Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46 330Ci

Auteur: , 68 Reacties

Een kans als deze zul je niet snel weer tegen het lijf lopen.

Steeds vaker zien we fantastisch bewaarde youngtimers opduiken voor bizarre bedragen. Het meest gestoorde voorbeeld hiervan is deze Toyota Supra, die enkele weken geleden opdook voor ruim een ton, verkocht werd en vervolgens terechtkwam bij een dealer, die er op zijn beurt doodleuk viermaal zoveel voor besloot te vragen. De eigenaar van deze schijnbaar hagelnieuwe 330Ci is overduidelijk niet zo’n geldwolf als de dealer in kwestie.

De zilvergrijze E46 wordt momenteel namelijk te koop aangeboden op de website van Hemmings en kost “slechts” 29.999 dollar. In vergelijking met de gestoorde “deals” die we de laatste tijd hebben gezien is dat, tot op zekere hoogte, een koopje.

Natuurlijk is het van de gekken om een dergelijke prijs te betalen voor een inmiddels 18 jaar oude 3 Serie, maar dat gezegd hebbende verkeert het apparaat in zeer fatsoenlijke staat. Hoewel de verkoper niet bijzonder veel foto’s van het exterieur heeft gemaakt (deze kan hij eventueel wel opsturen), kunnen we aan de hand van het interieur, waar prachtig rood leer te vinden is, zien dat het absoluut een fijn exemplaar betreft. Reken daarbij dat hij omgerekend slechts 1.374 kilometer achter de rug heeft, en de deal klinkt ineens zo onaantrekkelijk niet meer.

Overigens vertelt de eigenaar ook dat hij zijn auto altijd netjes heeft gestart om ervoor te zorgen dat de motor, een 228 pk sterke zescilinder, fatsoenlijk blijft lopen. Wel zonde is het feit dat het hier geen puristenexemplaar betreft, aangezien de auto is voorzien van een automatische in plaats van een handgeschakelde versnellingsbak.

Wil je weten waarop je moet letten als je een E46 gaat kopen? Klik dan HIER om ons aankoopadvies te lezen.



68 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Je zou bijna denken dat “van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan “ voor dit exemplaar is “ uitgevonden “
@gertjan2012: Als “je” aanhalingstekens “gebruikt, dan moet je” dat wel even “op de juiste” plek doen anders moet iedereen je zi”n 3x lezen om te” begrijpen “wat je nu precies bedoelt…”
@evdw: Je zit zelf nog op de aanhalingstekenopleiding, neem ik aan?
@dtwo: Ga jij dan een deurtje verder naar de “sarcasme leren herkennen” cursus?
@evdw: Dat is aan de Hogeschool voor Humor en Hilariteit (H H H)?
@evdw: Ik zou dit toch milde spot noemen en geen bijtende en er derhalve het label ‘ironie’ aan hangen.
@baardmijt: Mag ook, maar dat is voor een ieder persoonlijk.
@evdw: Jaja, maar intussen stuur je mij misschien wel mooi naar de verkeerde opleiding door…
@dtwo: Nee joh, het is sowieso allemaal spot en of het nou bijtend is of mild, het komt allemaal aan bod.
@evdw: Oh top, dan komt ’t helemaal goed. Ik neem btw graag je boeken en aantekeningen van je over.
@evdw: je praat veel maar zegt weinig.
@evdw: Ventje toch, vaders zat vroeger zeker bij de NSB ;)
@herbert: Nee die was toen nog niet geboren.
Maar, heb ik iemand verraden?
@evdw: OH ik snapte hem gelijk.
Mooi uitgevoerd hoor. Maar kom op, die prijs.. doe ff lekker normaal joh
@gilettelubbers: Inderdaad. En dan te bedenken dat het vervolgens zonde is om er mee te gaan rijden. Nee, dan toch liever eentje met een ton op de klok.

