• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46 330Ci

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 22 januari 2019 om 22:01 – 68 Reacties

Afbeelding Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46 330CiAfbeelding Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46 330CiAfbeelding Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46 330CiAfbeelding Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46 330CiAfbeelding Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46 330CiAfbeelding Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46 330CiAfbeelding Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46 330CiAfbeelding Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46 330Ci

Betaal een klein vermogen voor deze nieuwe E46
Een kans als deze zul je niet snel weer tegen het lijf lopen.

Steeds vaker zien we fantastisch bewaarde youngtimers opduiken voor bizarre bedragen. Het meest gestoorde voorbeeld hiervan is deze Toyota Supra, die enkele weken geleden opdook voor ruim een ton, verkocht werd en vervolgens terechtkwam bij een dealer, die er op zijn beurt doodleuk viermaal zoveel voor besloot te vragen. De eigenaar van deze schijnbaar hagelnieuwe 330Ci is overduidelijk niet zo’n geldwolf als de dealer in kwestie.

De zilvergrijze E46 wordt momenteel namelijk te koop aangeboden op de website van Hemmings en kost “slechts” 29.999 dollar. In vergelijking met de gestoorde “deals” die we de laatste tijd hebben gezien is dat, tot op zekere hoogte, een koopje.

Natuurlijk is het van de gekken om een dergelijke prijs te betalen voor een inmiddels 18 jaar oude 3 Serie, maar dat gezegd hebbende verkeert het apparaat in zeer fatsoenlijke staat. Hoewel de verkoper niet bijzonder veel foto’s van het exterieur heeft gemaakt (deze kan hij eventueel wel opsturen), kunnen we aan de hand van het interieur, waar prachtig rood leer te vinden is, zien dat het absoluut een fijn exemplaar betreft. Reken daarbij dat hij omgerekend slechts 1.374 kilometer achter de rug heeft, en de deal klinkt ineens zo onaantrekkelijk niet meer.

Overigens vertelt de eigenaar ook dat hij zijn auto altijd netjes heeft gestart om ervoor te zorgen dat de motor, een 228 pk sterke zescilinder, fatsoenlijk blijft lopen. Wel zonde is het feit dat het hier geen puristenexemplaar betreft, aangezien de auto is voorzien van een automatische in plaats van een handgeschakelde versnellingsbak.

Wil je weten waarop je moet letten als je een E46 gaat kopen? Klik dan HIER om ons aankoopadvies te lezen.

Ook interessant!

  • Het mysterie van deze Nederlandse BMW E46 bodykit
  • Mijn Auto: BMW M3 (E46) van Raoul
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, e46, geld, Klassiekers, occasion, youngtimer

Vorig bericht: « Gestolen Alfa Romeo uit Nederland is éindelijk gevonden
Volgend bericht: Aston Martin introduceert sportpakketje op Valkyrie »

Lees Interacties

Reacties

  1. gertjan2012 zegt

    22 januari 2019 om 22:10

    Je zou bijna denken dat “van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan “ voor dit exemplaar is “ uitgevonden “

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      23 januari 2019 om 08:04

      @gertjan2012: Als “je” aanhalingstekens “gebruikt, dan moet je” dat wel even “op de juiste” plek doen anders moet iedereen je zi”n 3x lezen om te” begrijpen “wat je nu precies bedoelt…”

      Login om te reageren
      • dtwo zegt

        23 januari 2019 om 08:08

        @evdw: Je zit zelf nog op de aanhalingstekenopleiding, neem ik aan?

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          23 januari 2019 om 08:34

          @dtwo: Ga jij dan een deurtje verder naar de “sarcasme leren herkennen” cursus?

          Login om te reageren
          • dtwo zegt

            23 januari 2019 om 09:16

            @evdw: Dat is aan de Hogeschool voor Humor en Hilariteit (H H H)?

            Login om te reageren
          • baardmijt zegt

            23 januari 2019 om 12:01

            @evdw: Ik zou dit toch milde spot noemen en geen bijtende en er derhalve het label ‘ironie’ aan hangen.

            Login om te reageren
            • evdw zegt

              23 januari 2019 om 12:33

              @baardmijt: Mag ook, maar dat is voor een ieder persoonlijk.

