• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ziehier BMW’s nieuwe topmodel: de i7 M70

Auteur: machielvdd, gepost 17 april 2023 om 15:06 – 22 Reacties

Van de i7 is er nu ook een M-versie, wat meteen de krachtigste EV is van BMW.

Straks kan het niet meer, maar BMW houdt voorlopig nog even vast aan ’the Power of Choice’. Dat betekent dus dat je dezelfde auto met verschillende aandrijflijnen kunt krijgen, elektrisch en niet elektrisch. Dat is ook bij de nieuwe 7 Serie het geval. Benzine, diesel of elektrisch: het kan allemaal.

De keuze wordt nu nog iets uitgebreid, want BMW presenteert in Shanghai een nieuw elektrisch topmodel: de i7 M70 xDrive. Tot nu toe was er alleen de i7 xDrive60, maar nu is er dus ook een M-versie van de elektrische topsedan.

De i7 M70 is goed voor 660 pk en 1.100 Nm koppel, waarmee dit de krachtigste elektrische BMW is. Er is wel een kleine kanttekening: om dit vermogen en koppel te ontketenen moet je M Launch Control of de M Sport Boost-functie inschakelen. In dat geval kun je in 3,7 seconden van 0 naar 100 km/u knallen.

BMW i7 M70
BMW i7 M70
BMW i7 M70
BMW i7 M70

De i7 M70 is hiermee een volle seconde sneller dan de i7 xDrive60, die over 544 pk en 745 Nm aan koppel beschikt. Zoals je uit de naam kunt afleiden heb je in beide gevallen vierwielaandrijving, met een elektromotor op zowel de voor- als de achteras.

De topsnelheid van de i7 M70 is ouderwets begrensd op 250 km/u. Die snelheid haal je niet met de normale i7, want die is begrensd op 240 km/u. Als je jezelf in toom wil houden is er ook een ‘MAX RANGE’-modus, waarbij je niet harder kunt dan 90 km/u.

BMW i7 M70
BMW i7 M70
BMW i7 M70

De i7 M70 heeft niet alleen het M-label gekregen omdat deze auto sneller is. Het onderstel is ook aangepakt met speciale adaptieve luchtvering en een andere afstelling van de vierwielaandrijving, schokdempers en stuurinrichting. Ook zijn er grotere M Sport-remmen.

De i7 M70 beschikt over hetzelfde 101,7 kWh accupakket als de i7 xDrive60, maar komt uiteraard wat minder ver. De WLTP-range ligt tussen de 488 en 560 km, waar die bij de xDrive 60 tussen de 590 en 625 km uitkomt.

Qua uiterlijk is er weinig nieuws. Net als bij de i4 is er nauwelijks visueel onderscheid tussen de M-versie en de normale versie met M Sportpakket. Als het je om de looks te doen is hoef je dus niet per se de i7 M70 te hebben.

Wat voor prijskaartje BMW aan de i7 M70 hangt is nog niet bekend. Dat krijgen we ongetwijfeld in de tweede helft van dit jaar te horen, als de nieuwe M-versie van de i7 zijn marktintroductie zal beleven.

Ook interessant!

  • Zo had de nieuwe BMW M2 eruit moeten zien
  • Nieuwe speciale editie voor BMW 1 Serie is eigenlijk perfect
  • BMW i7: two-tone lak is bijzonder prijzig
  • Wouter stelt BMW i7 aan je voor: schokkend en gedurfd design
    Wouter stelt BMW i7 aan je voor: schokkend en gedurfd design

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, i7, M70, Video

Vorig bericht: « Mercedes-Maybach EQS SUV is extreem luxe
Volgend bericht: Mercedes-AMG C43 – rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    17 april 2023 om 15:24

    Een ///M versie van een log slagschip dat duizenden kilo’s weegt… does not compute.

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      17 april 2023 om 23:35

      Jawel hoor, dat is de ///M van ///Marketing. ;)

      Overigens, dit soort auto’s worden voornamelijk gekocht voor mensen die zich laten rijden. Dat en alleen dat is de reden voor al die luxe achterin. Het moet allemaal zo comfortabel, stil en soepel mogelijk zodat je achterin nog even kan werken, lurkend aan je Latte Macchiato. Ik zeg expres gekocht voor, want je wilt dat bonnetje van de bijtelling niet oppakken.

      Dat strookt dan weer niet met die 3.7 sec van 0 naar 100. Dat mag niet eens. Je zou je koffie spillen over je net gestreken overhemd. Dus deze uitvoering is een beetje hopeloos, tenzij je hem spect als Guard uitvoering.

      Login om te reageren
      • grandmasterb zegt

        18 april 2023 om 00:28

        Van wie mag jij op de snelweg niet van 0-100 in 3,7 sec?

