• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De BMW i8 Roadster is live en hybride

Auteur: jaapiyo, gepost 29 november 2017 om 19:07 – 29 Reacties

Afbeelding De BMW i8 Roadster is live en hybrideAfbeelding De BMW i8 Roadster is live en hybrideAfbeelding De BMW i8 Roadster is live en hybrideAfbeelding De BMW i8 Roadster is live en hybrideAfbeelding De BMW i8 Roadster is live en hybrideAfbeelding De BMW i8 Roadster is live en hybrideAfbeelding De BMW i8 Roadster is live en hybrideAfbeelding De BMW i8 Roadster is live en hybride

i8
Voor de gelegenheid krijgt ook de gesloten variant een opfrisbeurt.

Al sinds een seconde of twee na de Big Bang weten we dat er van de BMW i8 ook een open variant op de markt zou verschijnen. Het heeft om een of andere reden jaren geduurd, maar in Los Angeles zal dan toch eindelijk de productieversie van de hybride cabrio te bewonderen zijn. Zijn coupé-broeder zal met hernieuwd elan in Detroit te zien zijn in januari, alvorens de marktintroductie volgt in mei 2018.

De facelift op zich lijkt overigens zo minimaal te zijn dat we het er amper over zouden kunnen hebben. Het is eigenlijk meer een ‘update’ zoals BMW die wel vaker doorvoert op haar modellen dan een echte facelift, want van een gelifte snoet valt niet te spreken. Wel is het infotainment-systeem op punt gezet en kan je nu opteren voor nog meer sustainable materiaal in het interieur.

Onderhuids veranderd er wel wat substantieels, hoewel je qua specs niet kan spreken van een enorme verbetering. Toch heeft de i8 vanaf nu een andere accu, met iets meer capaciteit en een hogere maximale poweroutput. Het grootste verschil is dat je hiermee nu een grotere puur elektrische actieradius hebt van 53 respectevielijk 55 kilometer voor de Roadster en de coupé.

Dan nog even de kernpunten van de cabrio: het ding heeft een stoffen kap en weegt volgens BMW ongeveer 60 kilo meer dan de coupé. Op de schouders en de achterkant zitten speciale ‘Roadster’ badges opdat je niet vergeet dat het dak eraf kan. Maar gaat het dak ook bij jouw eraf bij het zien van deze foto’s?

Check hier de video.

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • Z8 of i8: welke exotische cabrio van BMW kies jij?
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Dit is de goedkoopste BMW i8 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cabrio, Hybride, i8, la-2017, roadster

Vorig bericht: « Bliksems! PSA haat Opel, wil 600-800 miljoen terug van GM
Volgend bericht: Officieel: dit is de nieuwe Mercedes CLS »

Lees Interacties

Reacties

  1. joppe zegt

    29 november 2017 om 19:22

    Ik vind m mooi. Vond de coupe ook al erg mooi.

    Login om te reageren
  2. kalslasie zegt

    29 november 2017 om 19:29

    Kon zo een McLaren zijn qua looks! Ik zeg geslaagd.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      30 november 2017 om 00:14

      @kalslasie: qua kleur bedoel je, qua looks zie je wel snel dat deze echt als coupé ontworpen is. Wel is het nog steeds een fris ontwerp, knap! Dat gezegd hebbende vind ik het vooral knap dat halfords 10 jaar geleden lettertrend op de zijkanten al zag.

      Login om te reageren
  3. tjongejongejonge zegt

    29 november 2017 om 19:36

    Nix mis mee….,

    Login om te reageren
  4. fromtheg zegt

    29 november 2017 om 19:39

    Gedurfd anders, waarvoor hulde. Ik vind ‘m geslaagd, net als de Coupe.

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    29 november 2017 om 19:39

    Erg mooie auto is dit geworden zeg! Vind hem zelfs mooier dan de dichte versie.

    Login om te reageren
    • macan zegt

      29 november 2017 om 19:44

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  6. raceface zegt

    29 november 2017 om 19:43

    Wat is er aan vernieuwd dan ? Om een of andere reden heb ik het idee dat de i8 nooit echt het succes verhaal geworden is als het had moeten zijn. Kan ook aan mij liggen trouwens…

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      29 november 2017 om 20:31

      @raceface: same same

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      30 november 2017 om 06:16

      @raceface: ik denk dat de verhouding snelheid/innovatie niet goed zat. Heb er een paar keer kunnen mee rijden en het rijdt best leuk, maar in die prijsklasse kan je veel snellere auto’s kopen. Ik vermoed dat het zeer innovatieve aspect van uiterlijk en hybride technologie voor velen niet voldoende was om die prijs te leggen.
      Net zoals bij de nieuwe NSX

      Login om te reageren
    • gumz zegt

      30 november 2017 om 08:25

      @raceface: Lijkt me toch een succes, is op 3 jaar tijd meer dan 12000 keer verkocht.. Het is natuurlijk subjectief wat ‘veel’ is, maar voor een auto van om en bij de 150 000 euro lijkt me dat zeker niet slecht!

