• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er staat een G63 AMG 6×6 te koop in Nederland!

Auteur: willeme, gepost 29 december 2019 om 11:58 – 62 Reacties

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 (W463)


De prijs is, zoals te verwachten, stratosferisch hoog.

Een van de meest nutteloze auto’s uit deze tijd is toch wel de Mercedes-Benz G63 AMG 6×6. Je kan er eigenlijk niet zo veel mee. Het ding is veel te groot, doch verrassend krap van binnen. Ondanks het enorme gewicht, kun je nauwelijks bagage meenemen. Als klap op de vuurpijl is het ook nog eens de langzaamste AMG ooit gebouwd.

Toch is het het ultieme statussymbool in veel kringen. Ook heeft de auto gezorgd voor enorm veel publiciteit voor Mercedes. Er zijn er maar iets meer dan 100 exemplaren platen van gebouwd, maar de exposure is veel groter dan dat aantal doet vermoeden. Een beetje hetzelfde als met een Pagani Zonda, ook daar zijn er maar een paar van vervaardigd, maar je ziet ze op de socials elke dag wel voorbij komen. Zelfs in GTA V kun je de auto rijden, alleen heet ‘ie daar Benefactor Dubsta 6×6.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 (W463) '14

Mocht je er een in het echt wensen, is er goed nieuws. Er staat er eentje te koop in Nederland! Net als de SL70 en SL73 combo staat de auto bij Leitner in Alkmaar. De auto is uiteraard voorzien van een Designo-lak, in dit geval Mysticwhite II metallic. Normaliter is wit een kleur die niet zo fraai staat op auto’s (het is immers vaak de standaard lak), maar in dit geval kan de 6×6 het goed hebben.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 (W463) '14

De witte tint vloekt wel een beetje het interieur. De zittingen zijn wederom wit, maar lijken meer een soort ‘eischaal’-wit of ‘gebroken’ wit te zijn. Eromheen zit zwart leder met, heel sportief, rode stiksels. Uiteraard is de G63 AMG voorzien van alle mogelijke opties, waaronder twee separate stoelen achterin, waardoor je deze G63 eigenlijk moet zien als een hyper-terreinwaardige limousine.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 (W463) '14

Onder de kap treffen we een oude bekende aan, namelijk de M157-motor. Dit is een 5.5 liter grote V8 met twee turbo’s, goed voor 544 pk. Dat klinkt als heel erg veel, net als het koppel van 760 Nm. Maar de G63 6×6 is loeizwaar, dus heb je alsnog bijna acht seconden nodig om de 100. te halen. Een voordeel van dit exemplaar is dat er nog niet zo lang geleden een beurtje ie uitgevoerd, dus die motor is zo goed als nieuw. Er is immers slechts 10.000 kilometer mee gereden. Mochten die 544 pk niet voldoende zijn, Brabus maakt er graag 700 pk van, tegen betaling uiteraard.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 (W463) '14

Dan rest nu alleen nog de prijs van deze G63 AMG 6×6. Welnu, de auto is schreeuwend duur. De auto moet namelijk 849.500 euro kosten. Het is een BTW auto, dus je kan ‘m op de zaak zetten. De advertentie kun je hier bekijken.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 (W463) '14

Meer lezen? Dit zijn de 25 snelste pickups!

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Beginnend bestuurster in G63 rijdt 210 km/u: 'moest plassen'

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, amg, auto-leitner, g-klasse, g63, Mercedes, occasion, pickup, V8, W463, wit

Vorig bericht: « Deze knotsgekke auto’s neemt Mitsubishi mee
Volgend bericht: Suzuki lanceert nóg dikkere Swift Sport »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    29 december 2019 om 12:08

    Zo gek is die prijs niet vind ik. Dit is zo’n beetje de middenmoot prijs van een G63 6×6

    Mocht ik overigens die 30 miljoen winnen, dan wil ik deze hebben. Gewoon omdat het zo’n heerlijke middelvinger is naar alle gezeur en geneuzel van hedendaagse politiek!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 december 2019 om 12:11

      @ghost: Je weet dat je met alle BPM, MRB, BTW, accijnzen en dergelijke die je ervoor betaalt, geen middelvinger opsteekt naar de hedendaagse politiek, maar ze juist helpt? ?

