• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Betaal grof geld voor de Pista van Joseph Klibansky

Auteur: Loek, gepost 6 september 2019 om 22:02 – 29 Reacties

Afbeelding Betaal grof geld voor de Pista van Joseph KlibanskyAfbeelding Betaal grof geld voor de Pista van Joseph KlibanskyAfbeelding Betaal grof geld voor de Pista van Joseph KlibanskyAfbeelding Betaal grof geld voor de Pista van Joseph KlibanskyAfbeelding Betaal grof geld voor de Pista van Joseph KlibanskyAfbeelding Betaal grof geld voor de Pista van Joseph KlibanskyAfbeelding Betaal grof geld voor de Pista van Joseph KlibanskyAfbeelding Betaal grof geld voor de Pista van Joseph Klibansky

Ferrari 488 Pista
De Nederlandse kunstenaar en autoliefhebber is zijn gloednieuwe Ferrari alweer zat.

Er zijn al een stuk of tien Ferrari 488 Pista’s op Nederlands kenteken. Als we de auto’s die boven de (Autojunk-)radar leven bekijken, is bij de auto’s met kenteken TJ-898-V, ZG-198-P en XL-609-V niet verder gekeken dan de standaard rode lakkleur die je krijgt op de Pista. De uitzondering is de auto met kenteken TX-417-R, dat is namelijk die van Joseph Klibansky. Dat is kennelijk de voorkeur van de kunstenaar, want alle dikke bolides die hij naar dit land heeft gehaald waren wit. Echter, het lijkt erop dat Klibansky last heeft van keuzestress. De Pista leek een mooie opvolger voor de McLaren 720S, maar ook zijn dikke Ferrari duikt alweer op in de classifieds.

Het gaat om deze advertentie van DNA Cars. De Pista in Bianco Avus heeft maar 4.681 km achter de kiezen. Dat is niet veel, waardevolle auto of niet. De auto is voorzien van zwarte velgen en een zwarte streep, met gele accenten om het geheel af te maken. Dat betekent bijvoorbeeld gele gordels en gele stiksels in een interieur wat verder compleet opgetrokken is uit koolstofvezel en alcantara. De 488 Pista is de dikste V8-auto die Ferrari ooit heeft uitgebracht, met zijn 720 pk die hij over de achterwielen verdeelt. Enige voorzichtigheid is aan te raden.

Ferrari 488 Pista

Wat dan weer bijzonder is is de prijs. Volgens de RDW heeft de auto 408.768 euro gekost toen hij voor het eerst gele platen kreeg. Je mag hem nu bij DNA op komen halen voor 439.999 euro. Oftewel, onder de streep verdient Klibansky er geld aan na net geen jaar in de Pista ‘gereden’ te hebben. De één zijn dood is de ander zijn brood, toch?

Met dank aan Bram voor de tip!

Ferrari 488 Pista

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Video: 3 Ferrari's, inclusief Pista, crashen op elkaar
    Video: 3 Ferrari's, inclusief Pista, crashen op elkaar
  • Ferrari 488 maakt flinke klapper in Zeeland [video]

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Ferrari, joseph-klibansky, occasion, pista, wit

Vorig bericht: « Hennessey: “Record-Chiron had 2.000 pk”
Volgend bericht: Autoblog Garage: 5 voor- en nadelen Mazda MX-5 (ND) »

Lees Interacties

Reacties

  1. MaartenD zegt

    6 september 2019 om 22:10

    Erg apart hoe snel hij uitgekeken is op zn soeeltjes

    Login om te reageren
    • robinvand zegt

      7 september 2019 om 10:11

      @maarten020: Volgens mij is het geen kwestie van uitgekeken zijn maar gaat het om geld verdienen.

      Login om te reageren
      • 208gtidekkers zegt

        7 september 2019 om 17:18

        @robinvand: – het procent dat de dealer er nog van krijgt zal hij er niet heeel veel op gaan verdienen

        Login om te reageren
  2. woutera zegt

    6 september 2019 om 22:44

    Wat kan er aan zo’n auto nou tegenvallen?

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      6 september 2019 om 22:46

      @woutera: In dit geval de kleur wit in mijn ogen.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        7 september 2019 om 01:38

        @lecomte: de automaat? Als deze een handbak had??????????

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      7 september 2019 om 08:09

      @woutera: een nieuwe 812?

      Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      7 september 2019 om 08:26

      @woutera: de zwarte velgen

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      7 september 2019 om 08:46

      @woutera: wat niet, echt afgrijselijk al die lijnen en gaten. Zag een 360 stradale te koop staan met even weinig km. Dat zou ‘m bv. worden. Of een fraaie F430.

