Wat ben je eigenlijk kwijt voor GIGANTISCHE nieren?
Als je de carrière van de 7 Serie in Nederland een beetje gevolgd hebt, kun je tot de conclusie komen dat het niet al te vlekkeloos verliep. Aanvankelijk liep alles op rolletjes. Bij de introductie was er een keur aan motoren leverbaar. Niet veel later kwam er ook een onmogelijk dikke 6.6 V12 het gamma verrijken. Heel toevallig rond de invoering van de WLTP werd een groot gedeelte van het motorengamma geschrapt: de 7 Serie was enkel met dieselmotoren leverbaar.
BMW heeft het waarschijnlijk even zo gelaten, wetende dat er een facelift zou komen waarbij alle motoren weer WLTP-proof zijn. Eigenlijk hetzelfde als met de Audi TT-RS van vanochtend. Zoals gezegd is de 7 Serie leverbaar met een hele reeks aan motoren. Qua benzinemotoren stap je op een hoog niveau in: 340 pk is het minimale vermogen! Dat is namelijk het vermogen dat de motor in de 740i levert. Voor 116.881 euro staat ‘ie op de inrit. De goedkoopste diesel is tegelijkertijd de op één-na-goedkoopste 7 Serie. De 730d kost ‘slechts’ 115.049 euro. De allergoedkoopste is meteen de meest interessante, namelijk de 745e. Die 394 pk sterke limo staat voor het ongelooflijk lage bedrag van 110.995 euro voor de deur. Uiteraard is er keuze uit een ‘normale’ 7 Serie (G11) en een 7 Serie met lange wielbasis (G12).
De nieuwe prijslijst ziet er als volgt uit:
Benzine:
740i – € 116.881
740Li – € 123.162
740Li xDrive – € 134.148
750i xDrive – € 163.359
750Li xDrive – € 167.554
M760Li xDrive – € 249.356
Hybride:
745e – € 110.995
745Le – € 117.291
745 Le xDrive – € 122.044
Diesel:
730d – € 115.049
730Ld – € 119.863
730d xDrive – € 120.153
730 Ld xDrive – € 126.349
740d xDrive – € 128.059
740Ld xDrive – € 132.764
750d xDrive – € 139.192
750Ld xDrive – € 144.357
De nieuwe 7 Serie staat vanaf 30 maart bij de dealer.
67 reacties
Wat maakt het ook uit, met zo’n grill zou ik ergens anders gaan shoppen als ik het geld had.
Je moet wel een gruwelijke hekel hebben aan autorijden om zoveel geld uit te geven om goed achterin te zitten.
Als je dat niet hebt zijn er zoveel leukere auto’s te koop voor dat geld. En als je een functie hebt waarbij je een auto in die prijsklasse kan leasen kun je ook wel zorgen dat je je dag zo indeelt dat je gewoon met een lekker rijdende auto op je werk aankomt.
Kortom, ik snap het niet.
klopt, lange afstanden.
Mijn 730d haalt 1200 km op 80 ltr diesel.
Als je ze twee jaar oud laat worden zijn ze goed te betalen.
En active steering en adaptive led niet te vergeten.
hier wordt er al een tijdje eentje aangeboden
Gemiddeld brandstofverbruik: 2,3 l/100km (1 op 43,5) Wie zeurt er nog nog over een accubak die zijn beloofde range niet haalt ;-)
Maakt me niet uit dat die 15 jaar oud is.
Wat is het statement precies?