• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M-modellen straks alleen nog met turbo’s

Auteur: RubenBaeten, gepost 27 november 2008 om 22:06 – 89 Reacties

BMW M V10 Engine


Nadat BMW met de gewone modellen even heeft kunnen snuffelen aan de turbotechnologie moet nu ook de top van hun line-up eraan geloven: alle BMW M’s worden in de toekomst met een blazertje opgefokt. Deze heiligschennis begint al volgend jaar met de M-versie van de X6, die een twinturbo V8 onder de kap zal krijgen.

Rond juni krijgen we de X6 xDrive M (dat bekt lekker he) voor het eerst te zien. De motor zal gebaseerd zijn op de V8 uit de X6 50i en moet om en nabij de 500 pk en 700 Nm gaan leveren. 0-100 moet hiermee in minder dan 5 seconden kunnen plaatsvinden, terwijl de begrenzer weer bij 250 km/h een eind maakt aan het feest. Hetzelfde blok vinden we straks terug in de nieuwe M5, die voor 2010 op het programma staat.

Dat betekent dat we de V10 uit de huidige M5 en M6 vaarwel mogen zeggen. Ook de hoogtoerige V8 uit de M3 zal de laatste uit zijn soort zijn. Niet dat dat echt te vermijden was met alle milieu-eisen die de fabrikanten opgelegd worden, maar het karakter van de auto’s zal er wel aanzienlijk door veranderen. Of we dat leuk vinden weten we nog niet, de tijd zal het leren. (via autoweek.com)

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • BMW M3 G80 Competition rijtest video
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW

Vorig bericht: « Video: Wat doe je zoal met een Ferrari FXX
Volgend bericht: Woeh! Vadsige Peugeot 3008 gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jaws149 zegt

    27 november 2008 om 22:10

    Fuck milieueisen

    Login om te reageren
  2. Benjamin1 zegt

    27 november 2008 om 22:11

    Twinturbo V8.

    Alleen het woord klinkt al zo bruut, laat staan de kracht en het geluid…….

    Login om te reageren
  3. B?rt zegt

    27 november 2008 om 22:11

    En die M5 en M6 klonken net zo lekker..
    Hopelijk klinkt de V8 met turbo dan ook..

    Login om te reageren
  4. ward430 zegt

    27 november 2008 om 22:12

    das weer zo een typisch autoblog nieuws he, wedden dat het toch weer niet zo is? edit nu maar lekker ja
    -edit: wat moeten we editen dan?-

    Login om te reageren
  5. AutoInformatief zegt

    27 november 2008 om 22:13

    X6 M:shock: What’s next…. een M7!

    Maar goed uiteindelijk zullen er geen grote V12 en V10’s overblijven. Alle motoren moeten toch kleiner gemaakt worden willen ze aan die eisen blijven voldoen.

    2020 M5 met een dikke 1.0-liter met 2 turbo’s? De toekomst ziet er maar donker uit, of komt dat nu omdat ik naar buiten kijk……

    Login om te reageren
  6. CSL zegt

    27 november 2008 om 22:14

    Autoblog even snel bij Petrolhead gekeken!
    Jullie hadden ook even naar Autoweek moeten kijken want de M1 komt er toch nog eraan!! Alleen als een Groene Sportauto! Nu de CSL nog!

    Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    27 november 2008 om 22:17

    @ Autoinformatief

    Wat dacht je, in 2020 een benzineblok?,

    wat dacht je van wat sterkere batterijen dan de BMW 5e(lectric)

    Login om te reageren
  8. lodewijk zegt

    27 november 2008 om 22:17

    Ik hoop allessinds niet dat de nieuwe M5 en M3 met een turbo worden uitgerust..
    IK vindt het maar niks, een turbo is voor diesels die niet anders niet genoeg kracht hebben.
    Er gaat niets boven een atmosferische motor.
    Maar dat is dan weer mijn mening :)

    Login om te reageren
  9. Niels zegt

    27 november 2008 om 22:20

    Dat is nou ook wat, daar gaan de ongeblazen M motoren, nouja, het zat er natuurlijk aan te komen gezien al die milieu eisen.

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    27 november 2008 om 22:23

    Eerst zien en dan geloven!

    Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    27 november 2008 om 22:36

    “There is no substitute for cubic inches”

    Deze uitspraak zal worden herdacht als een spreuk zijnde uit de oude tijd.

