• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i8 bereikt indrukwekkende mijlpaal, maar einde nadert

Auteur: willeme, gepost 18 december 2019 om 17:11 – 33 Reacties

BMW I8


Mocht je een i8 willen hebben, dan moet je snel zijn.

De BMW i-lijn is niet helemaal goed begrepen. Het lijkt erop dat men nu eindelijk een beetje respect en begrip begint te krijgen voor de BMW i3. Een compacte elektrische auto met premium bouwkwaliteit met niet onbelangrijk: ingrijpend verbeterde elektrische motoren.

Bij de BMW i8 ligt dat net iets anders. Die auto is toch nog behoorlijk afhankelijk van zijn verbrandingsmotor, een 1.5 driecilinder. De i8 is een prijzige auto. Tijdens de rijtest met de BMW i8 had @Wouter behoorlijk wat aanmerkingen op de auto. Voor de EV early adopters leunt de auto te veel op zijn benzinemotor en voor voor de petrolheads heb je te veel nadelen vanwege het hoge gewicht dankzij de accu’s. De komst van de i8 Spyder kon dan ook niet vroeg genoeg komen: daarmee werd het een sportieve tourcabrio waarmee je eventueel fluisterstil door de natuur kunt zoeven. Of zoiets.

BMW i8 Sophisto

Maar is de i8 wel een flop geweest? Als je kijkt naar het succes van de auto niet. Deze maand is namelijk het 20.000e exemplaar geproduceerd. In Leipzig liet een i8 Ultimate Sophisto van de band. Volgens BMW is de i8 s’werelds meest verkocht plug-in hybride sportwagen. Geen speld tussen te krijgen, alhoewel het wel een zeer specifieke categorie is. Zo is Höllenboer de meest succesvolle act als het gaat om bus-gerelateerde singles gezongen in Twents accent.

BMW i8

Maar het einde nadert nu voor de BMW i8, zo melden onze Amerikaanse vrienden van Autoblog. In april 2020 zou het namelijk gedaan zijn met de BMW i8, die sinds 2014 in productie is. Er staat nog geen opvolger klaar. Over de BMW i3 is wél een beslissing gemaakt, die blijft namelijk tot 2024 in productie, lees er alles over op Groen7.

BMW i8 - i3

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Deze BMW i8 is iets teveel van het goede
  • Dit is de goedkoopste BMW i8 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cabrio, Coupe, Hybride, i8, plug-in

Vorig bericht: « Euro NCAP: bijna iedereen haalde 5 sterren, maar wie niet?
Volgend bericht: Bentley lanceert extra speciale Mulsanne EWB »

Lees Interacties

Reacties

  1. Donstil zegt

    18 december 2019 om 17:17

    Ik rij een i3 en mocht eens een weekje sturen met een i8. Als je er dan daadwerkelijk mee rijd dan snap je hem, al geld dat voor de i3 eigenlijk ook wel.

    Ik wil er wel eentje in ieder geval als ze over een paar jaar voor 30.000 bij de handelaar staan

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      18 december 2019 om 17:50

      @Donstil: Dat is zeker een interessante prijs om te kopen want deze auto is iconisch genoeg als toekomstige klassieker.

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        18 december 2019 om 19:42

        @flutterby: Je moet nu aardig zoeken naar een exemplaar voor minder dan 70K, ben benieuwd wanneer ze de 30K grens aan zullen tikken. Qua design zeker een future classic, nog steeds krijg ik er associaties met sci-fi films bij. Hij lijkt zo van de set te zijn weggereden.

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          18 december 2019 om 23:00

          @ouwedibbes83: oogt ook nog heel fris en qua design veel mooier dan de meeste huidige bmw’s.

