• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tweede Kamer akkoord met verbreden 30 snelwegen

Auteur: robbie, gepost 13 januari 2009 om 13:03 – 63 Reacties

Spoedaanpak wegen

We hebben jullie al vaker gemeld dat vrolijke vriend Camiel Eurlings graag meer asfalt aan wil leggen en snelwegen in snel tempo wil gaan verbreden. En hoewel dingen meestal niet zo snel gaan in Den Haag zal de Tweede Kamer vanmiddag (naar alle waarschijnlijkheid) met een zeer ruime meerderheid akkoord gaan met het plan van Eurlings om maar liefst 30 knelpunten per direct(!) te gaan verbreden.

De eerste projecten zullen dit voorjaar al van start gaan en de hoofdmoot zal in 2010 starten. Opvallend is dat zo’n beetje elke politieke partij voor deze projecten is. Alleen Groen Links is weer eens tegen en Rita Verdonk (surprise, surprise) was afwezig. Een bijkomend voordeel van het versneld aanleggen van verbrede snelwegen is dat het de economie stimuleert. Oftewel twee vliegen in 1 klap.

Ik ben benieuwd hoeveel de filedruk dit jaar gaat dalen. En het is natuurlijk helemaal mooi dat zo’n beetje de gehele Tweede Kamer een dikke middelvinger opsteekt naar de verschillende milieuclubs die deze verbreding jarenlang tegen hebben gehouden. Femke Halsema buk maar even!

Bekijk hieronder welke 30 knelpunten er precies aangepakt gaan worden. (via: RTL.nl)

Spoedaanpak wegen

Ook interessant!

  • Vorschade
    Vorstschade aan snelwegen zorgt voor file
  • vol gas
    Onderzoekje: Zo hard rijden we echt op de snelwegen
  • Dit is de duurste Mazda CX-30 van Marktplaats
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

camiel-eurlings, files, hippies, Verkeer

Vorig bericht: « Flitsboetes ongeldig door extreme vrieskou? [UPDATE]
Volgend bericht: BMW E30 M3 met Corvette V8 op eBay »

Lees Interacties

Reacties

  1. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    13 januari 2009 om 13:05

    Yeah!!! Dat wordt eens f*ckin’ tijd!!

    Login om te reageren
  2. Mika_Hakkinen zegt

    13 januari 2009 om 13:06

    Waarom mis ik nou 1 van de belangrijkste wegen in nederland??

    De A67.. Daar rijden zoveel vrachtwagens over vanuit duitsland na Rotterdam en Antwerpen.. In de spits is het links auto`s en rechts vrachtwagens die ook nog in mogen halen.. Dus voor nog meer opstoppingen zorgen..
    Maak daar is 3 baans van!!! Please!!

    Login om te reageren
  3. Dimitri zegt

    13 januari 2009 om 13:10

    Ik zeg, Camiel is goed bezig!

    Vind hem sowieso een van de betere ministers van dit kabinet.

    Login om te reageren
  4. GeoBem007 zegt

    13 januari 2009 om 13:12

    Deden ze dat hier maar ook..

    De gehele E313 & E34 mag wel een rijvakje meer gebruiken om te beginnen…

    En zo zullen er wel meer zijn!

    Login om te reageren
  5. W1ck3D-78 zegt

    13 januari 2009 om 13:14

    Damn, hebben jullie daar in Nederland een ezeltje dat euro biljetten sch**t?
    Hier in België doen ze er 30 jaar over en dan wordt er pas dit jaar over gedebateerd of ze de weg gaan verder trekken zoals oorspronkelijk voorzien
    (google: N74 / A24 Hasselt Eindhoven)

    Met wat geluk gaan ze de plannen van 19..in de 70, vanaf volgend jaar in Neerpelt afwerken :p

