BMW i8 Coupé: alle foto’s van de gevleugelde stekkerkoning

Auteur: , 50 Reacties

Het wachten is ten einde. Na de twee lekplaatjes vorige week kunnen we jullie nu meer i8 tonen. En jongens, wat ziet 'ie er lekker uit in het zwart!

Eigenlijk is alles al bekend over de i8, dus we zullen het niet te veel herkauwen. De 1.5-liter driecilinder benzinemotor levert 231 pk/320 Nm, en de elektromotor doet hier nog eens 131 pk/250 Nm bij. Het totale systeemvermogen bedraagt 362 pk en 570 Nm.

Voor de rest laten we u alleen met de foto’s. Zet hem maar in het zwart voor mijn deur graag, BMW.

UPDATE: nu ook met live pics, KLIK HIER!



50 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Fijn hè, die hybrides?
@glashelder: Ik vind het ook drie keer niks, en dat zeg ik als ‘echte’ BMW freak..
echt lelijk gewoon dit ding, die me dan maar een R10 E-Tron.. (als die er al was)
Weet niet of ik hem wel zo mooi vind. Die voorkant ziet er maar raar uit met die luchthapper op te motorkap.
I like it!
@cupsport:
Ik ben geen fanboy (altijd even indekken hier op AB) maar daar sluit ik me bij aan. Een prachtig design die andere Duitsers zoals Audi en Mercedes moet wakkerschudden lijkt me. Ik was altijd nogal ‘fan’ van Audi-interieurs, maar wellicht heb ik nu een nieuwe favoriet…
@JvT:
…design dat andere…
Wie had dat gedacht: dat Bmw nog spannende auto’s kan maken. 231 pk uit een 1500’tje is ook niet mis trouwens.
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Een 125i rijdt ‘spannender’ dan dit ding hoor..
@kaasboerin: Heb je er in gereden dan?
@drivingpleasure: Kameel kennelijk wel..
Dus ja, dan ik ook hé ;’)

Zelf rijdt hij een dikke vette twinturbo 16 klepper (!), dus die is wel wat gewend.
Gewoon de retro variant van de BMW M1 en dat is een compliment.
Ook al wil ik graag de blauwe strippen zo snel mogelijk zwart spuiten.
@bsxc2: Leveren ze gelukkig ook. Zo is het idd net een Renault Megane met die goedkope plastic elementen :(
Nice! Maar doe mij er maar een in dat opvallende oranje, gecombineerd met de blauwe accenten van deze zwarte.
@Original_Arnoud:
Het front doet me trouwens aan de Lancia 037 denken…
In de USA vanaf $135,925, iemand een idee wat dit in NL gaat worden?
@ghj13: “Mond valt open”. Daar heb je een M6 voor.
@bsxc2: niet bepaald vergelijkbaar he ;)
@bsxc2: inderdaad, doe mij dan maar een M6.. Of F Type, nog veel minder..
Mooi! Eindelijk weer eens wat spannends uit Munchen.
Ik vind hem geslaagd. Ik hoop dat we hem veel gaan zien rijden – maar ben bang dat dat wel zal tegenvallen.
Nu hopen dat ze op de optielijst je ook een mogelijkheid geven om een vinkje te zetten bij ‘Reguliere deuren’.
@ardonjr: die zullen vast wel standaard worden normale deuren! Zo kan je nergens pakeren of even een invalide parkeert aanvragen
@ardonjr: “easy acces comfort deuren, deze deuren bieden u een gemakkelijke instap en laten u ook in krappe parkeergarages in en uit uw BMW i8 stappen, meerprijs €4999” is waarschijnlijk zoals BMW dat zou verkopen ;)
@mashell: Je product aankleden.. Het moest verboden worden.
Ouwe PvdA’er..
Erg mooie auto! En vooral innovatief, ik denk dat we dergelijke concepten wel meer zullen gaan zien de komende jaren. Erg goed BMW, erg goed!
Waarom moeten hybrides en stekkerauto’s er zo geflipt uitzien?
Mooi ding! Al had de achterkant had wel wat meer ‘sportwagen’ mogen zijn.

Hoop dat het design van de koplampen en nieren op de komende normale BMW’s te vinden zal zijn. Mooi breed!
Prachtig! Zeer prachtig! Dat zeg ik niet zo snel van een BMW
Origineel? Absoluut.
Technologisch hoogstandje? Absoluut.
Uiterlijk? Helaas, spuuglelijk. Leg deze techniek in een 4- of 6-serie en dan praten we verder.
Weet iemand hoe zwaar dit misbaksel is?
@papa: DIN-gewicht, dus inclusief vloeistoffen en 90% volle tank, is 1490 kg
@ghj13: 240 pk per ton dus… weinig indrukwekkend dus…
Wanneer komt er iets uit over prijzen?
Durf t bijna niet te zeggen, maar stiekem vind ik ‘m mooi. Erg mooi zelfs.
Mooie auto, jammer van de electromeuk die erin zit.
De gehele aandrijflijn eruit slopen en een v10 van de e60 m5 erin achter de voorstoelen zodat je een waardige opvolger hebt van de echte bmw m1.
Weg met die groene en hybride en electromeuk
@smartye36: liever een 6-in-lijn… De M1 had dat immers ook (en met de algehele downsizing ook voor de hand liggend), of de V8 uit de M5/M6 met de nodige turbo’s.
Van die circa 1500 kg gaat toch heel veel eraf met het verwijderen van die elektromeuk.
In het zwart ziet hij er wel erg dik uit moet ik eerlijk zeggen…
Dat apparaatje tussen de console en de versnellingspook, is dat de sleutel/afstandsbediening?

De voorkant vind ik erg geslaagd, totaal ben ik er nog niet over uit. Wel is het eindelijk weer iets aparts en gewaagds van BMW. Laatste modellen van BMW kan ik dat niet meegeven.
@Entwicklung88: Yup, met op de sleutel scherm met de indicatie hoe ver je nog kan rijden. Geniaal.
Lelijk. Te druk, te veel lijnen
In het zwart vind ik de verhoudingen juist niet kloppen. Een lichter kleurtje staat hem beter.
Zou hetzelfde kunnen posten als bij die audi crossover … misschien net iets minder lelijk, maar toch.
Nee vind het niks
Vind de 6-serie mooier, maar nu er meerdere 5-series in onze straat zijn verschenen is dit wel een aantrekkelijk alternatief geworden, al zal ik m’n stationwagenruimte missen. Dan maar een Amerikaanse pick-up op grijs kenteken er naast om dat probleem op te lossen :D

Hopelijk komt er ook een dieselvariant voor wat extra koppel, vermogen en reikwijdte, want 500 km slaat natuurlijk nog steeds nergens op! De oude M5 met V-10 haalde dat op de Autobahn zelfs nog.

Alleen die vreselijke blauwe detaillering gaat er onherroepelijk af! Dat Renault zulke goedkope plastic strips nodig heeft oké, maar dat moet dan maar carbon worden.
En dan nu een Mi8 om te concurreren met de R8en de SLS! hup!
De concept hiervan is prachtig opgedroogd! In tegenstelling tot vele concepten is deze mooier geworden als productie model, waarvoor hulde!
Doe mij die volvo maar… Wat is dit een gedrocht! Dat bmw zoiets kan verkopen en dat mensen dit überhaupt willen kopen…
Ik verlang al naar de dubbeltest tussen dit snoepje, de SLS en de R8 :D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).