              Login om te reageren
              • dtwo zegt

                23 januari 2019 om 14:31

                @evdw: Jaja, maar intussen stuur je mij misschien wel mooi naar de verkeerde opleiding door…

              • evdw zegt

                23 januari 2019 om 14:57

                @dtwo: Nee joh, het is sowieso allemaal spot en of het nou bijtend is of mild, het komt allemaal aan bod.

              • dtwo zegt

                23 januari 2019 om 15:00

                @evdw: Oh top, dan komt ’t helemaal goed. Ik neem btw graag je boeken en aantekeningen van je over.

      • vetnek zegt

        23 januari 2019 om 11:03

        @evdw: je praat veel maar zegt weinig.

        Login om te reageren
      • herbert zegt

        23 januari 2019 om 12:51

        @evdw: Ventje toch, vaders zat vroeger zeker bij de NSB ;)

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          23 januari 2019 om 13:24

          @herbert: Nee die was toen nog niet geboren.
          Maar, heb ik iemand verraden?

          Login om te reageren
      • mick0210 zegt

        23 januari 2019 om 12:59

        @evdw: OH ik snapte hem gelijk.

        Login om te reageren
  2. gilettelubbers zegt

    22 januari 2019 om 22:10

    Mooi uitgevoerd hoor. Maar kom op, die prijs.. doe ff lekker normaal joh

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      22 januari 2019 om 23:07

      @gilettelubbers: Inderdaad. En dan te bedenken dat het vervolgens zonde is om er mee te gaan rijden. Nee, dan toch liever eentje met een ton op de klok.

      Wel bijzonder fraai uitgevoerd zo.

      Login om te reageren
    • cartype zegt

      22 januari 2019 om 23:56

      @gilettelubbers: Er staat een 323 Ci cabrio bij Autohuis eindhoven. 56dkm voor 18000 . In consignatie geloof ik, ‘van 81 jarige man’. Is dat een betere aanbieding, dat is de vraag.

      Login om te reageren
      • herbert zegt

        23 januari 2019 om 15:16

        @cartype: nee zeker geen betere aanbieding, de 323ci is nogal underpowered met zijn 170pk.

        Login om te reageren
        • munchburg zegt

          24 januari 2019 om 13:32

          @herbert: Daarnaast is het ook nog een erg vroeg model (2000), maar wel al met de facelift neus. En ook nog minpunten voor de automaat…

          Login om te reageren
          • herbert zegt

            24 januari 2019 om 16:06

            @munchburg: Dit is zeer zeker geen facelift, de coupe kreeg pas vanaf 2003 de facelift neus.

            Login om te reageren
  3. ff40 zegt

    22 januari 2019 om 22:11

    Trage automaat

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      22 januari 2019 om 22:49

      @ff40: Ben ik niet eens met je. Ik heb een E46 330i automaat uit 2000 en hij rijd heerlijk soepel en snel?

      Login om te reageren
      • ff40 zegt

        22 januari 2019 om 23:08

        @isn1981: trap gaspedaal maar eens ineens helemaal in om in te halen
        1 2 3 4 5 schakel

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          23 januari 2019 om 00:14

          @ff40: welke automaten uit die tijd waren beter? Die van onze mercedes niet…

          Login om te reageren
        • isn1981 zegt

          23 januari 2019 om 00:15

          @ff40: doe ik regelmatig, anders zou ik geen 330 rijden ?. Maar snap wat je bedoel in vergelijking met een automaat van tegenwoordig is hij trager maar ach 3.0 6 in lijn genoeg pk heerlijke wegligging, al schakelt hij traag het genot wordt er niet minder op.

          Login om te reageren
        • kennone zegt

          23 januari 2019 om 00:24

          @ff40: dat heb ik ook gemerkt toen ik aan het kijken was voor een E46 Touring met de zelfde aandrijflijn. Vreemd genoeg viel het me pas op toen ik voor de nog oudere Volvo ging met een 4traps automaat. In sportstand reageerde dat ding zowat gelijk wat de E46 dus niet had..

          Login om te reageren
        • Sir_Vmax zegt

          23 januari 2019 om 00:50

          @ff40: onzin. Mijn veel oudere e34 automaat is in de kickdown in een seconde in de laagste versnelling, onafhankelijk van de snelheid. Deze e46 is nieuwer dus lijkt mij dat dit niet trager is.

          Login om te reageren
          • evdw zegt

            23 januari 2019 om 08:06

            @srthellcat: Ga maar eens rijden in zo’n ding, die automaat is echt traag. Ik heb hem er ooit voor laten staan.

