• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW E30 M3 met Corvette V8 op eBay

Auteur: RubenBaeten, gepost 13 januari 2009 om 14:18 – 67 Reacties

BMW M3 Corvette V8


Oftewel: eindelijk een echte motor in zo’n Beierse bak.

In Gig Harbor in de staat Washington staat deze ’88er M3 te koop voor een lieve som van $30.000. Onder de kap vinden we een LS1 Corvette-motor uit 2002 die is aangepast naar LS6 specificaties, en is uitgerust met o.a. een lichter vliegwiel. Het blok is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak uit een Camaro. Het resultaat is 450 pk en 610 Nm op de achterwielen! Haal dat maar eens uit een viercilindertje.

Het gewicht ligt ondertussen slechts zo’n 23 kg boven dat van een standaard M3, aangezien die een gietijzeren blok heeft en de Vette V8 van aluminium is. Dit betekent dat de auto onder de 1250 kg blijft, goed voor een verhouding van 1 pk op 2,78 kg. De ophanging en remmen komen van een M Roadster en de schokbrekers zijn echte Hollandsche Koni’s. De eigenaar van de auto rijdt er al ruim drie jaar dagelijks in rond:

This vehicle has been my daily driver since 2005 and it has been boringly reliable but with about 450 hp and 450 ft/# of torque it is anything but boring to drive. (…) It would cost you about $50,000 to build this car if you did all of the work and paid yourself a buck an hour and about $75,000, or more, if you paid soneone else to do it.

BMW M3 Corvette V8
BMW M3 Corvette V8
BMW M3 Corvette V8

Geïnteresseerd? Dan heb je nog een dagje om een bod uit te brengen. Hier een YouTube-video waarin de beste man een beetje om de auto heenloopt (hij is wel vies trouwens):

Met dank aan Byron voor de tip!

Ook interessant!

  • Video - Johnny Cecotto over 'zijn' BMW M3 (E30)
  • Voor weinig een BMW M3 E30 occasion kopen: het kan!
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, Corvette, ebay, M3, tuning

Vorig bericht: « Tweede Kamer akkoord met verbreden 30 snelwegen
Volgend bericht: SLR Stirling Moss: 3x voor Nederland, 2x voor België »

Lees Interacties

Reacties

  1. vincent zegt

    13 januari 2009 om 14:20

    nee, dit is niks.

    Login om te reageren
  2. ZwerverRoodbaard zegt

    13 januari 2009 om 14:20

    Best apparaat dan :P vraag me af hoe dat nu wilt driften.

    Login om te reageren
  3. Volvo_440_turbo zegt

    13 januari 2009 om 14:21

    Beetje heiligschennis, niet?

    Een maat van mij rijdt nu met zijn derde, zelfde kleur als hier op het plaatje, het is gewoon een auto waar de motor in past die er in ligt…

    Login om te reageren
  4. Nick_BE zegt

    13 januari 2009 om 14:22

    En hoe zit het met de gewichtsverdeling en het gewicht in het algemeen? Aanzienlijk belangrijker bij zo’n M3 dan pk’s.

    Login om te reageren
  5. Hans zegt

    13 januari 2009 om 14:24

    Oftewel: eindelijk een echte motor in zo’n Beierse bak. ……………………… :S

    Ik hoef denk ik niet meer te zeggen. Wat een rare reactie op iemand die zijn BMW vernaggelt met een V8 uit een Amerikaan. Ik ben groot fan van de Corvette, maar zeer zeker ook van de E30. In een BMW hoort een BMW motor en niks anders. Vooral de S14 in het vooronder van de M3 is een juweel van een motor.

    Login om te reageren
  6. Egon8 zegt

    13 januari 2009 om 14:24

    Zijn nummerplaat. Zo ga ik vanaf nu alle BMW’s noemen: gay m w ;-)
    Die motor had hij toch beter in de corvette laten steken. 10 keer mooier, en met de aanpassingen die hij hier heeft gedaan (remmen, schokdempers,…) had hij ook de handling van de corvette kunnen verbeteren

    Login om te reageren
  7. RubenBaeten zegt

    13 januari 2009 om 14:28

    @Nick_BE: Heb even wat meer info toegevoegd over het gewicht, dit komt uit een tweede video (die pas vanaf 4 min over de auto gaat):

    http://www.youtube.com/watch?v=zENR4gL-Sh8

    Login om te reageren
  8. GT300 zegt

    13 januari 2009 om 14:28

    ergens een beetje zonde, maar zal wel lekker gaan nu, is de gewichtsverhouding nu niet naar de ruk?

