• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het doek valt voor de BMW i8

Auteur: RubenPriest, gepost 11 maart 2020 om 14:00 – 37 Reacties

BMW i8

De hybride sportwagen van BMW gaat met pensioen. De i8 is straks niet meer nieuw te verkrijgen.

De BMW i8 is altijd al een moeilijke sportwagen geweest. Het futuristische design moet je liggen. De bijzondere aandrijflijn met zijn driecilinder moet je liggen. En dan is er ook nog de vanafprijs van 151.273 euro. Als je echt wat anders wilt hebben zit je met de i8 goed. Het is een excentriek ding.

Of de i8 ook het succes is geworden waar BMW op gehoopt had? Zelf zullen ze ongetwijfeld zeggen van wel. Pas in een vrij laat stadium kwam er ook een Roadster van het model. Eigenlijk veel te laat, want het frisse was er wel vanaf. Dat het niet storm loopt bewijst het nieuws van vandaag wel. Krap twee jaar na de marktlancering van de i8 Roadster kondigt BMW aan dat de productie van de i8 gaat stoppen.

BMW i8

Het avontuur begon in 2009 met een conceptstudie op de International Motor Show (IAA) in Frankfurt. In 2013 werd het productiemodel op de IAA getoond, samen met de onthulling van de i3. Zes jaar geleden kwam de i8 daadwerkelijk uit. In die zes jaar hebben de Duitsers er in totaal 20.000 weten te verkopen. Dat is slechts 3.333 stuks per jaar. Niet heel indrukwekkend voor wereldwijde verkoopcijfers.

BMW i8

Ondanks de niet zo imposante verkopen heeft BMW wel ballen gehad om de i8 uit te brengen. De Duitsers lieten het niet bij een concept, maar de i8 kwam daadwerkelijk bij de dealer te staan. Over een opvolger is officieel nog niets bekend. In Leipzig rollen momenteel de laatste exemplaren van de band. Het gaat hier om de i8 Ultimate Sophisto Edition .

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Hybride BMW X5
    Hybride BMW X5 gaat kopje onder in Schoonebeek
  • Dit is de goedkoopste BMW i8 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-i, Hybride, i8

Vorig bericht: « Mansory strandbuggy met 225 pk is nu een dingetje
Volgend bericht: Benzine voor minder dan 1,45 euro per liter in NL »

Lees Interacties

Reacties

  1. crashingduke zegt

    11 maart 2020 om 14:18

    Vooral die €151.273 weerhoudt mij. Ik vind ‘m niet bijzonder mooi, maar wel heel bijzonder. Als Gaston bij ons op de oprit staat, zal ik het zeker overwegen.

    Login om te reageren
    • rxate zegt

      11 maart 2020 om 14:26

      Ik weet heel veel leukere en spannendere auto’s te verzinnen voor dat geld. Het is een bijzonder apparaat maar daar is alles ook wel zo’n beetje mee gezegd.

      Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      11 maart 2020 om 14:59

      @crashingduke: Ik krijg dus zó de kriebels van die vent.

      Net als die look-a-like en Tesla nerd Vincent Everts.

      Login om te reageren
      • arhanso zegt

        11 maart 2020 om 16:42

        Als hij bij je aan de deur staat, vergeef je het hem vast…. Tenzij je geen loten hebt…

        Login om te reageren
    • tttijn zegt

      11 maart 2020 om 15:40

      @crashingduke: idd eerste wat ik dacht toen ik de topic titel.zag: hij kost ook 2x teveel geld. Voor zo’n 70k is het best een interessante optie geweest.

      Login om te reageren
    • vondick zegt

      11 maart 2020 om 22:14

      @crashingduke: Als je de prijs zo houdt als die is, mankeerde er eigenlijk maar 1 ding aan: de prestaties. Hij was gewoon niet snel genoeg. Hij zag er VEEL sneller uit dan hij was.

      Login om te reageren
  2. maferick74 zegt

    11 maart 2020 om 14:24

    Coronavirus

    Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    11 maart 2020 om 14:24

    Wel echt een absurde prijs voor zo’n niet echt indrukwekkende auto. Begrijp me niet verkeerd, het ontwerp ziet er nog steeds futuristisch uit, qua specificaties is ie gewoon niet echt relevant meer

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      11 maart 2020 om 19:01

      tja precies dat. Mooi ontwerp maar de aandrijflijn was al achterhaald toen ie uitkwam

      Login om te reageren
    • justinautoblog zegt

      13 maart 2020 om 10:46

      @janmetdelangeachternaam: uhm volgens mij zijn de specs te vergelijken met een sportwagen. 3.9 sec naar de 100?

      Login om te reageren
  4. kennone zegt

    11 maart 2020 om 14:39

    Ik ben denk ik een van de weinige die dit model niet gaat missen.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    11 maart 2020 om 14:54

    Tja, hij was zijn tijd te ver vooruit. Stel dat er in deze coupé een aandrijflijn zoals in de huidige Polestar had gezeten, dan had hij dikke prima verkocht.

    Login om te reageren
  6. rikv99 zegt

    11 maart 2020 om 15:00

    “NEEJ, BETER HE!

    Login om te reageren
  7. erce zegt

    11 maart 2020 om 15:03

    Een keer een weekend meegekregen van BMW en het was echt feest met die auto. Maar inderdaad erg prijzig. Reken er maar op dat dit een absolute klassieker gaat worden die gigantisch een waarde gaat stijgen.