      Login om te reageren
      • antoombom2000 zegt

        7 september 2019 om 13:36

        @hotze: ik vindt zo’n 360 juist extreem lelijk. Ben zelf niet echt fab van de 488 maar de Pista vindt ik zelf veel beter.

        Login om te reageren
        • antoombom2000 zegt

          7 september 2019 om 13:37

          @antoombom2000: *fan

          Login om te reageren
        • hotze zegt

          8 september 2019 om 23:32

          @antoombom2000: ieder z’n smaak ;-)

          Login om te reageren
    • jippie zegt

      7 september 2019 om 10:52

      @woutera: … wie heeft het over tegenvallen als je in een jaar tijd 30k bijschrijving (geen afschrijving) hebt en ondertussen bijna 5.000km puur rijplezier hebt gehad? Logisch dat het dan tijd wordt voor een nieuwe bijschrijver.

      Login om te reageren
  3. ouwedibbes83 zegt

    6 september 2019 om 22:51

    Is t zo lastig om een nieuwe 488 Pista te kopen / configureren dat t ruim 31K en 4.000 km extra waard is om deze te gaan halen? Hoe speciaal is deze bolide?

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      6 september 2019 om 23:40

      @ouwedibbes83: Nee. Ding zou gelimiteerd zijn maar is vrij te bestellen en dat terwijl de F8 alweer er aan komt. Iedereen die zijn Pista gekocht had als investering wil hem nu alweer dumpen om die reden.

      Login om te reageren
      • carfreakjim zegt

        7 september 2019 om 00:22

        @stefje: Het zijn toch altijd de dakloze versies die gelimiteerd zijn? Is geloof ik sinds de 430 scuderia zo.

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          7 september 2019 om 08:46

          @carfreakjim: volgens mij is er bij alle varianten Pista voor gekozen ze vrij beschikbaar te maken. Overigens is die van Klibansky een coupe, dus die is dan sowieso niet gelimiteerd :)

          Login om te reageren
  4. loveforsportcars zegt

    6 september 2019 om 22:58

    Beestje…. naampje verhaal … zijn er genoeg te koop met zelfde opties voor minder…

    Login om te reageren
  5. wildbeest zegt

    6 september 2019 om 22:59

    F8 tributo moeten ze nu weer hebben he, lekker vermoeiend allemaal. Zijn ook totaal geen liefhebbers maar willen gewoon het nieuwste. Producten van deze maatschappij

    Login om te reageren
    • poes zegt

      6 september 2019 om 23:25

      @wildbeest: eens!

      Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      6 september 2019 om 23:53

      @wildbeest: amen

      Login om te reageren
  6. iphonistvongates zegt

    6 september 2019 om 23:09

    Laat me raden…..deze meneer kwam er achter dat z’n Pista NIET 90% van de week op het circuit (met heerlijk effen asfalt) bereden werd/wordt. Een type auto als de Pista met snaarstrak onderstel en keiharde dempers bestel je NIET met die vreselijke oncomfortabele kuipstoelen. Hij zal vast een paar ritjes gemaakt hebben in het waalse deel van België met haar heerlijke “wegennet”. Klik zei het rode lampje in zijn rechterhersenhelft!

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      7 september 2019 om 08:48

      @iphonistvongates: of over de Duitse Autobahn, dat is ook net een hobbelende geit.

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    7 september 2019 om 08:11

    Voor 4 ton stel ik er zelf wel eentje samen.

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    7 september 2019 om 09:04

    Bij het zien van de foto’s dacht ik dat de jatmozen er met z’n velgen vandoor gegaan waren…

    Login om te reageren
  9. maferick74 zegt

    7 september 2019 om 09:23

    De verkoopprijs is toch niet altijd wat de eigenaar er voor krijgt toch?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      7 september 2019 om 14:35

      @maferick74: nee dat kan zelfs nog meer worden.

      Login om te reageren
  10. hugoe zegt

    7 september 2019 om 09:39

    Heb zo’n gevoel dat hij inmiddels alweer iets nieuws besteld heeft met de achterliggende gedachte dat deze Pista hem nu nog ‘wat’ oplevert. Uiteindelijk zullen deze Pista’s wel wat minder waardevast blijven dan de Speciale’s en Scuderia’s gezien de productieaantallen en minder begeerlijke motorisering. Een 812 Spider zou wel dik zijn.

    Login om te reageren
  11. jaapiyo zegt

    7 september 2019 om 10:02

    Her en der hoor je dat de markt op zijn gat gaat. Klabamsky wil gewoon uitchecken nu het kan. Ik kijk persoonlijk uit naar de tijden dat exoten weer gruwelijk dik afschrijvende assets worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North