• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M5: géén xDrive, wel handbak en keramische remmen

Auteur: robbie, gepost 22 september 2011 om 23:15 – 78 Reacties

BMW M5 (F10) blauw


Dus jij dacht dat je inmiddels alles wist over de nieuwe BMW M5? Think again! Momenteel mogen de eerste journalisten rijden met de M5 en tijdens die introducties willen mensen van BMW nog wel eens wat interessante dingen laten vallen. Zo is nu bekend geworden dat de nieuwe BMW M5 (naar alle waarschijnlijkheid) géén xDrive (oftewel AWD) zal krijgen. Wel kunnen we rekenen op een handbak en carbon keramische remmen. Lekker toch?

Eerder dit jaar hoorden we dat er wel plannen waren voor een M5 met vierwielaandrijving, maar Albert Biermann (Head of Development BMW M GmbH) heeft nu het volgende gezegd over een M5 met xDrive:

NO current plans to develop an ///M5 with xDrive

Is dat een ramp? Waarschijnlijk niet. Een ander leuk nieuwtje is wel dat de M5 leverbaar zal worden met een handbak. Deze transmissie zal sowieso leverbaar worden in de VS, maar of deze optie ook leverbaar zal worden in Europa (en de rest van de wereld) is nog niet bekend. De vorige generatie M5 was overigens in de VS ook leverbaar met een handbak en die combinatie kwam toen ook niet naar Europa. Mocht je dus perse een M5 met handbak willen dan is de kans groot dat je hem uit Amerika moet importeren.

Het derde nieuwtje van vandaag is dat de BMW M5 over een jaar optioneel leverbaar zal worden met carbon keramische remmen. Volgens Herbert Diess (verantwoordelijk voor inkoop bij BMW) wordt er momenteel getest met deze remmen en is de kans groot dat ze over een jaar op de markt komen (wellicht tegelijk de introductie van de M6?).

We moeten overigens nog tot begin volgend jaar geduld hebben voordat de M5 uitgeleverd gaat worden aan klanten.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS
  • BMW M5 Touring
    BMW M5 Touring komt er waarschijnlijk gewoon

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, albert-biermann, BMW, f10, herbert-diess, m5, Techniek

Vorig bericht: « Deurwaarder legt beslag op inhoud Saab museum
Volgend bericht: Techart Porsche 911 Turbo met 700 pk. Goedemorgen. »

Lees Interacties

Reacties

  1. rechercheur zegt

    22 september 2011 om 23:17

    Erg mooi, maar zo’n 70 foto’s is wellicht iets te enthousiast … :-)

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      23 september 2011 om 10:04

      @rechercheur: En zo is er natuurlijk altijd wel wat..

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        23 september 2011 om 15:37

        @rikus: haha 1

        Login om te reageren
  2. wimmm zegt

    22 september 2011 om 23:20

    Huh? Alleen de VS een handbak, terwijl er daar juist vrijwel niemand met een handbak rijdt… of mis ik hier nou de logica?

    Login om te reageren
    • Truttenschudder zegt

      22 september 2011 om 23:25

      @wimmm: I am Spartacus!

      Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      22 september 2011 om 23:28

      @wimmm:

      Idd 90% van de auto’s daar heeft een automaat, dus de markt voor handgeschakelde M5’s in de US is zo ontzettend klein dat ze zeker niet enkel voor de US een handbak bieden, dat is veel te duur om aan te bieden als je er maar 3 in totaal gaat verkopen…

      Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        22 september 2011 om 23:44

        @MrSkyline:
        De E60 M5 werd ook alleen in de VS met handbak geleverd.
        En volgens mij als ik het goed heb worden Amerikaanse sportauto’s daar juist vaker met handbak verkocht omdat het sportiever is dan een automaat.. Kijk maar naar mustangs en corvettes.

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      22 september 2011 om 23:36

      @wimmm: je hebt helemaal gelijk…het is alleen, dat de ///M5 in Amerika zó gruwelijk goed wordt verkocht, dat ze het dáár als eerste aanbieden…beetje ‘show’ maar geen ‘verkoopgo’ met die handbak. Amerikanen willen kunnen kiezen; altijd voor een automaat, maar ze WILLEN kunnen kiezen ;-)

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 september 2011 om 23:45

      @wimmm: in de VS hebben “normale” auto’s wellicht bijna allemaal een automaat, maar “exotische” (Europese) auto’s willen ze graag met een handbak. Dit soort liefhebbersauto’s worden meestal handgeschakeld gekocht.

