• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Binnenkort weer Renault Clio Williams? [243pk]

Auteur: Alwood, gepost 13 juli 2011 om 22:08 – 68 Reacties

Zolang hij maar blauw met goud is!


Een vette powerboost en een klassiek kleurtje genoeg reden om een legendarische naam af te stoffen?

Het is alweer bijna tijd voor een nieuwe Renault Clio. Tijd voor een laatste extraspeciaal model dus. Zo doen de besten dat. Volgens Auto Espress is er alweer druk overleg tussen Williams en Renault. Naast Formule 1 motoren hebben ze het natuurlijk over een laatste feest-Clio.

De originele Renault Clio Williams wordt geroemd om zijn karakter en wegligging. Toen ook met een 2.0 viercilinder onder de kap, 150pk en slechts 1000kg mee te slepen.

Een Renault Clio 3 Williams op basis van de 201pk Clio 3 RS weegt helaas wat meer. Daarom ook veel meer vermogen in het vooronder. Was de Gordini slechts een stickerpakket, de Williams moet 243pk krijgen. Voldoende voor de 1300kg Clio me dunkt? Heeft de grote kleine Fransoos misschien toch nog kans op een revanche met de Citroën DS3 Racing. (via Motorpasion)

Ook interessant!

  • Te koop in Nederland: een kneiterdure Clio
  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, clio-rs, Renault, williams

Vorig bericht: « Wat doen deze knopjes in de Rolls Royce Ghost?
Volgend bericht: Veyron SS en passagier knijpen ‘em voor Hennessey »

Lees Interacties

Reacties

  1. highperformance zegt

    13 juli 2011 om 22:10

    jep, kickuh. oude tijden herleven…..

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      13 juli 2011 om 22:10

      @highperformance: voor 40-ger welteverstaan ;-)

      Login om te reageren
    • norge zegt

      13 juli 2011 om 22:22

      @highperformance: En de AE86 komt er ook aan,feestje compleet voor ons oude sokken :)

      Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 juli 2011 om 22:13

    Mooi ding! Die voorspoiler is serieus supermooi! Uberhaupt betrap ik me erop dat ik de nieuwere Renaults wel mooi vind. De Megane bijvoorbeeld is gewoon een strakke auto.

    Maarrrrrr, heeft Renault nog wat met Williams te maken dan?? Of wordt het een holle marketingterm?

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      13 juli 2011 om 22:18

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      Williams F1 gaat volgend jaar weer met Renault torretjes achterin proberen punten te halen, dus nee het is geen holle marketing.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        13 juli 2011 om 23:13

        @clubbtraxx: ah vandaar. ik volg de F1 al tijden niet meer.

        Login om te reageren
  3. clubbtraxx zegt

    13 juli 2011 om 22:15

    Alleen jammer dat de naam Williams tegenwoordig bij een achterhoede team hoort… Dus de sjeu is er wel een beetje af dan voor je Clio.

    Hij ziet er wel lekker uit zo in de kleur.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      13 juli 2011 om 22:30

      @clubbtraxx:

      Meneer vettel heeft ook een Renault blok in zn wagen liggen, en op welke plek staat hij in het klassement? Eerste!

      Dus reken maar dat dat ook bij Williams zal veranderen :)

      Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        13 juli 2011 om 23:10

        @autobart:

        Jammer genoeg voor Williams moet er daar wel wat meer gebeuren dan alleen een andere motorbouwer.

        De ontwikkeling staat ook al een paar jaar regelementair stil dus er is weinig verschil tussen alle motoren onderling.

        Die Renault motor is niet DE reden dat Vettel op de eerste plaats staat, kijk ook waar het ‘eigen’ team van Renault staat…

        Anyway, van mij mag dit ding er komen, met of zonder eerherstel voor de naam Williams.

        Login om te reageren
        • Merry zegt

          14 juli 2011 om 09:12

          @clubbtraxx: Renault heeft geen eigen team meer, die handel is verkocht aan Genii en die huren de naam Renault.