          Login om te reageren
      • dare2think zegt

        19 december 2019 om 11:17

        @flutterby: Het is nog even afwachten of de vele systemen die allemaal tegelijk moeten werken, dat tegen die tijd ook nog doen. Afhankelijk van wat het eerst kapot gaat (verbrandingsmotor of EV-gedeelte) zullen er BMW i8’s verkocht worden met alleen voorwielaandrijving of achterwielaandrijving..

        Login om te reageren
    • marcel174 zegt

      18 december 2019 om 19:19

      @Donstil: Als ze over een paar jaar voor 30k te koop staan gaat mijn roadster ook weg. Ik vind de I8 een zeer fraaie auto.

      Login om te reageren
    • unavailable zegt

      19 december 2019 om 06:55

      @Donstil: Ook gereden in i8. Grappig ding maar accu was heel snel op bij sportief rijden.

      Login om te reageren
  2. stephane8200 zegt

    18 december 2019 om 17:18

    Was een iconische auto die te weinig indruk maakte. 20.000 vind ik dan nog best veel.

    Heb er een paar dagen in gereden en ik vond het best aardig. Niet supersnel, geen extreem bijzondere wegligging. Typisch iets voor posers dus eigenlijk en dat is toch wat de meesten doen met zo’n auto.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      18 december 2019 om 17:23

      @stephane8200: Heb er ook een dagje in gereden en ik moet toegeven dat ik het wel wat vond. Niet als echte sportwagen, maar een heel fijne daily driver.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        18 december 2019 om 17:28

        @vaakbenjetebang: ik vond het ook heel leuk. Begrijp me goed.

        Hij verliest het alleen altijd op een vergelijking met een 911 of een F-Type op allerlei vlakken. Dat deed de pers natuurlijk. Als alfa-mannetje kies je daar dan niet voor want dan zit je niet bovenop de alfa autorots.

        Voor een futuristische, bijzondere en best wel snelle auto die het is, kun je er zeker mee uit de voeten.

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          18 december 2019 om 18:27

          @stephane8200: Op een nerdy manier vind ik de i3 behoorlijk cool. Uiteraard gaat het vergelijk met een 911 of F-Type mank, maar daar zou ik, nerd met niks te bewijzen, prima mee kunnen leven.

          Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            18 december 2019 om 19:12

            @vaakbenjetebang: ik heb bijna een i3 besteld dus ik zie je punt. Verbruik viel mij alleen tegen van de i3 rex. De achterdeur vond mijn vriendin, met net geboren kind op de achterbank zittende, niets omdat je er alleen uit kan als de voordeur open is.

            Die vergelijking gebeurt op basis van prijs en hoe zo’n auto gezien wordt. In die zin meer een halo-car die wellicht verkeerd begrepen is?

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              18 december 2019 om 19:17

              @stephane8200: Ja, ik denk dat het vooral een halo car is en dat BMW hem (dus) misschien zelfs wel bewust zo ‘moeilijk’ heeft gemaakt. Hoe je het ook wendt of keert, het zijn wel auto’s die opvallen en waar veel mensen, ook mensen die normaalgesproken niks van auto’s vinden, een uitgesproken mening over hebben. Dat mag ik wel. En dan vind ik het ook nog leuke auto’s om in te zitten (als dagelijkse auto bezien). De kans dat er 1 van de 2 een keer bij mij op de stoep belandt is vrij groot.

              Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      18 december 2019 om 17:33

      @stephane8200: de I8 was toch ook bedoeld als een GT, in dat opzicht is het wel gelukt toch? Ik vind m nog steeds leuk om te zien

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        18 december 2019 om 19:22

        @lekkerlinksrijden: wellicht als GT dan wel. Alleen de vergelijking heb je als fabrikant niet onder controle.

        Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      18 december 2019 om 17:34

      @stephane8200: echt mee patsen kan je er ook niet mee, als ze je langs horen rijden lachen ze je vierkant uit, dus weet ik niet wat het nut van deze auto nou eigenlijk is.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        18 december 2019 om 17:48

        @nopetrolnofun: sommige vinden het geluid van een brandstofmotor maar herrie.

