• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i8 krijgt nog een last-minute vermogensboost

Auteur: machielvdd, gepost 28 april 2020 om 17:00 – 11 Reacties

BMW i8 DTE Systems chiptuning

Met deze chiptuning krijgt de BMW i8 het vermogen dat hij verdient.

De BMW i8 loopt op zijn laatste benen. Het futuristische design is nog lang niet gedateerd, maar BMW vind het mooi geweest. Na zes jaar is het doek gevallen voor van de meest bijzondere BMW’s van de laatste jaren.

Met zijn vleugeldeuren en gestroomlijnde uiterlijk oogt de i8 als een regelrechte supercar. Daarmee wordt ook een bepaald verwachtingspatroon gecreëerd qua prestaties. Vanuit dat oogpunt valt het gecombineerd vermogen van 374 pk toch lichtelijk tegen. De i8 ziet er sneller uit dan hij is. Nu is de auto met een 0-100-tijd van 4,6 allerminst traag, maar je buurman kan dat kunstje ook met zijn Model 3.

Gelukkig is te weinig vermogen een probleem dat vrij eenvoudig op te lossen is. Bijvoorbeeld door langs te gaan bij de Duitse chiptuner DTE Systems. Hoewel de i8 met pensioen gaat, vonden ze het nog niet te laat om met een vermogensupgrade te komen. Als je nog een BMW i8 op de kop wilt tikken om deze tuning op toe te passen, zul je dus wel voor een tweedehandsje moeten kijken. We moeten er wel even bij zeggen: de auto die we op de foto’s zien is de i8 Roadster en die is er nog niet zo gek lang.

Wat weten de mannen van DTE nog voor winst te behalen? Met hun PowerControl RX-tuning krijgt de BMW i8 nog 41 pk en 66 Nm aan koppel extra. Daarmee komt het totale vermogen op 415 pk. Dit is al meer in lijn met het supercar-uiterlijk. DTE Systems claimt verder dat de i8 er 15% zuiniger op wordt, mede dankzij het toegenomen koppel.

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Deze BMW i8 is iets teveel van het goede
  • Dit is de goedkoopste BMW i8 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, chiptuning, i8, tuning

Vorig bericht: « Video: 0-250 km/u met de Mercedes-AMG GLC63S
Volgend bericht: Gelekt: de gefacelifte BMW 5 Serie »

Lees Interacties

Reacties

  1. sonnybonds zegt

    28 april 2020 om 17:18

    tja beetje laat dit.

    Login om te reageren
  2. mr27 zegt

    28 april 2020 om 17:57

    Matige toename, als je er een andere turbo op kletst en wat afstelt wordt het een stuk beter denk ik.

    Login om te reageren
    • e38ossie zegt

      28 april 2020 om 18:09

      @mr27: ik denk niet dat er heel veel meer uit een 1,5 liter driecilinder te halen is zonder de betrouwbaarheid ernstig te verkleinen.

      Login om te reageren
      • mr27 zegt

        28 april 2020 om 20:02

        @e38ossie: mwa als je ziet wat Mercedes AMG aan uit de 4 cilinders haalt vind ik dit niet heel baanbrekend. Het is niet mager, alleen weinig indrukwekkends.

        Login om te reageren
      • leonlampe zegt

        28 april 2020 om 20:48

        @e38ossie: Er is een 2 liter 3 ciliinder heeft een gecombineerd vermogen van 1700pk. Half liter minder en meteen 1300pk eraf klinkt niet zo goed

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          28 april 2020 om 22:29

          Hahaha :)

          Vergeet niet dat die 2 liter maar 600pk levert he.
          Dus naar die analogie moet de 1.5 450pk leveren.

          Bmw heeft in het verleden trouwens al bewezen dat ze 1500pk uit een 1.5 kunnen halen ook trouwens, maar die dingen schijnen niet zo lang mee te gaan… ?

          Login om te reageren
          • mr27 zegt

            29 april 2020 om 08:56

            @tjorque: Ja en deze 1.5 zit op iets van 270pk, valt allemaal reuze mee toch?

            Login om te reageren
            • tjorque zegt

              29 april 2020 om 12:37

              Ik zou verschrikkelijk blij zijn als er een 1.5 met 275pk in mijn auto lag!
              Mijn ego is licht genoeg om daarmee toe te komen ;)

              Login om te reageren
    • motorhead zegt

      28 april 2020 om 18:11

      @mr27: het is maar anderhalve liter hè, waar standaard al fors veel power uit komt. Misschien niet voor het uiterlijk van de auto, maar wel voor het motortje. Vind t juist nogal een dappere toename.

      Login om te reageren
  3. baklava zegt

    29 april 2020 om 09:15

    Ze hadden er ook een 8 cylinder in kunnen leggen

    Login om te reageren
  4. pleiades zegt

    29 april 2020 om 09:34

    Wat is hier nou zo bijzonder aan dan? Wel 5 hele pk’s meer dan ze bij BR-Performance opgaven, vier jaar geleden. Wel 14 Nm minder. Sponsored by DTE ofzo?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North