    Login om te reageren
  6. TeunGSRD zegt

    13 januari 2009 om 13:15

    Verder heb ik mijn twijfels of verbreden- en uitbreiden de beste oplossing is…

    Login om te reageren
  7. Sorcerer zegt

    13 januari 2009 om 13:16

    Die milieuclubs zijn sowieso dom bezig en werken zichzelf tegen. In de file staan kost vaak ruim 2x zo veel brandstof als gewoon doorrijden (desnoods op lagere snelheid). Dus tenzij er ook 2x zo veel auto’s gaan rijden…

    Verder zien we al het volgende:
    – benzineprijs heeft nauwelijks invloed op aantal km’s dat men rijdt
    – kilometerheffing waarschijnlijk ook niet

    Dus verbreden is gewoon een goed idee, het moet ook gewoon met de nog steeds groeiende bevolking!

    Alleen zie ik niks tussen Utrecht en Den Bosch? Terwijl dat volgens mij één van de meest knellende punten in NL is (of wordt dat nu al aangepakt met de zowat continu opengebroken weg daar?)

    Login om te reageren
  8. Majinstar zegt

    13 januari 2009 om 13:18

    Is Eurlings dan maar toch afgestapt van zijn 4 miljard € project voor de Nederlandse spoorwegen. ?

    Login om te reageren
  9. kawouter zegt

    13 januari 2009 om 13:18

    W1ck3D-78 schrijft,
    Damn, hebben jullie daar in Nederland een ezeltje dat euro biljetten sch**t?

    Yep, dat ezeltje heet ‘automobilist’…

    Login om te reageren
  10. Renee zegt

    13 januari 2009 om 13:20

    Is verbreden niet het verplaatsen van het knelpunt en lost het dus helemaal niets op? Ik zeg niet dat ik tegen ben maar ik twijfel of het verbreden van de wegen wel het gewenste resultaat heeft.

    De werkzaamheden zullen ook wel de nodige vertraging en ergernis met zich meebrengen, dus juich niet te vroeg.

    Login om te reageren
  11. Ibexx930 zegt

    13 januari 2009 om 13:21

    Eerst zien dan geloven. Het is al zo lang zo vaak beloofd.

    @TeunGSRD Ja dat is het.

    Login om te reageren
  12. Jordy zegt

    13 januari 2009 om 13:22

    Hoe gaat dat eigenlijk dan, komt er een baan bij op alle gearceerde stukken op dat kaartje? Dan zijn ze wel even bezig zou ik denken.

    Login om te reageren
  13. Tinos zegt

    13 januari 2009 om 13:24

    Die stukken op de A9 zijn in ieder geval hard nodig! Voor hoe lang het een verbetering is, zie ik dan wel weer. Van mij mogen ze morgen beginnen!

    Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    13 januari 2009 om 13:28

    @ W1ck3D-78:

    We werken gewoon hard en hebben talent, dus brengen we meer geld in het laatje.

    Login om te reageren
  15. jan zegt

    13 januari 2009 om 13:28

    Lol, bijna geheel zuid-holland slaan ze over. Een gebied met ruim 2.2 miljoen auto’s en een hoop vrachtwagens!

    Login om te reageren
  16. Jan zegt

    13 januari 2009 om 13:30

    @TeunGSRD is je deleteknop op? Je kunt natuurlijk ook gewoon de j deleten ipv een zinnetje extra.

    Maar goed ff m.b.t. onderwerp; hopelijk komt het er door heen. Als ze de snelheid maar niet naar beneden brengen wat ze op sommige plekken al wel gedaan hebben (bv. A28 bij Zwolle).

    @renee, volgens mij werkt het niet helemaal zo, als je zorgt dat de verwerking van verkeer tussen start (bv. Utrecht) en eindlocatie van file (bv. Amsterdam) groot genoeg is. Dan werkt het wel, maar kan er natuurlijk naast zitten. Aangezien het een raar fenomeen is Files.

