BMW maakt prijzen 7 Serie bekend

Auteur: , 67 Reacties

Wat ben je eigenlijk kwijt voor GIGANTISCHE nieren?

BMW 745Le (G12) '19

Als je de carrière van de 7 Serie in Nederland een beetje gevolgd hebt, kun je tot de conclusie komen dat het niet al te vlekkeloos verliep. Aanvankelijk liep alles op rolletjes. Bij de introductie was er een keur aan motoren leverbaar. Niet veel later kwam er ook een onmogelijk dikke 6.6 V12 het gamma verrijken. Heel toevallig rond de invoering van de WLTP werd een groot gedeelte van het motorengamma geschrapt: de 7 Serie was enkel met dieselmotoren leverbaar.

BMW 750Li xDrive (G12) '19

BMW heeft het waarschijnlijk even zo gelaten, wetende dat er een facelift zou komen waarbij alle motoren weer WLTP-proof zijn. Eigenlijk hetzelfde als met de Audi TT-RS van vanochtend. Zoals gezegd is de 7 Serie leverbaar met een hele reeks aan motoren. Qua benzinemotoren stap je op een hoog niveau in: 340 pk is het minimale vermogen! Dat is namelijk het vermogen dat de motor in de 740i levert. Voor 116.881 euro staat ‘ie op de inrit. De goedkoopste diesel is tegelijkertijd de op één-na-goedkoopste 7 Serie. De 730d kost ‘slechts’ 115.049 euro. De allergoedkoopste is meteen de meest interessante, namelijk de 745e. Die 394 pk sterke limo staat voor het ongelooflijk lage bedrag van 110.995 euro voor de deur. Uiteraard is er keuze uit een ‘normale’ 7 Serie (G11) en een 7 Serie met lange wielbasis (G12).

BMW 745Le (G11) '19

De nieuwe prijslijst ziet er als volgt uit:

Benzine:
740i – € 116.881
740Li – € 123.162
740Li xDrive – € 134.148
750i xDrive – € 163.359
750Li xDrive – € 167.554
M760Li xDrive – € 249.356

Hybride:
745e – € 110.995
745Le – € 117.291
745 Le xDrive – € 122.044

Diesel:
730d – € 115.049
730Ld – € 119.863
730d xDrive – € 120.153
730 Ld xDrive – € 126.349
740d xDrive – € 128.059
740Ld xDrive – € 132.764
750d xDrive – € 139.192
750Ld xDrive – € 144.357

De nieuwe 7 Serie staat vanaf 30 maart bij de dealer.



67 reacties

Heeft dat met de BPM regels te maken dat de hybride het goedkoopst is?
@mennok: Nee is de gunfactor vanuit Bmw zelf.. 750xd voor mij graag!
@fmgarcia: Dat is wellicht de beste reactie als hier een ton op stuk slaat. Een grote xD
@daihatsucuore: Ik wacht nog even wat testjes af voordat ik loco ga over het uiterlijk. Een dikke diesel moeten we hier allemaal koesteren voor hoe lang het nog duurt!
@fmgarcia: in dat geval koester die V12 dan ook maar
In de praktijk is de 730d natuurlijk het zuinigst maar onze overheid weet de 745e het aantrekkelijkst te maken.

Wat maakt het ook uit, met zo’n grill zou ik ergens anders gaan shoppen als ik het geld had.
@tijgerhaai: Wat wordt je volgende driewieler?
@tijgerhaai: liever een Tefal? Philips?
@tijgerhaai: Maar door die 730d sterft er in elke straat een babyzeehondje waar je langs rijdt. Dat wil de overheid niet.
@berlinetta: jammer dat men geen onderscheid kan maken, de 730d heeft een NOx uitstoot (daar waar ging het om) die erg laag is, ook in de praktijktesten. Waar ie ook de zuinigste is, behalve iemand die zijn 45e dagelijks laadt voor korte ritten, en wie met haast doet dat? Prima auto!
De auto is een karikatuur van zichzelf. 😂
Vreemd dat de 740i 6 in lijn in Duitsland niet in de configurator staat en in NL wel leverbaar zal worden?
Ik vraag me serieus af wat je met een 7 serie zou moeten?
Je moet wel een gruwelijke hekel hebben aan autorijden om zoveel geld uit te geven om goed achterin te zitten.
Als je dat niet hebt zijn er zoveel leukere auto’s te koop voor dat geld. En als je een functie hebt waarbij je een auto in die prijsklasse kan leasen kun je ook wel zorgen dat je je dag zo indeelt dat je gewoon met een lekker rijdende auto op je werk aankomt.

