• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i7: two-tone lak is bijzonder prijzig

Auteur: Bart Oostvogels, gepost 17 juni 2022 om 15:05 – 22 Reacties

De eerste elektrische BMW 7 Serie is een feit. Hij heet i7 Sedan en wordt vooralsnog geleverd als BMW i7 xDrive60. De vanafprijs was al bekend, maar inmiddels weten we ook wat bepaalde opties moeten kosten, zoals two-tone lak.

Dankzij de online configurator kunnen we jou precies vertellen wat een BMW i7 xDrive60 je minimaal gaat kosten. Weet in ieder geval dat het basismodel – in hoeverre je over ‘basis’ kunt spreken – in Nederland een vanafprijs heeft van 141.809 euro. Daarnaast levert BMW een variant met M Sportpakket. Die is er vanaf 149.803 euro. Er is altijd nog baas boven baas. Wil je de dikste versie, neem dan het M Sportpakket Pro. Dan betaal je 153.298 euro.

M Sportpakket van invloed op design

Kiezen voor een M Sportpakket heeft grote invloed op de styling van de elektrische 7 Serie. Standaard wordt het front namelijk in kleur van de auto gespoten. Kies je het M Sportpakket of het M Sportpakket Pro, dan krijg je een deels of zelfs volledig in zwart uitgevoerd front. Bij de Pro wordt zelfs de nierengrille volledig in zwart uitgevoerd.

Kleurtje kiezen!

Daarna is het natuurlijk nog zaak om een leuke kleur uit te kiezen. De prijzen van alle kleuren verschillen enorm. Reken op minimaal 1.294 euro tot maximaal 3.995 euro voor een andere kleur, waarbij Frozen Pure Grey en BMW Individual Frozen Deep Grey metallic het duurst zijn.

Individual Two-Tone lak

De oplettende lezer steekt natuurlijk nu zijn hand op: en hoe zit het dan met BMW Individual Two-Tone lak? Ook dat is mogelijk. Kost wel wat hoor, namelijk 12.499 euro! Er is keuze uit acht Two-Tone-lakcombinaties met twee basiskleuren, te weten Oxidgrau metallic of Saphirschwarz metallic.

Vervolgens kan er even afhankelijk van de gekozen basiskleur een keuze worden gemaakt uit een aantal accentkleuren: Aventurinrot III metallic, BMW Individual Dravitgrau metallic, BMW Individual Tansanit metallic, Oxidgrau metallic of Saphirschwarz metallic. Onder de streep verschijnt er altijd een prijskaartje van 12.499 euro voor een tweekleurige lak.

BMW Kidney Iconic Glow

Wil je je BMW i7 helemaal afmaken? Selecteer dan de no-cost-option BMW Kidney Iconic Glow. Hierbij wordt de nierengrille voorzien van subtiele contourverlichting, zowel bij stilstand als tijdens het rijden. De techniek is onzichtbaar als de verlichting is uitgeschakeld. Toch zal je voor de meeste opties moeten bijbetalen, zoals voor de BMW Iconic Glow kristalkoplampen (2.242 euro).

BMW i7 xDrive60

Nog even snel wat basisfeiten over de BMW i7 xDrive60. De auto is uitgerust met een zware 105,7 kWh grote lithium-ion batterij, met een netto capaciteit van 101,7 kWh. Daarmee moet het gevaarte 591 tot 625 kilometer kunnen afleggen op een volle lading stroom. Een en ander is afhankelijk van de uitrusting en wielen. Snelladen (DC) kan tot 195 kW en AC-laden gebeurt met een laadkracht van 11 kW.

De elektrische 7 Serie sprint dankzij twee elektromotoren met een systeemvermogen van 544 pk en xDrive-vierwielaandrijving in slechts 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u.

De nieuwe BMW 7 Serie wordt wereldwijd uitsluitend aangeboden met lange wielbasis, waardoor de achterpassagiers altijd profiteren van maximale interieurruimte.

Meer varianten volgen, waaronder i7 M70 xDrive

In Europa maakt de nieuwe BMW 7 Serie zijn debuut in de vorm van de volledig elektrische BMW i7 xDrive60, maar in de Verenigde Staten, China en een aantal andere markten zijn vanaf de introductie twee modellen met benzinemotor en 48V Mild Hybrid technologie leverbaar. In het voorjaar van 2023 breidt BMW het aanbod in Europa uit met een 740d xDrive (300 pk) met 6-cilinder-in-lijn diesel.

De Plug-in Hybride varianten van de nieuwe BMW 7 Serie komen naar verwachting begin 2023 op de markt. Deze PHEV-versies krijgen een EV-range van dik 80 kilometer. Van de volledig elektrische BMW i7 volgt een sterkere variant in de vorm van de BMW i7 M70 xDrive. Deze motorisering levert met tijdelijke overboost een stevige 660 pk.

Ook interessant!

  • Heet! BMW i7 krijgt het warm
    Heet! BMW i7 krijgt het warm
  • BMW 7 Serie en i7
    BMW 7 Serie én i7 aangekondigd, met gigantische grille
  • BMW i7
    BMW sloopt irritante geluiden uit stille i7
  • elektrische BMW 7 Serie
    Elektrische BMW 7 Serie is weer lekker dwars

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, i7

Vorig bericht: « Elektrische Damon-modellen kunnen toveren!
Volgend bericht: Gespot: 7x een exotische cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jens zegt

    17 juni 2022 om 15:18

    Dit ziet er toch niet uit?