    1 voordeel is wel als er in de toekomst meer turboblokken op de markt gaan komen, er met een chipie wel heel snel veel pk op een relatief goedkope wijze gaan gehaald worden.Dus uiteindelijk gaan de wagens nog sneller worden ondanks de kleinere cilinderinhoud.

    Login om te reageren
  12. Niels zegt

    27 november 2008 om 22:38

    @ de vlaeminck

    Ga er maar van uit dat het op lange termijn toch gaat gebeuren, die eisen worden alsmaar strenger, willen ze die emissie omlaag brengen zal er toch iets moeten gebeuren.

    Login om te reageren
  13. Heyhuub zegt

    27 november 2008 om 22:38

    Zonde, hopen dat dit niet met alle hoogtoerige motoren gaat gebeuren.

    Login om te reageren
  14. CrazyHenkie zegt

    27 november 2008 om 22:41

    Ik denk dat BMW het desondanks wel voor elkaar krijgt om de auto´s toch ´beter´ te laten zijn dan de huidige generatie M´s, al zal er waarschijnlijk een boel electronica aan te pas moeten komen. Qua koppel kan een atmosferische motor vrijwel nooit tippen aan het vermogen van turbomotor, dus op de tussensprintjes hoef je het in ieder geval niet te verliezen van bijv. een IS-F of C63 ;)

    Login om te reageren
  15. GekkeHenkie zegt

    27 november 2008 om 22:41

    @de edit in ward430’s comment

    deze zin moeten jullie editen: “Rond juni krijgen de X6 xDrive M (dat bekt lekker he) voor het eerst te zien.”

    Maar waarom komt er eigenlijk geen M versie van de X5 :S?
    Of is dit om de verkoop van de X6 te stimuleren?

    Login om te reageren
  16. autoinformatief.com zegt

    27 november 2008 om 22:45

    @ Benjamin

    Hoe kon ik ook zo dom zijn! even opnieuw dan.

    De 2020 M5e met 2 extra AA batterijen?

    Dan wil ik toch wel een nieuwe wet indienen. Auto’s moeten een fijne geluidsinstallatie aan de buitenkant hebben waar dan de geluiden van een V8, V10 en V12 afgespeeld kunnen worden. Anders vallen er toch alleen maar gewonden omdat ze auto’s niet aan horen komen ;)

    Login om te reageren
  17. vla zegt

    27 november 2008 om 22:47

    @ Niels
    Maar een brutale turboboost is niets waard in een BMW! Ik weet niet of ze dan nog ‘Freude am fahren’ als slogan mogen gebruiken, een M zou moeten draaien om Fingerspitzengefühl, precisie en plezier moeten draaien. Anders is er al helemaal geen verschil meer binnen de Duitse drie. Ik zou altijd al de M gekozen hebben moest ik de keuze mogen maken tussen Audi, BMW of Mercedes. Maar in dat geval zou ik het niet meer weten en een ellenlange mening en bijhorende discussie erover hebben. Daarom schuil ik achter mijn illusie: eerst zien en dan geloven! :D

    Login om te reageren
  18. Niels zegt

    27 november 2008 om 22:55

    @ de vlaeminck
    ik begrijp je standpunt, die mening deel ik ook volkomen. Een M hoort atmosferisch te zijn en dat zou als het even kan ook zo moeten blijven. Maar ik ben er bang voor. We wachten het af, en tot die tijd blijven we geloven in jou illusie! :D

    Login om te reageren
  19. clijde zegt

    27 november 2008 om 23:07

    Gelul over atmosferisch of niet, de auto’s zullen allemaal met turo’s gaan verschijnen in de toekomst (nu al dus), BMW zal ook gewoon met de tijd mee moeten.

    Login om te reageren
  20. W1ck3D-78 zegt

    27 november 2008 om 23:11

    En de volgende stap zijn magneten in het wegdek die ons aan de maximum snelheid doen houden…

    Willen of niet, er is geen weg terug.

    Login om te reageren
  21. Rx-7/6Us Owner zegt

    27 november 2008 om 23:12

    straks worden het allemaal 2.0 twinturbo motoren dan k teminste niet die enige met 500pk uit een 2.0 liter :P

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    27 november 2008 om 23:12

    Zelf zou ik nooit voor een hoogtoerig blok gaan als er een lekker luie motor beschikbaar is, maar toch, voor het gevoel vind ik wel dat M turboloos zou moeten blijven. Ik houd het ook bij de vlaeminck’s illusie dus. ;)

    Login om te reageren
  23. Gijs zegt

    27 november 2008 om 23:13

    Hoe heet de allereerste echt sportieve BMW ook al weer?? … BMW 2002 TURBO?? Ik zie het probleem niet zo….