            Login om te reageren
            • herbert zegt

              23 januari 2019 om 15:17

              @evdw: onzin, voor die tijd een geweldige automaat.

              Login om te reageren
              • evdw zegt

                23 januari 2019 om 21:55

                @herbert: Misschien wel maar daarom reed ik toen ook geen automaat. Gewoon veel te traag reageren. Een goeie automaat is sneller dan een handbak en dat was deze zeker niet.

            • jaapiyo zegt

              23 januari 2019 om 22:21

              @evdw: heb ‘m zelf ook en vind het wel meevallen. Dat gezegd hebbende is mijn coupe uitgevoerd in de ultieme old man spec, precies zoals ik het wilde: bordeauxrood (siena), gele pinkers, 16”, climate control, -jawel- de optionele lendesteunen en not much else. Het enige wat ik mis is cruise control maar sinds ik een fatsoenlijke flitsmelder heb is dat eigenlijk niet zo’n gemis meer, als je begrijpt wat ik bedoel. Waar ik zeg ‘het enige wat ik mis’ ben ik trouwens niet helemaal eerlijk, want het is ook een 320 en ik mis af en toe wel wat power onderin. Dat heeft echter puur met de motor de maken (die vervolgens wel heerlijk klinkt als je ‘m op zijn staart trapt) en niet zozeer met de automaat, die ik zelf juist verrassend prettig vind voor die leeftijd.

              Nu we het toch weer hebben over ‘de automaat’; er zijn er twee verschillende geleverd voor de E46; de meeste vroege hebben er een van GM, latere meestal een van ZF. Behalve dan weer de laatste 330jes, die kregen toch weer de GM-bak omdat de ZF wat problemen bleek te ondervinden met het koppel van de motor.

              Login om te reageren
        • siebren zegt

          23 januari 2019 om 06:07

          @ff40: Het is naar moderne maatstaven inderdaad geen snelle automaat maar zo langzaam als jij nu zegt is hij echt niet. Heerlijke automaat waar je met je rechtervoet kunt schakelen

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            23 januari 2019 om 22:33

            @siebren: precies dat laatste idd. Ik weet niet of het echt zo is maar er zitten naar je gevoel twee gradaties van kickdown op, voet bijna helemaal naar het schutbord en voet écht helemaal naar het schutbord. De bak snapt dan de mate van urgentie en reageert vrijwel altijd zoals je wilt. Mss is het ook een beetje wennen, als je een beetje lafjes gas geeft doet de bak idd niet meteen wat en stijgen alleen de toeren (vooral als je een 320 hebt). Het is ofwel relaxed cruisen met je voet af en toe net een beetje op het gas ofwel vrij ver doortrappen. Als je dat eenmaal doorhebt: prima ding.

            Login om te reageren
            • siebren zegt

              24 januari 2019 om 06:54

              @jaapiyo: klopt helemaal. Het is inderdaad heel even wennen maar als je er een beetje gevoel in krijgt doet hij precies wat je wilt. Gebruik de manuele stand nauwelijks, alleen om te remmen op de motor. Bij mij zit hij in een 525i maar één pot nat natuurlijk.

              Login om te reageren
        • herbert zegt

          23 januari 2019 om 12:52

          @ff40: Voor die tijd zeker een goede automaat.

          Login om te reageren
      • bassx zegt

        23 januari 2019 om 15:13

        @isn1981: Ik moet hierin @ff40: gelijk geven. De automaat van de E46 is perfect voor de 3 liter in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 2,5 liter maar moet toegeven dat het een trage bak is. Zelf (inmiddels heel wat jaartjes geleden) de 330ci gehad en had spijt dat het een automaat was. Cruisen met de auto ging perfect maar het nam elke vorm van sportief rijden weg mede dankzij de lange overbrengingen. Denk dat BMW met de 330ci een 3 serie voor mensen die van comfort hielden want de stap naar de M3 (voor de sportieve rijder) was niet heel veel duurder namelijk (mijne had een nieuwprijs van bijna een ton).

        Login om te reageren
  4. Foramen zegt

    22 januari 2019 om 22:15

    Veel liever zo’n ding met wat kilometers er op, dan ga je tenminste rijden zonder bang te worden van de afschrijving.

    Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      22 januari 2019 om 22:38

      @foramen: rijden zoals een bimmer chauffeur?

      Login om te reageren
  5. horza zegt

    22 januari 2019 om 22:22

    Hout vervangen voor aluminium look en witte pinkers voor en achter… Dan mag die in deze uitvoering zeker bij mij voor de deur!

    Login om te reageren
    • posthumus zegt

      22 januari 2019 om 22:30

      @horza: grappig… ik vind ‘m juist gaaf door het hout en de oranje knipperlichten :)

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        22 januari 2019 om 22:53

        @posthumus: Ik vind het hout an sich nog niet zo storend (al zou het mijn persoonlijke keuze niet zijn), maar holy clash batman, wat vloekt het bij dat rode leer.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          23 januari 2019 om 07:52

          @vaakbenjetebang: rood leer, prachtig. Hout, heel chique. Maar de combinatie vloekt zo verschrikkelijk dat er niet in wilt rijden. Vandaar de lage kilometerstand en de ongerepte staat.

          Login om te reageren
      • raoufff zegt

        22 januari 2019 om 22:53

        @posthumus: juist! Jij snapt het!!!!

        Login om te reageren
  6. dirkv zegt

    22 januari 2019 om 22:57

    Ze vragen er een bak geld voor maar het is wel een pracht exemplaar!
    Zo even lekker over dromen.

    Login om te reageren
  7. toyotavenray zegt

    22 januari 2019 om 23:02

    Geen mooie wielen, geen xenon, geen stoelverwarming en geen m sportstuur. En dan nog zo veel geld vragen. Het is maar net wat de gek er voor geven wil.

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      22 januari 2019 om 23:20

      @toyotavenray:
      Dit is juist wel het sportstuur toch? ?
      Bovendien erg gave velgen, maar dat is een kwestie van smaak…

      Login om te reageren
      • toyotavenray zegt

        22 januari 2019 om 23:25

        @stationcar: de velgen is een kwestie van smaak. Ik vind ze er te standaard uit zien. En dit is het standaard sportstuur. Ik bedoel echter het M sportstuur. Deze is dikker gevoerd en lig beter in de handen.

        Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      22 januari 2019 om 23:30

      @toyotavenray: Dit is een USA spec met een afwijkende uitrusting. In Noord-Europa is stoelverwarming een verplichte optie met leer, in andere (warme) markten niet. Is in Texas of Florida ook pretty useless. Best logisch dat het er niet op zit. Heb ooit een Italiaanse import 7er gereden en daar zocht ik de knop ook tevergeefs. Vind zulke verschillen wel leuk.

      Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        23 januari 2019 om 12:20

        @goed_koopman: I call BS: heb een e46 320i gereden met leer, zonder stoelverwarming. En ja, dit was de uitrusting waar hij mee uit de fabriek kwam rollen.

        Login om te reageren
    • E550 zegt

      23 januari 2019 om 00:37

      @toyotavenray: auto’s in de VS worden vaak op voorraad gekocht. De basisuitrusting is vaak veel beter (echt gierige uitvoerigen heb je daar niet), maar echt ‘bom vol’ is altijd even zoeken. Xenon bijv. op de US-spec E46 is best zeldzaam. Ik vind het rode interieur overigens erg mooi. Erg zeldzaam op Amerikaanse E46’s. Uiteraard moeten er 20 cupholders in.

      Login om te reageren
    • herbert zegt

      23 januari 2019 om 12:53

      @toyotavenray: style 44 is prachtig juist!!

      Login om te reageren
  8. AMG zegt

    22 januari 2019 om 23:34

    Zo te zien is dit een Amerikaanse uitvoering, jammer!

    Login om te reageren
    • emping zegt

      23 januari 2019 om 08:49

      @c200: zo te zien staat ie ook in Amerika te koop.

      Login om te reageren
  9. toniominestrone zegt

    23 januari 2019 om 05:54

    Heerlijke wagen met prima versnellingsbak, ik heb nog nooit zó n prettige BMW gehad als mijn 330i cabrio.

