• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i3, wat ben je lelijk [patenttekeningen]

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 juni 2013 om 09:56 – 71 Reacties

Afbeelding BMW i3, wat ben je lelijk [patenttekeningen]Afbeelding BMW i3, wat ben je lelijk [patenttekeningen]Afbeelding BMW i3, wat ben je lelijk [patenttekeningen]Afbeelding BMW i3, wat ben je lelijk [patenttekeningen]Afbeelding BMW i3, wat ben je lelijk [patenttekeningen]Afbeelding BMW i3, wat ben je lelijk [patenttekeningen]Afbeelding BMW i3, wat ben je lelijk [patenttekeningen]

Citroen DS...ehh, BMW i3
Van wat er zojuist op het wereldwijde web opdook wordt Sinterklaas niet zo vrolijk. Er wordt beweerd dat dit de patentschetsen zijn van de elektrische BMW i3, die in september op de IAA in Frankfurt debuteert.

Zoals altijd bij patenttekeningen krijgen we niet bevestigd of dit the real deal is, maar als het wel zo is, dan mag de verantwoordelijke designer wel eens op cursus ‘lijntjes recht trekken’ gestuurd worden.

BMW maakt mooi gebruik van de MINI-link, door het zelfmoorddeurtje uit de Clubman in zijn elektrische gevaarte te plaatsen, maar dan nu aan beide kanten. Had het concept, met royale toepassing van glazen panelen, nog een soort van stroomlijn, hier is dat volledig verdwenen, en kijken we naar een mozaïek van glas en plaatwerk.

Hopelijk is het een grapje, maar vermoedelijk niet. We werden er met de lijnen van de i3 Coupe al aardig voor klaargestoomd, en bovendien komt het redelijk overeen met de meest recente spyshots.

Dat de i3 niet heel spannend, maar vooral vooruitstrevend zou worden, was bekend. Het is immers het elektrische ‘volumemodel’. Voor de mooi hebben ze de i8 al. Desalniettemin is dat geen reden om designtechnisch maar niet je best te doen op de i3. Kost zo’n 40.000 euro, maar dan rij je wel mooi volledig voor lul elektrisch. Tenzij je de i3 met motorfietsbereikverlenger bestelt.

Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • BMW zet eindelijk een punt achter de i3
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW onthult het uiterlijk van de i4

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, i3, iaa-2013

Vorig bericht: « Pininfarina doet tegenwoordig ook in flatgebouwen
Volgend bericht: Helaas, er komt geen productievariant van de Cadillac Ciel »

Lees Interacties

Reacties

  1. workhardplayhard zegt

    29 juni 2013 om 09:59

    Ik vind het er juist wel apart en mooi uitzien. Had jij hem beter kunnen ontwerpen @sir_smokealot? Ik denk het niet hoor..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      29 juni 2013 om 10:23

      @workhardplayhard: Ik ben geen autodesigner, maar ik had wellicht een lineaal gehanteerd bij het zij-aanzicht. Of mijn Parkinsonmedicijnen genomen voordat ik aan de tekentafel was gaan zitten.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        29 juni 2013 om 10:47

        @sir_smokalot:
        Dat noemen ze een “design gimmick”, als je met een liniaal wil spelen dan is er nog een mooie vacature bij Audi vrij. Die zoeken nog een “ontwerpchef”.

        Login om te reageren
        • keesje1987 zegt

          29 juni 2013 om 11:20

          @jrk68: ja haha inderdaad… kun je bij elk model dezelfde liniaal gebruiken

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            29 juni 2013 om 11:22

            @keesje1987:
            Ik zou die liniaal gebruiken om vanuit m’n luie stoel het kopieerapparaat te bedienen….

            Login om te reageren
            • keesje1987 zegt

              29 juni 2013 om 12:30

              @jrk68: ja en iets uitvergroten om een groter model te krijgen…

              Login om te reageren
            • audifreak zegt

              29 juni 2013 om 13:07

              @jrk68: Zo, wat zijn we weer origineel.. heb je die helemaal zelf bedacht?

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                29 juni 2013 om 14:01

                @audifreak:
                Yep, en daar ik hem zelf bedacht heb is het dus origineel….

            • kempenaer zegt

              30 juni 2013 om 14:56

              @jrk68:

              Daar weet jij vast alles vanaf, van die luie stoel, Mr-24/7-autoblog.

