• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW leert al 40 jaar hoe je moet autorijden

Auteur: RubenPriest, gepost 12 april 2017 om 20:55 – 27 Reacties

Afbeelding BMW leert al 40 jaar hoe je moet autorijdenAfbeelding BMW leert al 40 jaar hoe je moet autorijdenAfbeelding BMW leert al 40 jaar hoe je moet autorijdenAfbeelding BMW leert al 40 jaar hoe je moet autorijdenAfbeelding BMW leert al 40 jaar hoe je moet autorijdenAfbeelding BMW leert al 40 jaar hoe je moet autorijdenAfbeelding BMW leert al 40 jaar hoe je moet autorijdenAfbeelding BMW leert al 40 jaar hoe je moet autorijden

BMW
De rijschool van BMW voor mensen die al een rijbewijs hebben.

Als het gaat om rijplezier is BMW één van de merken die in je hoofd MOET opkomen. Tot recente jaren was achterwielaandrijving dé basis van iedere BMW. Bovendien maakte BMW met de slogans “BMW maakt rijden geweldig” en “The ultimate driving experience” duidelijk dat rijplezier op één stond. Het merk heeft zijn eigen heritage te grabbel gegooid door met modellen als de voorwielaangedreven 2 Gran Divorce te komen, maar soit. Met auto’s als de M2 (rijtest) en M4 (rijtest) in het gamma maken de Duitsers nog steeds fijne apparaten die zelfs een simpele autorit net even wat leuker kunnen maken.

Dit jaar is het 40 jaar geleden dat BMW startte met de Driving School. Volgens de Duitse autobouwer waren ze in 1977 een van de eerste autofabrikanten dat met een dergelijk concept kwam. Mensen die al reeds beschikten over een roze pasje (destijds papiertje) konden bij BMW aankloppen voor een geavanceerde rijcursus. Vandaag de dag zijn er tientallen mogelijkheden om je rijkunsten bij te schalen. Ook andere automerken bieden trainingen aan zoals Mercedes met de AMG Driving Academy.

Sinds 2011 gaat het gebeuren gebukt onder de naam BMW en MINI Driving Experience. Diverse rijtrainingen kunnen er worden geboekt. Van rijden op ijs en sneeuw tot een cursus hoe-word-ik-een-circuitheld-voor-dummies. De Nederlandse BMW Driving Experience-trainingen vinden plaats op Circuit Zandvoort.

Ook interessant!

  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW M3 G80 Competition rijtest video
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, circuit, lesauto

Vorig bericht: « Subaru Ascent: een nieuwe SUV uit het Verre Oosten
Volgend bericht: De puike autocollectie van een vermogende YouTuber »

Lees Interacties

Reacties

  1. fordnut zegt

    12 april 2017 om 20:57

    Slechte rijschool, rijden alleen links.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      12 april 2017 om 21:01

      @fordnut: Leren ook geen richting aangeven, maar wel groot licht gebruik.

      Login om te reageren
      • tofas zegt

        12 april 2017 om 21:33

        @fanboy: hoe vaak moet je dit nog lezen.. Elke keer hetzelfde liedje. Knipperlichten linksplakken bumperkleven. Jaja allemaal bmw symptonen..

        Login om te reageren
        • acizane80 zegt

          12 april 2017 om 21:55

          @tofas: rechts inhalen als ze blijven plakken, nuttig gebruik maken van de pechstrook. İnhalen over een fietspad.
          En lijstje blijft verdeg gaan, maar is normaal als je op circuit leert rijden daar gelden andere regels.

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      12 april 2017 om 22:07

      @fordnut: ik zie ze op de foto toch echt rechts rijden

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    12 april 2017 om 20:58

    In de file staan ..

    De ultieme rijbeleving ..

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    12 april 2017 om 21:01

    Anyway ..
    wat moet je leren dan ??

    Kneiers verkopen alleen maar automatenbakkies ..
    Een kermis botsautootje is nog moeilijker te besturen ..

    Aanstellers ..

    Login om te reageren
    • v8rules zegt

      13 april 2017 om 19:10

      @lincoln: je hebt er nog nooit in gereden lees ik, zelf een fiesta uit 95?

      Login om te reageren
  4. st33fie zegt

    12 april 2017 om 21:17

    https://youtu.be/XKH5Gd92k74

    Login om te reageren
  5. Frenkyboy zegt

    12 april 2017 om 21:22

    @RubenPriest: Circuit Park Zandvoort heet sinds ze het revolutionaire nieuwe logo hebben ‘Circuit Zandvoort’ ;)

    Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/circuit-zandvoort-nieuw-logo-nieuwe-f1-race-97290

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      12 april 2017 om 21:27

      @frenkyboy: Check! Ik zat nog met de oude benaming in mijn hoofd :)

      Login om te reageren
  6. dampu020 zegt

    12 april 2017 om 21:35

    En nog kan de gemiddelde BMW rijder nieteens knipperlichten gebruiken

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 april 2017 om 09:27

      @dampu020: jawel hoor. Op de linkerbaan gebruik ik mijn linker knipperlicht veelvuldig. Desgewenst in combinatie met grootlicht.

