Bied op deze legendarische auto van Michael Schumacher

Auteur: , 25 Reacties
Bied op deze legendarische auto van Michael Schumacher

Atmosferische V10? Check! Ondersteuning van Ferrari? Check! Gave historie? Checkerdecheck!

Ondergetekende zat als kleine man en groot fan van Schumacher om de zondag reeds rond een uur of 10 voor de buis, klaar om de verrichtingen van de Rode Baron aandachtig te volgen. Der Rekordmeister wist in de F2001 (da’s het type) zijn vierde wereldtitel overall en zijn tweede voor Ferrari binnen te slepen. Bovendien evenaarde én verbrak in 2001 Schumi het toenmalige recordaantal overwinningen van Alain Prost, dat sinds 1993 op 51 stuks stond. Schumacher zou uiteindelijk maar liefst 91 keer op het hoogste treetje van het podium staan.

De F2001 weegt 600 kg, maar let wel: dit gewicht is inclusief vloeistoffen en coureur. De gemiddelde AB-lezer is wellicht een tikkie zwaarder dan een topfitte F1 coureur. Toch behoeft het geen verdere uitleg dat dit ding gaat als de spreekwoordelijke brandweer, niet in de laatste plaats door de 3.0 V10 die goed is voor maximaal 900 pk. Schakelen hoeft trouwens pas bij een duizelingwekkende 18.500 rpm.

F2001

Het chassis (# 211) dat bij RM Sotheby’s onder de hamer gaat is de auto waarmee Schumacher voor de vijfde maal de GP van Monaco wist te winnen in 2001. Bovendien pakte Michael met precies deze auto de wereldtitel tijdens de GP van Hongarije dat jaar. Allemaal leuk, maar wat moet je met zo’n ding in je collectie? Heel simpel: rijden! Ferrari is bereid om de auto voor je te stallen in Maranello. Zin om een rondje over het circuit te blazen? Dat kan tijdens de trackdays die onder het Corse Clienti-programma vallen. Ondersteuning door technici, monteurs en testcoureurs; het is allemaal inbegrepen.

Is er dan helemaal geen reden om deze veiling aan je voorbij te laten gaan? Euh, ja. Eigenlijk wel. RM Sotheby’s verwacht dat de auto meer dan vier miljoen dollar gaat opleveren. Hoog tijd dus om die zegelboekjes uit de keukenla te halen.



25 reacties

Als ik niet op een paar miljoen meer of minder hoefde te kijken, had ik deze auto zonder twijfel direct gekocht. Dit is niet alleen een van de meest memorabele F1 wagens (vanwege Schumacher en z’n successen) maar ook nog een van de mooiste F1 wagens die ooit gemaakt zijn.
@edge:

Inderdaad, echt een prachtbak!
Voor nu moet ik het stellen met de endplates van zijn Benetton B191 & B195, maar de zoektocht gaat verder.
@Edge: idd! Wel spijtig dat de rookstok-stickers verwijderd zijn!
@cisn: zeg dat wel, alles voor de politieke correctheid
@Edge: Helemaal mee eens. Wat een prachtige wagen. Ik denk wel dat ik ietwat zenuwachtig zal zijn bij de eerste metertjes.
Super gaaf, als ik niet op eenn paar miljoen zou hoeven te kijken dan koop ik dat ding meteen
@shadowbroker: @edge : dan gaat de prijs op de veiling meteen ferm de hoogte in, als jullie tegen elkaar beginnen te bieden ;-)
@futse: hahah gebeurt toch niet helaas. Maar een f1 auto met V10 is gewoon heillig/wereldwonder/porno/goddelijk/bruut/geil/lekker/adembenemend etc en is nog eens een rode Italiaan
Wat gaaf. Alleen het geluid al. Dit is waaraan ik moet denken als het over F1 gaat. Niet aan Max zoals half Nederland…
@lalancia: speaking of kan er even een linkje bij naar bewegende en klinkende beelden!?
Miljoenen betalen om een paar keer per jaar je brandwerende overall van angst vol te schijten… ik zou het meteen doen als ik het geld kon missen.
Okeoke ik win die staatsloterij, ik koop deze prachtbolide, heb nul ervaring, ff stoeltje passen, zitten en in de eerste bocht ram ik alles wat los en vast zit. Omdat ik dan aan zo n programma mee doe… zal zoiets dan ff gemaakt worden of zal het zo zijn dat je euh uit het programma word gehaald en je met je aanhanger en halve f1 naar huis mag gaan?
@maferick74: de mensen die dit kopen hebben al wel meer snelle auto’s. Die zijn dus al wat gewend. Die hebben ook een racesimlator net zoals Max Verstappen dat heeft in de kelder staan. Die kunnen dus oefenen.
@maferick74: ik verwacht dat je toch wel een licentie moet hebben om mee te kunnen doen met het clienti corse programma. En anders, het is best mogelijk om minder dan volgas te geven.
@sportevo: nou dat valt nog tegen. Als je niet volgas rijdt koelen de banden af en mis je downforce. Je MOET echt rammen met zo’n ding om überhaupt op de baan te blijven. Vandaar dat ook mindere goden als Maldonado en Palmer niet onderschat moeten worden, het is echt werken om een F1 te kunnen rijden.
Dit is toch vele malen leuker en echter dan de zoveelste Ferrari special die ook voor miljoenen worden geveild. Dit is de über-über Ferrari. Dichterbij het heiligen der heiligen kom je nooit. Oké, kost een paar centen maar er zijn zat luitjes in de wereld die dat met droge ogen ophoesten. Ik denk dat die racerondjes met Ferrari-crew ook wel een paar €-tjes kosten maar wat wil je nou…..dit is de top! Ik zou het wel weten (maar heb de centen niet).
@ttr6: de hele crew is inbegrepen staat er, gratis rijden op trackdays dus
Ga er maar van uit dat er van die maximale 900 pk nog hooguit 600 over zijn, anders zit je na een paar trackdays al weer vast aan een blokrevisie.

Zou ik de poen hebben, bood ik overigens lekker mee.
@rrrobert:

En jij denkt dat Ferrari Corse Clienti niet staat te springen om voor hun clienti revisies te doen? In dit segment kijkt men echt niet op een onderhoudsbeurtje meer of minder.
Heb net een oude sok even binnenstebuiten gekeerd om te kijken of daar nog wat centen in zaten. Er zat wel wat in maar dat was iets heel anders.

Anyway.. Gaaf ding man! Is toch een droom?!
Lijkt mij geweldig om zo’n auto te hebben en dan met ondersteuning van Ferrari te kunnen racen.

Maar ja, ik verwacht nou niet direct de staatsloterij te winnen vanavond..
Ik zeg 8.5 miljoen afgehamerd..veilingtoppertje!
Is mijn gelukzalige lach ook goed om hem te krijgen, gwn geven om iemand heel blij te maken. Ik ben beschikbaar
Tja, typisch zo’n wagen om zondag morgen stiekem uit de garage te halen om een rondje mee te boenderen……
Leuk he dat iedereen hier denkt dat ze er mee kunnen racen. Richard hammond van Top gear heeft toch in super snelle auto’s gereden. Die kwam een hele poos niet weg in de Formule 1 auto.Toen hij weg kwam durfde hij niet harder dan de 2e versnelling zodat z’n remmen dus ook niet op temperatuur kwamen.Maw.Je kunt er leuk naar kijken maar je hebt er geen ene ruk aan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).