• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW-baas vreest voor verlies premium-koppositie

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 maart 2015 om 13:55 – 68 Reacties

Norbert Reithofer


Audi zit BMW in de strijd om de meese mondiale verkopen op de hielen, en dat weet CEO Norbert Reithofer ook. Hij loopt vandaag alvast vooruit op het verliezen van de koppositie.

Al flink wat jaren achtereen verkoopt BMW meer auto’s dan Audi en Mercedes, maar elk jaar wordt de marge kleiner. En hoewel BMW de raarste sprongen maakt om maar marktaandeel te houden heeft het merk bijvoorbeeld geen auto in het kleinsegment, en Audi met de A1 wel. Hierdoor kunnen de Ingolstadters het stokje nog wel eens gaan overnemen van de concurrent uit München, zo beredeneerde Reithofer vandaag bij de jaarlijkse presentatie van de verkoopcijfers.

Ach, als je niet de meeste auto’s verkoopt is er altijd nog het argument dat je niet voor kwantiteit, maar voor kwaliteit gaat, nietwaar?

Ook interessant!

  • BMW-baas: 'Tesla is niet premium'
  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, BMW, Mercedes, Norbert-Reithofer

Vorig bericht: « Ford heeft 5 miljoen EcoBoost-motoren gebouwd
Volgend bericht: Autoblog-Advies: van Peugeot 106 GTi naar sleeperstation »

Lees Interacties

Reacties

  1. bouwvakkert zegt

    18 maart 2015 om 14:02

    T zijn net kleine kinderen he. Maak je niet zo druk, je verdient zat.

    Login om te reageren
    • mercedesbenz63 zegt

      18 maart 2015 om 16:39

      @bouwvakkert: precies, en dan niet op de manier van VW die al hun werknemers een bonus vn 5000 geven want dat gaat veelste ver…

      Login om te reageren
      • bouwvakkert zegt

        18 maart 2015 om 18:17

        @mercedesbenz63: zo slecht heb je het bij bmw niet hoor, geen verkeerde werkgever.

        Login om te reageren
  2. alfaromeo939 zegt

    18 maart 2015 om 14:04

    Audi’s doen het net wat beter met de bijtelling

    Login om te reageren
    • crs86 zegt

      18 maart 2015 om 14:46

      @alfaromeo939: Ik denk niet dat Herr Riethofer of Herr Stadtler zich ook maar een seconde zorgen maken om de Nederlandse bijtelling…

      Login om te reageren
  3. introductiemap zegt

    18 maart 2015 om 14:05

    BMW zou mijn inziens af moeten stappen van het begrip ‘marktleider’. Bij de meeste BMW’s is het Freude Am Fahren tegenwoordig ver te zoeken. Dan maar een kleinere positie op de markt, maar wel weer begeerlijke BMW’s, dan wordt het tenminste weer Freude am Fahren.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      18 maart 2015 om 14:21

      @introductiemap: freude am Fahren weg? Wel eens een recente 1,2,3,4,5 of 6 gereden? Er zit mijns inzien meer ‘Freude’ in die wagens dan de Mercedes/Audi equivalenten.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        18 maart 2015 om 14:55

        @timobac: ligt aan de definitie van ‘Freude’

        Ja ik rij een bmw en ja het heeft een heerlijk stuurgedrag en dito balans. Echter als ik in de audi van mijn broer zit vind ik het interieur 2x zo goed dan dat van BMW. En als je 50000 km per jaar in de auto zit is het toch best fijn dat je werkplek naar je zin is…

        Wat ik hiermee wil zeggen is dat voor iedereen het ‘Freude’ gedeelte anders is. Sommige houden van een 330i met een rolkooi en veder niets erin. Ik hou persoonlijk van een full-option auto met alle gemakken die er maar op kunnen zitten, omdat het mijn leven in de auto een stuk aangenamer maakt.

        Sommige houden niet van gadgets in de auto ondat hij bijdraagt aan het gewicht. Ik hou er wel van, omdat ik nou eenmaal gek ben van leuke gadgets in mijn auto.

        Ieder zijn ding…

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          18 maart 2015 om 17:24

          @87sandyd:
          Als je 50k per jaar rijdt lijkt het mij belangrijker dat je keer op keer aankomt dan dat je langs de weg je dashboard staat te aaien….

          Maar wie ben ik, ik heb mijn handen aan het stuur en geniet van fabelhafte rijeigenschappen….