Wel bijzonder fraai uitgevoerd zo.
@gilettelubbers: Er staat een 323 Ci cabrio bij Autohuis eindhoven. 56dkm voor 18000 . In consignatie geloof ik, ‘van 81 jarige man’. Is dat een betere aanbieding, dat is de vraag.
@cartype: nee zeker geen betere aanbieding, de 323ci is nogal underpowered met zijn 170pk.
@herbert: Daarnaast is het ook nog een erg vroeg model (2000), maar wel al met de facelift neus. En ook nog minpunten voor de automaat…
@munchburg: Dit is zeer zeker geen facelift, de coupe kreeg pas vanaf 2003 de facelift neus.
Trage automaat
@ff40: Ben ik niet eens met je. Ik heb een E46 330i automaat uit 2000 en hij rijd heerlijk soepel en snel😁
@isn1981: trap gaspedaal maar eens ineens helemaal in om in te halen
1 2 3 4 5 schakel
@ff40: welke automaten uit die tijd waren beter? Die van onze mercedes niet…
@ff40: doe ik regelmatig, anders zou ik geen 330 rijden 😏. Maar snap wat je bedoel in vergelijking met een automaat van tegenwoordig is hij trager maar ach 3.0 6 in lijn genoeg pk heerlijke wegligging, al schakelt hij traag het genot wordt er niet minder op.
@ff40: dat heb ik ook gemerkt toen ik aan het kijken was voor een E46 Touring met de zelfde aandrijflijn. Vreemd genoeg viel het me pas op toen ik voor de nog oudere Volvo ging met een 4traps automaat. In sportstand reageerde dat ding zowat gelijk wat de E46 dus niet had..
@ff40: onzin. Mijn veel oudere e34 automaat is in de kickdown in een seconde in de laagste versnelling, onafhankelijk van de snelheid. Deze e46 is nieuwer dus lijkt mij dat dit niet trager is.
@srthellcat: Ga maar eens rijden in zo’n ding, die automaat is echt traag. Ik heb hem er ooit voor laten staan.
@evdw: onzin, voor die tijd een geweldige automaat.
@herbert: Misschien wel maar daarom reed ik toen ook geen automaat. Gewoon veel te traag reageren. Een goeie automaat is sneller dan een handbak en dat was deze zeker niet.
@evdw: heb ‘m zelf ook en vind het wel meevallen. Dat gezegd hebbende is mijn coupe uitgevoerd in de ultieme old man spec, precies zoals ik het wilde: bordeauxrood (siena), gele pinkers, 16”, climate control, -jawel- de optionele lendesteunen en not much else. Het enige wat ik mis is cruise control maar sinds ik een fatsoenlijke flitsmelder heb is dat eigenlijk niet zo’n gemis meer, als je begrijpt wat ik bedoel. Waar ik zeg ‘het enige wat ik mis’ ben ik trouwens niet helemaal eerlijk, want het is ook een 320 en ik mis af en toe wel wat power onderin. Dat heeft echter puur met de motor de maken (die vervolgens wel heerlijk klinkt als je ‘m op zijn staart trapt) en niet zozeer met de automaat, die ik zelf juist verrassend prettig vind voor die leeftijd.

