
Het goede nieuws is dat BMW de 6 Serie terugbrengt, maar er is ook slecht nieuws.
Coupés zijn helaas geen vanzelfsprekendheid meer in het modellengamma van merken. Zelfs niet bij de premiummerken. Het ziet er niet naar uit dat de A5 Coupé een opvolger krijgt en Mercedes heeft drie coupés teruggebracht tot één coupé (de CLE). En wat voor plannen heeft BMW op het vlak van coupés?
Laten we beginnen met het goede nieuws: BMW wil nog steeds coupés blijven maken. De 6 Serie gaat namelijk een comeback maken, zo heeft Autonews vernomen van een toeleverancier. En dan ook echt als coupé en cabrio. Dus het wordt niet opeens een andere carrosserievorm, zoals de Audi A5 een sedan en een station wordt.
Wat is dan het slechte nieuws? Nou, het lijkt erop dat BMW dezelfde strategie als Mercedes gaat hanteren. De 6 Serie vervangt dus zowel de 4 Serie als de 8 Serie. Oftewel: er wordt een coupé geschrapt.
Nu zou dat niet zo gek zijn in deze tijden, waarin alles een cross-over moet zijn. We mogen dus niet al te hard klagen en mogen gewoon heel bij zijn als BMW überhaupt nog met een nieuwe coupé komt.
Uiteraard moeten we bij dit alles nog wel een slag om de arm houden, want het betreft nog geruchten. Als het goed is komt er meer duidelijkheid richting 2026, als de productie van de 8 Serie op zijn einde loopt.
Bron: Automotive News
autoblog jongetjes staan zich al in een rijtje af te trekken
Ik ga dan wel achteraan staan, wil niet dat die andere autoliefhebbers tegen mij aan spuiten.
Maar zonder dolheid, het is toch hartstikke tof dat een fabrikant in deze tijd gewoon nog een dikke coupé/cabrio kan en wil maken? Die dingen verkopen voor geen meter omdat iedereen graag een crossover rijdt, en de mensen met wat meer geld een crossover kiezen die dan weer onnodig dicht bij het asfalt ligt en veel te veel pk’s heeft.
En jij staat verlekkerd naar die jongetjes te kjken.
En jij ligt er overdwars voor teneinde maximaal te kunnen sponzen..?
Dus jij fantaseert over rukkende jongetjes. Weten we dat ook weer 😂
Hoop wel dat het een model wordt alla Maserati GranCoupe/cabrio. De 8-serie was naar mijn te groot.
Dus de strategie van BMW om 8 serie hoger te positioneren als een Panamera concurrent, heeft gefaald?!
Volgens mij zijn het geen concurenten.
En daarom is ie dus gefaald 😀
Volgens BMW zelf hebben ze al een 6 serie, zie https://www.bmw.nl/nl/modellen/6-serie.html
De 6 en 8 serie zijn toch nooit tegelijkertijd te koop geweest? Beiden zijn tof en de 4 serie was het altijd nét niet. De 3 Coupé modellen waren gewoon veel toffer. Dus ik kan er niet heel rauwig om zijn.
De 8 serie is eigenlijk een 6 serie die ze hernoemd hebben om hem hoger in de markt te zetten.
Wat is het verschil dan tussen een 3 coupe en 4 serie coupe?
In de basis opereert de auto in hetzelfde segment, maar ik zie de waarde van de e92 TOV de e91. Terwijl ik de f32 niet leuker vind dan de f30. Is mijn kronkel, dat weet ik ook.
E92 coupé gehad en voelde me ook een stuk minder aangetrokken tot de opvolger. Groter en langer, minder elegant. Terwijl ik de E91 opvolger, de F31 wel een aantrekkelijke station vind. Proporties bij de 4 serie kloppen minder, hij is niet zo in balans als de 3 coupé van de E46 of E92 generatie.
Beter 1 mooie coupe dan 2 lelijke dus in dat geval is het dikke prima.
Ind de vorige 6 best gaaf ding eigenlijk….