BMW leert al 40 jaar hoe je moet autorijden

Auteur: , 27 Reacties

De rijschool van BMW voor mensen die al een rijbewijs hebben.

Als het gaat om rijplezier is BMW één van de merken die in je hoofd MOET opkomen. Tot recente jaren was achterwielaandrijving dé basis van iedere BMW. Bovendien maakte BMW met de slogans “BMW maakt rijden geweldig” en “The ultimate driving experience” duidelijk dat rijplezier op één stond. Het merk heeft zijn eigen heritage te grabbel gegooid door met modellen als de voorwielaangedreven 2 Gran Divorce te komen, maar soit. Met auto’s als de M2 (rijtest) en M4 (rijtest) in het gamma maken de Duitsers nog steeds fijne apparaten die zelfs een simpele autorit net even wat leuker kunnen maken.

Dit jaar is het 40 jaar geleden dat BMW startte met de Driving School. Volgens de Duitse autobouwer waren ze in 1977 een van de eerste autofabrikanten dat met een dergelijk concept kwam. Mensen die al reeds beschikten over een roze pasje (destijds papiertje) konden bij BMW aankloppen voor een geavanceerde rijcursus. Vandaag de dag zijn er tientallen mogelijkheden om je rijkunsten bij te schalen. Ook andere automerken bieden trainingen aan zoals Mercedes met de AMG Driving Academy.

Sinds 2011 gaat het gebeuren gebukt onder de naam BMW en MINI Driving Experience. Diverse rijtrainingen kunnen er worden geboekt. Van rijden op ijs en sneeuw tot een cursus hoe-word-ik-een-circuitheld-voor-dummies. De Nederlandse BMW Driving Experience-trainingen vinden plaats op Circuit Zandvoort.



27 reacties

Slechte rijschool, rijden alleen links.
@fordnut: Leren ook geen richting aangeven, maar wel groot licht gebruik.
@fanboy: hoe vaak moet je dit nog lezen.. Elke keer hetzelfde liedje. Knipperlichten linksplakken bumperkleven. Jaja allemaal bmw symptonen..
@tofas: rechts inhalen als ze blijven plakken, nuttig gebruik maken van de pechstrook. İnhalen over een fietspad.
En lijstje blijft verdeg gaan, maar is normaal als je op circuit leert rijden daar gelden andere regels.
@fordnut: ik zie ze op de foto toch echt rechts rijden
In de file staan ..

De ultieme rijbeleving ..
Anyway ..
wat moet je leren dan ??

Kneiers verkopen alleen maar automatenbakkies ..
Een kermis botsautootje is nog moeilijker te besturen ..

Aanstellers ..
@lincoln: je hebt er nog nooit in gereden lees ik, zelf een fiesta uit 95?
@RubenPriest: Circuit Park Zandvoort heet sinds ze het revolutionaire nieuwe logo hebben ‘Circuit Zandvoort’ ;)

Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/circuit-zandvoort-nieuw-logo-nieuwe-f1-race-97290
@frenkyboy: Check! Ik zat nog met de oude benaming in mijn hoofd :)
En nog kan de gemiddelde BMW rijder nieteens knipperlichten gebruiken
@dampu020: jawel hoor. Op de linkerbaan gebruik ik mijn linker knipperlicht veelvuldig. Desgewenst in combinatie met grootlicht.
Zal nooit vergeten dat we jaaaaaaren geleden bij Sölden in het Ötztal onze wintersportvakantie hielden. En daar kwamen we elke ochtend op weg naar de liften een hele stoet BMW 7-series tegen, op weg naar hun praktische rijvaardigheidstraining in de sneeuw. Wat had ik graag met ze willen ruilen (althans van auto en het feit dat ze daar aan deelnamen).
Inmiddels ben ik oud en wijzer en besef dat het gras aan de overkant altijd groener is en tevreden ben met wat ik heb.
Maar terug naar het topic: heel goed dat BMW zoiets initieert en hun kopers de gelegenheid geeft om meer dan de gemiddelde chauffeur uit hun auto te halen en er hopelijk toch veilig voor je medeweggebruikers mee om te gaan.
@ruud1954: is mooi om te zien ben een keer in Hochsölden op vakantie geweest
@ruud1954: goed om te zien dat er gelukkig nog Nederlanders zijn die niet naar Gerlos gaan.
@ruud1954: Ik heb zo’n wintertraining een keer voor een halve dag gedaan naast Davos (CH): Flüelapass . Het was leuk en interessant om te zien dat die systemen zowaar echt iets doen in de sneeuw. Toen met X6, X5, X3 en 1, 3, 5 en 7 met xdrive.
Het uitje was gratis. Ik heb de brochures nog wel eens gechecked voor een circuit training, maar nee; kost een hele hoop! Zoiets moet je krijgen en niet kopen.
Geef ze eigenlijk ongelijk. Wie van ons heeft zichzelf moeten leren om te gaan met een auto met veel vermogen en koppel? Overmoedige chauffeurs die zichzelf altijd te hoog plaatsen qua stuurcapaciteiten en veelvuldig brokken maken. Enorm sterk dat ze dus trainingen aanbieden om optimaal auto te kunnen rijden. Al is het 300 pk, het is totaal anders rijden dan een torretje met 100 pk.
Ben ooit eens een dag met die M4’s gaan rijden op Zandvoort. Zal 3 of 4jaar geleden zijn. Was best leuk en leerrijk. Maar na een paar weken ben je alles weer vergeten.
@davidw: ja drank weet er alles van
@davidw: Hoe was die dag? Hebben ze je ook leren driften? Werd er een beetje doorgereden of had je contstant het idee dat je ver binnen de limieten bleef?
Advertorial of BMW fanboy much?
@ffw88: als er iemand doorgaans in z’n artikelen, en voorheen commentaar, anti-BMW is, dan is het @rubenpriest wel…
@e1000bmw523i: Tuurlijk, vandaar ook dat @rubenpriest in een E90 330i rijdt.
Heb een keer een middag training van BMW driving experience gehad, was erg leuk. Daarna mochten we anderhalf uur op het circuit van Zandvoort rijden in onze eigen BMW en dat was een geweldige en erg leerzame ervaring. Maar ik moet zeggen, de Autoblog driftcursus was ook erg leuk! Wanneer komt die weer? Heb een vriend beloofd dat hij mee mag. :-)
Leuk, hoop dat ze er nog even mee door gaan

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).