Nu we het toch weer hebben over ‘de automaat’; er zijn er twee verschillende geleverd voor de E46; de meeste vroege hebben er een van GM, latere meestal een van ZF. Behalve dan weer de laatste 330jes, die kregen toch weer de GM-bak omdat de ZF wat problemen bleek te ondervinden met het koppel van de motor.
@ff40: Het is naar moderne maatstaven inderdaad geen snelle automaat maar zo langzaam als jij nu zegt is hij echt niet. Heerlijke automaat waar je met je rechtervoet kunt schakelen
@siebren: precies dat laatste idd. Ik weet niet of het echt zo is maar er zitten naar je gevoel twee gradaties van kickdown op, voet bijna helemaal naar het schutbord en voet écht helemaal naar het schutbord. De bak snapt dan de mate van urgentie en reageert vrijwel altijd zoals je wilt. Mss is het ook een beetje wennen, als je een beetje lafjes gas geeft doet de bak idd niet meteen wat en stijgen alleen de toeren (vooral als je een 320 hebt). Het is ofwel relaxed cruisen met je voet af en toe net een beetje op het gas ofwel vrij ver doortrappen. Als je dat eenmaal doorhebt: prima ding.
@jaapiyo: klopt helemaal. Het is inderdaad heel even wennen maar als je er een beetje gevoel in krijgt doet hij precies wat je wilt. Gebruik de manuele stand nauwelijks, alleen om te remmen op de motor. Bij mij zit hij in een 525i maar één pot nat natuurlijk.
@ff40: Voor die tijd zeker een goede automaat.
@isn1981: Ik moet hierin @ff40: gelijk geven. De automaat van de E46 is perfect voor de 3 liter in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 2,5 liter maar moet toegeven dat het een trage bak is. Zelf (inmiddels heel wat jaartjes geleden) de 330ci gehad en had spijt dat het een automaat was. Cruisen met de auto ging perfect maar het nam elke vorm van sportief rijden weg mede dankzij de lange overbrengingen. Denk dat BMW met de 330ci een 3 serie voor mensen die van comfort hielden want de stap naar de M3 (voor de sportieve rijder) was niet heel veel duurder namelijk (mijne had een nieuwprijs van bijna een ton).
Veel liever zo’n ding met wat kilometers er op, dan ga je tenminste rijden zonder bang te worden van de afschrijving.
@foramen: rijden zoals een bimmer chauffeur?
Hout vervangen voor aluminium look en witte pinkers voor en achter… Dan mag die in deze uitvoering zeker bij mij voor de deur!
@horza: grappig… ik vind ‘m juist gaaf door het hout en de oranje knipperlichten :)
@posthumus: Ik vind het hout an sich nog niet zo storend (al zou het mijn persoonlijke keuze niet zijn), maar holy clash batman, wat vloekt het bij dat rode leer.
@vaakbenjetebang: rood leer, prachtig. Hout, heel chique. Maar de combinatie vloekt zo verschrikkelijk dat er niet in wilt rijden. Vandaar de lage kilometerstand en de ongerepte staat.
@posthumus: juist! Jij snapt het!!!!
Ze vragen er een bak geld voor maar het is wel een pracht exemplaar!
Zo even lekker over dromen.
Geen mooie wielen, geen xenon, geen stoelverwarming en geen m sportstuur. En dan nog zo veel geld vragen. Het is maar net wat de gek er voor geven wil.
@toyotavenray:
Dit is juist wel het sportstuur toch? 🤔
Bovendien erg gave velgen, maar dat is een kwestie van smaak…
@stationcar: de velgen is een kwestie van smaak. Ik vind ze er te standaard uit zien. En dit is het standaard sportstuur. Ik bedoel echter het M sportstuur. Deze is dikker gevoerd en lig beter in de handen.
@toyotavenray: Dit is een USA spec met een afwijkende uitrusting. In Noord-Europa is stoelverwarming een verplichte optie met leer, in andere (warme) markten niet. Is in Texas of Florida ook pretty useless. Best logisch dat het er niet op zit. Heb ooit een Italiaanse import 7er gereden en daar zocht ik de knop ook tevergeefs. Vind zulke verschillen wel leuk.
@goed_koopman: I call BS: heb een e46 320i gereden met leer, zonder stoelverwarming. En ja, dit was de uitrusting waar hij mee uit de fabriek kwam rollen.