    Login om te reageren
  9. Djivy zegt

    13 januari 2009 om 14:29

    Hoe knap ik die ouderwetse V8 ook vind,
    in het vooronder van een E30 M3 blijft het heiligschennis.

    Login om te reageren
  10. GT300 zegt

    13 januari 2009 om 14:32

    okay, filmpje gezien, gewichtsverdeling valt nog goed mee, nu wil ik er ook een

    Login om te reageren
  11. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    13 januari 2009 om 14:32

    Heiligschennis? Nee vind ik niet, ik vind het mooi gedaan!
    Zou ie deze willen ruilen met de mijne?

    Login om te reageren
  12. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    13 januari 2009 om 14:37

    What! Hij zegt dat ie over de 330km/h gaat, als je hem op de grond kan houden!
    Doe mij die!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  13. M-lover zegt

    13 januari 2009 om 14:38

    hmmm, mooie auto, daar leg je geen andere motor in, tenzij een andere M!

    Login om te reageren
  14. Mr Yigit zegt

    13 januari 2009 om 14:41

    “Haal dat maar eens uit een viercilindertje.”

    Alstublieft: http://www.youtube.com/watch?v=MVmd0fG0SQ8
    205 met S16 blok + turbo
    “466PK en 515Nm” :mrgreen:

    Login om te reageren
  15. corvettez06 zegt

    13 januari 2009 om 14:42

    wel een verbetering z,n corvette blok in die beemer , of toch juist niet?.

    Login om te reageren
  16. vergelijkingsmongool zegt

    13 januari 2009 om 14:45

    de 6-in-lijn uit de vorige generatie m3 zou volgens mij wel lekkerder zijn.

    Login om te reageren
  17. Majinstar zegt

    13 januari 2009 om 14:48

    Jaaaaaaaaaaaaa. Ik zoek al heel lang naar een degelijk E30, maar deze ligt net boven mijn budget jammer genoeg.

    Login om te reageren
  18. C6.R zegt

    13 januari 2009 om 14:53

    Nou nog de carrosserie aanpassen en dan wordt het nog wat! :mrgreen:

    Login om te reageren
  19. patrickdelsol zegt

    13 januari 2009 om 14:56

    een EVO M3 met een carbon intake box, veel beter wordt het toch niet?

    Ik zie hier een weeskindje een verstekeling een geadopteerd E30-je… Zielig :(

    Login om te reageren
  20. Mies zegt

    13 januari 2009 om 15:05

    De gewichtsverdeling zal niet veel uitmaken (met de 23 hele kilo’s voorin), de meeste sjonnies die hierin rijden zetten hun stoel toch zover mogelijk naar achteren. Probleem opgelost!

    Login om te reageren
  21. GT300 zegt

    13 januari 2009 om 15:17

    hahaha Mies, ik zie ze hier soms ook rijden met hun kin boven het stuur, vind ik altijd raar

    Login om te reageren
  22. M-lover zegt

    13 januari 2009 om 15:27

    @Mr Yigit :
    lol!!

    Login om te reageren
  23. Nick_BE zegt

    13 januari 2009 om 15:27

    @ Ruben: dankjewel. Best netjes gedaan eigenlijk, en volgens mij leuker om mee te rijden dan een 4-cil. met een turbo op.

    Login om te reageren
  24. AudiSport.be zegt

    13 januari 2009 om 15:30

    Jammer die geraakt hier nooit door de keuring! :D

    Login om te reageren
  25. Larrs zegt

    13 januari 2009 om 15:35

    Het lijkt me een eerlijke man, maar een Amerikaans blok in een Duitse auto had niet gehoeven.
    Aangezien de auto voor dagelijks gebruik is, zal de auto wel goed zijn. Alleen mag er wel een ander uitlaat onder. Dit klinkt nog niet echt Amerikaans.

    Maar 1 tip voor die man, was je auto even voordat je het Youtube plaatst.

    Login om te reageren
  26. Sjaakk zegt

    13 januari 2009 om 15:36

    het is wel leuk, maar zal het geen andere motor zijn. want ik vind die motor hier niet zo mooi klinken of ligt dat aan mij? in de corvette vind ik hem mooier klinken.