      Login om te reageren
      • matter zegt

        29 december 2019 om 12:14

        @willeme: dat vroeg ik me dus net af… Op de zaak dus geen btw en bpm en grijs kenteken dus mrb valt mee? Of zit ik er compleet naast?

        Login om te reageren
        • Turbo S zegt

          29 december 2019 om 12:26

          @matter: bijtelling vergeet je.

          Login om te reageren
          • matter zegt

            29 december 2019 om 12:28

            @mercedesbenze350cdi: bijtelling is optioneel. Ik gebruik hem alleen voor m’n “zakelijke” ritjes. ?

            Login om te reageren
            • bmwe46m3balling zegt

              29 december 2019 om 13:27

              @matter: maar moet de achterbank er dan niet uit en moet er geen tussenschot in zitten om in aanmerking te komen? Is toch een beetje zonde van de auto.

              Login om te reageren
              • matter zegt

                29 december 2019 om 13:46

                @bmwe46m3balling: nee dat hoeft bij een reguliere pick up ook niet. Gaat om de laadruimte achterin de pickup.

              • Robert zegt

                29 december 2019 om 21:49

                @matter: niet helemaal, als een pick-up met dubbelcabine een laadbak heeft die korter is dan een bepaalde minimum lengte (formeel: laadruimte: minimaal 150 cm lang en tenminste 2/3 lengte van de totale lengte, berekend zonder extra zitruimte), dan moet die extra zitrij weer worden verwijderd én dienen de achterste zijruiten ook te worden geblindeerd.

                Met die bovenstaande formule hoef je geen wiskundige te zijn om ook zonder de exacte getallen te kunnen concluderen dat deze laadbak kleiner is dan vereist, om die tweede zitrij te handhaven.

              • awesome zegt

                29 december 2019 om 22:52

                @RRRobert: bij een Avalanche staat de achterbank wat meer rechtop om voldoende laadruimte te creëren.
                Zit er dus wel ‘gewoon’ in.

        • Benny_Weisz zegt

          29 december 2019 om 13:45

          @matter:
          21% BTW wat vermeld staat op de aankoopfactuur kan teruggevorderd worden van de Belastingdienst mits de factuur gericht is aan een BTW-plichtige rechtspersoon (let op, hierna geldt de bijtelling-regeling, in dit geval 21% vermoed ik). Deze bijtellingsregeling kun je makkelijk (en legaal) omzeilen door een “Verklaring Geen gebruik Prive-kilometers zakelijke voertuig” in te leveren bij een kantoor van de Belastingdienst bij u in de buurt (let op, de Belastingdienst behoudt het recht om naar een sluitende kilometer-administratie te vragen)
          De rest-BPM daarentegen kan niet teruggevorderd worden, tenzij het voertuig herkeurd wordt om vooralsnog te kunnen vallen onder de TAXI-regeling (blauwe platen)

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        29 december 2019 om 12:46

        @willeme: laat ik het verder toelichten, ik was kort door de bocht, en ja, je “helpt” ze idd, maar wat ik bedoel ik, dat ik dolgraag hierin zou rondrijden om de middelvinger te geven aan iedereen die loopt te zeuren over milieu, en de manier waarop de automobilist daarin een sleutelrol zou vervullen (wat in mijn optiek niet zo is).

        Rijdend door de grote steden, heerlijk die G63-motor onnodig revven bij het zien van die klimaatactivistjes van Extinction Debielion, het is allemaal niet nodig natuurlijk maar dat is alle ellende die dat volk voortbrengt ook niet. Ik geloof er niet in dat wij als mensheid de natuur kunnen redden.

        Login om te reageren
        • noodlesoup zegt

          29 december 2019 om 13:03

          @ghost: De aarde redt zich wel, die heeft tijd zat en herstelt uiteindelijk wel. De mensheid zal het dan niet redden, of in ieder geval een groot deel niet…

          Login om te reageren
        • willeme zegt

          29 december 2019 om 13:11

          @ghost: Een auto kopen om mensen die begaan zijn met het milieu te pesten. Moeite doen om een G63 6×6 door de stad te loodsen. Daar is toch geen lol aan?