    Login om te reageren
  17. BVO zegt

    13 januari 2009 om 13:32

    WTF en de A67 niet ? helemaal gek in Den Haag

    Login om te reageren
  18. bmw zegt

    13 januari 2009 om 13:38

    @Jochempie: ja, zeker al die mensen in de file…

    Login om te reageren
  19. W1ck3D-78 zegt

    13 januari 2009 om 13:39

    @ Jochempie: daar passen we in den Belgique voor. Wij debatteren liever een jaartje over wie er eerste minister mag worden. :x

    Login om te reageren
  20. Bas zegt

    13 januari 2009 om 13:43

    Wat dacht je van regio Twente, je wilt niet weten hoeveel trucks ter hoogte van Oldenzaal Nederland binnen rijden, op weg naar Rotterdam. De snelweg bestaat hier nog uit betonblokken, wordt ook eens tijd dat hier naar gekeken wordt!

    Login om te reageren
  21. Buyck zegt

    13 januari 2009 om 13:46

    Het is crisistijd daarom investeren vele landen nu nu momenteel in grootste infrastructuurwerken.

    Login om te reageren
  22. Buyck zegt

    13 januari 2009 om 13:46

    Het is crisistijd daarom investeren vele landen nu momenteel in grootse infrastructuurwerken.

    Login om te reageren
  23. Kukel zegt

    13 januari 2009 om 13:50

    A2 Den Bosch – Einhoven, Yeah!

    Login om te reageren
  24. C30 T5 zegt

    13 januari 2009 om 13:52

    Dit gaat alleen maar een hoop ergenis opleveren. De aanleg ervan gaat een eeuwigheid duren, dan krijg je smallere rijstroken omdat er daarnaast gewerkt moet worden. Hierdoor ontstaan er veel meer ongevallen. Is het eindelijk zover dat de verbrede rijbaan open gaat, moet je uiteindelijk weer naar een smallere rijbaan omdat niet de hele snelweg van het begin tot het einde gedaan kan worden. Bij het smaller worden(lees een baan minder) onstaan weer files, omdat de één de ander er niet tussen wil laten omdat die denkt wat een aso zolang doorrijden, terwijl die ander juist het ritsen begrepen had. Kortom een hoop geld weg voor iets wat nooit opgelost gaat worden. Ze kunnen beter een goede verhuispremie geven dat lost wellicht iets meer op.

    Login om te reageren
  25. Brokkenpiloot zegt

    13 januari 2009 om 13:58

    Is dit dan eindelijk het voordel van de economische crisis?

    Login om te reageren
  26. Brokkenpiloot zegt

    13 januari 2009 om 13:59

    Jammer toch, jezelf nalezen voordat je op de knop drukt helpt echt: voordel = voordeel.

    Login om te reageren
  27. tdj zegt

    13 januari 2009 om 14:01

    Hulde! maar ik mis de A13 en het doorleggen van de A4(!!!!). Verder mag er ook wel wat gedaan worden aan de A58.

    Login om te reageren
  28. SJ zegt

    13 januari 2009 om 14:02

    @ Renee,

    Dit lost wel degelijk iets op. Deze verbredingen werken meestal juist de knelpunten weg. En als het inderdaad zo is dat aan het eind van die verbreding de weg weer 2 rijstroken minder heeft, wil niet zeggen dat er dan nog sprake is van een knelpunt. Als immers de meeste weggebruikers bij eerdere afslagen/knooppunten eraf/erop gegaan zijn, is het daar een stuk rustiger.
    Ik ben trouwens benieuwd wat dan wel de oplossingen van GroenLinks voor het fileprobleem zijn, of zouden ze alleen “tegen!” zijn?

    Login om te reageren
  29. Benny1 zegt

    13 januari 2009 om 14:02

    @ Sorcerer jij vertolkt de mening van mij tot in detail en hopelijk ook van de rest van Nederland!

    Camiel Eurlings is goed bezig en durft eindelijk eens dat “vieze” woord GEWOON DOEN te gebruiken.