Kortom, ik snap het niet.
@gebruikersnaam3: deze klasse is simpelweg het meest geavanceerd, de techniek uit de A8, 7-serie en S-klasse is het meest vooruitstrevend. Zelfs Rolls Royce kan hier niet aan tippen.
@gebruikersnaam3: Omdat het jou geweldig lekker laat aankomen op je bestemming. Of je nou wel of niet achterin zit doet er niet toe. Of het mooi is laat ik even in het midden maar zo’n verlengde 7-serie met alle opties er op en er aan rijdt gewoon fantastisch goed. Zoveel stilte, comfort en luxe. De volgende stap is een Bentley en die zijn nogal wat duurder. Dat een M3 leuker is om te rijden snapt iedereen, maar niet iedereen wilt een knaller als een M3 rijden omdat het lang niet zo comfortabel is. Ik snap het wel.
@viezefreddyw: perfect verwoord! AMEN!
@viezefreddyw: ik kan het niet beter verwoorden dan dit. Als je leeftijd de hoogte ingaat ga je voor comfort ….
@gebruikersnaam3: Kennelijk heb je er nog nooit een gereden, de 7 serie is naar mijn mening de fijnste auto’s om zelf lange afstanden mee te rijden.
@ottosk:
klopt, lange afstanden.
Mijn 730d haalt 1200 km op 80 ltr diesel.
Als je ze twee jaar oud laat worden zijn ze goed te betalen.
@janesh: Klopt ik heb vroeger de E65 730d en 745d LCI gehad, beide zuinige auto’s, tenminste als mijn vrouw ermee reed :D
@ottosk: De E65, wat een prachtwagens zijn het. Heb zelf een 745i en wat een comfort. Mocht eens in een G11 rijden en natuurlijk, het interieur is mooier en het stuurt net een tikkeltje strakker maar eenmaal cruisen op de snelweg en het verschil is echt zo groot niet meer. Zeker met Dynamic drive kan zo’n “oude” 7 nog verbluffend goed meekomen.
@mopar: Is inderdaad een super wagen, niet voor niks noemden ze het de 7e hemel.
@mopar:
En active steering en adaptive led niet te vergeten.
@janesh: Op de snelweg voegt active steering niet bijster veel toe vind ik. Zelf vond ik het verschil miniem. LED koplampen zijn natuurlijk gaaf maar hebben niets met comfort en weggedrag te maken.
@mopar: Heb active steering gehad op een 645 cabrio dat voelde in het begin heel vreemd aan, het leek of de auto op rails liep, er zaten wel 20 inch Kahn velgen met hele brede banden op. Vooral van rijvak wisselen was echt maar even aan het stuur trekken.
@ottosk: Ik dacht dat hij 4 wiel besturing bedoelde op de nieuwe 7’s. Weet eigenlijk niet eens of active steering wel leverbaar was op die eerste generatie E65. Ik heb dan weer wel de servotronic steering. Vind ik persoonlijk al genoeg.
@mopar: Op beide E65’s die ik tussen 2002-2007 had zat het er niet op, zoals ik schreef alleen op de 645 die ik 2004-2005 als cabrio erbij had wel.
@gebruikersnaam3: Wat snap je niet aan comfortabel rijden? Of je nu achterin zit of zelf rijdt. Veel comfortabeler dan dit gaat het niet worden.
@gebruikersnaam3: als je gereden hebt begrijp.je het. Ik ga evt 550d inruile op 750d
@gebruikersnaam3: Mensen die zo’n 7 serie kunnen betalen (en ermee “gereden” worden) zijn doorgaans met belangrijkere dingen bezig dan autorijden. Tijdens autoritten werkt men achterin. Een auto zoals dit is een verlengingen van je kantoor, er moet tenslotte geld verdiend worden. In het weekend of voor de vrije dagen staat er wel iets anders leuks in de garage.
