• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bilstein dempers voor bedrijfswagens zijn een ding nu

Auteur: willeme, gepost 4 februari 2022 om 14:02 – 11 Reacties

Bilstein dempers voor bedrijfswagens

Ze zijn er: de Bilstein dempers voor bedrijfswagens. Je wist niet dat je het nodig had, maar ze zijn er!

Het rijden in een bedrijfswagen is altijd leuk. Je zit lekker hoog en hebt goed overzicht. De snelheidsbeleving is er wel degelijk dankzij de laadbak, die tevens dienst doet als klankkast. Omdat de motoren over het algemeen vrij bescheiden dieseltjes (of tegenwoordig elektrisch) zijn, gaat het om momentum. Zo snel mogelijk snelheid vasthouden.

Dus je gaat optimaal bochten nemen, zodat je niet te veel moet afremmen. Lees: je rijdt zo vloeiend mogelijk over rotondes en klaverbladen, zodat je niet zoveel af hoeft te remmen. Het probleem is dat in de meeste gevallen bedrijfswagens iets anders zijn afgestemd dan personenwagens. De veren en dempers zijn voornamelijk afgesteld op zware belading en de banden op minimale rolweerstand.

Bilstein dempers voor bedrijfswagens

Bilstein dempers voor bedrijfswagens

Dat zorgt niet per se voor de beste wegligging. Nu is een goed setje banden zo geregeld. Voor vandaag heeft Bilstein een nieuwe range aan schokdempers voor jouw bedrijfswagen. Het gaat om de B6-demper. Dit is een sportievere vervangingsdemper. Deze zijn door Bilstein helemaal vernieuwd, speciaal voor de bestelwagens.

Bilstein dempers voor bedrijfswagens

Volgens Bilstein zijn ze speciaal ontwikkeld op wisselende belasting. Want dat kan bij een bedrijfswagen aanzienlijk schelen. Dat niet alleen, de demper moet ook zorgen voor meer comfort aan boord.

Goedkoper!

Nu kan een nieuw setje dempers sowieso het weggedrag van een auto aanzienlijk verbeteren, maar als je dan ook een upgrade is het nog fijner, weten we uit ervaring.

  • Bilstein dempers voor bedrijfswagens
  • Bilstein dempers voor bedrijfswagens

Volgens Bilstein zijn de dempers ook nog eens heel betaalbaar en uiteindelijk goedkoper. Want: beter rijdende auto is een beter rijdende chauffeur, dus minder ongelukken en lagere kosten. Ja, zo verkopen ze het echt. Kortom, zet alle auto’s op Bilstein-dempertjes (en regel een setje Eibach veren voor de looks). Zo kun je het overigens ook aan je eega (M/V) verkopen, overigens. Als je geen bestelwagen hebt, heeft Bilstein vast wel iets voor je in de aanbieding.

Ook interessant!

  • Zo wil België alleen nog maar elektrische bedrijfswagens
  • Zo verliep het de bedrijfswagens tot nu toe in 2021
  • Dit was ooit een Volkswagen bedrijfswagen
  • Stop met zoeken, deze Mercedes Sprinter is dé bedrijfswagen
    Mercedes Sprinter bedrijfswagen lost huizenmarkt problemen op

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, bilstein, Busjes

Vorig bericht: « BREEK: Haas VF-22 is de EERSTE met nieuwe auto!
Volgend bericht: AMG sloopt boom, fiets en zichzelf in Brabant »

Lees Interacties

Reacties

  1. raydio100 zegt

    4 februari 2022 om 14:20

    En dan ook maar meteen flink verlagen onder het mom van: ”een lagere tildrempel is beter voor m’n rug”.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    4 februari 2022 om 14:23

    Wellicht leuk voor de zzp-er?

    Login om te reageren
    • alpina007 zegt

      5 februari 2022 om 09:36

      @dutchdriftking: even de bussen aanpassen 😎😎

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 februari 2022 om 08:26

        @alpina007: Levert Mercedes optioneel geen luchtvering voor de Sprinter? Daar moet toch ook wel wat mee af te stellen zijn.

        Login om te reageren
  3. por100 zegt

    4 februari 2022 om 15:55

    kwanta kosten?

    Login om te reageren
    • Ultimora zegt

      4 februari 2022 om 16:42

      Ik keek even voor onze Tourneo Custom. Daar zit een set van 4 op ongeveer 650 incl btw.
      Overigens staat er in de tekst dat een hoop met andere banden op te lossen is. Maar doordat je aan een hogere loadindex zit vallen er wel veel banden af en is er relatief weinig keuze. Verder slijten banden voor personenauto’s super snel onder busjes. (Ook zonder ZZP altijd haast rijgedrag)

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      5 februari 2022 om 18:02

      250.10€ vooraan
      266.80€ achteraan
      Voor mijn oncreveerbare T4 (504.000 km)

      Login om te reageren
  4. st33fie zegt

    4 februari 2022 om 16:47

    Tja als je busje met gemak de 180 aantikt, wil je wel een beetje wegligging hebben ヅ

    Login om te reageren
  5. kennone zegt

    4 februari 2022 om 16:52

    Ik geloof wel dat eigenaren dit willen. Ik zelf rij regelmatig met een Sprinter Zwitserland op en neer en met de 2014 Sprinter had ik echt geen fijn gevoel als het boven de 150kmh ging en bij de 2019 Sprinter die we nu hebben rijd ik gerust met cruisecontrol op 170kmh in Duitsland doordat het onderstel een stuk stabieler is geworden.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      4 februari 2022 om 18:15

      @kennone: Het zijn ook niet echt auto’s voor die snelheden. Ik heb zelf als camper een 4×4 Sprinter uit 2012 en daar wel eens 145 mee gereden. Maar er gaat zo ontiegelijk veel brandstof doorheen die tegenwoordig erg duur is dat het niet leuk meer is.
      Maar ik denk dat je al genoeg plezier hebt van schokbrekers op lagere snelheden. De bussen kunnen best wel hangen, of heen en weer zwabberen als je met een kant over een hobbel rijdt (bijvoorbeeld een inrit oprijden o.i.d)

      Login om te reageren
  6. hotze zegt

    4 februari 2022 om 23:06

    Heb een keer het Bilstein B8 onderstel laten monteren onder een Seat Leon. Lekker strak op de weg maar boven de 100 stuiterde dat de nieren naar de keel. Echt onplezierig oncomfortabel. Wel een zeer veilig gevoel overigens – je kunt er dwars mee over sporen in de weg en vraagt je af, welke sporen?
    Ben vrij snel overgegaan op Eibach Pro Street S. Wat een heerlijk rijgedrag gaf dat – het gevoel dat je danst over de weg, niet 2x maar 100x beter dan een standaard onderstel.
    Ben wel benieuwd hoe het Bilstein onderstel onder een bus rijdt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North