      Login om te reageren
  3. Megakix zegt

    22 september 2011 om 23:25

    @Robbie….eeehm….moet het een verrassing zijn dat er geen XDrive komt ? ;-)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 september 2011 om 23:48

      @Megakix: ja, zeker als je dit artikel hebt gelezen:
      http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/03/yes-eindelijk-een-bmw-m5-met-awd

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        23 september 2011 om 12:51

        @robbie: nope…het was toch een glossy-gossip artikel ? Of was die destijds serieus geplaatst ? :lol:

        Login om te reageren
  4. Tommy2 zegt

    22 september 2011 om 23:26

    Leuk man, steeds 5 keer een foto uit dezelfde hoek!

    OT: Gemiste kans van BMW, in landen als Oostenrijk en Zwitserland is er vast naar xDrive-modellen. Die moeten nu verplicht een RS6 kopen (Niet dat dat erg is :lol: ).

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      22 september 2011 om 23:34

      @Tommy2: nja…wat trager en (persoonlijk) minder mooi…tevens een slurpert van de eerste orde…en geen direkte imposante verschijning…

      Login om te reageren
  5. Benz65 zegt

    22 september 2011 om 23:39

    @autoblog: Enig idee wanneer jullie deze auto zullen testen?

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      23 september 2011 om 02:27

      @Benz65: Op Ascari en omstreken.

      Login om te reageren
  6. Homer55 zegt

    22 september 2011 om 23:47

    Ik ben een man van de handbak dus dat de M5 ook als handbak geleverd kan worden is voor mij geweldig nieuws. Lekker een dikke V8 onder controle hebben.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      23 september 2011 om 10:36

      @Homer55: ik ook! Dikke pluim voor BMW om de M5 ook handgeschakeld te leveren voor de échte liefhebber!!

      Login om te reageren
    • MAB zegt

      23 september 2011 om 18:25

      @Homer55: dus je gaat hem kopen begrijp ik?

      Login om te reageren
  7. robbie zegt

    22 september 2011 om 23:48

    @MrSkyline & @Megakix echte fans willen in de VS juist een handbak. En dat geldt niet alleen voor de M5. Een handbak wordt door vele mensen daar nog gezien als het summum en het is niet voor niks dat BMW de E60 M5 speciaal voor de VS als handbak heeft ontwikkeld. Vergis je niet in de populariteit van de handbank (voor bepaalde modellen) in de VS.

    Login om te reageren
  8. sandrovp zegt

    22 september 2011 om 23:57

    Mooie wagen

    Login om te reageren
  9. theblackdude zegt

    23 september 2011 om 00:14

    en terecht, awd onder een m5 zou denk ik totaal niet passen, en die handbak vind ik ook beter, maakt het sportiever en is toch meer een drivers car.

    Login om te reageren
  10. robsss zegt

    23 september 2011 om 00:53

    http://www.youtube.com/watch?v=uXfX2gOKEsI&feature=player_embedded

    Op het bovenstaande filmpje rijden ze even 300 km/h met deze nieuwe m5 op de Duitse autobaan!

    Login om te reageren
    • girls_VS_cars zegt

      23 september 2011 om 10:01

      @robsss: Ligt het aan mij of klinkt hij een beetje als de V10 die we kennen van de vorige? ;)

      OT: Doen ze juist goed aan om geen xDrive te leveren. Handbak is wel een positief puntje. :)

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        23 september 2011 om 11:56

        @girls_VS_cars: Klinkt als een vliegtuig.

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        23 september 2011 om 19:09

        @girls_VS_cars: Als dat zo zou zijn, is dat omdat het geluid van een V10 door de boxen komt.

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 september 2011 om 12:53

      @robsss: ….. * stilmodus aan *

      Login om te reageren
  11. raphael zegt

    23 september 2011 om 01:54

    Put your hands up als je de vorige generatie vroeger maar matig vond maar nu een stuk mooier. Sterker nog, mooier dan de nieuwe. Dit ding straalt niets uit, emotieloos. Ik ga de vorige generatie steeds meer waarderen. Bangle was z’n tijd gewoon ver vooruit.