Ehhhh, what’s up, doc?
Jammer datje de 760 niet als rwd kan bestellen. 4 wiel aandrijving hoort niet op een bmw
@baklava: Xdrive bestaat nochtans al meerdere decennia.. Waarom hoort het volgens jou niet op een bmw?
@boomhauwer: een bmw koop je voor de achterwielaandrijving. Als ik 4wd wil koop ik een Audi
@baklava: een 7-serie koop je niet om de achterwielaandrijving…
@gregorius: waarvoor wel dan? Kan je net zo goed een a8 kopen
@baklava: heb je ooit al met een van de merken gereden? In het echt, niet op je Xbox…
@boomhauwer: ja. Ik heb ooit een 7 gehad.
@baklava: was ook gelijk je hoogste cijfer ooit, hè?
@baklava: een dikke luxe bak om door europa te toeren.
absoluut, ik kan het beamen, 1000 km voel je niet.
@baklava: vanwege de luxe, het comfort, het klassieke en sommigen zelfs vanwege het ornament voorrop.
@baklava: dan nog zit bij bm t motorblok niet voor de vooras, Xdrive of niet. Veel neutralere gewichtsverdeling.
@baklava: m5 doen. Knop.kan kiezen 4×4 of rwd idd
Misschien wennen de nieren nog eens. Wel gek, dat deze instapper meer vermogen heeft dan een e38 750i!
De WLTP staat los van de Euro norm……
“Ook een niertransplantatie kost echter niet niks. Ongeveer 80.000 euro in het eerste jaar, terwijl de kosten van de levenslange nefrologische medische zorg en medicijnen na transplantatie jaarlijks gemiddeld 8.000 euro bedragen.”
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Grappig, bij eerste foto lijkt het wel of er links achterin een airbag(je) is ontploft.
Haha, de duurste kost gewoon meer dan dat mijn huis waard is. Nee, dan doe mij maar een huis. Zelfs al had ik het geld, dan nog kocht ik hem niet.
Ik vind het toch echt een behoorlijk statige auto zo op die topicfoto. Ja die grille is ontiegelijk groot, maar ik vind het best goed staan op deze auto. Kleurtje is ook erg fraai.
krijg je tenminste onderscheid tussen een 3 of 5
Komt er ook een uitvoering met 1 nier voor de helft van de prijs?
uit de de ad op autotrack ;
Gemiddeld brandstofverbruik: 2,3 l/100km (1 op 43,5) Wie zeurt er nog nog over een accubak die zijn beloofde range niet haalt ;-)
Die Chris Harris op het laatste van zijn filmpje kiest, doe die maar. (E38 Alpine)
Maakt me niet uit dat die 15 jaar oud is.
Ik vind hem prachtig wat een statement.
@thomasthomas:
Wat is het statement precies?
die 760 is dan een v12? dikke scheisze
Die grote nieren zijn helaas een karikatuur, hebben ze bij BMW de opdracht om al die nieuwe BMW’s, Chinese smaak als uitgangspunt te nemen? De westerse wereld smaak is echt anders toch? Deze nieuwe designtaal is begonnen met de nieuwe X5. Die bezit ook die enorme dubbele nieren.
@barry355gtb: China is een van de grootste markten en daar waar de grootste groei gehaald kan worden. Overigens is een groot opzichtig front nieuw voor BMW maar concurrenten Mercedes en Audi hebben dat al jaren.
Elke cent waard! Wat een fenomenale dikke bak zeg!
Oprit!
Was für ein Stinker
Bmw doet het weer! Terug een niche opgevuld, de 7 serie “de” auto voor mensen met (veel) poen en geen smaak.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).