    Login om te reageren
  27. clijde zegt

    13 januari 2009 om 16:05

    Wat een heukneuter zeg, met z’n hiphiphoera stappers… Nee dit slaat nergens over. Kruising Motorsport/corvette past niet P)

    Login om te reageren
  28. Jaapschaap zegt

    13 januari 2009 om 16:11

    deze combinatie klopt gewoon niet eigenlijk…

    Login om te reageren
  29. Emile_Benz zegt

    13 januari 2009 om 16:12

    :lol: LOL @ de combi van titel + 1ste zin :lol:

    Login om te reageren
  30. Emile_Benz zegt

    13 januari 2009 om 16:13

    Rick dos eat ya heart out! :lol:

    Login om te reageren
  31. smeck zegt

    13 januari 2009 om 16:27

    “Haal dat maar eens uit een 4cilindertje”

    700pk uit een 2.4l 4cilinder in een Honda Jazz ook goed? :o

    http://www.superstreetonline.com/featuredvehicles/130_0702_extreme_dimensions_2007_honda_fit/engine_modifications.html

    Login om te reageren
  32. RubenBaeten zegt

    13 januari 2009 om 16:29

    @Mr Yigit, smeck: En nu drie jaar lang dagelijks erin gaan rijden zonder problemen! ;-)

    Login om te reageren
  33. Rotary zegt

    13 januari 2009 om 16:29

    Je ziet tegenwoordig wel vaker E30’jes met V8’en… maar met een LS1/LS6 heb ik er nog niet veel gezien :P

    Login om te reageren
  34. Brokkenpiloot zegt

    13 januari 2009 om 16:29

    BMW moet deze man in dienst nemen, misschien winnen ze dan wel eens een prijs voor hun motoren!

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/07/vier-op-een-rij-bmw-weer-international-engine-of-the-year

    Login om te reageren
  35. RenesisHP zegt

    13 januari 2009 om 16:36

    Hoe verneuk ik 1 van de beste BMW´s ooit gemaakt… :shock:
    De E30 M3 is vrijwel perfect te noemen(voor een auto met die leeftijd). Het rijd heerlijk, voelt niet traag aan en heeft een verschrikkelijk goede wegligging en balans.
    Zelfs naar hedendaagse maatstaven is de auto erg goed en snel(circuit) te noemen.
    Ik weet dus niet of die V8 een verbetering voor bovenstaande prestaties is.

    Login om te reageren
  36. DennieFR zegt

    13 januari 2009 om 17:20

    Dan maar heiligschennis,als je zin hebt om zoiets te doen moet je het gewoon lekker doen.

    @ Mr. yigit & Smeck

    Niet met turbo’s gaan smijten tegen een ongeblazen motor.
    Geef deze V8 een of twee turbo’s en kijk dan nog eens.

    Dus nieuwe zoekopdracht voor jullie,post een 4 cilinder met deze pk’s of meer ZONDER turbo,succes ;)

    Login om te reageren
  37. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 januari 2009 om 17:25

    Beste een knappe klassieker als je die picknicktafel eraf trekt!

    Die motor, tja, best leuk…

    Wat is dat ‘Intel Inside’ logo op de achterkant???
    LS6 inside?

    Login om te reageren
  38. Phoenix zegt

    13 januari 2009 om 17:33

    @ SAAB: ik denk LSD Inside (LSD als in de drugs)

    Login om te reageren
  39. V-Spec zegt

    13 januari 2009 om 17:42

    @ Svenska Aeroplan AB: volgens mij staat er ‘LS6 inside’

    Overigens mogen ze van mij die wagen voorrijden door. E30 en de E46 blijven de mooiste M3’s en deze heeft een dikke V8 met een berg extra vermogen en koppel en het gewicht is maar 23kg extra! Wat wil je nog meer?!

    Login om te reageren
  40. bozewolf zegt

    13 januari 2009 om 17:44

    Cool project, toch. Weer eens wat anders.

    Wrede sleeper car, ook.

    Login om te reageren
  41. MPower!! zegt

    13 januari 2009 om 17:54

    @ mx5/rx8owner: Ben het volledig met je eens! Zonde van zo’n originele M3, ze zeggen wel eens; de beste M3 ooit (miss op de M3 CSL na) echt ZONDE!!!

    Login om te reageren
  42. lincoln zegt

    13 januari 2009 om 18:20

    nou en .. er is zat van die meuk ..
    knutselaars hebben zowiezo het voordeel van mijn twijfel ..

    en zonde-tjenkers pertinent niet ..

    Login om te reageren
  43. Mb zegt

    13 januari 2009 om 18:50

    Niet zo bijzonder. Veel mensen in Duitsland en Amerika leggen de M5 E39 motor erin. Je ziet ze ook voorbij komen op mobile.de met V10 van de M5/M6…

    Login om te reageren
  44. wilco zegt

    13 januari 2009 om 19:06

    In een E30 hoort een 6 in lijn. Klinkt trouwens beter dan dit blok vind ikzelf. Pk s alleen zeggen niet altijd alles.