    Login om te reageren
  24. Laurens zegt

    27 november 2008 om 23:19

    @Gijs

    1800 TISA? Was destijds toerwagenkampioen.

    Login om te reageren
  25. Wollie zegt

    27 november 2008 om 23:22

    Laat me raden : Luca De Meo doet z’n ex-vriendjes van BMW een vroeg nieuwjaarscadeau ? Alfa motoren kunnen kopen zonder de ontwikkelingskosten te betalen. Je zal wel zien, binnen enkele weken … BMW geeft er hooguit een paar loze beloften voor in de plaats.

    Login om te reageren
  26. herke zegt

    27 november 2008 om 23:23

    het zal toch niet waar zijn:(

    fuck milieu
    fuck al die eisen

    Maar 1 ding is zeker. audi kan nu zijn borst nat maken! BMW met TURBO is coming!!! eindelijk een echte pk race!

    Login om te reageren
  27. FrieZ zegt

    27 november 2008 om 23:24

    Ik ben blij dat het nog V8s zijn, aangezien Audi al overstapt naar V6-en.

    Login om te reageren
  28. bozewolf zegt

    27 november 2008 om 23:24

    Wel beetje jammer, maar onvermijdelijk.

    Login om te reageren
  29. herke zegt

    27 november 2008 om 23:28

    Ook erg jammer van dat hoogtoerige v8 blok… zo’n mooi geluid, zulke prestaties:( E90 word dus een collectorsitem!

    Login om te reageren
  30. FelixF zegt

    27 november 2008 om 23:41

    @herke:
    Een auto waarvan er al vele duizenden van rondrijden een collectorsitem? Denk het niet he :P

    Zelf vraag ik me af hoe serieus dit te nemen is, er zouden van nu af aan toch ook sowieso CSL versies komen?

    Login om te reageren
  31. Tommy zegt

    27 november 2008 om 23:47

    BMW loopt gewoon weer lekker achter Audi aan die nu weer geblazen zescilinders in hun (R)S4/(R)S5 gaat stoppen net zoals toen met die hoogtoerige V8 in de RS4. Naja dat geeft iig wel aan dat Audi voorop loopt qua techniek, follow the leader!

    Login om te reageren
  32. Volvo_440_turbo zegt

    28 november 2008 om 00:12

    turborijden heeft ook zijn charmes hoor ;)

    Btw, degenen die fuck milieu zeggen zijn mensen met een laag IQ, ik rij alle dagen met mijn fietske tussen de files door, al die vuiligheid krijg ik in mijn longen, dag in dag uit… Met de auto naar mijn werk is geen optie, dan doe ik er 3 keer zo lang over…
    Ik ben geen milieuactivist of zo, maar ik probeer wel de kerk wat in het midden te houden, als je wat ouder wordt denk je wel even na over je gezondheid…

    Voor er enkelen over mijn oude volvo zeuren, hij heeft een katalysator en ik rij maar 11000 km per jaar ;)

    Login om te reageren
  33. six-trey zegt

    28 november 2008 om 00:16

    Een opgefokte motor die altijd hoge toeren draait heeft NOOIT even veel koppel en verslijt veel rapper, ik zie dergelijke motoren niet 15 jaar mee te gaan. Ik ben geen duitse wagen liefhebber maar vind dit toch wel spijtig, “Get your hands on a muscle car before its to late” zou ik zo zeggen

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    28 november 2008 om 00:20

    Zonde… Echt gewoon zonde hoe die milieu-eisen het gewoon voor HEEL VEEL autofans verpesten. Als andere landen nou eerst eens wat aan het milieu gaan doen, dan mogen wij daarna weer;)

    Login om te reageren
  35. jasper zegt

    28 november 2008 om 00:31

    Ik heb dr geen problemen mee hoor, zo’n rs6 rijdt toch ook prima en daar zeurt niemand over :S (behalve bmw fanboys natuurlijk ;-) ) Voor de mensen die het zo erg vinden, rijdt eerst n auto voor je gaat oordelen.

    Login om te reageren
  36. GOD zegt

    28 november 2008 om 01:55

    Het is jammer maar ook wel onvermijdelijk.
    Niet alleen door de milieu wetten maar ook ontwikkelings kosten.
    Het kost meer tijd en geld om een atmosferisch blok te maken die even veel pk’s heeft als een turboblok met meer inhoud.