@toyotavenray: auto’s in de VS worden vaak op voorraad gekocht. De basisuitrusting is vaak veel beter (echt gierige uitvoerigen heb je daar niet), maar echt ‘bom vol’ is altijd even zoeken. Xenon bijv. op de US-spec E46 is best zeldzaam. Ik vind het rode interieur overigens erg mooi. Erg zeldzaam op Amerikaanse E46’s. Uiteraard moeten er 20 cupholders in.
@toyotavenray: style 44 is prachtig juist!!
Zo te zien is dit een Amerikaanse uitvoering, jammer!
@c200: zo te zien staat ie ook in Amerika te koop.
Heerlijke wagen met prima versnellingsbak, ik heb nog nooit zó n prettige BMW gehad als mijn 330i cabrio.
Uit het tijdperk toen een BMW echt nog reed als een BMW. Niet al te veel pk maar genoeg om sportief rijden toe te laten. Kan niet altijd gezegd worden van de huidige f series bv. die rijden bv op autosnelweg als een dweil door ontbreken van rechtuitstabiliteit door slecht ontworpen elektrische besturing. Onlangs nog filmpje gezien van de nieuwe g serie,zelfde issue. Meeste gesponsorde reviews spreken hier natuurlijk niet over.
@lexis: rechtuitstabiliteit? Voor zover ik weet is een BMW altijd behoorlijk spoorgevoelig geweest. Zo erg als jij het zegt ben ik wel benieuwd naar je bron
@lekkaah: mijn bron mijn 2016 435i. Op autosnelweg en in comfortmode is dit geen leuke auto. Te grote vaagheid in je stuur maw auto volgt kleine stuurbeweging niet waardoor iedere spoorvorming of zijwind de auto van koers doet veranderen waardoor je continue aan het corgeren bent. Banden nieuwe pzeros met var spor steering. Google maar eens op alle f series ook de “5” hier zijn veel klachten over.
@lexis: er is geen electrische besturing. Er is, sinds 2012 of zo, electrische stuurbekrachting. Dat gaf in het begin een wat minder stuurgevoel maar dat is ook al een aantal jaren geen thema meer. Maar met rechtuitstabiliteit heeft dat niks te maken. Mijn eigen ervaringen met recente BMWs laten geen probleem met de rechtuitstabiliteit zien.
@mashell: we spreken over een f32 2016 met n55 mtr. Ik kan u verzekeren dat de versie met vss er nog steeds ergelijk veel last van heeft. Rijdt heel onrustig op hoge snelheid maw autostrade. Uitlijning en banden ok. Weinig aan te doen of in sport mode rijden wat niet echt een aanrader is op autostrade (rpm te hoog en te veel kabaal)
@lexis: komt idd voor, maar is niet een standaard issue , mijn broer zijn wagen heeft nergens last van.
Ook een kwestie van goed uitlijnen, goede banden etc etc
@herbert: banden 225 voor 255 achter op 18d. Met vvs en m sport adaptive vering. Vind het niet strak rijden op autosnelweg. Bv hebben nog een mini f56 en dat stuurt en rijdt een pak straker.
Natuurlijk een schitterend bewaard exemplaar. Al zou ik persoonlijk liever een exemplaar met wat meer kilometers op de klok kopen. Dan kan je er gewoon mee rijden zonder dat met iedere kilometer de waarde halveert.
But why? Eigenaar heeft de auto kennelijk gekocht met de intentie om er weinig in te rijden maar in goede staat te houden. Om vervolgens…. geld verdient ie er niet op, als het een m3 was snap ik het enigszins als investering maar dit?
@rsedje: Inderdaad. Een beetje zoals je lief niet neuken om haar in een ‘betere staat’ te laten voor haar volgend lief…
@cossiekiller: aardig van je, wanneer kan ik langskomen ;)
Wel lekkere 6-in-lijn motor, ouderwetse automaat, en luxe, opzich prima bang for buck..
Heb zelf een 330d automaat e46 gehad. Dacht altijd hij is best rap, maar als je dan een keer door een Megane 3 station dci totaal wordt weggetrokken vanaf 80kmh dan ben je er snel klaar mee. Tijden zijn veranderd.
@herbert: banden 225 voor 255 achter op 18d. Met vvs en m sport adaptive vering. Vind het niet strak rijden op autosnelweg. Bv hebben nog een mini f56 en dat stuurt en rijdt een pak straker.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).