              Login om te reageren
          • trident zegt

            30 juni 2013 om 10:01

            @keesje1987: uhh duhhh !!!!!!! Stomkop

            Login om te reageren
        • audifreak zegt

          29 juni 2013 om 13:11

          @jrk68: Oh, dus noem het een “design gimmick” en het is ineens mooi? Nee, natuurlijk niet! Geen hond die daar intrapt.. Het is en blijft een lelijk hok!

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            29 juni 2013 om 13:59

            @audifreak:
            Dat is nou juist het leuke van design, je kan er tenminste iets van vinden.
            Persoonlijk vind ik hem zo niet echt geslaagd, maar het is gedurfd en zeker niet saai.

            Login om te reageren
      • kempenaer zegt

        30 juni 2013 om 14:54

        @sir_smokalot:

        De meeste BMW’s zijn lelijk, deze ook, dus past verder prima in het programma. Het mooie is dat er ook voldoende smakeloos petjesvolk is om deze kitsch aan te slijten.

        Bij BMW lachen ze vast de ballen uit hun broek.

        Login om te reageren
    • pjp911 zegt

      29 juni 2013 om 11:46

      @workhardplayhard: Ik denk het wel hoor

      Login om te reageren
    • opgooier zegt

      29 juni 2013 om 12:26

      @workhardplayhard: Dit is altijd zo’n dooddoener, dan zouden de meeste mensen nergens (terechte) kritiek op mogen hebben.

      Login om te reageren
  2. workhardplayhard zegt

    29 juni 2013 om 10:00

    De achterkant vind ik wat minder maar voor de rest een gave verschijning.

    Login om te reageren
  3. driescuit zegt

    29 juni 2013 om 10:01

    Damn, bmw, gaan jullie echt iets lelijker dan de 5GT bouwen?

    Login om te reageren
    • felix1989 zegt

      29 juni 2013 om 10:47

      @driescuit: De x6 is er al..

      Login om te reageren
      • keesje1987 zegt

        29 juni 2013 om 11:20

        @felix1989: en de 3GT…

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          29 juni 2013 om 13:09

          @keesje1987: En niet te vergeten de X1…

          Login om te reageren
          • keesje1987 zegt

            29 juni 2013 om 13:25

            @SimonMc: pff ja daar noem je er ook eentje…

            Login om te reageren
            • Carreza zegt

              29 juni 2013 om 13:47

              @keesje1987: laatst een familielid die zijn nieuwe BMW kwam voorstellen. Het was een X1.
              En blij dat hij was. Nergens voor nodig, heb ik geantwoord.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                29 juni 2013 om 15:08

                @Carreza: die zul je iig niet meer zien, vriendelijke vriend. :)

              • kempenaer zegt

                30 juni 2013 om 14:58

                @Carreza:

                Goed zo, tegen vrienden moet je eerlijk zijn. De X1 is inderdaad afzichtelijk.

  4. VantageR zegt

    29 juni 2013 om 10:02

    Nee, dit wordt ‘m niet. Ik vrees zelfs dat het net zo’n flop wordt als de Audi A2.

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      29 juni 2013 om 10:27

      @VantageR: de A2 was zijn tijd vooruit, deze is gewoon… lelijk.

      Login om te reageren
      • ericbmwm5 zegt

        29 juni 2013 om 10:35

        @Carreza: dat was een grap hoop ik? A2 pff

        Login om te reageren
        • Carreza zegt

          29 juni 2013 om 10:44

          @ericbmwm5: Eerlijk? Ik heb verder niets met Audi maar vond de A2 in zijn tijd best mooi.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            29 juni 2013 om 10:50

            @Carreza:
            Yep, het reed ook heel goed, qua ruimte de gelijke van de A3, lekker licht en zuinig.
            De laatste Audi eigenlijk die hun reclame slogan waardig was.

            Login om te reageren
            • Carreza zegt

              29 juni 2013 om 13:39

              @jrk68: dat ze die slogan nog durven gebruiken…

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                29 juni 2013 om 14:03

                @Carreza:
                Voorsprong door ledjes klinkt ook zo raar….

  5. icare zegt

    29 juni 2013 om 10:02

    Kijk nou! De nieuwe Audi A2!

    Login om te reageren
  6. undifined1 zegt

    29 juni 2013 om 10:04

    Citroen logo’tje erop en iedereen gelooft dat het een Citroen DS2 is, en dan is het opeens hip en vooruitstrevend.