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    28 november 2008 om 05:00

    Als ze 30jaar geleden 1500pk uit een 1.5 konden halen. Dan moeten ze tegenwoordig ook aardig wat pk’s eruit pompen.

    Ik vind niet erg als de nieuwe M3 weer een hoogtoerige 3.2 6inlijn krijgt maar dan met twee turbo’s! Ik bedoel HPF haalt er ook met gemak tussen 518 en 1100pk eruit!!
    Fatsoenlijke Dubbele koppeling tegenaan gooien en je hebt een monster!

    Login om te reageren
  38. Timmah zegt

    28 november 2008 om 07:20

    Ideaal moment om aandelen te kopen van turbo’s Hoet in Nederland :)

    Login om te reageren
  39. JosJ zegt

    28 november 2008 om 07:47

    WHAHAHAHAHAHA, al die fanboys van BMW die zaten te vitten op Audi/Mercedes voor het niet hebben van een atmosferische HIGH PERFORMANCE motor worden nu keurig de mond gesnoerd……BMW maakt mooie auto’s, ze weten alleen niet dat het nog veel beter kan….Kijk maar naar Audi… :P

    kom maar kom maar kom maar, wie hapt eerst :D

    Login om te reageren
  40. Niels zegt

    28 november 2008 om 07:58

    @JosJ

    Dan ga ik toch voor Mercedes hoor, fantastisch mooie motoren vind ik persoonlijk. Maarja, die zullen ook wel aan de turbo moeten in de volgende generaties.

    Login om te reageren
  41. Eric zegt

    28 november 2008 om 08:04

    @JosJ,

    Inderdaad Merc en Audi kunnen alleen dankzij turbo’s veel PK’s uit hun motoren halen. BMW is hier wel de betere motorenbouwer.

    Niet voor niets hebben zijn ze de laatste jaren telkens uitgeroepen tot beste motorenbouwer door de internationale journalisten. Hun M-motoren en hun diesel motoren hebben steeds de eerste plaats weten te bemachtigen.

    vb. Nieuwe A4 sterkste 2 liter diesel heeft slechts 140 pk. BMW krachtigste 2-liter heeft 204 pk.

    Doei JosJ!!! Vreet je muis maar op.

    Login om te reageren
  42. Maarten zegt

    28 november 2008 om 08:28

    Audi…..is dat geen Duits voor het spelen van de 2e viool?

    Zullen BMW hooguit evenaren doch nooit voorbijstreven…..

    Login om te reageren
  43. Mies zegt

    28 november 2008 om 08:44

    Al die jaren ontwikkeling voor niets haha. Maar ik zie het probleem niet zo alsof motoren met een turbo niet een mooi geluid kunnen hebben (F40!?)? Daarbij veranderen ze zoals ieder merk wel vaker van “filosofie”, bekijk alleen al het verschil tussen de E30 en E90 M3.

    @Eric, JosJ gaat in op het deel “performance” en jij komt aan met het verschil in PK’s bij een diesel………. inderdaad als ik aan sportauto’s denk is het eerste woord dat in mij opkomt diesel :? (zou je dat wel willen, Audi R10???)

    Login om te reageren
  44. Martin zegt

    28 november 2008 om 08:52

    De koenissegg ccxr doet het toch ook met een V8:)

    Login om te reageren
  45. Martin zegt

    28 november 2008 om 08:53

    Excuus koenigsegg voor de spellingscontrole;)

    Login om te reageren
  46. Euphoric zegt

    28 november 2008 om 09:15

    Zou de M reeks niet ook beter Quattro kunen krijgen? ; )

    Login om te reageren
  47. Maarten zegt

    28 november 2008 om 09:49

    Turbo is gewoon met de tijd mee gaan, net zoals vroeger met de diesels. Er zijn altijd mensen die in het verledene blijven hangen. Weet nog goed dat porsche overging van lucht naar waterggekoele motoren. Volgens de meeste “zogenaamde” kenners kon dit echt niet, echter nu hoor je er niemand meer over….

    Login om te reageren
  48. Venom zegt

    28 november 2008 om 09:57

    Twinturbo v8?! wat dacht je van Compressor-geblazen!!! laten janken die handel!

    Login om te reageren
  49. Blitz zegt

    28 november 2008 om 09:59

    Waarom zit iedereen te zeiken of turbos??? Dat is juist goed… een V8 twin turbo kan heel verfrissend zijn… Kijk terug naar de F40… dat ding klint MEESTERLIJK.. ja, het is een ferrari… maar wel bewijs dat een V8 Twin Turbo lekker kan klinken en rijden!!