          Maar de voornaamste reden waarom Vettel zoveel wint is Adrian Newey de ontwerpen die de Red Bull wagens maakt.
          En ja dat is ook de man die al de succesvolle Williams auto’s heeft ontworpen.

          Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    13 juli 2011 om 22:16

    stoer bakje :D ziet er egt goed uit, renault gaat sowieso vooruit laatste tijd :)

    Login om te reageren
  5. remi83 zegt

    13 juli 2011 om 22:17

    Zou erggg gaaf zijn de Clio williams is een van de beste hot hatch die er is!!

    Login om te reageren
  6. sacha zegt

    13 juli 2011 om 22:19

    Mijn eerste natte droom (toen reed ik een witte Peugeot 106 Rallye vd ‘zaak’):

    Login om te reageren
    • Stopwearingpants zegt

      13 juli 2011 om 22:44

      @sacha: een rallye nog wel! En nu moet je het doen met die clk… (Trouwens welk clk is beter, de black of de dtm?)

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        13 juli 2011 om 23:15

        @Stopwearingpants: CLK DTM is leuker. CLK BS is beter… En er zit 200% tot 250% prijsverschil tussen…

        Login om te reageren
        • Stopwearingpants zegt

          15 juli 2011 om 00:09

          @sacha: ja de dtm is toch de veel duurdere variant? Leuker = beter in mijn beleving btw ;-)

          Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      13 juli 2011 om 23:22

      @sacha: van een 106 naar ‘een paar CLK’s’ in pak hm beet 23 jaar… Wat doe je nog meer? Naast bloggen?

      ;)

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        14 juli 2011 om 00:32

        @Svenska_Aeroplan_AB: iets met Nu.nl en een paar bollebuiken die daar destijds hun heil inzagen..ik zeg, slim gedaan Sacha !

        Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      14 juli 2011 om 17:34

      @sacha: De Peu nog met die prachtige stalen velgen?

      Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    13 juli 2011 om 22:19

    243 pk? Dat wordt een feestje !

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    13 juli 2011 om 22:25

    leuk hoor ..
    maar bij Renault moet er toch altijd geld bij met dit soort projecten ..

    thumbs up voor de volharding iig ..

    Login om te reageren
  9. Northwestern zegt

    13 juli 2011 om 22:27

    JAAAJAAAJAAAA!

    Login om te reageren
  10. Flatfour zegt

    13 juli 2011 om 22:33

    Uiterlijk ligt de oude me toch prettiger op de netvlies.

    Login om te reageren
  11. pizzakoerier zegt

    13 juli 2011 om 22:48


    f*ck dit en maak weer een Clio V6 Renault!

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      13 juli 2011 om 22:57

      @pizzakoerier:

      Zal waarschijnlijk nooit meer gebeuren helaas.. Hooguit met geblazen 4cilinder achterin, maar zelfs dat betwijfel ik.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 juli 2011 om 02:29

      @pizzakoerier: Mja ok, maar waarom?

      Ok, het ziet er ongelofelijk dik uit, en klinkt geweldig goed, maar daartegen staat ook :

      -Geen achterbank ( want de motor ligt daar )
      -Achterwielaandrijving + zo’n korte auto = R.I.P. ( Rest In Pieces )
      -Duur! => aankoopprijs, verbruik, onderhoud,…

      Tegenover de mijne bv ( ook een gepeperde clio ) :

      Ziet er minder dik uit, maar :
      -Op circuit sneller
      -wél een achterbank ( met behoorlijk wat ruimte moet ik zeggen )
      -0-100 maar 1 seconde trager, ondanks 58 pk verschil én de mijne heeft dan nog voorwielaandrijving.
      -Verbruikt waarschijnlijk een stuk minder ( 2.0 4 cil.ipv 3.0 6. )
      -Onderhoudskosten en belastingen enz…een heel deel lager ( banden zijn ook maar 215 breed ipv 245, scheelt ook een stuk in de portemonnee )

      Dus uiteindelijk?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        14 juli 2011 om 09:23

        @SimonMc:
        Waarom?
        – Geiler
        meer niet.

