• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW E9 CS restomod met E39 V8 is all kinds of awesome

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 januari 2015 om 12:34 – 61 Reacties

Afbeelding BMW E9 CS restomod met E39 V8 is all kinds of awesomeAfbeelding BMW E9 CS restomod met E39 V8 is all kinds of awesomeAfbeelding BMW E9 CS restomod met E39 V8 is all kinds of awesomeAfbeelding BMW E9 CS restomod met E39 V8 is all kinds of awesomeAfbeelding BMW E9 CS restomod met E39 V8 is all kinds of awesomeAfbeelding BMW E9 CS restomod met E39 V8 is all kinds of awesomeAfbeelding BMW E9 CS restomod met E39 V8 is all kinds of awesomeAfbeelding BMW E9 CS restomod met E39 V8 is all kinds of awesome

Girl look at that body
Of de ultieme uiting van blasfemie, ’t is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Dat er veel tijd en liefde in deze auto is gaan zitten staat in ieder geval buiten kijf.

Een fusie van oude en nieuwe technologie kan praktisch zijn, bijvoorbeeld als je graag BPM en wegenbelasting ontduikt, maar sommige mensen doen het puur voor de hobby. Wat je hier ziet is de onderstel en techniek van een BMW E39 M5 omhuld door een klassiek jasje, want de makers legden er een E9 CS body overheen.

Onder de kap ligt dus een beestachtig grote 5 liter V8 met 400 pk, je hebt de beschikking over DSC, een sperdiff, enzovoort enzodoor, maar het gewicht ligt ook op een flinke 1.750 kg.

//M Powuhhhr

De makers, het Duitse MKO V8, kwamen we in Essen al eens tegen met deze Lucra LC470. Hun Bimmer heeft 120.000 kilometer gedraaid, en is voor de goede vorm ook even op de rollenbank gezet (uitdraai). Is het wat jou betreft een plaatje, of een ongewenst mengsel?

Met dank aan Vinox voor de tip!

Ook interessant!

  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • BMW M5 (E39) verkocht
    BMW M5 (E39) verkocht voor monsterlijk bedrag
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife
  • Ja! Er is nu ook een BMW 850 restomod!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, e39, e9, m5, restomod

Vorig bericht: « Porsche roept 13.500 Cayennes en Panamera’s terug
Volgend bericht: Heeft de Corvette Z06 de Ring in <7 minuten gelapt? [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. nickimhoff zegt

    28 januari 2015 om 12:36

    1 van de mooiste modellen BMW. Alleen jammer dat hij niet meer origineel is.

    Login om te reageren
    • dhrwilders zegt

      28 januari 2015 om 14:29

      @nickimhoff: beter dan het orgineel

      Login om te reageren
  2. Corrado16v zegt

    28 januari 2015 om 12:37

    Het is nou ook niet echt smaakvol gedaan.

    Login om te reageren
  3. edgaar zegt

    28 januari 2015 om 12:38

    Geile porno bak

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    28 januari 2015 om 12:41

    Ik ben een groot fan van restomods maar hier zijn ze toch iets te ver gegaan vind ik. Interieur had ik zo stock mogelijk gelaten en ik had een 6 pitter gepakt (E36 of E46 M3). Onderstel aanpassen maar wel vanuit de originele set up. Dan houd je hem toch iets dichter bij het origineel, dat vind ik persoonlijk mooier.

    Login om te reageren
    • vinox zegt

      28 januari 2015 om 12:55

      @E34M5Touring: Exact wat ik in mijn mailtje naar de tiplijn schreef. Mezelf ff gequote: “Ik ben normaal wel voor restomods maar deze vind ik een beetje jammer. Offenga heeft net hetzelfde gedaan met hun drift E28 en dat vond ik veel beter passen”. Zoals jij zegt, met een kleiner, lichter blok waarvoor niet heel het exterieur eraan moet geloven. Even googlen en je vindt meteen een paar restomods die het veel beter doen, met een 3.0 of 3.5 blok erin.