      Login om te reageren
  7. kukuk zegt

    29 november 2017 om 19:49

    Super handig dat ze er de badges ‘coupé’ & ‘roadster’ opgeplakt hebben, anders zijn ze niet uit elkaar te houden!

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      29 november 2017 om 21:52

      @kukuk: Nooit denken dat een ander weet wat jij weet.

      Login om te reageren
  8. hehe zegt

    29 november 2017 om 20:05

    Lekker wazig artikel, er is iets vernieuwd, maar we weten eigenlijk ook niet wat. 2 km. range ofzo :-)
    Op zich wel een leuk model, maar toch heb ik altijd het gevoel gehad dat de Tesla Model S veel interessantere techniek had met betere prestaties, zonder dat die het nodig had met zo’n futuristisch uiterlijk het van de daken te schreeuwen.
    BMW is niet zo vooruitstrevend als ze zelf dachten

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      30 november 2017 om 06:18

      @hehe: i3 is op dat vlak beter. Is mooi afgewerkt en rijdt vlot

      Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    29 november 2017 om 20:31

    Blijft toch een gaaf en vooruitstrevend ding hoor! Met de i modellen was BMW de rijd vooruit. Het wordt nu wel eens tijd voor meer modellen in deze hoedanigheid .

    Login om te reageren
  10. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    29 november 2017 om 20:57

    Van achter lijkt ie nog altijd een 991 uit te kakken

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      29 november 2017 om 21:58

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Ik weet niet hoeveel er in België rondrijden(reden).
      Al heel wat dodelijke slachtoffers.
      Te snel, te stil?
      Probleem met de gefortuneerde kopers die er niet correct mee kunnen rijden!

      Login om te reageren
  11. achmedvw zegt

    29 november 2017 om 21:17

    Waanzinnig mooie auto.

    Login om te reageren
  12. wjeurs zegt

    29 november 2017 om 21:26

    Dat afdakje boven de achterwielen lijkt bij de coupe nog ergens vandaan te komen. (Uit de daklijn) bij de roadster lijkt het net een opgeplakte onnodige plaat.

    Login om te reageren
  13. nicolasr zegt

    29 november 2017 om 21:41

    Dit zou dus de enige cabrio zijn die ik wél een klapdakje in carosseriekleur toewens. Dat zou hem nóg beter staan.

    Verder vind ik het lastig. Ik ben de grootste cabrio-fan ter wereld, maar bij deze weet ik het echt niet. De coupe is namelijk al helemaal af in mijn ogen.

    Ik ga over 2 jaar maar gewoon voor een rode coupe met de kop eraf. Niet de kap, maar de kop.

    Login om te reageren
  14. racerx zegt

    29 november 2017 om 21:42

    Ze zijn wel laat met de Spyder, te laat om op de wow factor van de coupé mee te liften in ieder geval. Het model een nieuwe impuls geven, wat ze ongetwijfeld wilden bereiken, gaat ‘m ook niet worden ben ik bang; de meeste buzz hangt nu rond échte EV’s en geen plugin hybrides.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      29 november 2017 om 21:43

      @racerx: Overigens vond ik het wel geinig om de i8 een keer te proberen, mooie techniek en het zit uitstekend, maar echt warm werd ik er niet van om heel eerlijk te zijn.

      Login om te reageren
  15. VeniVidiVici zegt

    29 november 2017 om 21:57

    Ik krijg onderhand een zware slappe piel van al dat hybride en duurzaam geleuter, maar deze i8 Roadster is toch wel heel erg lekker. Nog even een pakketje van Manhart erop en hij is echt helemaal af!

    Login om te reageren
  16. wimof zegt

    29 november 2017 om 22:04

    @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Ik weet niet hoeveel er in België rondrijden(reden).
    Al heel wat dodelijke slachtoffers.
    Te snel, te stil?
    Probleem met de gefortuneerde kopers die er niet correct mee kunnen rijden!

    Login om te reageren
  17. tkoote zegt

    29 november 2017 om 22:22

    Mooie auto, mooie kleur, mooie fotos, mooi alles. Top!

    Login om te reageren
  18. dragspert zegt

    30 november 2017 om 00:07

    Al draagt de aap een gouden ring…

    Login om te reageren
  19. azuli zegt

    30 november 2017 om 08:09

    Krijg nog steeds het “wow” gevoel bij het zien van een i8. De open i8 doet daar weer een schepje bovenop:)

    Login om te reageren
  20. eddepedd zegt

    30 november 2017 om 09:35

    Ik vind hem zeer geslaagd. Zo wel de dichte als de open versie. Ben alleen heel benieuwd hoe het dakje precies werkt? An sich redelijk OT informatie bij een artikel over een nieuwe cabrio/ roadster :) LMGTFY

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North