    Login om te reageren
  8. Jansen zegt

    11 maart 2020 om 15:12

    In algemene zin heb ik niks met BMW. Maar deze heb ik altijd gaaf gevonden

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      11 maart 2020 om 19:07

      @jansen:
      Grappig, ik heb precies hetzelfde.

      En eigenlijk geeft dat precies weer waar het probleem ligt.

      Login om te reageren
      • mustang750supersnake zegt

        11 maart 2020 om 19:24

        @sabrerator: ja,bij het moment waarop de verkoper vraagt: en hoe wilt u gaan betalen……..

        Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      11 maart 2020 om 22:27

      @jansen: zelfde gedachte hier. Voor mij de enige visueel te pruimen BMW van de laatste 30 jaar. Vooral de achterkant is erg sterk imho . Maar kennelijk spreekt hij de traditionele BMW rijder niet aan.

      Login om te reageren
  9. frank2b zegt

    11 maart 2020 om 15:41

    Dit is zo’n beetje de enige BMW – samen met de i8 – die ik wel interessant vond.
    Maar dat ik eerst mn huis of twee nieren moet verkopen, of een bank beroven oid …. dat is tot op heden wel een showstopper.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      11 maart 2020 om 16:07

      @frank2b: samen met de i8? Wat is dan die andere BMW?

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        11 maart 2020 om 16:49

        Ah oei en oeps. Ik bedoelde de i3 (uiteraard)…..

        Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      11 maart 2020 om 16:17

      Je krijgt er ook weer twee nieren voor terug. Zij het dat die dan in de neus zitten, dus anatomisch gezien een beetje merkwaardig.

      Login om te reageren
  10. ericc zegt

    11 maart 2020 om 16:05

    Ze hadden er beter de M3 motor ingelegd (toen nog de V8) in combinatie met hybride. Veel betere verkoopscijfers…

    Login om te reageren
  11. toniominestrone zegt

    11 maart 2020 om 16:07

    Leuke investering.

    Login om te reageren
  12. fabian1978 zegt

    11 maart 2020 om 16:12

    Ik heb er veel gereden en er ook veel mee gereden. Ook de Roadster. Fijne auto, leuke ervaring om mee te rijden. Comfi als we wilt, snel als je wilt. Een “sportauto” is het niet, maar er lekker mee sturen kan zeker wel.

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    11 maart 2020 om 16:53

    Mijn baas heeft een i8 gehad en ik heb er ook wel vaker in gereden. Ik vond het echt een fijne auto eigenlijk. Reed lekker, was comfortabel en snel, zuinig, fraai interieur etc. Eigenlijk had ik er maar weinig op aan te merken, op een paar dingen na: hij ziet eruit als een supercar terwijl hij totaal niet als een supercar rijdt en hij kost 150.000 euro. Dat zijn in mijn ogen precies de redenen waarom het niks is geworden met die auto. Jammer eigenlijk, want ik vond het wel gaaf dat BMW gewoon een conceptcar in productie heeft genomen.

    Login om te reageren
    • TSAARno zegt

      11 maart 2020 om 17:55

      Ik begreep uit de testen dat de i8 juist absoluut niet zuinig was, 1:10 was gangbaar?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        11 maart 2020 om 19:33

        Ja ik bedoel ook zuinig voor een auto met zulke prestaties. De meeste auto’s die in 4 komma zoveel tellen naar de 100 gaan, lusten wel een grotere slok.

        Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      12 maart 2020 om 17:00

      @berlinetta:
      Er is ook een tijd geweest dat een Model S ook dik EUR 150k kostte…..
      Ben geen fan van geen van die twee maar als ik moest kiezen, dan maar een drie-pitter uit Beieren…. daar komt tenminste iets uit wat er nog in een verte op motorgeluid lijkt

      Login om te reageren
  14. VeniVidiVici zegt

    11 maart 2020 om 17:07

    Enige Bmw i8 die ik echt dik vind is de i8 Manhart.

    Login om te reageren
  15. ronaldotour zegt

    11 maart 2020 om 18:34

    Hele mooie auto, alleen voor mij als stijve hark niet in te klimmen.
    Echt praktisch is de instap niet.

    Login om te reageren
  16. mustang750supersnake zegt

    11 maart 2020 om 19:28

    een van de laatste echte mooie bmw’s is voor mij nog altijd de oude 8-serie…beauty!

    Login om te reageren
  17. vaakbenjetebang zegt

    11 maart 2020 om 20:25

    Ik vind hem fantastisch. Misschien is dit wel de Citroën SM van deze tijd.

    Login om te reageren
  18. mp014 zegt

    11 maart 2020 om 20:47

    20.000 keer met verlies verkocht! Ik begreep van de locale dealer, die er toch heel wat verkocht heeft, dat de ontwikkel en productie (door de Carbon constructie) kosten zodanig hoog lagen dat er bij elke verkochte i8 een kruiwagen geld werd weggegeven.
    Ik zou hem best willen rijden, net als de i3

    Login om te reageren
  19. net10 zegt

    11 maart 2020 om 22:18

    Hele fraaie en Indrukwekkende BMW, die zou ik erg graag willen hebben.

    Login om te reageren
  20. bernoulli zegt

    11 maart 2020 om 23:16

    Moet de Formule E op zoek naar een nieuwe safetycar.

    Login om te reageren
  21. jelmer zegt

    12 maart 2020 om 00:20

    Toch jammer dat ze niet met een vernieuwde accu – in ruim zes jaar is er best wat vooruitgang geboekt – en elektrische motor en verbeterde specs of zelfs een volledig elektrische aandrijflijn de markt op gaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North