        Login om te reageren
      • waxweazel zegt

        14 juli 2011 om 10:06

        @SimonMc:

        Waarom wel:
        – Imago building
        – Omdat het kan :p

        Waarom niet:
        – Omdat ze wachten tot het merk Alpine wordt herboren en via deze naam een apart model met middenmotor op te zetten op basis van de nieuwe Clio ;)

        Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      14 juli 2011 om 17:35

      @pizzakoerier: heel mooi, maar geen hot hatch

      Login om te reageren
  12. Freewarefreak zegt

    13 juli 2011 om 22:55

    Vette shizzle man.. laat komen laat komen… oude tijden herleven.. ik krijg een warm hart als ik aan die Williams van toen denk..

    Login om te reageren
  13. vpower zegt

    14 juli 2011 om 00:33

    Met drukvulling of zonder?
    Zonder zou heel speciaal zijn!

    Login om te reageren
  14. Megakix zegt

    14 juli 2011 om 00:33

    Superieure kleine bakkies, waar ik werkelijk naar kan uitkijken ! Laten ze maar de Beemers van deze tijd eruit rijden …. :lol:

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      14 juli 2011 om 08:31

      @Megakix: Niet alleen BMW’s worden er dan “uitgereden”…

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      14 juli 2011 om 10:24

      @Megakix: Heey maatje Mega.. mede BMW liefhebber.. ik moet u toch even corrigeren.. jij denkt dat een Renault Clio Williams een BMW motorfiets er uit gaat trekken? :) ..lees dit maar eens. Van de techinfo pagina van de BMW owners club USA:

      Definitions:
      Bimmer – proper accepted slang for BMW cars. Most people don’t know this.
      Beamer/Beemer – proper accepted slang for BMW motorcycles. You will hear this term used incorrectly by many people.

      So just why is a BMW car called a ‘bimmer’ not a ‘beemer’ or ‘beamer’?

      The answer in part lies in knowing some BMW history and what came first.

      All real BMW enthusiasts know that BMW got a big start on two wheels, what many call the real BMWs.

      In those days, BMW motorcycles were quite active in racing, and one of their competitors at the track was often the BSA bikes.

      Well as things would have it, a track slang developed, and the BMWs were usually referred to as ‘beemers’ and the BSAs were referred to as ‘beesers’.

      So, of course for any true enthusiast, there is no way that a BMW car could be called a ‘beemer’, so they were called ‘bimmers’.

      Unfortunately, in the USA and Canada, and perhaps other countries, there was a time (kind of still is) where for various reasons, a BMW owner was considered an upwardly mobile person, and of course due to the fun in driving their BMWs most all of them had big grins on their faces.

      Hence it is little surprise that the non enthusiast types out there incorrectly labeled BMW cars and their owners as ‘beamers’ or ‘beemers’.

      Login om te reageren
      • a_buis zegt

        14 juli 2011 om 12:08

        @Freewarefreak:

        “Definitions:
        Bimmer – proper accepted slang for BMW cars. Most people don’t know this.
        Beamer/Beemer – proper accepted slang for BMW motorcycles. You will hear this term used incorrectly by many people.”

        Dank. Mag dit ergens op de Home page van AB? Scheelt boel irritante vergissingen…

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        16 juli 2011 om 12:01

        @Freewarefreak: blogvriend, je moet niet alles geloven wat ze schrijven ! :lol:

        OT: wist ik inderdaad niet…niet dat mijn leven nu een drastische wending gaat krijgen…maar het is wel nuttig info ! Thanks mate.

        Login om te reageren
  15. Kyanite zegt

    14 juli 2011 om 00:40

    1300 kilogram? Daar mag eerst wel 300 kilogram vanaf om wat leuks neer te zetten. De eerst Clio (Williams) ziet er ook een stuk stoerder en degelijker uit dan het huidig model Clio, maar dat zal wel aan mij liggen.