        Login om te reageren
        • 911targa zegt

          18 december 2019 om 18:43

          @flutterby: klopt. Vooral als je Jesse Klaver heet of Frans Timmermans.

          Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        18 december 2019 om 19:20

        @nopetrolnofun: hij klinkt op zich best aardig met die 3 cilinder maar in hybrid mode moet je minimaal een goede DJ zijn om met geluid indruk te maken. Of goed kunnen zingen.

        Login om te reageren
      • sonnybonds zegt

        18 december 2019 om 21:21

        @nopetrolnofun: precies dat. Hier in Dordrecht reed er een laatst voorbij. Dacht eerst dat het een VW polo was lol. Mooie auto maar dat geluid kan echt niet. Kan je beter een volledig electische sportwagen bouwen.

        Login om te reageren
  3. tttijn zegt

    18 december 2019 om 17:23

    Vind t een gave wagen en ook confronterend dat techniek zo enorm snel verouderd.

    Login om te reageren
  4. simonbv zegt

    18 december 2019 om 17:24

    Vond de auto juist wat tegenvallen.Heb er een weekje mee mogen rijden en een stoplicht sprintje ging dan nog wel lekker maar op de snelweg heb je het toch vrij lastig met enige andere Duitser met een dikke motor. Ik had dan ook altijd gehoopt dat ze de 2.0 JCW motor erin hadden gedaan met een dikke 300pk. Zoveel meer gewicht zou dat toch niet moeten zijn.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      18 december 2019 om 19:46

      @simonbv: dat zou echt een goed plan zijn, zou t passen?

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    18 december 2019 om 17:24

    -EDIT: dank u, is gefixt ;-) –

    En de i8 is bloedmooi, zo vooruitstrevend dat die z’n tijd eigenlijk ver vooruit is.

    Login om te reageren
  6. gumz zegt

    18 december 2019 om 17:44

    A 150 000 euro per auto is dat toch geen slechte zaak voor BMW geweest.. Leergeld wat nu hopelijk de rest van het gamma kan opvrolijken met potente hybrides en elektrische modellen.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      18 december 2019 om 19:02

      @gumz: dat kreeg BMW niet per auto… Hou rekening met belastingen etc.

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    18 december 2019 om 18:04

    En nu een opvolger welke het de Taycan moeilijk gaat maken?

    Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    18 december 2019 om 18:05

    Ik zie liever de i8 dan de i3 want dat vind ik een lelijk hok om te zien

    Login om te reageren
  9. 911targa zegt

    18 december 2019 om 18:48

    De i8 leunt op 2 concepten: ICE en elektriciteit. Dan heb je het onderhoud van een ICE met ern Mickey mouse motor en een zwaar accu pakket.

    Een diesel en benzine motor in een auto vind ook iedereen gek. Waarom dit dan niet? Fundamenteel een gek uitgangspunt om een auto zo te construeren.

    Login om te reageren
  10. baklava zegt

    18 december 2019 om 19:18

    Een sportauto met een 3 cylinder. Ik heb het nooit wat gevonden. Mooi is ie ook niet.

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      18 december 2019 om 20:50

      @baklava: nu slaan we dat hele verhaal over en krijgen we een Twin-Accu in een V-vorm.

      Login om te reageren
  11. Volvo_440_turbo zegt

    18 december 2019 om 20:43

    Ik zie ze wel af en toe rijden en wat ik hier boven lees is wel zo, het zijn een beetje posers die er mee rondrijden, maar eerlijk? Het zijn toch wel indrukwekkende auto’s (het geluid even buiten beschouwing gelaten) ondank ze vlees noch vis zijn…

    Login om te reageren
  12. markos78 zegt

    18 december 2019 om 22:37

    Ik heb me altijd afgevraagd waarom die 1.5 driecilinder in een Mini maar 136pk levert en geen 231pk(!) zoals in de i8.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North