    Login om te reageren
  50. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 november 2008 om 10:17

    En weer een bewijs dat Saab zo’n 30 jaar voorligt op de overige merken…

    Login om te reageren
  51. Majinstar zegt

    28 november 2008 om 10:25

    Neeeeeeeeeeee. Nu krijgen we een echte PK strijd tussen Bmw, Mercedes en Audi.

    Verlaag je niet naar hun toe Bmw.

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    28 november 2008 om 10:30

    Grappig, als andere merken een turbo gebruiken is het zwakte en nu BMW het gaat doen draaien de BMW-fanboys bij als een blad aan de boom….

    Login om te reageren
  53. Heyhuub zegt

    28 november 2008 om 10:30

    Maar toch klinkt een F40 minder vet dan de bijna 9000 toeren draaiende F50.

    Login om te reageren
  54. w0o0dy zegt

    28 november 2008 om 10:43

    @Svenska Aeroplan AB: “En weer een bewijs dat Saab zo’n 30 jaar voorligt op de overige merken…”

    Oh is dat waarom ze op het sterfbed liggen? Ze liggen 30 jaar voor en overlijden dan ook 30 jaar eerder?

    Beetje flauw, maar er is wel degelijk een reden waarom SAAB zo goed als uitgestorven is.

    Login om te reageren
  55. Maarten zegt

    28 november 2008 om 10:45

    There’s no replacement for displacement?

    Mercedes (AMG) zal de volgende zijn die met downtunen komt. Denk je nu echt dat je vandaag de dag nog met Amerikaanse cilinderinhouden a 6 liter of meer aan kunt komen zetten?

    Login om te reageren
  56. Super zegt

    28 november 2008 om 10:57

    @Blitz
    Het is een auto, geen muziekinstrument. Een stratocaster door een buizenversterker is voor een mooi geluid,een auto moet vooral goed rijden.

    Login om te reageren
  57. Demoniac zegt

    28 november 2008 om 11:26

    # Niels schrijft,
    28 November 2008 om 7:58

    @JosJ

    Dan ga ik toch voor Mercedes hoor, fantastisch mooie motoren vind ik persoonlijk. Maarja, die zullen ook wel aan de turbo moeten in de volgende generaties.
    —
    Niels, kijk eens héél goed wat er op de zijkant van de S65 AMG staat ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/27/gespot-merceds-benz-s65-amg-w220-zeldzaam

    Login om te reageren
  58. Niels zegt

    28 november 2008 om 12:25

    @ Demoniac

    Kijk eens naar Audi RS6 bijvoorbeeld.
    Het ging me nu niet om de turbo’s of compressoren waar de motor door gevoed wordt maar gewoon om de bouw kwaliteit.
    En met die volgende generaties bedoel ik dan natuurlijk 6.2 liter amg motoren. ;)

    Login om te reageren
  59. sus zegt

    28 november 2008 om 12:47

    Dat wil ik ook nog wel eerst ff in een officieel persberichtje gegoten zien.
    Eerder wil ik het simpelweg niet geloven.
    Maar dit doet me er eigenlijk aan denken: ging er geen powerupgrade komen van het V10 blok in de M5/M6.
    Ik herinner me dat dat hier ooit gepost is.

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/12/komt-er-een-twinturbo-m5

    Hehe, blijkbaar gingen ze toen al 2 turbo’tjes tegen het V10 blok schroeven.
    En dat is al méér dan een jaar geleden, en met de nieuwe 5 in de startblokken, denk ik niet dat daar nog werk van gemaakt gaat worden.
    Dus kunnen we wel besluiten dat de geruchtenmolen weer iets te snel draait ?

    Login om te reageren
  60. Tommy zegt

    28 november 2008 om 12:49

    @gefrustreerde Eric: Ja dan kan ik ook zeggen dat BMW’s sterkste 2-liter diesel maar 110 pk heeft! Gewoon dingen roepen die niet kloppen joh… Bij Audi halen ze er 170 pk uit en bij BMW 177 pk, nou 7 pk verschil, bravo hoor! Die 204 pk waar jij het over hebt komt uit een biturbo 2-literblok… En aangezien iedereen toch van elkaar bij elkaar afkijkt hebben bijna alle fabrikanten ongeveer even goeie motoren en eigen sterke of zwakkere punten.