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      23 september 2011 om 08:35

      @raphael: it’s too early to put my hands up maar ik kan me wel aardig in je verhaaltje vinden. Het interieur daarentegen is gelukkig wel een stuk verbeterd, dat vond ik altijd maar wat goedkoop aanvoelen.

      Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      23 september 2011 om 09:42

      @raphael: mee eens, vind dit niet echt spectaculair. in mijn ogen blijft de E39 M5 nog steeds de mooiste M5!

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        23 september 2011 om 14:55

        @spykerboy:

        E39 M5: de mooiste
        E60 M5: de sportiefste (qua looks)
        F10 M5: de compomis, en in mijn ogen daardoor de minste.

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          23 september 2011 om 15:22

          @jack_abarth: jup, vind de E39 de mooiste, maar zou zelf een E60 nemen, ik ben sinds ik een SMG M3 heb helemaal om naar smg en hoef geen handbak meer. dit schakelt veel sneller dan jij met je hand kan spelen. en dat telt in auto’s als dit

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            23 september 2011 om 15:46

            @spykerboy:

            Kan het helemaal met je delen, ben zelf ook fan van de Bangle wagens. Zo vind ik dus ook de vorige 6 mooier en sportiever dan de huidige.

            Login om te reageren
            • spykerboy zegt

              23 september 2011 om 18:37

              @jack_abarth: yup, vind de nieuwe styling van bmw zowiezo niet zo erg mooi meer, was altijd erg bmw fan maar de nieuwe 6er en 5er vind ik nix, de nieuwe 7er gaat nog wel maar liever vorige serie. de huidige 3serie vind ik dan nog wel mooi maar die is natuurlijk alweer iets ouder. voormij nog steeds E46 de mooiste bmw!

              Login om te reageren
  12. norge zegt

    23 september 2011 om 06:45

    Weer geen Xdrive,jammer gemiste kans.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      23 september 2011 om 18:38

      @norge: wil je AWD, ga dan naar audi.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        23 september 2011 om 18:59

        @spykerboy: Is juist het probleem ,daar rijden er zoveel van rond hier ,je wordt er niet goed van :(

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          23 september 2011 om 21:20

          @norge: koop dan een RS6 de tegenhanger van de M5 ;) koop je de laatste serie gewoon :P

          Login om te reageren
  13. The360box zegt

    23 september 2011 om 07:43

    Zou wel passen op dit soort auto’s, op de E60 wat minder denk ik,

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    23 september 2011 om 07:49

    Doe mij maar met handbak want dat is sportief.
    En ik werk graag aan mijn conditie.
    En verder is het leuker in mijn ogen.
    En nog fijner is dat er geen printplaten in zitten.

    Login om te reageren
  15. mrbones zegt

    23 september 2011 om 07:50

    wat duurt dit lang allemaal

    Login om te reageren
  16. jortepap24m zegt

    23 september 2011 om 08:04

    een M5 met xDrive?!!!
    BMW zo ook GEK zijn!!!
    heerlijke auto!

    Login om te reageren
  17. bigcar zegt

    23 september 2011 om 08:24

    Jammer van doe x-drive.. Toch een mooie wagen, volgende keer beter! ;)

    Login om te reageren
  18. TDI-goeroe zegt

    23 september 2011 om 09:23

    testen op ascari zou kunnen, Nürburg is dichterbij.

    Login om te reageren
  19. kaasboerin zegt

    23 september 2011 om 09:34

    Niks mis met AWD, sterker nog, je ziet aan het (standaard) assortiment van de kleuren die je kan krijgen op de M5 dat deze redelijk ‘bescheiden’ genoemd kunnen worden. BMW had als reden gezegd dat het publiek (’t gros) dat M5’en aanschaft, de ‘nettere’ en wat oudere mensen zijn. M.a.w. daar zou AWD juist wel goed bij passen. Bovendien is het dan een mooi alternatief op bijv. de RS6 met Quattro, of de Panamera met 4wiel..

    Login om te reageren
  20. MLTB zegt

    23 september 2011 om 09:49

    AWD=voor losers die niet kunnen rijden. Het is alleen erg handig in de sneeuw bijvoorbeeld.

