• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M6 vs Alpina B6

Auteur: autoblogger, gepost 24 december 2006 om 17:24 – 43 Reacties

BMW M6 vs Alpina B6

Net zoals de Alpina B5 en de BMW M5 kun je ook de Alpina B6 en BMW M6 concurrenten noemen. AMS zette de twee naast elkaar. De iets duurdere (en exclusievere) Alpina heeft 500pk/700Nm, de M6 heeft 507pk/500Nm, dus wat wordt het? M oder B?

Met dank aan JC voor de tip!

Ook interessant!

  • Alpina heeft weer een officiële Nederlandse importeur
  • Alpina is er als de kippen bij met nieuwe XD3 en XD4
  • BMW M6 Cabrio handbak
  • Alpina niet geïnteresseerd
    Alpina is niet geïnteresseerd in elektrische auto's

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

alpina, BMW, m6, tuning, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Zweden willen Koenigsegg politiewagen
Volgend bericht: Toyota FT-HS concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. master zegt

    24 december 2006 om 17:35

    doe mij er maar van allebij 1:P:D

    Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    24 december 2006 om 17:37

    En welke is nu de beste/snelste?Ik zou zeggen de alpina omwille van het koppel dat bijna 200Nm meer is.

    Login om te reageren
  3. Kobey zegt

    24 december 2006 om 17:38

    oefff dikke vette shitsss …

    Login om te reageren
  4. Safrane BiTurbo zegt

    24 december 2006 om 17:53

    M6…..duidelijk

    Login om te reageren
  5. ruf rt12 zegt

    24 december 2006 om 18:05

    dit is gewoon puur een kwestie van smaak en wat je van de auto verlangt. de alpina is door zijn koppel veel rustiger te rijden en is niet begrenst dus dat is ook zeker weer leuk. Ik zou het wel weten een alpina b6 graag.

    Login om te reageren
  6. bmw4life zegt

    24 december 2006 om 18:20

    huh das wel raar er word een stukje herhaald aan het eind hebben ze hetzelfde als ongeveer in het midden egt heel irritant!
    majaa ik zou het ook wel weten alpina graag, veel exclusiever!

    Login om te reageren
  7. Rick zegt

    24 december 2006 om 18:22

    De M6 vind ik toch wel iets netter dan een B6 en de hoogtoerige motor prefereer ik ook, in dit geval zou ik dus de M6 verkiezen.

    Login om te reageren
  8. MartijnGizmo zegt

    24 december 2006 om 18:28

    De B6 voor doordeweeks en dan de M6 voor de circuitdag in het weekend. Hmm, in dat oogpunt: doe die kompressor-V8 van Alpina dan maar in een 5-touring-verpakking. :)

    Keuzes, keuzes, keuzes….. :P

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    24 december 2006 om 18:32

    @alle liefhebbers van hoogtoerige motoren….. is het leuk om geen power te hebben omdat je niet hoog in de toeren aan het janken bent? In mijn ervaringen moet ik toegeven dat veel toeren maken leuk is….. af en toe. Maar ik heb eigenlijk liever een auto die snel aanvoelt ipv een auto waar je altijd moet werken om een beetje vlot te kunnen rijden. De B6 zal in de dagelijks praktijk vlotter rijden en sneller aanvoelen dan de M6. Alleen dat hout in het interieur en de belachelijk kinderachtige striping dat zouden ze niet moeten doen.

    Login om te reageren
  10. rick.vanquish.bmw zegt

    24 december 2006 om 18:47

    pracht wagens!!!

    Login om te reageren
  11. Mc Serseri zegt

    24 december 2006 om 19:37

    Die strepen doet Alpina Al jaren.
    dus daar zullen ze niet mee stoppen.

    Ik zou ze allebij wel willen hebben.
    maar mocht ik er maar een kiezen.

    B6 Alpina

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    24 december 2006 om 19:39

    Arme Alpina, die snappen het echt niet. Als je een GT wilt heb je aan een 645i wel genoeg, wil je spelen of patsen neem je de M6. En dat bestaart je gelijk dat Kia hout en die 80s striping. Komt nog bij: dit blauw van de M6 is gewoon mooier.

    Login om te reageren
  13. Alec zegt

    24 december 2006 om 19:53

    Het was slimmer geweest van Alpina om de M6 te nemen en die te kietelen,
    dan is het opeens een stuk interessanter.

    Die V8 heeft dan meer koppel, maar toch zou mijn voorliefde voor V10 motoren overwinnen,
    ik zou dus de M6 nemen.