      Waarom ze in godsnaam ook heel het interieur hebben aangepakt is me nog een groter misterie. Bah. DIT is hoe het moet: http://cdn.stanceworks.com/wp-content/uploads/2013/06/bmw-e9-csl-batmobile-interior.jpg

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        28 januari 2015 om 13:16

        @vinox: Ja het interieur vind ik echt het grootste pijnpunt. Ik vind restomods het mooist als ze zoveel mogelijk period correct zijn, uiteraard met moderne techniek. Remmen van een E36 M3, updated shocks etc. En motor en bak uit een E34 M5, E36/46 M3 oid. Hell, zelfs de originele 3.0l is prima te tunen. Denk dat je dan ook wel wat extra gewicht bespaart, ook al is die E39 V8 niet superzwaar.

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      28 januari 2015 om 15:29

      @E34M5Touring: je vergeet de meest voor de hand liggende: 3.5/3.8 uit de E34

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        28 januari 2015 om 15:32

        @e1000bmw523i: E34 motor is minder hoogtoerig. Toch meer een koppel motor. Vind een toerenbeul er beter bij passen.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          28 januari 2015 om 23:34

          @E34M5Touring: tja, smaken verschillen. Ik hou juist can die laagtoerige koppelbeesten. ;)

          Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          29 januari 2015 om 01:26

          @E34M5Touring: vreemd dat je de S38 een koppelmotor vindt aangezien mijn 3.6 pas bij 3000 toeren begon te sleuren en daar onder niet ‘veel’ deed…en dat ook nog met een lichter vliegwiel. Imho is de S38 zeker ook een toerenbeul.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            29 januari 2015 om 09:38

            @skinnybmw: Heb alleen ervaring met de 3.8 en die loopt minder snel door de toeren dan een E46 M3 blok. Die vind ik beter passen bij de E9, ook gezien de racehistorie.

            Login om te reageren
            • skinnybmw zegt

              29 januari 2015 om 12:32

              @E34M5Touring: ik neem aan dat de 3.8 niet veel verschilt van de 3.6. In mijn optiek is een koppelblok een blok die ook trekt bij lage toeren en een toerenblok juist bij hoge toeren. Dat een S54 sneller in de toeren klimt dan een S38 snap ik wel maar denk dat beide wel goed zullen passen in een E9. Volgens mij is het blok wat er nu in ligt juist meer een koppelbeul welke niet echt past bij dit type auto.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                29 januari 2015 om 14:05

                @skinnybmw: 3.8 levert 400Nm waarvan een groter deel al onder de 3000 toeren, tuurlijk moet je voor vol power doorhalen maar mijne liet zich best rustig rijden. Trok ook niet zo gretig door de toeren als een E46 M3. Dat jankerige had mijne niet zo.

  5. gregorius zegt

    28 januari 2015 om 12:41

    Ik vind het heel erg vet gedaan. Maar goed, ik ben wel van ‘modern’ interieur en klassiek uiterlijk.

    Login om te reageren
  6. dhrwilders zegt

    28 januari 2015 om 12:42

    Waar blijft die C63 AMG op basis van die 190e

    Login om te reageren
    • martingtv zegt

      28 januari 2015 om 12:57

      @dhrwilders: hierzo
      http://blog.vehiclejar.com/mercedes-c63-amg-body-190e/

      Login om te reageren
      • Foramen zegt

        28 januari 2015 om 13:53

        @martingtv: ah je was me voor, jammer dat de app de reacties zo laat zichtbaar maakt.

        Login om te reageren
      • dhrwilders zegt

        28 januari 2015 om 14:29

        @martingtv: eindproduct graag

        Login om te reageren
    • Foramen zegt

      28 januari 2015 om 13:06

      @dhrwilders: wel een 190e op basis van een c63.
      http://www.carbuildindex.com/15931/body-swap-1985-mercedes-benz-190e-grafted-onto-2010-c63-amg/

      Login om te reageren
      • dhrwilders zegt

        28 januari 2015 om 14:29

        @foramen: Ja die bedoelde ik

        Login om te reageren
      • E550 zegt

        28 januari 2015 om 14:50

        @Foramen: Ook ergens foto’s van het eindresultaat?