    Login om te reageren
  16. mightymike zegt

    14 juli 2011 om 00:40

    Nu. Og een 205 gti die 1000kg weegt en 200 pk tenminste leuke concurrentie

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      14 juli 2011 om 08:33

      @mightymike: bijna niet meer mogelijk om het en betaalbaar (luxe lichte materialen) en veilig (of luxe) te krijgen.

      Login om te reageren
  17. Civic_Owner zegt

    14 juli 2011 om 03:33

    een vriend van me heeft zo een RS van 2009 met 200pk, ongelofelijk snel beestje, mijn crx vtec zou blozen denk ik, ik heb het spijtig genoeg nooit kunnen testen.
    Had graag een sprintje met hem gedaan,maar het is anders uitgedraaid voor mij dan (in negatieve zin maarja..)

    Login om te reageren
  18. TSI-tje zegt

    14 juli 2011 om 09:03

    Ik hoop dat als de ‘echte’ Clio Williams komt dat hij wat agressiever word als deze photoshop ervan. De Clio’s in de snelste uitmonsteringen schijnen hele lekkere karretjes te zijn. Maar ze zien er gewoon zo ‘lief’ / ‘schattig’ uit. Dat doet de auto, en de snelheid welke ze kunnen halen, geen eer aan. Hopelijk mag Sir Frank zich ook met het uiterlijk bemoeien en krijg’ie een lekker agressief koppie.
    Voor de rest, hopelijk alleen in deze kleurstelling beschikbaar, zo hoort’ie !! ;)

    Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    14 juli 2011 om 09:19

    Dingen zijn allemaal te zwaar, veel te zwaar geworden tegenover hun voorgangers.
    Zo”n ding mag max 1000 kilo wegen, heeft dan minder PK’s nodig en stuurt dan veel scherper.

    Verder lijkt Renault van het padje af, Gordini nu als opleukertje, Renault Sport ???????? Alpine??????en nu weer Clio Williams????
    Renault is straks de grootste met in-house tjunert naampjes.
    Veel geschreeuw. Weinig respect voor de eigen geschiedenis.
    Alles for a €€€€€€€

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      14 juli 2011 om 10:33

      @desjonnies: Ok, dus zonder airco, airbags, multimedia?? Verkoopt voor geen meter dan vrind…

      Soms jammer, maar tis wat de consument wil

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        14 juli 2011 om 10:38

        @Svenska_Aeroplan_AB:
        Yep, maar wel een lach van oor tot oor voor de die-hards!

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          14 juli 2011 om 10:45

          @desjonnies: koop dan een classic! toch? Als je ECHTE rijbeleving wil… Buy the original! Zo doe ik het ook: zakelijk een Saab 9-3, privé een 900 Cabrio classic. Wereld van verschil, maar als ik moest kiezen…

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            14 juli 2011 om 14:14

            @Svenska_Aeroplan_AB:
            Hept ik al, met de 1300 achterin :)

            Login om te reageren
      • Kyanite zegt

        16 juli 2011 om 02:10

        @Svenska_Aeroplan_AB:
        “Soms jammer, maar tis wat de consument wil” Het is meer van “maar ’t is maar wat de fabrikant denkt dat de consument wil”. Je moet voor de grap eens naar een dealer gaan en vragen om een auto zonder alle franje als airco, centrale vergrendeling, elektrische bediende ruiten…. dan staan ze toch raar aan te kijken :D

        Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    14 juli 2011 om 09:21

    Trouwens bij een blauwe wagen met gouden velgen denk ik ……..SUBARU Impreza WRX Sti

    Login om te reageren
    • oxje zegt

      14 juli 2011 om 10:07

      @desjonnies: terwijl iedereen die een beetje verstand heeft van autohistorie denkt: Clio Williams

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        14 juli 2011 om 10:23

        @oxje: Gelukkig heb ik dat niet.
        Geen enkel besef van auto historie Rij nog steeds op een brommer.
        Heb ook geen Gordini en denk bij R8 gelijk aan een Audi.
        Weet niet wat een Facel Vega HK 500 is of een Bizarrini.
        Nooit iets gelezen over Hans Ledwinka of Rudolf Hruska
        Geen idee waar Panhards vandaan komen en wie de Alfasud heeft ontwikkeld en waarom Chevrolet de Corvair lanceerde.
        Echt, geen enkel idee
        Heb nog nooit met R5 Turbo 1’s gestuurd of Sierra Cosworths
        laat staan TR6’en
        Denk dat Alfa Romeo een wasmachine is.
        Sukkel.

