• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Techart Porsche 911 Turbo met 700 pk. Goedemorgen.

Auteur: CasperH, gepost 23 september 2011 om 08:54 – 24 Reacties

TechArt 911 997 Turbo
Techart had al een pakketje voor de 997 Turbo, maar schijnbaar vonden ze 620 pk nog niet genoeg.

En laten we eerlijk zijn, 620 pk is ook maar lafjes. De nieuwe kit van Techart wordt TA 097/T3 genoemd en bezorgt de Turbo 200 pk en 230 Nm koppel extra. Je zou kunnen zeggen dat ze ruim een Clio RS extra onder die achterspoiler hebben weten te verstoppen. Het totaal komt daarmee op 700 pk en 880 Nm.

Resultaat daarvan is dat deze Elfer voortaan de sprint naar de 100 in 2.8 seconden doet, 200 kilometer per uur wordt binnen 9 seconden bereikt en het houdt allemaal pas op bij een impressive 352 kilometer per uur. Hoe TechArt dat vermogen allemaal los weet te peuteren? Een sportluchtfilter, turbochargers, high performance intercoolers en een ander spruitstuk zorgen elk voor wat extra’s. Uiteraard werd ook het motormanagement even opgefrist om alles soepeltjes te laten verlopen.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, techart, tuning, turbo

Vorig bericht: « BMW M5: géén xDrive, wel handbak en keramische remmen
Volgend bericht: Autoblog geschiedenisles: historie van het Ferrari logo »

Lees Interacties

Reacties

  1. Basnov zegt

    23 september 2011 om 08:59

    Sweet!!
    Was de 911 turbo al een weduwemaker, dan is deze dat in t kwadraat…

    Login om te reageren
  2. rechercheur zegt

    23 september 2011 om 08:59

    Jaag dit ding eens de ‘Ring op, voor een rondje van 7:09, en dan noemen we het gelimiteerde pakketje “Grüne Hölle package” en maximaal 50 stuks te koop. Lijkt me een mooie deal ….

    :-)

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      23 september 2011 om 09:29

      @rechercheur: jij kan ook niet hebben dat de LFA sneller is
      maargoed ot: lekkere koppel curve :D

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        23 september 2011 om 10:05

        @Bart_V:

        De Toyota LFA is niet sneller, die doet namelijk 7:38 over een rondje ‘Ring, net zo snel als een vijf jaar oude 911 Turbo ….

        Login om te reageren
        • RubenPriest zegt

          23 september 2011 om 10:08

          @rechercheur: Hij zal wel die GT-R bedoelen. Die was het toch met 7:09?

          Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            23 september 2011 om 10:14

            @rubenpriest:

            Nissan GT-R doet 7:22 over een rondje ‘Ring, dus …..

            Login om te reageren
          • Bart_V zegt

            23 september 2011 om 10:23

            @rubenpriest: oops idd die

            BTW politieagentje: LEXUS LFA

            Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      23 september 2011 om 10:25

      @rechercheur: nee joh wat laat me hier ompraten zeg

      http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/02/lfa-in-nurburgring-trim-doet-rondje-ring-in-714-min

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        23 september 2011 om 10:29

        @Bart_V:

        Oow, je bedoelt eigenlijk de LFA met Nurburgring race setup, dat zei je er zojuist namelijk niet bij. De standaard LFA doet een rondje ‘Ring immers in 7:38 …

        :-)

        Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          23 september 2011 om 10:36

          @rechercheur: ag het is een LFA dus
          idd iets anders dan het origineel wel door lexus zelf

          Deze techart is alles behalve origineel en niet door porsche zelf ‘verbeterd’

          Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            23 september 2011 om 10:46

            @Bart_V:

            Helemaal door Lexus zelf, daarom ligt er een Yamaha V10 onder de kap … :-)

            Login om te reageren
            • CasperH zegt

              23 september 2011 om 10:48

              @rechercheur: ja, prachtig, en nu weer ontopic graag. Het gaat hier over een TechArt Porsche.

              Login om te reageren
              • rechercheur zegt

                23 september 2011 om 10:54

                @CasperH:

                Wie begon er over de LFA ? … niet ik … :-)

              • CasperH zegt

                23 september 2011 om 11:16

                @rechercheur: je stuurt het (niet voor het eerst) die kant op, dat snap je zelf ook wel. Houdt het on topic voortaan, ok?

  3. gedwongenleaser zegt

    23 september 2011 om 09:01

    Tja… De zoveelste, kan er niet echt meer warm van worden. Snel dat wel :).

    Login om te reageren
  4. dondeboer zegt

    23 september 2011 om 09:33

    Wel dapper dat ze gewoon een rollenbankuitdraai publiceren. Aan de koppelcurve te zien valt hier ook nog best normaal mee te rijden, mits je m boven de 3k rpm houdt. Respect!

    Login om te reageren
  5. kaasboerin zegt

    23 september 2011 om 10:21

    Man man man, wat een stats zeg, en zonder enige extreme plastic meuk op de wagen geplakt te hebben.. Dat is nog eens tuning. :)

    Login om te reageren
  6. Ram-G-maN zegt

    23 september 2011 om 11:44

    Zo te zien is koppel begrensd. Het is zo vlak als de tafelberg. :P

    Login om te reageren
  7. sebasjuhh zegt

    23 september 2011 om 11:47

    OMG hoe epic! Mocht ik ooit nog de loterij winnen…

    Login om te reageren
  8. Stefje zegt

    23 september 2011 om 12:16

    Maar wat kost het?

    Login om te reageren
    • rednasnamsob zegt

      23 september 2011 om 18:56

      Precies: quanta costa?

      Login om te reageren
  9. agera zegt

    23 september 2011 om 13:19

    Ziet er goed vind het wel geslaagd, witte auto met zwarte velgen is ook wel mooi. Dodelijke tijden in 2.8 naar de 100 petje af en 700 pk wat wil je nog meer

    Login om te reageren
  10. ferrari zegt

    23 september 2011 om 14:28

    zou dit wel eens naast een Aventador willen zien. vergelijkbare specs. allebei 700pk, allebei 350km/h en allebei onder de 3 seconden naar de 100 en onder de 9sec naar de 200km/h!
    blijft bizar dat men zoveel uit een platte kever weet te halen! en het blijft nog heel ook!

    Login om te reageren
  11. taxman zegt

    23 september 2011 om 14:53

    een standaard 911 of cayman ziet er vele malen fraaier uit. Met al dat plastik er op vind ik het in ieder geval een lelijk hok.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North