    De hele essentie van deze wagen zou hiermee verloren gaan, dus lekker RWD dus. Als je snel wilt gaan zonder zelf bij de les te zijn kunnen ze beter een Audi Quattro of een 530Xi kopen oid.
    Zou overigens eens vet zijn als die manual transmission ook in Europa wordt geleverd.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      23 september 2011 om 09:58

      @MLTB: … ‘AWD=voor losers die niet kunnen rijden’… Aha…. Oké…. Knap staaltje schrijfwerk..
      AWD is top, en die optie op een auto dat zoveel geld kost is dat een serieuze optie om te overwegen om de specificaties goed te doen, al is dat miniem. Ook rijdt het meer dan prima, je levert wel wat emotie in, vandaar ook hier weer; smaken en behoeftes verschillen… ;) Ik zeg vérkoop de M5 met de 4WD optie, een assortiment is immers nooit té groot.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      23 september 2011 om 10:01

      @MLTB: Neem dan een 550Xi…

      Alsnog de optie voor X-drive zou er gewoon op moeten zitten, net als handgeschakeld.

      Login om te reageren
      • Truttenschudder zegt

        23 september 2011 om 10:53

        @flutterby: wedden dat die op het circuit bijna net zo snel is met M-onderstel?

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          23 september 2011 om 11:30

          @Truttenschudder: de 550i heeft “maar” 402 pk. De M5 heeft er nog wel wat bij en met de keramische remmen is die wel sneller denk ik hoor ;) Ik weet alleen niet welk blok er in de 550i zit. De 135i en 1m zijn bijna identiek en ook naar hetzelfde vermogen te kietelen

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            23 september 2011 om 11:44

            @flutterby: Een M is niet alleen PK’s.. Maar ook volledig afgesteld op sportiviteit, een M sportonderstel is niet hetzelfde als het onderstel op een BMW M wagen, deze is stugger dan het optionele M sportonderstel. Weet niet wat voor blok er in de 550i zit zo 123, maar reken er maar op dat het M blok wel even different koek is.. :)

            Login om te reageren
          • Megakix zegt

            23 september 2011 om 12:55

            @flutterby: 4.4 liter V8, ongeblazen en 407Pk. Gaat tyfushard, maar is binnen 20 seconden al helemaal ‘lekgereden’ door de ///M5.

            Login om te reageren
            • racerx zegt

              23 september 2011 om 13:35

              @Megakix: de 4.4 uit de 550 is weldegelijk twinturbo geblazen…

              Login om te reageren
              • Megakix zegt

                26 september 2011 om 20:43

                @RacerX: ja, in de ///M5 ligt een 4.4 V8 twinturbo…niet in de 550i.

          • Truttenschudder zegt

            23 september 2011 om 14:00

            @flutterby: Ik zij ook BIJNA. Lezen, lezen. En met een xdrive hoef je minder te remmen natuurlijk 8)

            Login om te reageren
            • Truttenschudder zegt

              23 september 2011 om 14:00

              @Truttenschudder: ZEI ZEI ZEI ZEI*

              Login om te reageren
  21. mashell zegt

    23 september 2011 om 10:34

    “No plans to develop” kan ook betekenen dat de wagen al klaar is. Een M5 zonder xdrive is toch een beetje een kreupel model, bij nat wegdek regelt de electronica het halve vermogen weg omdat je anders niet vooruit komt. Dan maar een S7 of Panamera.

    Login om te reageren
  22. Burdy zegt

    23 september 2011 om 11:10

    Allemaal leuk en aardig dit. Maar wanneer gaan jullie (autoblog) er mee rijden???

    Vraag mij af of er veel handbakken verkocht gaan worden in europa. Het zijn van de autojournalisten en de die-hard fans die er een willen. Volgens mij zijn dat er niet echt heel veel op het totaal.

    Login om te reageren
  23. RuVi zegt

    23 september 2011 om 11:28

    ik vind deze m5 een beetje jammer….

    jarenlang lacht BMW mercedes uit omdat die turbo’s gebruiken… nu doen ze hetzelfde en klinkt het nog bagger ook….

    Zo erg dat BMW het motorgeluid via de speakers gaat afspelen….
    http://www.bmwblog.com/2011/09/23/active-sound-design-brings-the-m5-engine-sound-into-the-cabin/

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      23 september 2011 om 13:29

      @RudyV: Ik heb BMW Mercedes niet zien ‘uitlachen’ hoor, geen idee waar je het over hebt. BMW is flink bezig aan de Turbo’s omdat er een downsize trend heerst, als je dat nog niet wist, en de turbo’s zijn tot nu toe stuk voor stuk een knap staaltje techniek, is gebleken uit tests. Ook aan het geluid is zat aandacht aan gespendeerd, om dat mooi te houden..