          Dan zou ik lever met een 911 GT3 TP of 812 Superfast naar Italië knallen, eigenlijk. Doe ik mezelf een groter plezier mee ;-)

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            29 december 2019 om 13:23

            @willeme: wat ik zeg, is allemaal niet nodig maar ik heb gewoon een grafhekel aan die zeurpieten..

            Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          29 december 2019 om 16:37

          @ghost: Perfecte auto voor Amsterdam dus.

          Login om te reageren
        • jorden zegt

          29 december 2019 om 22:03

          @ghost: ik geloof er wel in dat wij als mensheid de natuur naar de knoppen kunnen helpen.

          Of we de natuur kunnen redden…. geen idee. We kunnen het op z’n minst eens gaan proberen.

          Login om te reageren
      • superhans zegt

        29 december 2019 om 13:59

        @willeme: of je verhuist met je 30 miljoen een jaartje naar Dubai en voert hem dan belastingvrij in. Ze zijn daar ook nog eens goedkoper.

        Login om te reageren
    • mazda3 zegt

      29 december 2019 om 12:12

      @ghost: en gelijk heb je. Win ik de loterij staat ie bij mij ?

      Login om te reageren
    • rednasnamsob zegt

      29 december 2019 om 12:15

      @ghost: ik moet die €30 mil delen, maar alsnog genoeg voor deze… En toch sla ik ‘m over…

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        29 december 2019 om 22:19

        @rednasnamsob: ik ook, door 2 (halve loten)

        Login om te reageren
  2. rulefollower zegt

    29 december 2019 om 12:10

    Zou hij aan de regels voor grijs kenteken kunnen voldoen?

    Login om te reageren
  3. lompey zegt

    29 december 2019 om 12:10

    Die kan de Tabbert wel aan

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      29 december 2019 om 13:24

      @lompey: Daar trek je de tabbert volledig mee uit elkaar.

      Login om te reageren
  4. screamer zegt

    29 december 2019 om 12:18

    Misschien heb ik deze 6×6 dan vorige week achterop een trailer gezien op de A1. Ding is gigantisch groot!

    Login om te reageren
  5. tortuga zegt

    29 december 2019 om 12:22

    En dan maximum 90 tuffen omdat meer dan 3,5ton dus nog een vrachtwagen rijbewijs nodig ook voor velen ?

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      29 december 2019 om 12:26

      @tortuga: Ach, het verschil tussen 90 en 100 is niet zo groot… Denk ook dat je bij 90 op de klok misschien al vergaat van het wind- en bandengeluid. En met zo’n ‘halve bak’ C1-rijbewijs ben je er al, dus volledig vrachtwagenrijbewijs hoeft niet eens. Nu nog even een klein miljoen bij elkaar schrapen.

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        29 december 2019 om 12:37

        @vaakbenjetebang: Ja maar ben een Belg en hier is 120 nog toegelaten en om met regenweer in het lijntje moeten blijven en niet inhaal zones achter die andere 82 tuffers blijven hangen zie ik niet zo snel zitten. Maar C rijbewijs heb ik gelukkig al en nu nog juiste land vinden waar deze niet gelimiteerd hoeft tezijn

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          29 december 2019 om 12:43

          @tortuga: Alleen nog een land vinden? Dus het kleine miljoen heb je al klaarstaan? Goed bezig!

          Als ik zelf een 6×6 zou willen, dan kocht ik wel een oude Magirus-Deutz, zo’n 256M26 AK. Ouderwetse torpedo, luchtgekoelde V8 diesel… Ideale basis voor een off-grid camper. Jammer genoeg geen plek om een vrachtwagen te stallen, laat staan er aan te werken.

          Login om te reageren
          • tortuga zegt

            29 december 2019 om 12:51

            @vaakbenjetebang: was het maar waar!