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      29 juni 2013 om 10:29

      @undifined1: bij Citroën gaan ze eens goed lachen met dit gedrocht.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        29 juni 2013 om 10:51

        @Carreza: Klopt. Dan is zo’n C-Zero een stuk mooier…..

        Login om te reageren
        • Carreza zegt

          29 juni 2013 om 13:28

          @E34M5Touring: dat is eigenlijk een Mitsubishi-gedrocht dus die tel ik niet mee. Eigen ontwerpen van Citroën zijn de laatste tijd erg sterk.

          Login om te reageren
  7. jippie zegt

    29 juni 2013 om 10:05

    Het is blijkbaar niet makkelijk een electrische auto te ontwerpen die er ook nog leuk uitziet.

    Login om te reageren
    • 9114life zegt

      29 juni 2013 om 10:09

      @jippie: porsche 918 ;-) (zit toch iets electrisch in)

      Login om te reageren
    • mattraket zegt

      29 juni 2013 om 11:25

      @jippie: Fisker Karma. Tesla Model S. Het kan wel hoor. Maar toegegeven, dit ziet er niet mooi uit. Het is echter een patenttekening en die zijn vaak lelijk (2D, kleurloos). Op foto’s is het al veel minder een gedrocht.

      Login om te reageren
  8. bartho zegt

    29 juni 2013 om 10:09

    De toekomst zal uitwijzen dat BMW het bij het rechte eind heeft. Met deze zeer geadvanceerde auto staat de concurentie (weer) op een fikse achterstand!
    Dit is immers de toekomst!! Goed gedaan BMW!!

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      29 juni 2013 om 13:45

      @bartho: moet iemand je een doos tissues toesturen?

      Login om te reageren
      • kempenaer zegt

        30 juni 2013 om 14:59

        @gedwongenleaser:
        Hehehe…

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      29 juni 2013 om 15:26

      @bartho: Concurrentie op fikse achterstand? Hou puur de prestaties van de aandrijflijn (actieradius, etc..) eens tegen het licht met de prijs er naast.. 40.000 euro.. en kijk dan eens rond.. eeh.. Tesla bijvoorbeeld. Kijk eens wat die auto haalt aan actieradius, laadtijd, etc.. en kijk eens wat die kost. Ja, hij is duurder, etc, dat weet ik.. maar ook veel groter, luxer, etc. Nee.. ik vind wat BMW biedt voor dit geld zeker niet baanbrekend. Eerder beschamend.

      Login om te reageren
  9. rotarypowah zegt

    29 juni 2013 om 10:10

    Van opzij vind ik ‘m best mooi. Maar recht van voren is ’t net een varkentje.

    Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      30 juni 2013 om 15:00

      @rotarypowah:
      Daar hebben ze ervaring mee, met varkensdesign.

      Login om te reageren
  10. norge zegt

    29 juni 2013 om 10:15

    En toch herkenbaar al BMW ……

    Login om te reageren
  11. barchetta zegt

    29 juni 2013 om 10:17

    De BMW Focus 500 Picasso Remix?

    Login om te reageren
  12. Carreza zegt

    29 juni 2013 om 10:40

    Hieronder enkele gedachten die spontaan in mij opkwamen na het zien van de foto’s:
    – KILL IT!
    – Creatie van Rinspeed?
    – Nissan Leaf is een plaatje.
    – Designer enkeltje naar Mars geven aub.
    – Chris Bangle, come back!

    Login om te reageren
  13. jipino zegt

    29 juni 2013 om 10:54

    Dit is een BMW toch? Prachtig! Elke BMW is mooi.

    Login om te reageren
  14. gast zegt

    29 juni 2013 om 11:02

    Jongens, dit is gewoon gedaan om die chinezen op een dwaalspoor te zetten, die zijn waarschijnlijk nu al bezig een kopie te bouwen..

    Login om te reageren
  15. Goed_Koopman zegt

    29 juni 2013 om 11:13

    De eerste mooie patenttekeningen moet ik nog tegenkomen. Mind you, de A-Klasse werd na de gelekte patentfoto’s ook volledig afgekraakt.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      29 juni 2013 om 11:37

      @Goed_Koopman: En terecht.

      Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      30 juni 2013 om 15:01

      @Goed_Koopman:
      Uiteindelijke resultaat valt ook vies tegen trouwens. Maar goed, smaken verschillen.

      Login om te reageren
  16. midasracer zegt

    29 juni 2013 om 11:26

    Lieve hemel, het lijkt wel een Citroën.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 juni 2013 om 11:30

      @midasracer:
      Dat is een compliment toch…?