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          28 januari 2015 om 17:44

          @e550: Nee, want hij is nog niet klaar. Helaas heeft men hier ook een te nieuw dash gebruikt. Een W202 AMG interieur was hierin geniaal geweest!

          Login om te reageren
        • Foramen zegt

          28 januari 2015 om 17:45

          @e550: Denk dat je via hun Facebook het meeste kans hebt om de updates mee te krijgen. Geen foto’s van eindresultaat te vinden als deze al af is… ;)
          https://m.facebook.com/media/set/?set=a.10153349096740511.1073741826.486605745510

          Login om te reageren
  7. kapiteinaudi zegt

    28 januari 2015 om 12:42

    De E9 komt nog uit de tijd dat BMW mooie auto’s maakte. Maar dan ook wel echt mooie auto’s. Wat een ongelooflijk prachtige auto. Doe er mij maar een, maar wel volledig origineel graag.

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      28 januari 2015 om 12:43

      @kapiteinaudi: *E9 CS/CSL

      Login om te reageren
  8. piquet1986 zegt

    28 januari 2015 om 12:42

    Mooi, maar vind de uitlaten pauper uitgesneden

    Login om te reageren
  9. arme-student zegt

    28 januari 2015 om 12:43

    Met het originele interieur erin issie wat mij betreft perfect!

    Login om te reageren
  10. crackdavid zegt

    28 januari 2015 om 12:43

    Jammer van het interieur, de rest vind ik er

    Login om te reageren
  11. bouwt zegt

    28 januari 2015 om 12:45

    Leuk idee, maar ze slaan heel wat planken mis: interieur, velgen, uitlaten en vooral die plaat onder de achterbumper..

    Login om te reageren
  12. e39540itouring zegt

    28 januari 2015 om 12:47

    Heel gaaf, alleen jammer van het dashboard. Dat had klassiek mogen blijven als je het mij vraagt. Vooral het scherm in het midden maakt het lelijk, maar het is ook tè modern. Er rijden in nl ook minstens 2 hele gave e28’s met V8 (s62 en m67)rond, allebei net alsof t origineel is.

    Login om te reageren
    • s62b50 zegt

      28 januari 2015 om 17:21

      @e39540itouring: idd, dat dash is niet geslaagd

      Login om te reageren
  13. gash zegt

    28 januari 2015 om 12:52

    Zoals eerder vermeld vind ik de velgen, uitlaten en toegevoegd plaat/spoilerwerk niet mooi. Ik snap dat hij het moderne dashboard heeft geplaatst: dit is natuurlijk veel eenvoudiger mbt alle electronica. Met een beetje aanpassingen aan de buitenkant zou ik hem graag willen rijden.

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    28 januari 2015 om 12:56

    Die achterbumper hebben ze ook erom gevouwd in een dronken bui geloof ik. Slecht afgewerkt. Het idee achter deze auto vind ik wel leuk, maar ook jammer van beide modellen die nu opgeofferd zijn.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    28 januari 2015 om 12:58

    Super carrosserie met een fantastisch blok, Echter die M5 velgen halen het helemaal onderuit. Dit is mooi op Alpina of een mooi setje 3 delige BBS. En dat interieur is helemaal schande. Jammer dat zo`n goed idee, zo slecht uitgevoerd is.

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    28 januari 2015 om 13:01

    Oud stukje plaatwerk rond een nieuwere auto dus…Ze hadden het oude interieur er ook in moeten zetten. Hoop dat ze er geen CS voor gesloopt hebben..

    Login om te reageren
  17. toniominestrone zegt

    28 januari 2015 om 13:05

    Heiligschennis!

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    28 januari 2015 om 13:17

    Mooie auto, misschien wat subtielere uitlaten was beter geweest

    Login om te reageren
  19. jonckers zegt

    28 januari 2015 om 13:23

    Deze, of een soortgelijke, heb ik jaren geleden op TechnoClassica gezien in Essen. Echt super vet. De mannen van MKO V8 hadden daar nog meer V8 monsters staan, nu nog de loterij winnen.

