Sinds 1999 zorgt BMW er mede voor dat er geen al te grote ongelukken gebeuren tijdens MotoGP-races, en dit jaar hebben ze iets extra spannends van zwaailichten voorzien.
De eerste safetycar die BMW inzette in de wegracerij was de prachtige Z8. Sinds 2006 worden uitsluitend modellen gebruikt die door de M-divisie tot puike prestaties zijn gemasseerd. Dit jaar is het de beurt aan een M4, maar dan wel een bijzondere M4.
Het zwarte beest krijgt namelijk waterinjectie, om zo de verbranding te optimaliseren. De notoire motorliefhebber zal er vanuit z’n luie stoel waarschijnlijk geen zak van merken, maar we gaan de (in feite decennia oude) techniek mogelijk terugvinden op de aankomende M4 GTS.
granlusso zegt
Vraag me eigenlijk af of safety cars niet beter 4WD kunnen hebben, ook vanwege slechte weersomstandigheden?
st33fie zegt
@granlusso: DTC kan gewoon aanblijven anders krijg je rs4 taferelen gaan de coureurs klagen dat ze de safety car niet bij kunnen houden
rauto zegt
@st33fie: m4 is sneller ….
philipf zegt
Jammer dat je hem niet zo in de winkel kan kopen
Lennaert zegt
@philipf: pijnlijker dat ik hem zonder de opsmuk nog niet kan betalen.
ferrari94tr zegt
@Lennaert: ik kan zelfs de opsmuk niet betalen.
jaapiyo zegt
“Sinds 1999 zorgt BMW er mede voor dat er geen al te grote ongelukken gebeuren tijdens MotoGP-races”
Euhm…http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Simoncelli
s62b50 zegt
WAT een mooie auto
mrrallycross zegt
Leuk dat ze hier nieuwe techniek ook meteen mee testen
autogijs zegt
Ik kijk voortaan F1 voor deze bak
autogijs zegt
@autogijs: edit: motoGP