      Login om te reageren
      • @ut0 zegt

        29 juni 2013 om 13:09

        @jrk68: niet echt

        Login om te reageren
  17. jessetje zegt

    29 juni 2013 om 12:28

    Gadverdamme wat lelijk!!

    Login om te reageren
  18. nissangtrr35 zegt

    29 juni 2013 om 12:28

    Oke dit kunnen ze beter weg gooien, lijkt wel of hij in elkaar gedrukt is. Een in elkaar geperste x1. Nee niet mooi.

    Login om te reageren
  19. michelinman zegt

    29 juni 2013 om 12:48

    Die achterkant, ziet er toch niet helemaal toppie uit…

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      29 juni 2013 om 13:35

      @michelinman: nogal zacht uitgedrukt…

      Login om te reageren
  20. bmwpowerm5 zegt

    29 juni 2013 om 12:56

    die ontwerper heeft eerst bij toysrus gewerkt wat een lelijk klompen hok

    Login om te reageren
  21. audifreak zegt

    29 juni 2013 om 13:12

    BMW en auto’s.. de laatste tijd niet zo’n beste combinatie..

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      29 juni 2013 om 13:33

      @audifreak: volgens mij kijken ze hoe ver ze kunnen gaan met het bouwen van gedrochten…

      X1… och kijk, mensen kopen onze lelijkerd, dan maar verder naar de lancering van een…
      5GT… och kijk, mensen kopen onze lelijkerd, dan maar verder naar de lancering van een…
      3GT… och kijk, mensen kopen onze lelijkerd, dan maar verder naar de lancering van een…
      i3… och kijk, mensen kopen onze lelijkerd, dan maar verder naar de lancering van een…
      (vul zelf aan)

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        29 juni 2013 om 14:07

        @Carreza:
        Dat rijtje hoort te beginnen met de X6, daar ging het fout. Op dit moment is het op en af met wat ze lanceren. De 3, 4, 5 en zeker de 6GC kan ik wel waarderen.
        Net als met Porsche hadden ze zich beter bij hun leest gehouden.

        Login om te reageren
  22. motherlover zegt

    29 juni 2013 om 14:05

    Jezus wat een lelijk ding, te druk, te hoog, te veel walgelijk onsamenhangende lijnen…

    Login om te reageren
  23. mout zegt

    29 juni 2013 om 14:26

    Ja, hij is lelijk.
    Maar ik denk dat ik het verhaal erachter snap. Vergelijk de Prius. De eerste generatie is écht gruwelijk. Elke volgende iets meer mainstream. Nu kan ik de Prius Wagon en de Auris Wagon amper nog uit elkaar houden. De lol van de strategie: Je hoeft niet met type I meteen een miljoen exemplaren te bouwen. Zo heb je de tijd om je productie rustig op stoom te krijgen. Bij eventuele technische tegenvallers heb je een kleinere serie te recallen. En áls je er eentje tegenkomt op straat, herkent iedereen hem als ‘bijzondere techniek’.
    Daarna breng je zowel model als techniek stapje voor stapje dichter bij de rest van je modellen. Je brengt in een tweede model / merk dezelfde aandrijflijn als optie (Auris Hybrid, Lexus CT). Je vergroot / verkleint de techniek om in meer modellen te passen (Lexus RX, Yaris Hybrid).
    Dan kunnen klanten blij vertellen dat ze én de nieuwe techniek, én het klassieke model rijden.

    Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      30 juni 2013 om 15:03

      @mout:
      Geloof je het zelf?

      Login om te reageren
  24. Tommy2 zegt

    29 juni 2013 om 20:50

    Dit kan het daglicht niet verdragen…

    Login om te reageren
  25. Onehp zegt

    29 juni 2013 om 21:26

    Heb het prototype al in het echt gezien en zoals gewoonlijk werkt het lijnenspel veel beter samen irl. Een überpraktische wagen een intressante vormgeving meegeven is niet gemakkelijk, de “vergelijkingen” met Porsche, Fisker en Tesla zijn dan ook een groot compliment ;)

    Login om te reageren
  26. kempenaer zegt

    30 juni 2013 om 15:04

    Je schrikt je de tyfus als dit gedrocht in het licht van je koplampen opdoemt. Wordt gewoon gevaarlijk op de weg op deze manier.

    Login om te reageren
  27. peterev zegt

    7 juli 2013 om 01:02

    Mooi wagentje. Eindelijk een origineel uitziende BMW.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North