    Login om te reageren
  61. sus zegt

    28 november 2008 om 12:55

    heey Tommy,
    Het is nog steeds een 2-liter, turbodiesel.
    Ik denk niet dat audi er zo eentje in de rangen heeft dus op dat vlak heeft gefrustreerde eric wel gelijk.
    En daarbij wil ik nog ff vermelden dat er bij audi nog héél vaak een hele hoop roet uit de uitlaat geflikkerd wordt als je ff doortrapt(bij de 4-cilindermodelletjes).

    Login om te reageren
  62. JRDN zegt

    28 november 2008 om 12:56

    Probleem van bmw is dat zij niet het zelfde trucje als, bijvoorbeeld de VAG-group kan gebruiken. namelijk; De polo blue-motion en Lamborgini muciëlago LP-640 behoren bij hun tot het zelfde modellen aanbod, zo krijg je natuurlijk een mooi gemiddelde van de co2 uitstoot en kan lamborghini ongestoord doorgaan met het bouwen van volbloed race auto’s.
    en daar is BMW nou eenmaal te klein voor.

    Login om te reageren
  63. rider zegt

    28 november 2008 om 13:46

    helemaal niks mis met turbo techniek. sterker nog. tegenwoordig kunnen ze die blaasinstrumenten al zo maken dat je het verschil al bijna niet meer merkt met een atmospherisch blok. en je hebt het voordeel van veel meer koppel. maar wil een M-BMW rijder dat wel? die wil heel veel toeren maken. nu maar hopen dat de M-techneuten er nog een feestje van weten te maken. misschien wel hoge toeren met turbo’s? wie zal het zeggen. maarja, het milieu vraagt om zuinigere motoren met minder verbruik en dientengevolge minder CO2 uitstoot en dan kom je bijna niet om turbo techniek heen aangezien je de motoren ook kleiner kunt maken met hetzelfde prestatiebeeld. welke fabrikant zal volgen?

    Login om te reageren
  64. danny zegt

    28 november 2008 om 13:51

    heiligschennis inderdaad, krijg je weer zo’n Nm monster die gaat trekken als een diesel, ik vind er niks aan
    het pure karakter gaat verloren
    net die bodybuilders die vol zitten met anabolen, is niet mooi meer

    Login om te reageren
  65. Rick dos zegt

    28 november 2008 om 15:34

    Wait…….WHAT?!

    *zoekt instructieboek Harikiri*

    *Weet alleen niet zeker of hij het zelf gebruikt of op te sturen naar de directie van BMW*

    hmmmmm……

    BMW doe eens even niet. Je gaat toch niet een plebs merkje als Audi nadoen?

    Die gasten hebben gewoon geen kennis of kunde. Maar jullie toch wel?

    Login om te reageren
  66. Tommy zegt

    28 november 2008 om 17:13

    @Rick dos: Blijkbaar wel want Audi heeft sucses, en als BMW wil blijven bestaan moeten ze zich aanpassen aan de marktsituatie. In het begin was de V8 in de M3 ook niet goed, maar nu hoor je daar niemand meer over klagen. De concurentie rijdt allemaal met een V8 rond en als de M3 nog met een zescilinder zou rijden weet ik niet of het goed kwam…

    Over een paar jaar vindt iedereen het doodnormaal als er een dubbel geblazen M3 of M5 voorbij komt. Audi heeft nu de eerste stap gezet en V8 in de S4 ingeruilt voor een gebalzen V6 en later zullen de S5 en zelfs de RS4 en RS5 volgen. En meer lucht betekend meer pk en meer koppel!

    Login om te reageren
  67. DennieFR zegt

    28 november 2008 om 17:18

    Hahaha,mooi voor de puristen!
    Een M-model zou nooit met turbo uitgevoerd worden?Jammer,toch wel dus.
    Ennuh,bereid je alvast maar voor op de M-modellen met dieselmotor,want ik durf voor best veel geld te wedden dat die er ook komen!

    Het is gewoon zoals ik al vaker bij verschillende merken roep,”Ze moeten wel!”

    Login om te reageren
  68. M-lover zegt

    28 november 2008 om 17:30

    mmmh, dan zeg ik toch F*** het milieu ;)

    maar war kunnen ze anders doen, en de concurrentie doet het ook al bijna allemaal… no way back spijtig genoeg

    Login om te reageren
  69. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 november 2008 om 17:36

    @ Wooody: klopt natuurlijk, maar die reden is zeker niet technisch!
    Eerder iets met mismanagement…

    Login om te reageren
  70. m5 zegt

    28 november 2008 om 18:02

    ja het zat er aan te komen van mij mogen ze de M afdeling wel dichtspijkeren
    net nu de M motoren lekker veel toeren beginnen te draaien gaat de rem er op ;)

    Login om te reageren
  71. ejs zegt

    28 november 2008 om 19:28

    @ Eric

    audi tt-s heeft 272 pk uit een 2,0 liter blok, dus das nog altijd beter dan de 204 van bmw;)

    Login om te reageren
  72. danny zegt

    28 november 2008 om 19:42

    ejs : 2.0d van bmw is een diesel ..