        Login om te reageren
        • oxje zegt

          14 juli 2011 om 10:35

          @desjonnies: Ik heb geen idee waar je het over hebt

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            14 juli 2011 om 10:37

            @oxje:

            ik geloof je op je woord ..

            Login om te reageren
            • Svenska_Aeroplan_AB zegt

              14 juli 2011 om 10:46

              @lincoln: hahaha, touché…

              Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          14 juli 2011 om 10:36

          @desjonnies: Respect! I lol’d! :mrgreen:

          Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          14 juli 2011 om 12:16

          @desjonnies:

          Hulde!!

          Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          14 juli 2011 om 12:22

          @desjonnies: +1 :-)

          Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        14 juli 2011 om 14:26

        @oxje:

        Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        14 juli 2011 om 14:29

        @oxje:

        Login om te reageren
        • RoT___ zegt

          14 juli 2011 om 17:14

          @bozewolf: hoe liep deze af, ziet er niet echt naar uit dat dat de bedoeling was

          Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      14 juli 2011 om 14:32

      @desjonnies:

      Scottish Air Miles, you ignoramus…

      Overigens, de blauwe kleur en gouden velgen was al langer Subaru’s rallykleuren (voor de Impreza met de Legacy) nog voordat de Clio Williams op de markt kwam (’92).

      DUS!

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        14 juli 2011 om 14:33

        @bozewolf:

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          14 juli 2011 om 14:34

          @bozewolf: Bah, 3e plaatje laadt niet in…en @sjonnies was @oxje bedoel natuurlijk.

          Login om te reageren
  21. Dimglor zegt

    14 juli 2011 om 12:26

    Dit is nog eens goed nieuws!
    Ben wel een fan van de Clio WIlliams….
    Ik ken iemand die vroeger 1 had (heeft nu een Clio V6 en een Clio R27 F1team) en dat ding maakte een mooi geluidje! Ging ook snel voor zo’n autootje…

    Login om te reageren
  22. mellie zegt

    14 juli 2011 om 13:11

    Mooi ding al vind ik de Gordini wel mooier.Uiteraard zie ik wel liever weer een clio v6 maar gezien de prijs en kosten van deze auto ben ik bang dat we hier geen opvollger van zien.

    Login om te reageren
  23. 72bug zegt

    14 juli 2011 om 13:24

    Ik kan dit alleen maar stimuleren! Ziet er heel gelikt uit, en zal vast ook prima rijden!

    Login om te reageren
  24. jack_abarth zegt

    14 juli 2011 om 15:24

    Heel dik wagentje, sowieso was de Clio RS toch al de benchemark van small hothatches.
    Heb toen ter tijd nog aan zitten denken om er een te kopen, maar dat “blije” interieur heeft ‘m genekt.

    Met deze overtreffen ze zichzelf nog wel eventjes dik…

    Login om te reageren
  25. ds3thp zegt

    14 juli 2011 om 17:40

    Ben benieuwd hoe ze die 243pk gaan behalen?!
    Blijft het de 2 liter die er ver aan z’n max zit, of krijgt de huidige 2 liter hulp van een blaasinstrument, of komt er een andere renault 2 liter turbo in, of alvast de compleet nieuwe 1.6 Turbo?!

    Login om te reageren
  26. eddyclio zegt

    20 augustus 2011 om 08:47

    NICE:D Hoe kan t dat ik dit nieuws gemist heb:S Waars tijdens me vakantie langs gekomen:P

    Maare.. is er al iets van een prijs bekend?

    Dit is toch een goud bakkie:D:D
    Begin de dag met een lach… dat lukt wel met dit:D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North