          Login om te reageren
      • introductiemap zegt

        18 maart 2015 om 15:56

        @timobac: daar zit ook genoeg Freude in maar de M-divisie is in vergelijking met AMG- en RS-modellen minder Freude. De i3, i8, de 2 weetikveel-Tourer plus uitstel van een nieuwe Z4 halen wat mij betreft nog een flinke schep van de Freude am Fahren-berg af. En das jammer.

        Login om te reageren
        • bohica zegt

          18 maart 2015 om 18:17

          @introductiemap: heb jij gereden met een i8 , i3 of 2 active tourer ?

          Login om te reageren
          • introductiemap zegt

            18 maart 2015 om 19:31

            @bohica: nee, en ik ben gelukkig ook niet van plan dat ooit te gaan doen. Voor mij is het eerste deel van Freude begeerte, en dat roepen ze bij mij niet op. Hoe leuk de techniek dan ook is. Geen begeerte is geen Freude. Of ik er dan al in gereden heb of niet heeft er niks mee te maken.

            Login om te reageren
            • bohica zegt

              18 maart 2015 om 19:48

              @introductiemap: dus je snapt de definitie gewoon niet

              Login om te reageren
              • introductiemap zegt

                18 maart 2015 om 20:17

                @bohica: jawel, maar mijn mening is anders dan die van jouw. Sorry man.

        • autogijs zegt

          18 maart 2015 om 19:01

          @introductiemap: in de M-divisie minder freude dan AMG of RS?! Hahahahaha

          Login om te reageren
          • introductiemap zegt

            18 maart 2015 om 19:36

            @autogijs: Kun je om lachen, maar ik zal je niet serieus nemen zonder onderbouwing. De M-divisie mist sensatie, begeerte en bovenal een goed geluid. Speakers in je M5, kom op, wat is daar nou Freude am Fahren aan…

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              18 maart 2015 om 19:53

              @introductiemap: Als M sensatie mist, waarom heeft RS dat dan wel in jouw ogen?

              Login om te reageren
              • introductiemap zegt

                18 maart 2015 om 20:21

                @berlinetta: design vind ik meer uitgesproken, het zijn fantastische machines, Autobahn-killers en bovenal is het geluid zonder meer fantastisch. Ik ben totaal geen fan, maar het geluid komt tenminste niet uit een speakertje in je A-stijl. Alles beter dan dat.

  4. berlinetta zegt

    18 maart 2015 om 14:11

    Wat maakt het uit wie het meeste verkoopt? Het gaat erom wie kwalitatief goede auto’s bouwt. BMW wordt volgens mij gerund door een stelletje heren met een klein piemeltje en willen dat compenseren door een mooi merk te verneuken.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      18 maart 2015 om 14:15

      @berlinetta: matched dan goed bij hun clientèle.

      Login om te reageren
  5. chimaera zegt

    18 maart 2015 om 14:45

    Vind je het gek als je van die lelijke schijthokken gaat bouwen (lees: BMW 2 Serie Active Tourer)!

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      18 maart 2015 om 15:25

      @chimaera: Tjah, met zo’n wagen geef je natuurlijk een grote middelvinger naar je merkwaarden, maar ze verkopen wel… Ik zie ze al geregeld.

      Login om te reageren
  6. nsxkoenigsegggtr35 zegt

    18 maart 2015 om 15:01

    Buiten Europa verkoopt Lexus ook heel veel, wereldwijd worden ze dan ook even hoog aangeschreven. Er wordt denigrerend gedaan tegenover de VS op autogebied, maar de Amerikanen weten Lexus wel te waarderen.
    Wat ik bedoel; wat maakt het nou uit wie het meeste verkoopt. Als concern zal het verschil met Toyota minimaal zijn.
    Ik denk dat tussen deze drie Mercedes over enkele jaren koploper zal worden. Kijkend naar de opgenoemde 3 hebben Mercedes en BMW de leukste modellen vind ik. Er is op dit moment geen enkele Audi die ik boven een Mercedes en BMW zou verkiezen. Alleen de RS6 doet mij twijfelen.

    Login om te reageren
  7. azuli zegt

    18 maart 2015 om 15:13

    @sir smokalot,

    Wat is het precieze aantal jaren dat BMW meer verkoopt dan Mercedes en audi?

    Dat lijkt me al een prestatie op zich toch? Kun je alleen respect voor hebben dat ze na al die jaren nog steeds meer verkopen toch?