    Login om te reageren
  10. lexis zegt

    23 januari 2019 om 06:39

    Uit het tijdperk toen een BMW echt nog reed als een BMW. Niet al te veel pk maar genoeg om sportief rijden toe te laten. Kan niet altijd gezegd worden van de huidige f series bv. die rijden bv op autosnelweg als een dweil door ontbreken van rechtuitstabiliteit door slecht ontworpen elektrische besturing. Onlangs nog filmpje gezien van de nieuwe g serie,zelfde issue. Meeste gesponsorde reviews spreken hier natuurlijk niet over.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      23 januari 2019 om 08:01

      @lexis: rechtuitstabiliteit? Voor zover ik weet is een BMW altijd behoorlijk spoorgevoelig geweest. Zo erg als jij het zegt ben ik wel benieuwd naar je bron

      Login om te reageren
      • lexis zegt

        23 januari 2019 om 18:41

        @lekkaah: mijn bron mijn 2016 435i. Op autosnelweg en in comfortmode is dit geen leuke auto. Te grote vaagheid in je stuur maw auto volgt kleine stuurbeweging niet waardoor iedere spoorvorming of zijwind de auto van koers doet veranderen waardoor je continue aan het corgeren bent. Banden nieuwe pzeros met var spor steering. Google maar eens op alle f series ook de “5” hier zijn veel klachten over.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 januari 2019 om 10:55

      @lexis: er is geen electrische besturing. Er is, sinds 2012 of zo, electrische stuurbekrachting. Dat gaf in het begin een wat minder stuurgevoel maar dat is ook al een aantal jaren geen thema meer. Maar met rechtuitstabiliteit heeft dat niks te maken. Mijn eigen ervaringen met recente BMWs laten geen probleem met de rechtuitstabiliteit zien.

      Login om te reageren
      • lexis zegt

        23 januari 2019 om 18:45

        @mashell: we spreken over een f32 2016 met n55 mtr. Ik kan u verzekeren dat de versie met vss er nog steeds ergelijk veel last van heeft. Rijdt heel onrustig op hoge snelheid maw autostrade. Uitlijning en banden ok. Weinig aan te doen of in sport mode rijden wat niet echt een aanrader is op autostrade (rpm te hoog en te veel kabaal)

        Login om te reageren
    • herbert zegt

      23 januari 2019 om 12:55

      @lexis: komt idd voor, maar is niet een standaard issue , mijn broer zijn wagen heeft nergens last van.
      Ook een kwestie van goed uitlijnen, goede banden etc etc

      Login om te reageren
      • lexis zegt

        23 januari 2019 om 19:09

        @herbert: banden 225 voor 255 achter op 18d. Met vvs en m sport adaptive vering. Vind het niet strak rijden op autosnelweg. Bv hebben nog een mini f56 en dat stuurt en rijdt een pak straker.

        Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    23 januari 2019 om 08:34

    Natuurlijk een schitterend bewaard exemplaar. Al zou ik persoonlijk liever een exemplaar met wat meer kilometers op de klok kopen. Dan kan je er gewoon mee rijden zonder dat met iedere kilometer de waarde halveert.

    Login om te reageren
  12. rsedje zegt

    23 januari 2019 om 09:06

    But why? Eigenaar heeft de auto kennelijk gekocht met de intentie om er weinig in te rijden maar in goede staat te houden. Om vervolgens…. geld verdient ie er niet op, als het een m3 was snap ik het enigszins als investering maar dit?

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      23 januari 2019 om 12:27

      @rsedje: Inderdaad. Een beetje zoals je lief niet neuken om haar in een ‘betere staat’ te laten voor haar volgend lief…

      Login om te reageren
      • herbert zegt

        23 januari 2019 om 12:55

        @cossiekiller: aardig van je, wanneer kan ik langskomen ;)

        Login om te reageren
  13. ghost zegt

    23 januari 2019 om 10:20

    Wel lekkere 6-in-lijn motor, ouderwetse automaat, en luxe, opzich prima bang for buck..

    Login om te reageren
  14. thomasthomas zegt

    23 januari 2019 om 17:47

    Heb zelf een 330d automaat e46 gehad. Dacht altijd hij is best rap, maar als je dan een keer door een Megane 3 station dci totaal wordt weggetrokken vanaf 80kmh dan ben je er snel klaar mee. Tijden zijn veranderd.

    Login om te reageren
  15. lexis zegt

    23 januari 2019 om 19:13

    @herbert: banden 225 voor 255 achter op 18d. Met vvs en m sport adaptive vering. Vind het niet strak rijden op autosnelweg. Bv hebben nog een mini f56 en dat stuurt en rijdt een pak straker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North