            Login om te reageren
    • ghost zegt

      29 december 2019 om 12:49

      @tortuga: zijn volgens mij uitzonderingen voor. Er was er al eerder eentje op NL-kenteken gezet en dat was geen Vrachtwagen.

      Kenteken was: 2-XKZ-45

      Inmiddels geëxporteerd maar toch, geen vrachtwagenkenteken.

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        29 december 2019 om 12:53

        @ghost: ja dat kan wel zoals een mobilhome van plus 3,5ton maar die mogen dan weer max 100 in Belgie. Het is het gewicht dat bepaald of hij harder dan 90/100 mag als ik het mij goed herriner

        Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        29 december 2019 om 13:12

        @ghost: Volgens mij is het dan alleen maar zo dat het qua inrichting geen vracht-, bestelwagen dan wel een autobus is, en dan komt er geen ‘B’ of ‘V’ op de kentekenplaat. Het is dan een reguliere personenwagen (of camper), maar de auto weegt dan nog altijd wat hij weegt (3950kg op kenteken in dit geval) en dan zal er toch echt een C1-rijbewijs nodig zijn. Er zijn genoeg forse campers, om maar eens wat te noemen, die een ‘regulier’ kenteken hebben maar waar je met een B-rijbewijs niet veel gaat kunnen uitrichten (HZ-005-P bijvoorbeeld).

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          29 december 2019 om 13:42

          @vaakbenjetebang: ik vind dit eigenlijk wel een autoblog waardig artikel waard! +3,5tonners die wij willen!

          Login om te reageren
  6. 406_v6 zegt

    29 december 2019 om 12:25

    Voor alle geïnteresseerden, zorg dat je rijbewijs C(1) hebt voor je ‘m koopt. Zonder dat kun je ‘m alleen op je eigen erf rond rijden.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      29 december 2019 om 12:49

      @406_v6: zie hierboven ??

      Login om te reageren
    • yippiekaye zegt

      31 december 2019 om 11:56

      @406_v6: Voordeel daarvan is dat er dus geen BPM op zit.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        31 december 2019 om 12:23

        @yippiekaye: Die vlieger gaat alleen maar op als je dat ding als ondernemer aanschaft en ‘m dan als bedrijfsauto laat registreren; vraag is alleen of ie zo -in deze staat- voldoet aan de eisen voor een bedrijfsauto. Zodra je op geel kenteken komt, dan ben je de sjaak met de BPM.

        Login om te reageren
  7. El-Loco zegt

    29 december 2019 om 12:27

    Ik vind 10000km best netjes, dan is er in ieder geval mee gereden ipv verhandelen of stilstaan.

    Login om te reageren
  8. baklava zegt

    29 december 2019 om 12:47

    Heb je echt geen hol aan hier in Nederland. Leuk voor een woestijn of ergens op een tundra, maar in Nederland, eh nee.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 december 2019 om 12:54

      @baklava: heb je er überhaupt ergens echt wat aan? Opvallen op de boulevard tussen de Veyrons en Chirons is het enige wat de wagen echt goed kan.

      Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      29 december 2019 om 20:08

      @baklava: perfect juist voor hier. Met al die***drempels

      Login om te reageren
  9. pcooperworks zegt

    29 december 2019 om 12:48

    Er zit niet eens een jacuzzi in de achterbak. Sorry, maar dan haak ik echt af ;)

    Login om te reageren
  10. fanatic zegt

    29 december 2019 om 12:49

    Ik wist niet dat er maar 100 van gemaakt zijn. Deze zomer stonden er 3 exemplaren (waarvan 2 brabussen) in Cannes, omringd door 2 Chirons, een 918 en een P1.
    Ohja, leuke anekdote, ik parkeerde de 2cv bij deze hele meuk en toen ik een uurtje later terugkwam hing er een papiertje onder de ruitenwisser: “tres interessé pour l’acheter” ?

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      29 december 2019 om 12:51

      @fanatic: en heeft iemand hem ook gekocht?

      Login om te reageren
      • fanatic zegt

        29 december 2019 om 14:13

        @ghost: gelukkig niet, ik had de eend een weekje gehuurd om de cote d’azur af te rijden. Ik heb hier ook een eend maar die ga ik niet naar daar rijden. Ben niet gek.