    Login om te reageren
  45. Guido zegt

    13 januari 2009 om 19:09

    Nee, geen amerikaanse shit in een bimmer!

    Login om te reageren
  46. bruycker zegt

    13 januari 2009 om 19:10

    jeezes ,dat doe je gwn niet,een E30 met een corvette motor in,waarom koop je dan gewoon geen corvette?nutteloos bij ons voor keuring;s

    Login om te reageren
  47. Arno zegt

    13 januari 2009 om 19:26

    wat een loser!
    beter hang je er een 3,8 liter M5 E34 blok en en schroef er een dikke turbo op:
    http://www.youtube.com/watch?v=Rq1UKcnI0o4

    of je doet helemaal gek en bouwt er een V10 uit de M5 E60 in
    http://www.cardomain.com/ride/2929437

    Login om te reageren
  48. Pim zegt

    13 januari 2009 om 19:45

    Zonde dat zo’n icoon zo aangepast wordt. Weg ideale gewichtsverhouding, en vering/demping karakteristiek.

    Ik heb ooit eens het geluk gehad met een e30 M3 mee mogen rijden, en met de standaard motor is het al een beest. Waarschijnlijk is het nog leuker rijden ook met de standaard (hoogtoerige) motor.

    Login om te reageren
  49. Bob zegt

    13 januari 2009 om 19:49

    Er zijn genoeg van dit soort bakken hoor .. daarnaast zou het wel eens kunnen zijn dat de oude motor misschien kapot was gegaan door inferieur design.

    ik sluit me aan bij lincoln

    Login om te reageren
  50. smeck zegt

    13 januari 2009 om 19:49

    @DennieFR

    dat gaat niet lukken omdat er geen 5,7l 4cilinders zijn…dat is het hele punt, maar gezien het feit dat een s2000 al 240pk fabriek af levert uit een 2liter blok is het best mogelijk….alleen is het volslagen zinloos om zo’n enorme inhoud voor een 4cilinder te gebruiken ;)

    Login om te reageren
  51. RenesisHP zegt

    13 januari 2009 om 20:07

    @MPower!!

    Zonde van de BMW op zich zal ik niet zeggen.
    Dit is alleen wel zo’n verschrikkelijk goede auto van zichzelf… Hij is gewoon al af.

    Daarbij betwijfel ik of de circuiteigenschappen hiermee verbeteren.
    23kg zal op zich niet zo gek veel doen. De plaatsing van dit gewicht doet dat wel.
    Daarbij heeft de V8 een totaal ander karakter dan de standaard 4 in lijn.
    Laagtoerig koppel vs hoogtoerig koppel maakt een groot verschil in rijdbaarheid. Helemaal als het op bochtenwerk aan komt.

    Login om te reageren
  52. Miguel zegt

    13 januari 2009 om 20:15

    Als BMW-liefhebber vind ik dit echt crap!
    Een van de beste M3’s verkl*ten met zo’n oversized (relatief) motorblok, nee dit was absoluut niet nodig!!!

    Login om te reageren
  53. Leone zegt

    13 januari 2009 om 20:22

    Jammer dat je je weer van een duistere kant laat zien Ruben; want die eerste zin is compleet kansloos en impliceert volgens mij dat jij nog je eerste kilometer moet maken in zo’n Beierse bak :P

    Die V8 is natuurlijk monsterlijk, maar hoort helemaal niet thuis in een E30 M3, die moet je laten zoals hij is. Want elke modificatie doet afbreuk aan de auto en aan de waarde. Bovendien is er geen enkel Amerikaans motorblok dat qua techniek en verfijning kan tippen aan een beamer-blok. Ofwel: heb je een originele E30 M3 blijf er dan alsjeblieft van af, heb je een Corvette motor over dan leg je die maar lekker in je oude Camaro o.i.d.

    Login om te reageren
  54. Hanse zegt

    13 januari 2009 om 21:18

    SCHANDE!!!!!!!! Dit doe je gewoon weg niet!!!!!!