    Zeker tov van audi doen ze het al 20 jaar beter volgens mij.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      18 maart 2015 om 15:24

      @azuli: 2005

      Login om te reageren
      • azuli zegt

        18 maart 2015 om 18:11

        @henkhupelschoten: daarmee bedoel je Mercedes neem ik aan?

        Login om te reageren
  8. audifreak zegt

    18 maart 2015 om 15:31

    Eindelijk! Een droom die uitkomt!

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      18 maart 2015 om 16:57

      @audifreak: Ik ben bang dat je nog serieus bent ook.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        18 maart 2015 om 17:20

        @sydney:
        Ik snap de commotie niet, iets dat niet premium is kan je in de premium wereld ook niet bedreigen..
        Uit Duitsland komen 2 premium merken, BMW en Mercedes, de rest is wannabee marketing gel*l….

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          18 maart 2015 om 17:58

          @jrk68: nee hoor. Alle Duitse premium merken zijn in of rond Stuttgart gevestigd. Zolang we ons de BMW Isseta nog kunnen herinneren kan BMW niet premium zijn.

          Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          18 maart 2015 om 18:28

          @jrk68: ik mag wel mercedes gek zijn maar vergeet Jaguar en Cadillac niet (Cadillac? ja inderdaad dat zijn de merken met een echt premium verleden bmw iets minder dan maar mag meedoen)

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            18 maart 2015 om 18:58

            @henkhupelschoten:
            Sinds wanneer zijn die Duits.?
            Heb ik iets gemist, of heb jij zijn comment niet gelezen.?

            Persoonlijk zou ik al die Duitse meuk laten staan en veer een heerlijke premium Jaguar gaan, Premium is immers een Engels begrip..

            Login om te reageren
            • henkhupelschoten zegt

              18 maart 2015 om 19:46

              @tupperware: sorry klopt! ik zou voor het begrip überklasse gaan en dan kom je vanzelf uit bij Mercedes-Benz

              Login om te reageren
        • nsxkoenigsegggtr35 zegt

          18 maart 2015 om 18:34

          @jrk68: Bedoel je tussen deze 3 of Duitsland in het algemeen? Want als je een echte 3 zou maken zou ik zeggen, Mercedes, BMW en Porsche.

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            18 maart 2015 om 19:16

            @nsxkoenigsegggtr35:
            Porsche was ooit een sportwagenfabrikant, dat ze hun ziel aan de duivel hebben verkocht maakt ze nu eerder een tractorfabrikant die er nog sportwagens bij doet. Dat maakt ze in mijn ogen niet premium..

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              18 maart 2015 om 20:46

              @tupperware: Porsche was ook ooit een tractorfabrikant. In feite gaan ze dus gewoon back to the roots…

              Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    18 maart 2015 om 15:54

    hoe blijf je de grootste premium fabrikant? Juist je gaat die lelijke 1 serie honken maar weg geven aan de postcode loterij. enige duitse fabrikant die echt ‘premium’ bezig is is mercedes. en die leveren ook nog eens kwaliteit niet dat je na 5 jaar alles kan laten vervangen omdat dan de gemiddelde lease periode van een 3 serie er wel opzit….

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      18 maart 2015 om 17:40

      @henkhupelschoten: Mijn Benz, die nog maar iets meer dan een jaar oud is, heeft anders toch al best wat tijd bij de garage doorgebracht.
      …mompelt: ‘bij een Audi heb je dat gewoon niet.’

      OT: Terecht dat ze zich zorgen maken potverdomme. Dat ze maar eens met hun dikke reet plaatsmaken voor Audi :)

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        18 maart 2015 om 19:47

        @kapiteinaudi: een kennis van me heeft nog geen half jaar een nieuwe Audi… 3 liter olie moeten bijvullen inmiddels… En dat is eerde regel dan uitzondering… Ik rij een Renault… En hield mijn hart vast, maar ik controleer het oliepeil niet eens…. Audi = VW techniek met iets meer pk’s een mooier interieur (gemaakt door een Frans bedrijf gelieerd aan Peugeot/Citroën) en veel meer ellende… Tegen de hoofdprijs.
        Het is dat ik BMW’s lelijk vind… Maar als ik moest kiezen dan liep ik wel telkens met de ogen dicht naar mijn auto en nam de BMW.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 maart 2015 om 20:45

          @w0o0dy: Het grootste deel van de BMW interieurs komt ook bij Faurecia vandaan hoor…

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            18 maart 2015 om 21:25

            @Esprit_de_Flandre: ja maar de rest vertel auto’s is een stuk beter dan de Audi’s… De verhalen die ik hoor (iemand die zich bezighoudt met aftersales)…. Drama! Voordat die toko mijn geld krijgt moeten er heel weinig serieuze concurrenten over zijn.