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          29 december 2019 om 14:29

          @fanatic: Huurauto verkopen, eigen risico betalen aan de verhuurder… gouden handel!

          Alle gekheid op een stokje: tussen al die exoten heb je met iets als een 2CV of een Renaultje 4 meer bekijks. En waarschijnlijk meer sympathie van de mensen, voor wat het waard is.

          Login om te reageren
    • monaco zegt

      29 december 2019 om 16:39

      @fanatic: Die zagen er een stuk beter uit dan deze he, die gasten reden af en toe een klein stukje maar een restaurant 100 meter verderop en dan weer terug naar de Vallet parking, why not ???

      Login om te reageren
  11. kennone zegt

    29 december 2019 om 12:53

    Als ik de 30 miljoen win koop ik hem en breng ik hem gelijk naar Brabus! Natuurlijk volgen de foto’s nog dan?

    Login om te reageren
  12. skinny058 zegt

    29 december 2019 om 13:09

    Wat een hok, en dan dat interieur…voor 8 ton verwacht ik wel wat beters.

    Login om te reageren
  13. moveyourmind zegt

    29 december 2019 om 13:10

    Poahhh,

    Dat benne een moj ding! Wol mien John Deere der wol op inruil’n. Met dit ding ploeg je met drie bunder per uur deur ut Malieveld alsof ut niks benne.

    Login om te reageren
  14. mike0709 zegt

    29 december 2019 om 13:11

    Voor de liefhebbers, morgen heeft Leitner een open dag. Ongetwijfeld staat deze tank midden in z’n showroom.

    Login om te reageren
  15. frank2b zegt

    29 december 2019 om 13:19

    Die gaat naar Brunei. Of Albanië.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      29 december 2019 om 13:24

      @frank2b: of in de fik!

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      29 december 2019 om 15:57

      @frank2b: Albanië?. Ja, misschien over 25 jaar. Rusland of UAE gok ik.

      Staat er in Nederland 1 op kenteken? Of heeft er überhaupt 1 op kenteken gestaan in NL?

      Login om te reageren
  16. Rick-dos zegt

    29 december 2019 om 14:46

    Mooi alternatief voor plofkraken. Je bindt het vast aan een geldautomaat, trekt de hele geldautomaat uit de muur, gooit het in de achterbak en je doet het nog in stijl ook. Dus plofkrakertjes hier op het blog sla je slag!

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    29 december 2019 om 18:06

    Je hebt er niks aan, maar hij maakt erg hebberig.

    Login om te reageren
  18. vetnek zegt

    29 december 2019 om 18:37

    Zit er isofix in?

    Login om te reageren
  19. dwfc zegt

    29 december 2019 om 18:41

    Willem, autojournalist,historicus en nu ook al handelaar !

    Login om te reageren
  20. Gulli zegt

    29 december 2019 om 18:59

    Als ik hem kon betalen zou ik hem dezelfde dag in de fik steken en op YouTube knallen. Met een beetje mazzel heb ik dat geld dan binnen de kortste keren terugverdiend en zijn we van zo’n monstrueus misbaksel af, dit is toch een belediging voor alles dat met autorijden en de goede smaak te maken heeft?

    Login om te reageren
  21. shellplc zegt

    29 december 2019 om 20:53

    Die grijze die op Nederlands kenteken stond was van ASV uit Veghel, heeft in Zwolle toen mee gedaan met de Blauwvingerrally 2014.
    Toen reed de directeur van Wensink mee met die auto en die zei toen dat de auto terug gekeurd was naar personenwagen en dus geen vrachtwagen was en dit klopt volgens mij ook wel omdat er anders ook een ander kenteken opgezeten zou hebben.

    Login om te reageren
  22. ikkewirja zegt

    30 december 2019 om 07:24

    Kun je een as omhoog trekken? Zoals bij vrachtwagens; spaart banden :))

    Login om te reageren
  23. mwti zegt

    1 januari 2020 om 06:51

    Nederland wordt zieker en zieker met al die K*T belasting.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North