    Login om te reageren
  55. carlos E36 zegt

    13 januari 2009 om 21:43

    (Brokkenpiloot schrijft (13 January 2009 om 16:29 ):
    BMW moet deze man in dienst nemen, misschien winnen ze dan wel eens een prijs voor hun motoren)

    whoo das echt eentje die totaal geen verstand heeft van auto’s en hun motoren.
    kijk maar wie de meeste prijzen voor de beste motoren de afgelopen 5jaar of meer heeft gekregen.BMW.en iedereen hier weet dat dat zo is,zelfs de bmw HATERS weten dat:P
    dus volgende keer eerst beetje onderzoek doen voor dat je je zelf voor schut zet ok:P

    Login om te reageren
  56. RubenBaeten zegt

    13 januari 2009 om 21:53

    @Leone: Zou dat het zijn denk je? Of vind ik het gewoon leuk om fanboys te laten koken? Da’s idd een duistere kant, heb je wel weer gelijk in. :twisted:

    Login om te reageren
  57. Sjaakk zegt

    13 januari 2009 om 22:34

    -edit: opzouten, vuile spamhoer-

    Login om te reageren
  58. Emile_Benz zegt

    13 januari 2009 om 22:47

    @ Redactie van AutoBlog:

    Login om te reageren
  59. GT300 zegt

    14 januari 2009 om 00:00

    de BMW-jochies zijn precies wel snel op hun teentjes getrapt :)

    Login om te reageren
  60. willie zegt

    14 januari 2009 om 00:28

    kieperen ze de v10 van een m5/m6 in zo’n trut z4 zijn alle bee em wee fans wild enthousiast. nu gooien ze een corvette v8 in een “dreier” en ineens zitten diezelfde kortzichtige kinkels wat te zeiken over heiligschennis en of het nog wel helemaal in orde is met de gewichtsverdeling.

    Login om te reageren
  61. Bob zegt

    14 januari 2009 om 09:43

    @willie .. precies. Als ze er een beamer v8 in hadden gehangen dan had het zo mooi geweest. Opnieuw .. leuke auto hoor .. maar het is nou niet zo dat je een one of a kind model aanpast.

    Login om te reageren
  62. Marcel 16v driver zegt

    14 januari 2009 om 11:35

    wel leuk,maar jammer van de m3!!!!

    Login om te reageren
  63. gogogomagazine.com zegt

    14 januari 2009 om 14:21

    In godsnaam, waarom?? En dan ook nog een M3 gebruiken voor deze slachtpartij, neem dan 316i’tje en verkoop je M3 aan een liefhebber die wel een S14 motorrevisie kan betalen (en goed bij z’n hoofd is)…

    Login om te reageren
  64. Bob zegt

    14 januari 2009 om 18:40

    @gogo .. misschien was de oude motor wel verrot met een gat in het blok?

    Login om te reageren
  65. remco zegt

    16 januari 2009 om 12:51

    WAT eindelijk een ECHTE moter in een beier NOU dat vind ik dus echt bull shit
    waarom: ten eerste de slechtste moter bouwers van de wereld zijn de amiricanen een 8 liter v10 die net de 400 pk aan kan is triest een 6 liter V8 die getuned is slechts 450 pk levert is ook triest neem het blok van de m5 of m6 is het zelfde is een 5liter v10 iets kleiner maar 2 cilinders meer levert op een 507 pk standaatd paar kleine aanpasingen en je zit over de 600pk..
    rij zelf in een m3 met 3.2 6cilinder in lijn met 400+ pk is allen een nieuwe chip+ airbox……………. en dan heb ik het niet eens over weg ligging LOL.
    -edit: eerst maar eens ‘motor’ leren spellen-

    Login om te reageren
  66. M_Power zegt

    20 april 2009 om 21:35

    dit is gewoon sadisme!

    Login om te reageren
  67. bmw-330i-touring zegt

    20 januari 2010 om 13:04

    beste remco,

    Ik ben een groot liefhebber van bmw motoren en koop niet snel anders maar ach man,

    er is meer dan puur efficientie… (in mijn nederige opinie) Die LS motoren zijn gewoon weg super lekker. Ik weet niet of je er al eens met gereden hebt maar het is zeker een beleving hoor. Technisch niet het meest hoogstaande maar dat hoeft toch ook niet… ? Ik vind het juist charme hebben dat een motor niet tot het uiterste van zijn componenten is opgevoerd en ‘oldschool’ is. Gewoon lekker smeuig. Als ik het kon betalen zou ik gewoon zon lompe v8 nemen hoor. Boet ik wel wat ‘getoende’ pk s in voor de genialiteit en tevens de lompheid om zon dik blok in een auto te vijzen. Niet dat klinische gedoe allemaal van onze europese motoren.

    Voor de wegligging geld hetzelfde, het niet perfecte maakt het toch juist leuk?

    Groeten,

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North