deze niet van Klaas Bruinsma geweest.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      30 maart 2020 om 17:52

      @thomasthomas: zeg het maar

      Login om te reageren
  16. karaya zegt

    29 maart 2020 om 17:35

    https://rmsothebys.com/en/auctions/am20/amelia-island/lots/r0058-1990-mercedes-benz-560-sec-amg-60-wide-body/843850

    Niet eens zo duur dus. Wat de gemiddelde autoblog lezer er voor over heeft is niet zo relevant denk ik.

    Login om te reageren
  17. mikem3 zegt

    29 maart 2020 om 17:44

    https://autorai.nl/mercedes-benz-560-sec-amg/

    Zou Leitner deze gekocht hebben?
    Dan effe een €100K erop en verkopen maar?!

    Login om te reageren
    • bostonsdaf46 zegt

      29 maart 2020 om 19:31

      @mikem3: Lijkt wel dezelfde. Maar het blijft een oplichter met die woekerprijzen op die auto’s

      Login om te reageren
    • room850 zegt

      29 maart 2020 om 20:23

      @mikem3: is een andere, kijk maar naar deurpanelen

      Login om te reageren
  18. room850 zegt

    29 maart 2020 om 20:22

    Ik vraag mij af of die km echt klopt, als je alleen al kijkt naar het leer hoe dat eruit ziet. Veelste veel geld voor dit ding

    Login om te reageren
  19. choecoe zegt

    29 maart 2020 om 23:12

    Ligt het aan mij of is een standaard 560sec altijd een v12?

    Login om te reageren
    • rotjeknor66 zegt

      29 maart 2020 om 23:52

      @choecoe: nee is een V8

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      30 maart 2020 om 16:16

      @choecoe: in die tijd gebruikten ze nog geen V12 toch? In de generatie(s) hierna was de 600 een V12.

      Login om te reageren
  20. rotjeknor66 zegt

    29 maart 2020 om 23:55

    Idiote prijs voor deze uitvoering, geef hem mij maar in orginele uitvoering dan ziet hij er een stuk frisser uit…maar die prijs is ronduit belachelijk, strak exemplaar mag ergens tussen 25 a 30k liggen…

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      30 maart 2020 om 01:10

      Als je nu gewoon even opzoekt wat de marktwaarde is van een originele 560 AMG widebody, bespaart ons een hoop onzin.

      Als je er één kan vinden voor dertig ruggen neem ik ‘m blind van je over.

      Login om te reageren
  21. maferick74 zegt

    30 maart 2020 om 07:33

    Is toch n vraagprijs? Ik facht dat er geen domme vragen bestonden. Als zij denk dat ie het waard is en iemand dat er voor geeft, prachtig toch. En anders zal de prijs wel naar beneden gaan. Dat heet marktwerking. Vraag en aanbod

    Login om te reageren
  22. silverscope zegt

    30 maart 2020 om 08:39

    Ultieme boevenauto dit model. Het origineel dan, deze redelijk verkracht.

    Login om te reageren
    • Brigadier Broekhoest zegt

      30 maart 2020 om 20:33

      @silverscope: dit ís het origineel. Van AMG

      Login om te reageren
  23. clijde7400 zegt

    30 maart 2020 om 10:46

    Ik ga mijn Miami Vice weer uit de kast halen. Daar komen ook weer foute benzen in voor. Geweldig!

    Login om te reageren
  24. lefty00 zegt

    30 maart 2020 om 15:10

    Buffalo Soldiers, target practice.
    https://www.youtube.com/watch?v=mUjDCVbyWXU

    Login om te reageren
  25. s54s62 zegt

    30 maart 2020 om 20:34

    Weer een vraagprijs rechtstreeks uit het laatste sprookje van Hans Christian Leitner ?

    Login om te reageren
  26. Brigadier Broekhoest zegt

    30 maart 2020 om 20:35

    Prachtig model. Zeker in deze AMG widebody. Staat hoog op de verlanglijst. Vooral nu alle knaken 190’s-met-SEC-grille naar het oosten zijn verdwenen

    Login om te reageren
  27. mavre zegt

    31 maart 2020 om 22:10

    Heb al eerder eens een auto aangeboden en bijna verkocht aan Leitner. Was geen prettige ervaring. Biedt weinig geld op auto’s en wil dan ook nog eens volledig op zijn wenken bediend worden. Uiteindelijk niet meer verkocht (wel aan een concurrent) en dat was een prima beslissing. Was hij niet blij mee en dat heeft hij duidelijk laten weten ook. Toen kon hij dus ineens wel kort op de bal spelen. Hij heeft mooie auto’s staan maar zijn manier van handelen is zeker niet conform,

    Overigens betreft dit overduidelijk een Japanse uitvoering. Veel AMG’s zijn gewoon uitgeleverd in Japan in LHD en vaak hebben ze een lage kilometerstand. Het extra scherm op het dashboard verraadt de afkomst.

    Vaak kun je voor zeer interessante prijzen inkopen in Japan dus de marge zal giga zijn op deze auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North