• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 4 Serie Gran Coupé maakt het plaatje compleet

Auteur: robbie, gepost 5 maart 2014 om 19:29 – 24 Reacties

BMW 435i Gran Coupé @ Geneve 2014


Naast de 2 Serie Active Tourer heeft BMW ook nog de 4 Serie Gran Coupé meegenomen als wereldprimeur naar Genève. Wat vinden we van deze donkerblauwe 435i Gran Coupé met M Sport goodies?

Met de lancering van de 4 Serie Gran Coupé lijkt het erop dat het gamma van de 3 Serie en 4 Serie volledig is ingevuld. De 3 Serie bestaat uit de sedan, Touring en GT en de 4 Serie voegt daar nog een coupé, cabrio en Gran Coupé aan toe.

Onder de motorkap van de 4GC kunnen kopers kiezen uit drie benzinemotoren (420i, 428i en 435i) en twee dieselmotoren (418d en 420d). Prijzen beginnen in Nederland bij €42.000 voor de 420i. De goedkoopste 4 Serie Gran Coupé met een dieselmotor kost €44.500.

BMW heeft nog niet officieel aangekondigd dat er ook een M4 Gran Coupé komt, maar het ligt wel voor de hand dat die er gaat komen.


Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil
  • Koop deze oude BMW 2-Serie Gran Coupé op Marktplaats
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, Autoshows, blauw, BMW, geneve, geneve-2014, gran-coupe, m-sport

Vorig bericht: « MINI Clubman Concept: meer bergruimte en zes deuren
Volgend bericht: Carlsson CS50 Versailles: magneet voor gold diggers »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    5 maart 2014 om 19:33

    Lekker hoor, als ik een sociaal geaccepteerde en zakelijk verantwoorde keuze zou moeten maken ben ik van de CLA af.
    Nu koop ik nooit auto’s volgens het bovenstaande criterium dus mijn volgende zal wel een 4C spider worden i.p.v. een 4GC.

    Login om te reageren
  2. chippie zegt

    5 maart 2014 om 19:34

    Zeer fraaie auto, maar “coupé”? Ik zie een sportief gelijnde sedan.

    Login om te reageren
  3. NiNja zegt

    5 maart 2014 om 19:45

    ”Quantity over quality” zou ik zeggen. Modellen lijken allemaal echt te veel op elkaar.

    Login om te reageren
  4. tkroon zegt

    5 maart 2014 om 19:55

    Wat een schitterende auto!

    Login om te reageren
  5. deboes zegt

    5 maart 2014 om 19:56

    hé de opel vectra is terug, goed gedaan bmw!

    Login om te reageren
  6. jaapiyo zegt

    5 maart 2014 om 20:12

    Ik vind ‘m niet tof omdat de raamlijn nogal Audiesque is met dat extra zijruitje. Beetje oubollig, zeker voor een ‘coupe’.

    Ik herhaal mezelf mbt de 4 GC maar dit had ‘m moeten zijn IMO:

    Tsja…jammer, ik keek er best naar uit zo’n kleinere 6 GC, maar voor mij hebben ze het design verknalt.

    Login om te reageren
    • autoradio7373 zegt

      5 maart 2014 om 20:18

      @jaapiyo: Helemaal mee eens. Komt nog bij dat ik de achterbumper van de 3/4 te bol en plomp vind. Daardoor lijkt het wel erg plastic van achter.

      Maar dat neusje… Heerlijk!

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        5 maart 2014 om 20:33

        @klephek: Yep ook eens mbt die achterbumper en die naar beneden wijzende ‘winkelhaken’ bij het M-sportpakket vind ik ook geen onverdeeld succes. Maar ik moet zeggen in het echt vind ik het minder storend dan op plaatjes.

        Misschien heeft die bumper ook nog wel een functie als in dat het plaatwerk beter beschermd wordt bij lichte botsingen maar erg mooi is anders.

        Na de mooie, cleane F01 en F10/11 is BMW een beetje de weg kwijt qua design elementen IMO, ik vind het nou vaak zelfs minder (rommeliger) dan de beruchte bangle dagen waarbij ik sommige creaties ook nog wel kon waarderen.

        Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      5 maart 2014 om 20:19

      @jaapiyo: Extra ruitje achter de deur bedoel ik dus.

      Qua greenhouse doet deze 4GC me niet alleen denken aan alle Audi sedans en 4 deurs coupes maar ook aan dit gebakje (op zich niet raar want daar associeer Audi sowieso vaak mee, maar dat terzijde):

      Login om te reageren
      • deboes zegt

        5 maart 2014 om 20:40

        @jaapiyo: of dit gebakje!!…maar ja er staat nu een bmw logo op, dus het zal wel weer verkocht worden.

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Opel_Vectra_rear_20080222.jpg

        Login om te reageren
    • paulaner zegt

      6 maart 2014 om 12:08

      @jaapiyo: Dit kan niet gekkie. Waar is die hofmeister knik nu? De achterste zijruit oogt imo inderdaad erg lang nu ik er zo op let.

      Login om te reageren
  7. lamborgfan zegt

    5 maart 2014 om 21:06

    Ja, precies zo één zoals hierboven. Zo wil ik hem..

    Nu nog wat voor doen pik!

    Login om te reageren
  8. AMGS zegt

    5 maart 2014 om 22:09

    Jongens ik denk dat ik alle bmw modellen niet meer kan onderscheiden. Ook mijn broer zag laatst de 5 serie aan voor een 7 serie.

    Login om te reageren
    • 545e60 zegt

      5 maart 2014 om 22:40

      @AMGS: dan moet je broer nodig langs de oogarts. Er zijn modellen die idd op elkaar lijken. Maar de 5-serie en de 7-serie lijken helemaal niet op elkaar.

      Login om te reageren
  9. canon4ever zegt

    5 maart 2014 om 22:21

    Ben hard aan het sparen :-)

    Login om te reageren
  10. shft zegt

    5 maart 2014 om 23:35

    Men trekt de sedan en coupe 3-serie eerst uitelkaar in twee verschillende reeksen en achteraf toch een 4-serie uitbrengen met 4 deuren.

    Beetje uitmelken die boel

    Login om te reageren
  11. jorden zegt

    5 maart 2014 om 23:40

    Wat zijn nou de pluspunten tegenover een 3 serie sedan??? Ik snap deze auto gewoon niet.

    Login om te reageren
    • Lohran zegt

      6 maart 2014 om 06:22

      @jorden: Exclusiviteit, zo lastig is dat toch niet? Net even anders dan een 3 serie, maar niet meteen een sportwagen. Kijk naar de A5 SB, (Passat) CC, CLS, etc.

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        6 maart 2014 om 09:04

        @lohran: ik ben het daar niet helemaal mee eens, de cls lijkt in zijn geheel niet meer op een e-klasse, zoals ook de cc sterk afwijkt van de passat.
        De BMW 4 GC is in mijn ogen een iets aangepaste 3S …

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 maart 2014 om 09:42

      @jorden: dat ie meer kost. Dat betekent namelijk dat je minder “vermogensrendementsheffing” moet betalen en dat is goed. Tot je er over nadenkt natuurlijk.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      6 maart 2014 om 10:35

      @jorden: hatchback. Mja, dat is de 3GT ook…

      Login om te reageren
  12. boomhauwer zegt

    5 maart 2014 om 23:51

    Ik mis de tijd dat We enkel spraken over de 3,5 en 7 series… Er waren toen ook afgeleiden, maar toch makkelijk uit elkaar te houden dan nu. Wat een soep en aanbod aan modellen vandaag… Vind dit beetje saai geworden.

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      6 maart 2014 om 10:10

      @boomhauwer: Die tijd kan ik me niet herinneren. Er waren 8-series, 6-series en z2,3,4,8 en x5’s en de m1. Toch nooit zo simpel geweest. Maar ik ben het wel met je eens dat er te veel niches worden opgevuld nu.

      Login om te reageren
  13. ridenz zegt

    7 maart 2014 om 08:50

    Moet toegeven dat ik een klein beetje baal dat deze er niet was toen ik mijn CLA bestelde een paar maanden terug. Dan was de keuze toch moeijlijker geweest! Dikke wagen, goede kleur!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North