    Login om te reageren
  30. Een betere ontwerper zegt

    13 januari 2009 om 14:03

    Al die milieu-a$$-kissers moete gewoon opzouten. Als het aan hun ligt zouden dieren een rijbewijs moete halen en zou de mens door die natuurducten moeten lopen…

    Login om te reageren
  31. BG 75 zegt

    13 januari 2009 om 14:04

    Am i dreaming?
    Dit is té mooi om waar te zijn!

    Login om te reageren
  32. Benny1 zegt

    13 januari 2009 om 14:05

    Iedereen die zegt dat verkeershinder gaat opleveren hebben helemaal gelijk, maar wat wil je dan?? Lekker door blijven strompelen?

    Login om te reageren
  33. tdj zegt

    13 januari 2009 om 14:06

    En waarom staat het 2-baans stuk A2 boven Den Bosch er niet bij?! Het is toch te triest voor woorden dat één van de belangrijkste verkeersaders van het land nog stukken 2-baans is.

    Login om te reageren
  34. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 januari 2009 om 14:13

    Camiel for President!!

    Zonder een enorme politieke discussie aan te willen zwengelen is dhr. Eurlings zeker een van de meest competente ministers van de laatste decennia!

    Alle achterstalling onderhoud wat Paars heeft laten liggen wordt in versneld tempo beetgepakt, en nu is eindelijk ook de idioot vertragende wetgeving betreffende inspraak van allerlei (milieu-)groeperingen aangepast.

    Daarom kunnen nu PER DIRECT (in welke democratie kom je dat verder tegen??) deze 30 knelpunten worden aangepakt.

    Niets dan lof!

    Login om te reageren
  35. Sorcerer zegt

    13 januari 2009 om 14:13

    Renee: dat is lang niet altijd zo hoor. Bijvoorbeeld op de A4 is er duidelijk een knelpunt op een punt waar de A4 van 3 banen naar 2 banen gaat en daarna weer naar 3 banen. Dat is duidelijk het probleempunt op die weg en dat is hierdoor op te lossen.
    Afritten zijn vaak niet zo’n knelpunten (uitzonderingen daargelaten, bijv. een afrit op de A12 van Den Haag naar Utrecht, daar loopt altijd alles vast), hoewel gedoe bij afritten op de A10 bij Amsterdam dan wel weer een reden is van de drukte imo.

    Vrachtwagenstroken op brede wegen (zoals rond Rotterdam) mogen van mij ook wel in andere delen van NL trouwens (plus inhaalverbod voor vrachtwagens!)

    tdj: misschien wordt dat nu al aangepakt, samen met de ook al in uitvoering zijnde verbreding van de A2 van Amsterdam naar Utrecht, weet ik niet zeker tho (anyone?)

    Login om te reageren
  36. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 januari 2009 om 14:13

    @ Kawouter: natuurlijk betalen wij automobilisten dat…

    Maar er is in verschil met voorgaande ministers van verkeer: nu krijgen we er zowaar iets voor terug!

    Login om te reageren
  37. Jandepandaman zegt

    13 januari 2009 om 14:18

    :-P Gniffel- Als je die lijst ziet, dan is de korte samenvatting daarvan:

    A12
    En oh ja ook nog wat A1, A2, A9 en wat andere stukjes… 8-)

    Het werd tijd voor sommige van die stukken op de A12 en dat stuk A4…

    Login om te reageren
  38. Mo zegt

    13 januari 2009 om 14:19

    Leuk zeg. Dus ik als Utrechter zit nu nog vaker vast omdat alle uitvalwegen worden aangepakt, tegelijkertijd. En in Utrecht zelf worden ook 18 hoofdwegen aangepakt op dit moment. Aankomende 2,5 – 5 jaar wordt dus heel veel tandenknarsen.