      Login om te reageren
  7. ruud1954 zegt

    12 april 2017 om 21:35

    Zal nooit vergeten dat we jaaaaaaren geleden bij Sölden in het Ötztal onze wintersportvakantie hielden. En daar kwamen we elke ochtend op weg naar de liften een hele stoet BMW 7-series tegen, op weg naar hun praktische rijvaardigheidstraining in de sneeuw. Wat had ik graag met ze willen ruilen (althans van auto en het feit dat ze daar aan deelnamen).
    Inmiddels ben ik oud en wijzer en besef dat het gras aan de overkant altijd groener is en tevreden ben met wat ik heb.
    Maar terug naar het topic: heel goed dat BMW zoiets initieert en hun kopers de gelegenheid geeft om meer dan de gemiddelde chauffeur uit hun auto te halen en er hopelijk toch veilig voor je medeweggebruikers mee om te gaan.

    Login om te reageren
    • bmwpowerm5 zegt

      12 april 2017 om 22:04

      @ruud1954: is mooi om te zien ben een keer in Hochsölden op vakantie geweest

      Login om te reageren
    • davidw zegt

      13 april 2017 om 00:18

      @ruud1954: goed om te zien dat er gelukkig nog Nederlanders zijn die niet naar Gerlos gaan.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      13 april 2017 om 09:57

      @ruud1954: Ik heb zo’n wintertraining een keer voor een halve dag gedaan naast Davos (CH): Flüelapass . Het was leuk en interessant om te zien dat die systemen zowaar echt iets doen in de sneeuw. Toen met X6, X5, X3 en 1, 3, 5 en 7 met xdrive.
      Het uitje was gratis. Ik heb de brochures nog wel eens gechecked voor een circuit training, maar nee; kost een hele hoop! Zoiets moet je krijgen en niet kopen.

      Login om te reageren
  8. vonklausenburg zegt

    12 april 2017 om 23:20

    Geef ze eigenlijk ongelijk. Wie van ons heeft zichzelf moeten leren om te gaan met een auto met veel vermogen en koppel? Overmoedige chauffeurs die zichzelf altijd te hoog plaatsen qua stuurcapaciteiten en veelvuldig brokken maken. Enorm sterk dat ze dus trainingen aanbieden om optimaal auto te kunnen rijden. Al is het 300 pk, het is totaal anders rijden dan een torretje met 100 pk.

    Login om te reageren
  9. davidw zegt

    13 april 2017 om 00:19

    Ben ooit eens een dag met die M4’s gaan rijden op Zandvoort. Zal 3 of 4jaar geleden zijn. Was best leuk en leerrijk. Maar na een paar weken ben je alles weer vergeten.

    Login om te reageren
    • qoekje zegt

      13 april 2017 om 05:51

      @davidw: ja drank weet er alles van

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      13 april 2017 om 09:58

      @davidw: Hoe was die dag? Hebben ze je ook leren driften? Werd er een beetje doorgereden of had je contstant het idee dat je ver binnen de limieten bleef?

      Login om te reageren
  10. ffw88 zegt

    13 april 2017 om 08:10

    Advertorial of BMW fanboy much?

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 april 2017 om 09:30

      @ffw88: als er iemand doorgaans in z’n artikelen, en voorheen commentaar, anti-BMW is, dan is het @rubenpriest wel…

      Login om te reageren
      • ffw88 zegt

        13 april 2017 om 10:04

        @e1000bmw523i: Tuurlijk, vandaar ook dat @rubenpriest in een [url=http://www.autoblog.nl/nieuws/lezersvraag-verend-comfortabel-of-stuiterend-stijf-95901]E90 330i[/url] rijdt.

        Login om te reageren
  11. frederik zegt

    13 april 2017 om 09:54

    Heb een keer een middag training van BMW driving experience gehad, was erg leuk. Daarna mochten we anderhalf uur op het circuit van Zandvoort rijden in onze eigen BMW en dat was een geweldige en erg leerzame ervaring. Maar ik moet zeggen, de Autoblog driftcursus was ook erg leuk! Wanneer komt die weer? Heb een vriend beloofd dat hij mee mag. :-)

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    13 april 2017 om 13:05

    Leuk, hoop dat ze er nog even mee door gaan

    Login om te reageren
  13. Alexke zegt

    14 april 2017 om 00:40

    https://www.youtube.com/watch?v=tvgnMyZA4aQ

    dit leren ze ook!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North