            Login om te reageren
        • macchina zegt

          18 maart 2015 om 22:14

          @w0o0dy: een kennis van de vriend van mijn buurman… :) anyway, ik heb meerdere audi’s gehad vanaf nieuw en heb nooit meer dan 0,5 liter (vaak meer voor de vorm dan echt nodig, tussen min en max zit 1 liter) bijgevuld. Das minder dan 1 liter per 60.000 km aan bijvulwerk. Dus als je 360.000 per jaar rijdt, kan dat kloppen.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            18 maart 2015 om 22:22

            @macchina: de after Sales man zal het vast niet kunnen waarderen als hij dankzij mij straks geen baan heeft. Dus bewust vaag… ;-)

            Login om te reageren
          • tupperware zegt

            18 maart 2015 om 22:29

            @macchina:
            Sommige mensen hebben altijd geluk, ik heb met die van mij vanaf nieuw 2 ton gereden en altijd na 13000km een liter moeten bijvullen..
            Je.kon verdomme je klok er op gelijk zetten..

            Login om te reageren
    • bohica zegt

      18 maart 2015 om 21:40

      @henkhupelschoten: postcode loterij gaf al vaker BMW ’s weg denk maar aan de e36 compact .
      En als die mercedessen zo goed zijn waarom roesten ze dan allemaal na 8 jaar in de achter wielkasten

      Login om te reageren
      • donvinnie zegt

        18 maart 2015 om 22:34

        @bohica: omdat het letterlijk ook roestbakken zijn.

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        18 maart 2015 om 23:22

        @bohica: ik rijd zelf in een Mercedes-Benz W108 4.5 en ik heb hem nu al zo’n jaar of 9 en nog niks mee aan de hand en de wagen zelf is al 42 jaar oud. ik denk dat jij het over de W210 hebt er schijnen er wel een paar tussen te zitten maar die wagens hebben honderd duizenden kilometers mee gereden wat wil je? dat hij in concours d’elegance staat is? iedere wagen krijgt daar op d’n duur last van ook een bmw hoor. steen dat de verf wegslaat en dan komt het water in werking. overigens ik weet echt niet wat een e46 is en het interesseert me ook vrij weinig om eerlijk te zijn.

        Login om te reageren
    • donvinnie zegt

      18 maart 2015 om 22:31

      @henkhupelschoten: nah, ik wil liever niet gezien worden in een auto die geliefd is bij oude lullen en kampers.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        18 maart 2015 om 23:07

        @donvinnie: goeie man die had ik nog nooit gehoord…….. maar wist je dat bmw rijders een kleine plasser hebben en een afgelebberde boterham?

        Login om te reageren
        • donvinnie zegt

          19 maart 2015 om 10:05

          @henkhupelschoten: Nee dat wist ik niet, maar dat verklaart wel meteen waarom BMW rijders de meeste seks hebben, aangezien dat vrouwen een ‘grote’ plasser niet fijn vinden.

          Login om te reageren
          • henkhupelschoten zegt

            19 maart 2015 om 10:50

            @donvinnie: Oke?

            Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    18 maart 2015 om 16:59

    Ik heb jaren geleden in Engeland met een hoge Ome van Daimler aan de bar gezeten na de cursusdag Engels (mijn baas dacht me een cadeautje te geven)

    De man van Mercedes vroeg me waarom ik geen zaken Benz reed, ik was niet hoog genoeg in de hiërarchie van het bedrijf en zou dan sowieso een dikke Lancia Thema zou kiezen, door het imago van Mercedes.
    Hij beraamde toen dat het imago Mercedes idd parten speelde op de markt.

    Het meest interessante wat hij vertelde was echter dat Mercedes naar BMW zat te kijken en BMW naar Mercedes, terwijl AUDI naadloos en geruisloos tussen de twee kemphanen eindigde
    Noch BMW noch Mercedes had AUDI zien aankomen.

    En dit, dit schept kansen voor de Fransen (mits ze van hun luie reet af kunnen komen en het communisme achter zich kunnen laten )
    Doe een Lexusje en reïncarneer Panhard et Levassor, ’s werelds oudste auto merk !
    De yanken zullen ervan zwijmelen !