    Login om te reageren
  73. Bangle zegt

    28 november 2008 om 19:50

    Waar maakt iedereen zich druk over? BMW scoort continu de “engine of the year” awards en heeft er iemand ooit weleens in een slecht rijdend BMW topmodel gereden? Nee dus, waarom zou dat nu ineens wel gebeuren?

    Doorlopen dus mensen, nothing to see here :D

    Ps; Ik moet altijd lachen om de volgens sommige mensen zogenaamde concurrentie van die voorwieltrekkende-Volkswagens-met-Audi-logo, die voor dat geld nog steeds die herrie-TDI-meuk-op-Volkswagen-onderstel leveren. Het is me nog steeds niet duidelijk waarom die mensen zich niet gewoon het geld besparen en een Skoda of Volkswagen aanschaffen, spaar anders asjeblieft gewoon door voor een echte topauto; een Mercedes of BMW dus.

    Login om te reageren
  74. phantom zegt

    28 november 2008 om 20:39

    tjsa misschien worden dit ook weer juweeltjes…, en bijkomend voordeel; ze hebben meer koppel.

    Login om te reageren
  75. Brian zegt

    28 november 2008 om 21:30

    Het is eigenlijk een schending van de wet, maar ach; zal een V8 met turbo niet lekker klinken dan? dacht et wel!

    Login om te reageren
  76. M-lover zegt

    28 november 2008 om 23:40

    geluid zal wel niet ontbreken… maar turbo pk’s zijn gewoon te simpel te krijgen, ik durf te wedden dat binnekort niemand over de 500 pk(standaard) gaat, maar de heer met zijn merc naast een BMW of audi staat en zegt, hey, wedde, minder dan 6 liter/100km… (stoer…;))

    maar aangezien de 35i een geweldig leuk speeltje is, twijfel ik niet aan de rijeigenschappen! De oude F1 van BMW was toch een 2 litertje met +-1000pk? what a turbo can do!

    kunnen die zogenaamde topauto’s ook eindelijk mee aan met mijn TURBOdieseltje ;)

    Login om te reageren
  77. Tommy zegt

    29 november 2008 om 00:59

    @Bangle: Omdat BMW’s asociale patserbakken zijn en Mercedesen taxi’s? Of omdat BMW’s lelijk zijn en Mercedes een oude lulle imago heeft… Ik heb geen idee eigenlijk maar ik vindt alles uit Duitsland kwalitatief goed en degelijk, verpakt in een bescheiden uiterlijk ipv die schreeuwerige auto’s die onderhuids niets voorstellen. ;)

    Het woord “topauto” vindt ik dan wel weer te hoog gegrepen, daarvoor moet je bij de exclusieve merken zijn en een paar ton neer willen tellen.

    Login om te reageren
  78. Bangle zegt

    29 november 2008 om 11:22

    @Tommy: de argumenten die jij gebruikt hoor je vooral bij de mensen die het zelf maar wat te jammer vinden dat ze er zelf de bankrekening niet voor hebben. Er zit geen 1 objectief argument bij. Mensen die zo roepen doen me trouwens een beetje denken aan die recente Volkswagen reclames….heel triest.

    Natuurlijk zijn er nog veel mooiere auto’s te koop, maar zoals je zelf al zegt: daar moet je een paar ton voor neertellen en dat is niet echt realistisch meer.

    Login om te reageren
  79. Rick dos zegt

    29 november 2008 om 11:31

    @Tommy

    “Audi heeft nu de eerste stap gezet en V8 in de S4 ingeruilt voor een gebalzen V6”

    Nee, dat was toch echt BMW. Audi heeft deze stap gezet zodat ze wat te concurreren hadden met de 335i.