      Login om te reageren
      • RuVi zegt

        23 september 2011 om 16:44

        @kaasboerin:
        Dan had je de afgelopen jaren wat beter moeten opletten.
        En mooi geluid? X6M en X5M klinken voor geen meter

        Login om te reageren
  24. agera zegt

    23 september 2011 om 13:23

    Deze auto moet je egenlijk ook alleen rijden met handboek is veel leuker ipv automaat.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      23 september 2011 om 14:00

      @agera: handboek of handbak?? :)

      Login om te reageren
      • agera zegt

        23 september 2011 om 14:07

        @bigcar: Ja handbak ayipsin :P doordat ik nog niet zo lang hier ben mak ik af en toe spelfouten, maar handbak ja :)

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          23 september 2011 om 17:52

          @agera: olabilir, maar wel respect dat je de taal dan zo snel hebt geleerd!

          Login om te reageren
  25. hiscoxke11 zegt

    23 september 2011 om 14:40

    Wat een heerlijke kar is dat toch hé.
    Hier kunnen ze in Stutgart een puntje aan zuigen.
    Om jaloers op te zijn.

    Login om te reageren
  26. taxman zegt

    23 september 2011 om 14:48

    ik vind de e60 nog steeds veel mooier. Dit is mij toch een beetje teveel een opa bak, zelfs als M.

    Login om te reageren
  27. reality2030 zegt

    23 september 2011 om 15:48

    Alle BMW’s lijken op elkaar heel saai om te zien alleen een gaat wat harder dan de ander bhhhhhh zelfde brood alleen ander soort kaas tussen jaki’s

    Login om te reageren
  28. pikes83 zegt

    23 september 2011 om 16:51

    prachtige wagen mooie techniek zo als we dat gewend zijn van BMW,maar helaas is mijn saldo niet toereikend voor deze auto.maar zal hem ongetwijfeld wel een keer tegen komen hier in utrecht met één of andere pooier er in.

    Login om te reageren
  29. blo3to3t zegt

    23 september 2011 om 19:43

    vraagje: wat zijn carbon keramische remmen? het is óf carbon.. of keramiek.. BMW bedoelt waarschijnlijk keramische schijven en carbon (koolstof) remvoeringen. maar ja.. Autoblog geeft er weer zijn eigen (uiterst domme) draai aan.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 september 2011 om 20:53

      @blo3to3t: Had je even gegoogled :

      http://www.google.be/#sclient=psy-ab&hl=nl&safe=off&source=hp&q=%22carbon+keramische+remschijven%22&pbx=1&oq=%22carbon+keramische+remschijven%22&aq=f&aqi=&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=585l13632l0l13834l49l39l7l0l0l0l569l8544l0.3.17.8.0.2l37l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=6c4ec48faf4e8e9a&biw=1376&bih=668

      11.000 resultaten…

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        23 september 2011 om 20:55

        @SimonMc: Hmmm… even opnieuw :

        )

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        23 september 2011 om 20:55

        @SimonMc: Hmmm… even opnieuw :

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          23 september 2011 om 20:56

          @SimonMc: Damnit…trage computer!

          Maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is :p

          Login om te reageren
  30. roestvrijstaal zegt

    23 september 2011 om 21:01

    Zoveel foto’s en geen eentje van het interieur ??

    Login om te reageren
  31. janklaassen zegt

    23 september 2011 om 23:10

    @megakix

    De Audi RS6 C6 was wel degelijk sneller dan de BMW M5 E60, wat de concurrenten zijn, je moet niet de C6 met de nieuwe M5 vergelijken maar de komende RS6 C7 met deze M5..

    Login om te reageren
  32. nomar zegt

    23 september 2011 om 23:13

    “Is dat een ramp? Waarschijnlijk niet.”

    Euhm, in de sneeuw écht wel hoor.

    Login om te reageren
  33. faithnomore zegt

    24 september 2011 om 01:07

    Oef geen AWD. Dat zou een ramp geweest zijn. Heb ooit voor een 330d in de garage gevraagd naar xdrive, maar dat werd me stevig afgeraden, die modellen zouden stuk minder goed rijden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North