• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Binnenkort mag je op volle snelheid door Maastricht!

Auteur: Author, gepost 14 november 2016 om 13:09 – 44 Reacties

Tunnel A2


De eerste dubbele tunnel van Nederland gaat namelijk open in de nacht van 15 op 16 december aanstaande.

En dat betekent dat je niet meer stapvoets dwars door Maastricht hoeft te kruipen als je toevallig op weg bent van of naar de GP van België en over de A2 gaat. Over een maandje wordt de Koning Willem-Alexandertunnel geopend voor wegverkeer en dit wordt zoals gezegd de eerste dubbele tunnel van Nederland.

As we speak zijn de laatste (test-)werkzaamheden rondom de vier tunnelbuizen nog in volle gang. Zodra de boel open is zal het verkeer over de A2 door de onderste buizen worden geleid en dus niet meer dwars door Maastricht. Wel zal er nog een half jaar moeten worden geklust om de boel aan te sluiten op het omliggende wegennet.

Het gaat hierbij om in totaal 21 fly-overs, viaducten, fietstunnels en ecoducten. Uiteraard moet de tunnel vooral de doorstroming op de A2 ten goede komen, zodat je vanaf de Belgische grens niet ineens van je gas af hoeft voor een paar stoplichten en dergelijke. En Wim-Lex is vast ook blij dat de chauff gewoon lekker door kan knallen in de verlengde Audi A8.

Ook interessant!

  • Video: daarom haal je nooit in in een tunnel
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • A2
    Wat is dat nou? De snelweg A2 is verdwenen. Raarrrr!
  • gloednieuwe tunnel
    Gloednieuwe tunnel in Den Haag wordt nauwelijks gebruikt

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, maastricht, tunnel

Vorig bericht: « Zo gaan échte mannen naar hun werk
Volgend bericht: Deze dude kreeg een gratis BMW M2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. badmat zegt

    14 november 2016 om 13:12

    Kan dat criminele gespuis daar nog sneller vluchten van de politie.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      14 november 2016 om 21:39

      @badmat: idd!

      Login om te reageren
  2. pesu zegt

    14 november 2016 om 13:14

    Heb er geen dagelijks hinder van, maar het is echt chaos daar op weg naar Zuid-Frankrijk. Goed dat ze er wat aan gedaan hebben.

    Login om te reageren
    • pexers zegt

      14 november 2016 om 13:27

      @pesu: niet de mogelijkheid om via Antwerpen Brussel te gaan? Scheelt een hoop ellende

      Login om te reageren
      • pesu zegt

        14 november 2016 om 14:46

        @pexers: Klopt, maar ik koos er afgelopen vakantie voor om op een dinsdag te gaan. Dan hoef je je eigenlijk al geen zorgen meer te maken over de drukte. In totaal maar 40 minuten stil gestaan (Maastricht en Lyon 20 min.)

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          14 november 2016 om 19:24

          @pesu: Ne pas du bouchon du Paris? Traffic fluide? Tres Impossible!

          Login om te reageren
      • pesu zegt

        14 november 2016 om 14:46

        @pexers: Plus dat dat toch een stukje om is.

        Login om te reageren
  3. leandro zegt

    14 november 2016 om 13:15

    Testen als wij op wintersport gaan :)

    Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      14 november 2016 om 13:56

      @leandro: waar papa en mama hard voor hebben gewerkt ;)

      Login om te reageren
      • leandro zegt

        14 november 2016 om 14:02

        @esprit84: wat hebben mijn ouders met mijn wintersport te maken. Zolang je niet weet waar je over oordeelt kun je misschien beter je jaloerse reacties voor je houden?

        Login om te reageren
        • esprit84 zegt

          14 november 2016 om 15:31

          @leandro: is goed van Wissen ;)

          Login om te reageren
          • leandro zegt

            15 november 2016 om 21:16

            @esprit84: reageer even op je privé bericht ;)

            Login om te reageren
        • toeter11 zegt

          14 november 2016 om 15:53

          @leandro: wat hij bedoelt is, dat dit betaald is van belasting geld.

          Login om te reageren
        • toeter11 zegt

          14 november 2016 om 16:31

          @leandro: De tunnel is betaald van belasting geld slimpie, dat bedoeld die.

          Login om te reageren
      • dikdraak zegt

        14 november 2016 om 17:22

        @esprit84: Waar denk je dat die vijfbaanswegen bij jullie in het noorden van betaald worden? Als wij aan jullie infrastructuur mee moeten betalen lijkt het me niet meer dan eerlijk dat jullie ook je steentje bijdragen aan het zuiden.

        Login om te reageren
    • granlusso zegt

      14 november 2016 om 13:57

      @leandro: Dan neem ik aan dat je naar Frankrijk gaat?

      Login om te reageren
      • leandro zegt

        14 november 2016 om 14:03

        @granlusso: jazeker, Maurienne dal :) Onderweg even tanken in Luxemburg is ook mooi meegenomen ;)

        Login om te reageren
  4. marc94 zegt

    14 november 2016 om 13:17

    Ziet er smal uit. Ben benieuwd naar de akoestiek. ,

    Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    14 november 2016 om 13:22

    Kunnen de omwonende met grote schoonmaak beginnen van hun zwartgeblakerde huizen en appartementen.
    Maar er zal vast wel een trajectcontrole komen in die tunnels!

    Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      14 november 2016 om 14:09

      @venividivici: Er zijn al heel wat flatjes plat gegaan, en er zullen er nog meer gaan. Wat een ouwe zooi stond er langs de weg, nieuwbouw zal het wel worden, ipv schoonmaken.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        14 november 2016 om 16:08

        @rrk147: O okee daar was al budget voor weggelegd dus…

        Login om te reageren
  6. BmwMPower zegt

    14 november 2016 om 13:28

    Nu maar hopen dat deze tunnels wél werken in plaats van de beruchte tunnels op de A73 bij Roermond.

    Login om te reageren
  7. peug206 zegt

    14 november 2016 om 13:31

    Zal wel radar worden?

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    14 november 2016 om 13:50

    Wat komt dan in de bovenste buizen?

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      14 november 2016 om 13:57

      @gregorius: dubbele tunnel. Boven ga je van België naar Nederland. Obder. Ga je van Nederland naar België…. Tenminste, als ik het mij goed herinner. Zie t als de A2 bij Den Bosch, maar dan ondergronds

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        14 november 2016 om 13:58

        @crosscabouter: waarom heeft het dan een linker en een rechter buis?

        Login om te reageren
        • Crosscabouter zegt

          14 november 2016 om 14:47

          @gregorius: volgens mij is het een doorgaande buis en een ‘rondweg’ buis met af en toe een op en afrit. Dit om verkeersstromen sneller te reguleren…

          Login om te reageren
          • Crosscabouter zegt

            14 november 2016 om 14:51

            @crosscabouter: of t wordt boven langs de tunnel voor op en afritten en de onderste voor doorgaand verkeer….

            Idee komt op hetzelfde neer iig

            Login om te reageren
        • pesu zegt

          14 november 2016 om 14:49

          @gregorius: Weet niet of het hier ook zo is, maar in omgeving Rotterdam heb je ook veel dubbele eenrichtingstunnels. Waarschijnlijk voor calamiteiten oid. Vrachtwagens moeten daar in ieder geval verplicht rechts.

          Login om te reageren
        • coffeecup zegt

          15 november 2016 om 09:44

          @gregorius: daar zijn er wel meer van in Nederland…..

          Login om te reageren
    • kwrdrobny zegt

      14 november 2016 om 13:57

      @gregorius: de onderste buizen zijn voor het doorgaande verkeer, en de bovenste buizen zijn voor het plaatselijke verkeer

      Login om te reageren
    • leandro zegt

      14 november 2016 om 14:00

      @gregorius: onderste is voor doorgaand verkeer. Bovenste heeft afslagen naar Maastricht zelf en omgeving.

      Login om te reageren
  9. gtke zegt

    14 november 2016 om 13:52

    Dat zal voor mij een verademing zijn, ik moet daar bijna elke dag 6x langs. Van de cementfabriek naar kinrooi en terug
    Die Nederlanders kunnen wegen aanleggen.
    Daar mag België een voorbeeld aannemen

    Login om te reageren
  10. postzegel zegt

    14 november 2016 om 14:17

    -edit: merci, gefixt!-

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    14 november 2016 om 14:43

    Daar zullen veel mensen blij mee zijn. Ik heb zelf in Maastricht gewoond en het was toch vaak een drama wanneer je die kant op reed.

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    14 november 2016 om 14:44

    Ik wach nog wel een paar jaar voordat ik daar ga rijden. Als we de situatie op de A73 en de Salland-Twentetunnel bij Nijverdal in gedachten halen dan duurt het nog wel even voordat een Nederlandse tunnel werkt zoals bedoeld.

    Login om te reageren
  13. e1000bmw zegt

    14 november 2016 om 14:47

    En wat is de definitie van “op volle snelheid”…?

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      14 november 2016 om 15:07

      @e1000bmw523i: zal wel 70 of 100 worden. Nederland en 130 is een ongelukkig huwelijk tot nu toe.

      Login om te reageren
      • dragspert zegt

        14 november 2016 om 16:03

        @peug206: Zal wel gewoon 80km/h trajectcontrole worden hoor…

        Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      14 november 2016 om 21:11

      @e1000bmw523i: ja k vind het ook wel een gewaagde titel ?

      Login om te reageren
    • Author zegt

      16 november 2016 om 10:20

      @e1000bmw523i: Mach IV

      Login om te reageren
  14. alper zegt

    14 november 2016 om 16:40

    Alvast heel veel sterkte met tunneldoseren!! Afz: Dagelijkse-Leidsche-Rijn-gedupeerde

    Login om te reageren
  15. lazy123 zegt

    14 november 2016 om 17:14

    Wat je volle snelheid zult noemen??? 120km/h max 130 km/h… Is geen volle snelheid

    Login om te reageren
  16. exclusieviteitsfreak zegt

    16 november 2016 om 02:20

    De vraag is eerder wie het toekomstig verder gaat bekostigen ? . . . , al is daar-omtrent wel het één en ’t ander en in beraad, daar wil ik het nu bij houden . . .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North