    Login om te reageren
  39. donkeyKONG zegt

    13 januari 2009 om 14:29

    Fijn, 3-baans files zijn zoveel leuker om in te staan.
    En dan zijn we meteen van die lelijke veluwe af zo te zien. Kuthertjes.
    *hoort in de verte een paar aannemers lachen*

    Login om te reageren
  40. Laster zegt

    13 januari 2009 om 14:44

    En natuurlijk komen de mensen in het oosten en zuiden er weer zeer karig vanaf..

    Login om te reageren
  41. Kukel zegt

    13 januari 2009 om 14:45

    tdj schrijft,
    13 January 2009 om 14:06

    Dat wordt al verbreed as we speak ;)

    Login om te reageren
  42. tdj zegt

    13 januari 2009 om 14:54

    @kukel: volgens mij is er nog een heel stuk (vanaf Kerkdriel) waar ze niet aan het werk zijn!

    Login om te reageren
  43. Stephan Tast zegt

    13 januari 2009 om 16:14

    A1 Hilversum-Amersfoort, nr. 8 in de ANWB filetoptien 2008, zit er niet bij? :(

    Login om te reageren
  44. Doewap zegt

    13 januari 2009 om 16:18

    Hee, Camielleke! Rotterdam zit ook muurvast hoor, zachte drol!

    Login om te reageren
  45. Tukker zegt

    13 januari 2009 om 16:40

    @ Laster………

    Sterker nog: Noord, Oost en Zuid Nederland staan niet eens op de landkaart van de Minister als je het zo bekijkt…

    triest

    Login om te reageren
  46. Cazz zegt

    13 januari 2009 om 17:06

    Ik mis de N35 Zwolle-Almelo, hopeloze weg. Wel goed dat ze nu toch de A28 gaan aanpassen maar dat stond eigenlijk al gepland voor 2008/2009 dus is dit plaatje een beetje een wassen neus. Denk ook dat dat wel voor meer plekken geldt.

    Login om te reageren
  47. Frasker zegt

    13 januari 2009 om 17:58

    Nr16 wordt toch al verbreed? Ik woon erlangs (2min rijden naar hessing) en daar zijn ze al bezig…

    Van 3 rijstroken, naar 3 rijstroken voor doorgaand verkeer en 2 voor invoegend verkeer… traject start volgens mij in zuid utrecht en eindigd voorbij Nieuwegein…

    Login om te reageren
  48. Vive la FRANCE! zegt

    13 januari 2009 om 18:52

    @ Stephan Tast, het vervolg van Hilv.-Amersf., Bussum-Diemen, wordt wel verbreed. Het zal dus bij Hilversum ook rustiger worden, hoewel er ook een kans bestaat dat het juist drukker wordt door het ritsen.

    Nou ja, we zullen het zien of het echt werkt. Het is maar de vraag of dit de hoofdoplossing is. Beter en goedkoper openbaar vervoer hoort daar o.a. ook bij. In ieder geval is dit de beste oplossing op korte termijn.

    Login om te reageren
  49. Le Feber zegt

    13 januari 2009 om 19:18

    Tjee, er is tenminste nog één persoon in het hele kabinet die een beetje na kan denken! Werd ook wel eens tijd zeg, man man. Vraag me alleen af of het per direct veel zin heeft. Aangezien mensen die zich al over gegeven hebben aan het openbaartransport zich weer op de weg wenden. Zal zonde zijn.

    Login om te reageren
  50. Appieflappie zegt

    13 januari 2009 om 20:16

    A4444444444444444444444444444444444444444

    Het werd tijd!!!

    Login om te reageren
  51. Oom Agent zegt

    13 januari 2009 om 20:23

    Yes! 20 jaar te laat, dit werd tijd!!!