    Login om te reageren
  14. dylhan zegt

    24 december 2006 om 19:56

    ik vind de M6 wel mooier door de M details…maar de B6 is exclusiever……moeilijk kiezen hoor

    doe dan toch maar de Alpina

    Login om te reageren
  15. Rossi zegt

    24 december 2006 om 20:00

    Alpine, heb je iig niet zown sjonnie wagen

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    24 december 2006 om 20:02

    Mijn keuze zal 100% op de M6 vallen natuurlijk.
    Zoals in het filmpje duidelijk wordt gemaakt probeert Alpina vooral de comfortable kant van de M6 aan te bieden. Dus mensen die liever meer comfort willen kunnen zeker terecht bij de Alpina B6, wat overigens een super auto is.

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    24 december 2006 om 20:30

    Ik zou toch voor de M6 gaan. Waarom? Nou, omdat ik het zeg, hè?!…….Tsjonge jonge sommige mensen! Echt, niet normaal meer! De brutaliteit om mijn keuze in twijfel te trekken!……….. ;)

    Login om te reageren
  18. TomRS6 zegt

    24 december 2006 om 20:33

    Ik ga voor de RS”6″ ;)

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    24 december 2006 om 20:41

    @TomRS6
    Die wordt allang niet meer gemaakt!

    Login om te reageren
  20. Summer Sky zegt

    24 december 2006 om 21:06

    Ik zou voor de Alpina gaan, zonder striping en leer ipv hout uiteraard, maar het wordt hun niet gauw te gek wat interieuraanpassing betreft. De reden is dat de B6 in tegenstelling tot de M6 geen rijdende computer is met 271 instelmogelijkheden en vage flappy paddle toestanden, maar gewoon een rijmachine van opperste klasse. En ook nog eens exclusief.

    Login om te reageren
  21. d_vdm zegt

    24 december 2006 om 21:10

    Die Alpina strepen hoef je er niet op te laten zetten, en er kan natuurlijk ook ander hout (of alternatief matriaal) in het interieur worden gezet. De B6 is exclusiever, sneller naar de 100, hogere top en lager verbruik. M6 voor 15 jarigen, B6 voor volwassenen.

    Login om te reageren
  22. Volvo :D zegt

    24 december 2006 om 22:45

    ik zou toch sterk twijfelen als ik voor de keuze zou staan.
    Waarschijnlijk zou het de M6 worden voor het image

    TROUWNS wanneer wordt de uitslag van de ziptuning prijsvraag bekend gemaakt, of is die al bekend?

    Login om te reageren
  23. Superkoerier! zegt

    24 december 2006 om 23:04

    Filmpje 2-in-1 keer bekeken het is geworden… de Alpina! Maar dan met striping en zonder hout.

    Login om te reageren
  24. TomRS6 zegt

    24 december 2006 om 23:31

    @ CSL,

    in dat geval ga ik voor de BMW ascona

    Login om te reageren
  25. CSL zegt

    24 december 2006 om 23:37

    @TomRS6
    haha, Wat jij wilt tomie.

    Login om te reageren
  26. Skyline.. zegt

    24 december 2006 om 23:55

    Geef mij de M6,, de B6 vink eigelijk beetje verneukt,, de mooie geluid is weg en lelijke patta’s ik vind m nie echt mooi. Doe mij maar de original M6!

    Login om te reageren
  27. johann zegt

    25 december 2006 om 00:54

    Ik zou voor dit bedrag een leuk huisje kopen, en een Passat R36 op de oprit, Plus een leuk pakketje aandelen!

    Login om te reageren
  28. Torquestein zegt

    25 december 2006 om 09:46

    Het mooie is dat de Alpina een handgebouwde auto is en de M6 niet. Voor mij absoluut de B6 met striping, zo 80’s maar echt top. Jammer dat ze de B6 niet hebben laten zien met een wit lederen interieur. echt top zie hieronder… Let vooral op die laatste foto!

    http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4132

    Allemaal fijne kerstdagen toegewenst, moet nu weg…

    Login om te reageren
  29. Rick zegt

    25 december 2006 om 14:31

    @ Johan

    Ik weet niet wat voor huis jij ambitieert maar als je daar nog een R36 en een pakketje aandelen bij wilt dan zul je de kerstman lief aan moeten kijken :), want vanzelfsprekend heb je dat voor dit geld bij lange na niet. Hoe oud ben jij trouwens? Erg jong zeker?

    Login om te reageren
  30. CSL zegt

    25 december 2006 om 17:51

    @johann
    Dit is voor mensen die dat al allemaal hebben.

    Login om te reageren
  31. alfa156 zegt

    25 december 2006 om 18:56

    Voor mij toch maar de B6 mits hier en daar wat aanpassingen.
    Haal vooreerst die vieze witte ‘alpina’ stickers van die zijkant. Steek de velgen van de M6 eronder en haal dat nephout van het dashboard eruit en vervang dit door alu of kevlar aub

    Login om te reageren
  32. ///M FOR LIFE!!! zegt

    25 december 2006 om 20:43

    Ik vind het beide leuk speelgoed zijn maar zou toch voor de M6 gaan, ik vind hem iets mooier.

