Voor de gelegenheid krijgt ook de gesloten variant een opfrisbeurt.
Al sinds een seconde of twee na de Big Bang weten we dat er van de BMW i8 ook een open variant op de markt zou verschijnen. Het heeft om een of andere reden jaren geduurd, maar in Los Angeles zal dan toch eindelijk de productieversie van de hybride cabrio te bewonderen zijn. Zijn coupé-broeder zal met hernieuwd elan in Detroit te zien zijn in januari, alvorens de marktintroductie volgt in mei 2018.
De facelift op zich lijkt overigens zo minimaal te zijn dat we het er amper over zouden kunnen hebben. Het is eigenlijk meer een ‘update’ zoals BMW die wel vaker doorvoert op haar modellen dan een echte facelift, want van een gelifte snoet valt niet te spreken. Wel is het infotainment-systeem op punt gezet en kan je nu opteren voor nog meer sustainable materiaal in het interieur.
Onderhuids veranderd er wel wat substantieels, hoewel je qua specs niet kan spreken van een enorme verbetering. Toch heeft de i8 vanaf nu een andere accu, met iets meer capaciteit en een hogere maximale poweroutput. Het grootste verschil is dat je hiermee nu een grotere puur elektrische actieradius hebt van 53 respectevielijk 55 kilometer voor de Roadster en de coupé.
Dan nog even de kernpunten van de cabrio: het ding heeft een stoffen kap en weegt volgens BMW ongeveer 60 kilo meer dan de coupé. Op de schouders en de achterkant zitten speciale ‘Roadster’ badges opdat je niet vergeet dat het dak eraf kan. Maar gaat het dak ook bij jouw eraf bij het zien van deze foto’s?
Check hier de video.
Ik vind m mooi. Vond de coupe ook al erg mooi.
Kon zo een McLaren zijn qua looks! Ik zeg geslaagd.
@kalslasie: qua kleur bedoel je, qua looks zie je wel snel dat deze echt als coupé ontworpen is. Wel is het nog steeds een fris ontwerp, knap! Dat gezegd hebbende vind ik het vooral knap dat halfords 10 jaar geleden lettertrend op de zijkanten al zag.
Nix mis mee….,
Gedurfd anders, waarvoor hulde. Ik vind ‘m geslaagd, net als de Coupe.
Erg mooie auto is dit geworden zeg! Vind hem zelfs mooier dan de dichte versie.
-edit: nutteloze bijdrage-
Wat is er aan vernieuwd dan ? Om een of andere reden heb ik het idee dat de i8 nooit echt het succes verhaal geworden is als het had moeten zijn. Kan ook aan mij liggen trouwens…
@raceface: same same
@raceface: ik denk dat de verhouding snelheid/innovatie niet goed zat. Heb er een paar keer kunnen mee rijden en het rijdt best leuk, maar in die prijsklasse kan je veel snellere auto’s kopen. Ik vermoed dat het zeer innovatieve aspect van uiterlijk en hybride technologie voor velen niet voldoende was om die prijs te leggen.
Net zoals bij de nieuwe NSX
@raceface: Lijkt me toch een succes, is op 3 jaar tijd meer dan 12000 keer verkocht.. Het is natuurlijk subjectief wat ‘veel’ is, maar voor een auto van om en bij de 150 000 euro lijkt me dat zeker niet slecht!
Super handig dat ze er de badges ‘coupé’ & ‘roadster’ opgeplakt hebben, anders zijn ze niet uit elkaar te houden!
@kukuk: Nooit denken dat een ander weet wat jij weet.
Lekker wazig artikel, er is iets vernieuwd, maar we weten eigenlijk ook niet wat. 2 km. range ofzo :-)
Op zich wel een leuk model, maar toch heb ik altijd het gevoel gehad dat de Tesla Model S veel interessantere techniek had met betere prestaties, zonder dat die het nodig had met zo’n futuristisch uiterlijk het van de daken te schreeuwen.
BMW is niet zo vooruitstrevend als ze zelf dachten
@hehe: i3 is op dat vlak beter. Is mooi afgewerkt en rijdt vlot
Blijft toch een gaaf en vooruitstrevend ding hoor! Met de i modellen was BMW de rijd vooruit. Het wordt nu wel eens tijd voor meer modellen in deze hoedanigheid .
Van achter lijkt ie nog altijd een 991 uit te kakken
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Ik weet niet hoeveel er in België rondrijden(reden).
Al heel wat dodelijke slachtoffers.
Te snel, te stil?
Probleem met de gefortuneerde kopers die er niet correct mee kunnen rijden!
Waanzinnig mooie auto.
Dat afdakje boven de achterwielen lijkt bij de coupe nog ergens vandaan te komen. (Uit de daklijn) bij de roadster lijkt het net een opgeplakte onnodige plaat.
Dit zou dus de enige cabrio zijn die ik wél een klapdakje in carosseriekleur toewens. Dat zou hem nóg beter staan.
Verder vind ik het lastig. Ik ben de grootste cabrio-fan ter wereld, maar bij deze weet ik het echt niet. De coupe is namelijk al helemaal af in mijn ogen.
Ik ga over 2 jaar maar gewoon voor een rode coupe met de kop eraf. Niet de kap, maar de kop.
Ze zijn wel laat met de Spyder, te laat om op de wow factor van de coupé mee te liften in ieder geval. Het model een nieuwe impuls geven, wat ze ongetwijfeld wilden bereiken, gaat ‘m ook niet worden ben ik bang; de meeste buzz hangt nu rond échte EV’s en geen plugin hybrides.
@racerx: Overigens vond ik het wel geinig om de i8 een keer te proberen, mooie techniek en het zit uitstekend, maar echt warm werd ik er niet van om heel eerlijk te zijn.
Ik krijg onderhand een zware slappe piel van al dat hybride en duurzaam geleuter, maar deze i8 Roadster is toch wel heel erg lekker. Nog even een pakketje van Manhart erop en hij is echt helemaal af!
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Ik weet niet hoeveel er in België rondrijden(reden).
Al heel wat dodelijke slachtoffers.
Te snel, te stil?
Probleem met de gefortuneerde kopers die er niet correct mee kunnen rijden!
Mooie auto, mooie kleur, mooie fotos, mooi alles. Top!
Al draagt de aap een gouden ring…
Krijg nog steeds het “wow” gevoel bij het zien van een i8. De open i8 doet daar weer een schepje bovenop:)
Ik vind hem zeer geslaagd. Zo wel de dichte als de open versie. Ben alleen heel benieuwd hoe het dakje precies werkt? An sich redelijk OT informatie bij een artikel over een nieuwe cabrio/ roadster :) LMGTFY