    Login om te reageren
  52. Kees zegt

    13 januari 2009 om 20:52

    Geniaal geniaal! Alhoewel het achteraf vast tegen gaat vallen…
    Die spitsstrook op de A1 is net open, maar verbreden is natuurlijk veel beter.
    Trouwens, je kan wel snelwegen verbreden, maar de knooppunten blijven knooppunten. Bijvoorbeeld knooppunt Hoevelaken, het staat daar elke ochtend muurvast. Eigenlijk zouden ze dát ook mee moeten nemen!

    Login om te reageren
  53. FabianVTR16V zegt

    13 januari 2009 om 20:56

    Nou, schiet mij maar lek…..
    Wel een 2e maasvlakte aanleggen, maar de aan- en afvoer wegen niet verbreden (A15)

    Login om te reageren
  54. Cantago zegt

    13 januari 2009 om 21:18

    Tweede Kamer: Prima plan! Eindelijk actie daar!
    Autoblog: Geweldige reactie, HAHAHA!
    Halsema: Wat Autoblog al zei(A)

    Login om te reageren
  55. Bertuss zegt

    13 januari 2009 om 21:23

    Jeeeuh De A28 ! Naja mijn traject huis-werk is Meppel-Wezep … dus erg blij … al wist ik wel van de plannen.

    Login om te reageren
  56. Citrofiel zegt

    13 januari 2009 om 22:03

    Camiel mag het van mij ver gaan schoppen. Hij is nog jong, over enkele perioden op de hoogste zetel? Ik zou toch serieus gaan overwegen om op hem te gaan stemmen… :o

    Login om te reageren
  57. blokker5 zegt

    13 januari 2009 om 22:50

    Yes we can!
    Tag=hippie, lol:p

    Login om te reageren
  58. RRRobert zegt

    14 januari 2009 om 10:11

    Ik heb Camiel altijd een wimpie gevonden, maar sinds-ie Minister van V&W is: kudo’s voor die man.

    Camiel, waarde vriend, veeg nu alleen nog dat rekeningrijden als “voor-eeuwig-verdoemd-en-dus-onhaalbaar” van de tafel en we richten een standbeeld op. O ja, en verleng die A4 nog ff en knoop ie A15 nou eindelijk eens rechtstreeks aan die A12 vast. Yes we can!

    Login om te reageren
  59. Maarten zegt

    14 januari 2009 om 10:59

    Mooi, staan we niet achter elkaar, maar naast elkaar in de file, wel zo gezellig! En worden we op ons wenken bediend met kortere file’s, dat de reisduur niet afneemt, nemen we op de koop toe! Maar in de file staan we toch…

    Login om te reageren
  60. wimpie zegt

    14 januari 2009 om 11:42

    @RRRobert: wat is er mis met een Wimpie?

    project 1 (de a9) is verd$%me net af. die heeft een jaar open gelegen op knooppunt rottepolder plein en iedereen verbaasde zich er over dat er geen 3 banen van gemaakt zijn.

    eindelijk wordt er iemand wakker daar, jammer dat ie nu weer een jaar dichtgaat :)

    Login om te reageren
  61. wimpie zegt

    14 januari 2009 om 11:50

    trouwens apart dat de A7 er niet bijstaat, die staat iedere dag muurvast van noord naar zuid en ’s avonds andersom..

    Login om te reageren
  62. WieAndersDasAuto zegt

    14 januari 2009 om 11:51

    Heel goed van Camiel. Niet 20 jaar lang discussiëren maar doen!
    Het duurt altijd zo lang, het overleggen van snelweg hier, stukje asfalt daar.

    Eindelijk iemand met gezond verstand daar die doorheeft dat de automobilisten iets terug willen voor het geld dat ze altijd moesten betalen. Alleen door daden kunnen we de problemen aanpakken, niet door alleen te praten…

    Login om te reageren
  63. Stephan Tast zegt

    14 januari 2009 om 17:22

    @Wimpie: Wimpie = Gevangene die zegt dat hij onschuldig is en
    iedereen in zijn anusop zijn hand probeert te krijgen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North