    Login om te reageren
  20. sydney zegt

    28 januari 2015 om 13:31

    Hoe verkloot je een wonderschone E9 CS.Zo dus.

    Login om te reageren
  21. erikvb zegt

    28 januari 2015 om 13:40

    why, why, why?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      28 januari 2015 om 15:57

      @erikvb: …Delilah

      Login om te reageren
      • erikvb zegt

        28 januari 2015 om 20:27

        @SimonMc: ROTFL!!

        Login om te reageren
  22. Sracerr zegt

    28 januari 2015 om 13:41

    Je wordt er stil van zo mooi! met dank aan Italiaanse designers dat wel.

    Login om te reageren
  23. LJ zegt

    28 januari 2015 om 13:54

    Ik vind hem toch gaaf hoor

    Login om te reageren
  24. LJ zegt

    28 januari 2015 om 13:56

    Ik vind hem toch gaaf hoor

    Login om te reageren
  25. scottishcarspotter2000 zegt

    28 januari 2015 om 14:24

    Ganz geil!

    Login om te reageren
  26. guusboum zegt

    28 januari 2015 om 14:32

    Tikkeltje te naar mijn smaak… Te nieuwe velgen, teveel uitlaat en dat stuur… 8- voor het totaal plaatje!

    Login om te reageren
  27. wimpie zegt

    28 januari 2015 om 14:33

    Knap gedaan, alleen jammer van het interieur.

    Login om te reageren
  28. redneckdarian zegt

    28 januari 2015 om 14:43

    Ik heb een (niet geheel) ongerelateerd vraag. Die plastic kappen die altijd op moderne motoren zitten, hebben die wel een functie? Behalve esthetisch

    Login om te reageren
  29. rob5nismo zegt

    28 januari 2015 om 15:06

    Ik vind zulke projecten altijd wel mooi om te zien

    Login om te reageren
  30. ikbenmnzus zegt

    28 januari 2015 om 15:30

    Restomodding done right. Buiten die badges dan.

    Login om te reageren
  31. RazorHead zegt

    28 januari 2015 om 16:53

    Nu, als hij 380pk levert mag hij al heel blij zijn.
    Voor de rest zou ik eerder een 6 in lijn van de E46 gekozen hebben, al blijft het lekker

    Login om te reageren
  32. s62b50 zegt

    28 januari 2015 om 17:18

    Tja, wat zal ik eens zeggen…

    Login om te reageren
  33. Tonnie zegt

    28 januari 2015 om 17:30

    T klopt allemaal niet zo… op zich is het idee wel heel gaaf.

    Login om te reageren
  34. toyotafortuner zegt

    28 januari 2015 om 18:11

    Iets te veel van het goede. En wat is ie letterlijk dik geworden o.0

    Login om te reageren
  35. s62b50 zegt

    28 januari 2015 om 18:19

    Volgens mij is t gewoon een e39 onderstel met de E9 body erop

    Login om te reageren
  36. Hupke zegt

    28 januari 2015 om 19:12

    Als het dan toch fout moet zou ik ineens helemaal fout gaan en voor de E24 kiezen en die restomodden. Also 6-in-lijn ipv V8.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      28 januari 2015 om 23:37

      @Hupke: kijk, eindelijk een verstandige! :p

      E9 moet men met dit soort projecten afblijven!

      Login om te reageren
  37. 3246cm252kw zegt

    28 januari 2015 om 20:21

    Jammer van het E39 interieur en velgen en logos etc haha lijkt me wel een kanon zeg!

    Login om te reageren
  38. tjorque zegt

    29 januari 2015 om 12:53

    doe mij dit met een modern R4 – 2L twinscroll turbo blok of een R6 turbo blok en een nieuw interieur en ik ben helemaal gewonnen.

    Die V8 vindt ik wat te lomp.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North