        Login om te reageren
  2. potver7 zegt

    17 april 2023 om 15:37

    Die kleurstelling geeft wel een hint naar de markten waar ze het meest van dit slagschip verwachten.

    Login om te reageren
    • Wolflow zegt

      17 april 2023 om 17:18

      Onder water?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 april 2023 om 08:02

      De markten waar Duracell veel batterijen verkoopt?

      Login om te reageren
  3. camber24 zegt

    17 april 2023 om 15:38

    Gaaf! Mag in het zwart hier zo op de oprit.

    Login om te reageren
  4. basman147 zegt

    17 april 2023 om 16:20

    Vanochtend een 740d live gezien op de A50, ontbijt kwam spontaan naar boven…

    Login om te reageren
  5. Wolflow zegt

    17 april 2023 om 17:17

    Hoe kunnen ze iets met alleen een uit de kluiten gewassen startmotor nou een M badge geven?!

    Login om te reageren
  6. autodrome zegt

    17 april 2023 om 17:29

    Polariserend zou het moeten zijn, ik zeg vergezocht en spuuglelijk. Nou moet je niet over smaak gaan twisten, maar het je kan natuurlijk ook op een zeker moment opbreken dat je elke keer de knuppel in het hoenderhok gooit om maar wat stof te doen opwaaien. Ik heb inmiddels wat schetsen van andere series gezien en dan is die haaienbek in één keer een stuk kleiner geworden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 april 2023 om 08:06

      BMW is in beginsel een heel conservatief merk. De verkoop toppers (3, 5, X1, X3, X5) zijn daarom niet zo extreem. Nu er amper nog een CEO een 7 rijdt (die zullen wel X5 of X7 rijden) is de 7 serie een model geworden waarmee ze kunnen experimenteren.

      Login om te reageren
  7. MarcoM zegt

    17 april 2023 om 17:44

    Het zal ongetwijfeld geweldig rijden, maar niet mijn ding.

    Login om te reageren
  8. Ordas zegt

    17 april 2023 om 18:46

    Echt heel bijzonder wat je allemaal met een geodriehoek in elkaar kunt prutten zeg.
    Pilariserend, jazeker.
    Esthetisch verantwoord, zeker niet.

    Login om te reageren
  9. tsakkie zegt

    17 april 2023 om 19:30

    Komt dit gedrocht echt van het merk dat de E23 en E32 heeft voortgebracht…

    Login om te reageren
  10. mjpamsterdam zegt

    17 april 2023 om 19:41

    Begon net een beetje aan het ontwerp te wennen. Maar ik moet opnieuw beginnen met wennen.

    Login om te reageren
  11. drtim zegt

    17 april 2023 om 20:55

    Braak

    Login om te reageren
  12. Ed Ubachs zegt

    17 april 2023 om 23:26

    Ik vind het een imposante verschijning als je het over de weg ziet gaan.
    En hoe zou het zijn, als je dit dan over 20 jaar tegen zou komen, ook ouderwets?
    Toen de eerste Ford siëra op de straat kwam, viel ook iedereen van de stoel af, maar is toch goed gekomen.
    Ik heb aan de BMW’s van 78 tot de jaren 90 mogen werken met heel veel plezier.
    Maar ben blij niet meer in het garage wereldje te zitten.
    Maar ieder z’n smaak….ongeacht welk merk.

    Login om te reageren
  13. mokummaser zegt

    17 april 2023 om 23:37

    Kan het nog lelijker dan dat Maybach busje van zonet?

    Ja. Wat een monster zo lelijk.

    De directeur NL BMW moest verplicht zeggen dat ie m “gaaf” vond en je zag de verslaggever grinniken……

    Waarom moeten we deze stront verkopen zal hij werkelijk gedacht hebben.

    Login om te reageren
  14. grandmasterb zegt

    18 april 2023 om 00:31

    Beetje Bentley-achtig en ziet er veel beter uit dan de mercedes tegenhanger EOS of de theekan.

    Login om te reageren
  15. audirs3 zegt

    18 april 2023 om 09:48

    Technisch gezien gewoon een achterlijke auto op een ICE onderstel, met een paar batterijen die veels te hoog in het chassis liggen. En het laadt ontiegelijk langzaam.

    Login om te reageren
  16. mijosu zegt

    18 april 2023 om 14:27

    Nog immer vreselijk lelijk. Hoop dat veel mensen dat met mij eens zijn, dan gaan we hem niet zien. Ik stel voor dat we de 7 serie ‘cancellen’.

    Login om te reageren
  17. alper zegt

    18 april 2023 om 21:31

    Au! Mijn Chinese ogen..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North