    Login om te reageren
  80. thom zegt

    29 november 2008 om 12:49

    @ RD

    Nee joh ze hebben zich realiseerd dat ze met de (R)S, altijd al goed bezig waren en zijn er achter gekomen dat zo’n hoogtoerig blok a la BMW M gewoon dikke onzin is en werkelijk nergens op trekt . Het rs4 b7 blok was wel leuk/ niet vervelend, eenmalig maar kon toch niet op tegen het rs4 b5 blok. Ook zo’n hoogtoerig blok van lambo was een beetje pauper en die hebben ze ook maar wat audi spirit gegeven in de RS6. BMW heeft eindelijk ingezien dat zo’n hoogtoerig blok niet past bij auto met het gewicht van een gemiddelde BMW en is in navolging van audi voor hun state of the art topmodellen ook turbomotoren gaan ontwikkelen. De huidige M3 is de laatste grote fout die BMW gemaakt heeft en om dit goed te maken kwamen ze met een auto met meer potentie dan een M3 de 335i :)

    Of niet dan ?

    Login om te reageren
  81. Rick dos zegt

    29 november 2008 om 13:23

    @thom

    Nee, we leven gewoon in paupertijden. Daar waar vroeger pauper niet de maatstaf was, is dat nu wel.

    Vroeger schroefde elke pauper en paupertuner een turbo op een motorblok en was het ineens een “sportwagen”. Quattro Gmbh was (is) zó pauper die kon niet zonder hulp van anderen een sportwagen met dito motor bouwen. Quattro Gmbh is dus eigenlijk niets meer en niets minder dan een paupertuner.

    Daar waar BMW en M Gmbh doorontwikkelde Zwitsers uurwerkjes afleverde en tegelijk benchmarks stelden en stellen kunnen óók zij niet ontkomen aan de pauperficatie van de maatschappij.

    Maar goed, aangezien BMW geen bedrijf is dat half werk aflevert, zoals Audi dat wel doet, hebben ze met de N54 maar gelijk weer een benchmark neergezet. En Audi, zoals altijd, volgt maar weer eens.

    And that’s the truth.

    Login om te reageren
  82. Heyhuub zegt

    29 november 2008 om 14:39

    @Rick Dos

    Quattro Gmbh is zoo pauper! Zo pauper zelfs dat ze al die BMW’tjes op het circuit eruit reden/rijden.

    Login om te reageren
  83. Rick dos zegt

    29 november 2008 om 14:59

    @Heyhuub

    Met paupertaktieken.

    Illegale nokkenas, V8 tegen 4 clinders inzetten, winnaars van Le Mans claimen zonder tegenstand en als ze tegenstand hebben dan is het gelijk al een gevaar, In ALMS achter Porsches eindigen die een klasse lager rijden, etc. etc.

    Ja, inderdaad. Pauper die Audi’s.

    Login om te reageren
  84. Bangle zegt

    29 november 2008 om 16:36

    @Rick dos: some people just can’t handle the truth…

    Login om te reageren
  85. Tommy zegt

    29 november 2008 om 19:48

    @Rick dos: Audi bouwt anders hele goeie hoogtoerige motoren. De V10 en V12 die voor Lamborghini zijn gemaakt en de V8 in de R8 halen zeer veel pk’s uit hun cilinderinhoud. Turbomotoren rijden gewoon veel relaxter in een normale auto dan altijd constant aan het gas te moeten hangen en dat gejank om je oren, dat hoort bij een sportwagen.

    Login om te reageren
  86. DennieFR zegt

    29 november 2008 om 20:25

    Lachen hierzo :P
    Audifans…Koop een Audi of blijf je Audi rijden
    BMWfans…Koop een BMW of blijf je BMW rijden.

    Ik ruim m’n afgekeurde Volkswagen op voor een taxiauto,en nu?Is nu Mercedes heilig omdat ik er graag een wil?

    Ben trots op je merk,maar open je ogen en leg je bij de feiten neer… :D

    Login om te reageren
  87. Rick dos zegt

    29 november 2008 om 23:47

    @Tommy

    De V12 van Lamborghini is een doorontwikkelde motor die al in de Countach etc. te vinden was. De V10 van Lamborghini is naar mijn mening een doorontwikkeling van een motor die al in de Lamborghini Cala prototype te vinden was.

    Login om te reageren
  88. CSL zegt

    2 december 2008 om 21:39

    @Rick dos
    klopt
    Die V8 uit de RS4 wat nu in de R8 is gelepeld is ook na heel veel jaren met moeite eindelijk gemaakt. Voor een “Betrouwbare” hoogtoerige motor moet je of bij BMW zijn of bij Honda!

    Login om te reageren
  89. CSL zegt

    2 december 2008 om 21:45

    @JRDN
    Daarom wil Porsche VW overnemen. Dan kunnenze gerust die snelle auto’s blijven produceren!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North