    Login om te reageren
    • norge zegt

      18 maart 2015 om 17:10

      @desjonnies: Jij was toch tegen het gebruiken van oude namen?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        18 maart 2015 om 18:10

        @norge:
        you got me by ze balllls

        Login om te reageren
        • norge zegt

          18 maart 2015 om 18:13

          @desjonnies: Hoop niet dat je het lekker vind, maar ik begrijp niet waarom de namen Citroen of Renault niet goed genoeg zijn…Ze moeten weer terug naar de Franse flair die ze vroeger hadden..

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            18 maart 2015 om 18:49

            @norge:
            yep, de flair, het ietwat alternatieve en de charme, vooral charme mis ik in de hedendaagse automobiel,’t zijn 99% saaie steriele hokken geworden met 100% ergonomische dashboards en alles is hetzelfde.
            Kijk ik naar het smoelwerk van mijn 159, weet ik nog steeds niet wat ik zou kopen.
            Misschien wel zo’n gekke Renault !

            Login om te reageren
            • shogun zegt

              19 maart 2015 om 11:56

              @desjonnies: tsja, dat heeft denk ik ook wel wat met de markt voor nieuwe auto’s te maken.
              99% mist flair, omdat flair een auto “anders” maakt. een “andere” auto hoeft men niet. 99% van de hedendaagse mens mist flair en loopt wat achter de roedel aan, en past dus prima bij een auto zonder flair.

              een Citroen DS5 waar de buurman een Audi A4 voor de deur heeft staan. tsja… status is een bitch.

              ze hebben het geprobeerd denk ik, die fransen, renault met hun megane met dikke kont, en de vel satis. maar dat was te anders, en citroen doet t wel leuk met de DS modellen vind ik.

              maar van het premium rijtje heeft denk ik alleen mercedes nog echt zijn eigen persoonlijkheid. BMW raakt hem met de komst van de active en gran tourer helaas wel een beetje kwijt.
              Alhoewel, mercedes heeft ook een A en een B. misschien zijn t gewoon modellen die we moeten leren accepteren, om zo te kunnen blijven genieten van de M en AMG modellen.

              Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    18 maart 2015 om 17:08

    Met de 2 serie Cunt Cruiser en 1 serie Budget Edition zijn ze goed op wel om uit het ‘Premium’segment te stappen, dus wat maakt het uit…

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      18 maart 2015 om 19:28

      @Esprit_de_Flandre: dat is makkelijk, dan is mercedes er in 1997 al uit gestapt en audi heeft er nooit ingezeten (dit tweede is inderdaad waar).

      Login om te reageren
  12. norge zegt

    18 maart 2015 om 17:12

    Komt allemaal goed met de Granny Tourer….Mark my Words..

    Login om te reageren
  13. freigns zegt

    18 maart 2015 om 17:26

    ik reed jaren met een 5 en heb nu een E… het is precies 10 jaar terug in de tijd gaan.
    Mercedes heeft een heel sterke merknaam, maar daar stopt het dan ook.

    Login om te reageren
  14. schellekens006 zegt

    18 maart 2015 om 18:27

    Heeft dat zoveel meerwaarde de grootste zijn? Zoveel merken zijn niet de grootste maar toch de beste.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 maart 2015 om 18:54

      @schellekens006:
      Er is maar 1 merk de beste en laat dal nu toevallig ook de grootste zijn..

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        18 maart 2015 om 19:47

        @tupperware:
        Toyota !

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 maart 2015 om 20:43

      @schellekens006: Wat kan het de CEO schelen of ze de ‘beste’ zijn of niet, wat telt zijn cijfertjes zoals aantallen, omzet, winst. Daar hou je aandeelhouders gelukkig mee.
      De (tegenvallende) kwaliteitsscore moffelen ze ergens weg onderaan pagina 142 van het jaarverslag…

      Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    18 maart 2015 om 20:02

    Als je die active tourer meuk gaat uitbreiden zal je die positie verliezen ja!

    Login om te reageren
  16. 730ld zegt

    18 maart 2015 om 20:22

    Ik snap het niet. Een Audi is toch emotieloos? Zijn allemaal hetzelfde, de middenmoot heeft een 1.2 TSI of een 1.6 TDI. Lekker saai dus wat is daar premium aan? Het is gewoon een luxe Volkswagen. Saai dus maar wel redelijk degelijk afgezien van de S line pakketjes. Ach ja zo heeft iedereen zijn smaak.

    Login om te reageren
  17. rotterdam zegt

    18 maart 2015 om 22:42

    Vroeger kwam bmw altijd als beste uit vergelijkende tests. Nu is dat Volkswagen (Passat). BMW verliest wel degelijk terrein

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North