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      17 juni 2022 om 18:49

      En dan riepen ze dat Lexus een grote muil heeft, liever dat dan 2 van die gigantische neusgaten.

      Login om te reageren
      • Jens zegt

        17 juni 2022 om 20:30

        Ik vind die van Lexus ( of Audi ) nog mooi, maar dit is naar mijn mening misselijkmakend.

        Login om te reageren
  2. harrie zegt

    17 juni 2022 om 15:19

    Prachtig! Helaas ben je voor bijpassende gouden velgen aangewezen op aftermarket.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      17 juni 2022 om 16:01

      BMW individual zal je vast ook wel kunnen helpen daarbij

      Login om te reageren
  3. Ben zegt

    17 juni 2022 om 15:50

    Volgens mij proberen ze die auto’s gewoon zo lelijk mogelijk te maken zodat China er geen clone van wil maken.

    Dit is echt walgelijk te noemen. Bah.

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    17 juni 2022 om 15:50

    Lijkt me dat je de two-tone en de ///M sportpakketjes maar beter kunt laten zitten.

    Login om te reageren
  5. dalmore zegt

    17 juni 2022 om 15:51

    Kan je de volgende keer even vooraf waarschuwen? Schrik me rot met zo’n foto op m’n scherm!

    Login om te reageren
  6. mijosu zegt

    17 juni 2022 om 16:05

    Zo van voren lijkt ie sprekend op de HongQi H9. BMW is diep gedaald, inmiddels kopieëren ze het neusje van de Chinese zalm. De auto zal het vast heel goed in China en omgeving, maar ik krijg er braakneigingen 🤮van, zeker in de two tone variant.

    Login om te reageren
  7. karhengst zegt

    17 juni 2022 om 16:11

    En lelijk.

    Het is wachten op een aanklacht van Autodrop.

    Login om te reageren
  8. cdlop01 zegt

    17 juni 2022 om 16:14

    Vind het wel stoere wagen, komt wel wat aan maar niet elegant maar dat zijn Duitse ontwerpen al lang niet meer. Interieur van deze 7 de grootste afknapper, wat ziet dat er goedkoop uit met de digitale schermen en voorstoelen met lijkt achterzijde, schalen, van racestoelen. Prima voor in Porsche maar niet in een sedan m.i. . Al met al protserig en grof, dus zal goed verkopen, ongetwijfeld.

    Login om te reageren
  9. lecomte zegt

    17 juni 2022 om 16:59

    Ik hoop dat het nog heel lang duurt, voordat ik er eentje in two-tone lak tegenkom. Het model kan mij sowieso niet bekoren en zelfs alle typen velgen zijn niet moeders mooiste.

    Login om te reageren
    • cdlop01 zegt

      17 juni 2022 om 17:00

      De velgen zijn idd vreselijk zag ik op de bmw site

      Login om te reageren
  10. suheyl zegt

    17 juni 2022 om 17:10

    Wat blijft het een afzichtelijk ding!

    Login om te reageren
  11. dondeboer zegt

    17 juni 2022 om 18:26

    De kont gaat nog wel zo’n beetje, maar wat is dit verder een rare auto geworden. Rare drukke neus, en ook en profil rare verhoudingen. En die twotone benadrukt t alleen maar. De M3 heeft ook een wat gekker neus, maar ik kan me er nog wel iets bij voorstellen dat we die over 10 jaar toch mooi vinden, maar dit ding is gewoon echt mislukt. Doe mij maar een Kia K9. Of t Genesis-zusje. Wie had dat gedacht, dat ik liever een Kia zou willen dan een BMW.

    Login om te reageren
  12. Jeroen zegt

    17 juni 2022 om 18:28

    De designers van BMW hebben een weddenschap onderling afgesloten hoe ver ze kunnen gaan voordat mensen de auto’s niet meer kopen.

    Login om te reageren
  13. 911targa zegt

    17 juni 2022 om 21:19

    Voor een beter milieu.

    Login om te reageren
  14. saxoke zegt

    17 juni 2022 om 21:35

    Dat is toch echt wel ne gatlelijke auto!

    Login om te reageren
  15. doublechevron65 zegt

    17 juni 2022 om 22:17

    Geweldig design, gewoon sensationeel en gaat een topper worden, nee niet hier bij de betweetsters van Autoblog, maar in verre weg landen. Aldaar zal zeker een triple tone lak worden aangeboden. De zandbak verheugt zich intussen over de zandhappende neus, voor meer local flavour in het interieur; Freude am Fahren!

    Login om te reageren
  16. E. Brenkman zegt

    17 juni 2022 om 22:39

    Wat ’n lélijk ding zeg! Bij Maybach vind ik het nog wel gaan, dat two-tone. Maar hierop…

    Login om te reageren
  17. tommygogh zegt

    18 juni 2022 om 12:04

    Waar gaat dit allemaal naar toe? Hoe mooi de E38 was, zo lelijk is de nieuwe 7-serie.

    Login om te reageren
  18. wernerv8 zegt

    18 juni 2022 om 21:51

    Bijzonder prijzig en heel bijzonder lelijk. Kon de huidige designtaal al niet zo waarderen maar ze overtreffen het steeds meer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North