    Login om te reageren
  33. A.r zegt

    25 december 2006 om 21:27

    B6, met M6 velgen svp…..

    Login om te reageren
  34. E320 cdi zegt

    25 december 2006 om 21:48

    @ rick, hoe erg jong bedoel je:P ik voel me beledigd want ik ben 15!!! nee grapje maar je hebt gelijk. johan: hoe kan je een huis scoren voor 110.000€ en dan nog eens 60.000 voor een R36 en dan nog aandelen a ongeveer 25.000€? heel knap! zodra je kan laten zien dat het kan moet je maar roepen.

    ontopic:

    ik zou de B6 met M6 velgen willen, zonder striping en in de M6 blauwe kleur, oftewel, M6 outside, B6 inside(H)

    Login om te reageren
  35. pvl zegt

    26 december 2006 om 14:24

    Wat je daar zegt over het feit dat een b 6 in het dagelijks verkeer gemakkelijker zal rijden is volgens mij niet echt correct. De m6 en m5 staan nu eenmaal bekend als auto’s die bij normale toeren zo rond de 3000 heel normaal klinken en aanvoelen. Je merkt niet dat je met een supersportcar aan het rijden bent. Het is pas als je de hoge toeren gaat opzoeken dat je superprestaties en dito geluid+ handeling zal verkrijgen. De power is dus aanwezig maar je kan er heel relaxed en ontspannen mee rijden.
    Je hoeft echt geen 700 nm koppel te hebben om ontspannen te kunnen rijden en zeker niet als je zeven versnellingen hebt. Een m6 kan zonder zich te forceren met gemak het dagelijkse verkeer aan.

    Login om te reageren
  36. Barry330cd zegt

    26 december 2006 om 14:42

    @Alfa 156: Ik sluit me helemaal bij jou aan.

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    26 december 2006 om 15:12

    @pvl: ik zeg ook niet dat de m6 dat niet kan. Ik bedoel dat door het hoge koppel bij lage toeren ook bij relaxt rijden de b6 krachtiger zal aanvoelen. De v10 heeft nou eenmaal verhoudingsgewijs weinig koppel bij lage toeren.

    Dus het is (beetje overdreven gefomuleerd, maar dan snapt men misschien beter wat ik bedoel) bij de m6 dus meer…. of hij lijkt helemaal niet zo sterk en snel (onder de 5000 toeren) of je bent het ding op de staart aan het trappen en dan gaat ie als de brandweer….. bij de B6 zal het meer aanvoelen alsof er altijd een enorme berg power binnen handbereik is… zonder drama, zonder terugschakelen, gewoon altijd (Bij tussensprintjes zal het verschil waarschijnlijk nog duidelijker zijn dan bij de spint naar 100….door het hogere koppel en de vlakkere koppelkromme wint de B6).

    Login om te reageren
  38. HaS zegt

    26 december 2006 om 20:24

    Elke echte autokenner weet dat hij voor een Alpina B6 zou kiezen ipv een M6
    lolz

    maarre Alpina B6 cabrio wit lederen interieur met strepen en alpina velgen (anders is t geen alpina lolz) dat moet m zijn

    Login om te reageren
  39. SamSam zegt

    27 december 2006 om 13:11

    Het is precies zoals WoOdy het zegt;

    Met veel koppel bij een lager toerental rijdt een auto veel lekkerder plus hij pakt beter!

    Dat zijn de echt cruisers, koppelwagens!

    Bijvoorbeeld de SL 65 /////AMG!

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    27 december 2006 om 20:29

    Eh, geen van beide dan maar… :P

    Login om te reageren
  41. JeffreyG zegt

    28 december 2006 om 11:39

    tja, twee leuke wagens
    B6 heeft meer koppel
    B6 is exclusiever
    B6 is duurder
    B6 is zuiniger
    ik kies voor de M6 :)
    gewoon omdat hij mooier is ;)

    Login om te reageren
  42. Hendrik zegt

    20 januari 2007 om 19:49

    Nu zou ik voor de M6 gaan(ben 22jaar).Beetje bling bling op mijn leeftijd moet kunnen.Maar als ik b.v 38jaar ben,getrouwd ben, een of twee kinderen heb+meer levens ervaring.Dan zal ik denk ik voor het wat ”serieusere” auto gaan de B6.

    Login om te reageren
  43. Manolo.E30M3 zegt

    30 mei 2007 om 13:12

    Wat is de nieuwprijs van die B6 eigenlijk? Coupe en Cabrio ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North