• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe BMW 745Le (xDrive)

Auteur: RubenPriest, gepost 1 februari 2019 om 07:42 – 37 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe BMW 745Le (xDrive)Afbeelding Dit is de nieuwe BMW 745Le (xDrive)Afbeelding Dit is de nieuwe BMW 745Le (xDrive)Afbeelding Dit is de nieuwe BMW 745Le (xDrive)Afbeelding Dit is de nieuwe BMW 745Le (xDrive)Afbeelding Dit is de nieuwe BMW 745Le (xDrive)Afbeelding Dit is de nieuwe BMW 745Le (xDrive)Afbeelding Dit is de nieuwe BMW 745Le (xDrive)

Dit is de nieuwe BMW 745Le (xDrive)
Powerrrr dankzij wat batterijen.

De mastodont van een BMW 7 Serie heeft er een nieuwe variant bijgekregen. De Duitsers introduceren de facelift 7 in drie varianten. Als 745e, 745Le en 745Le met xDrive.

De 745 wordt aangedreven door een zes-in-lijn turbomotor met 286 pk, gekoppeld aan een elektromotor met 113 pk. Het gecombineerde vermogen komt uit op 394 pk, maar die maximale kracht komt alleen vrij als de 7 in de Sport-modus staat. De aandrijflijn heeft dan eveneens de beschikking over 600 Nm aan koppel, standaard gekoppeld aan de 8-traps Steptronic automaat.

De 745e sprint in 5,2 seconden naar de honderd. De 745Le heeft 5,3 seconden nodig en de 745Le xDrive is ondanks zijn langere wielbasis met 5,1 seconden de snelste van het stel. Lang leve vierwielaandrijving. Voor alle drie is uiteraard een begrensde top van 250 km/u van kracht.

Er kan in de hybride-modus tot 110 km/u volledig elektrisch gereden worden. Een stijging van 20 km/u in vergelijking met het vorige model. In de elektrische-modus is tot 140 km/u elektrisch rijden mogelijk. Dat laatste is vooral theorie. De actieradius ligt namelijk tussen de 50 en maximaal 58 kilometer. Volledig elektrisch op topsnelheid gaan rijden zal de actieradius binnen no-time om zeep helpen.

Een Nederlandse prijs is nog niet bekend. 30 maart staat de plug-in hybride bij de dealer.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • Is dit de dikste hybride BMW van dit moment?

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, Hybride, Lang, plug-in

Vorig bericht: « De enige Tesla Model X in dit land kost 300.000 euro
Volgend bericht: Kabinet wil gesjoemel met importauto’s tegengaan »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    1 februari 2019 om 07:52

    76et Pontiac Grand Prix ..

    Login om te reageren
  2. resulutionNL zegt

    1 februari 2019 om 07:53

    Ik wil het niet zeggen, maar het interieur ziet er niet echt vernieuwend uit, ofso. Het front, tjah.. jammer. Het had veel meer BMW’er gemogen. Gemiste kans.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 februari 2019 om 10:23

      @VWTouran75: Het is dan ook een facelift, geen nieuw model.

      Login om te reageren
  3. okdoei zegt

    1 februari 2019 om 07:53

    Oink oink

    Login om te reageren
  4. kennone zegt

    1 februari 2019 om 07:55

    Als je deze vergelijkt met de 760LI die een post eerder hier voorbij kwam is het uiterlijk er echt op achteruit gegaan vind ik

    Login om te reageren
  5. ericc zegt

    1 februari 2019 om 07:55

    Na 50km zijn je batterijen leeg en moet de 286pk de zware mastadont vooruit slepen waardoor het verbruik enorm stijgt. Ben geen voorstander van de hybride-auto, behalve dat je hem kan inbrengen in je belastingsaangifte…

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      1 februari 2019 om 08:58

      @ericc: Na 50km volledig elektrisch rijden. Met hybride modus zal het pakket langer meegaan en op de snelweg zal zo’n 6 in lijn prima zuinig zijn hoor.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        1 februari 2019 om 13:15

        @reactief: ja ha het zal wel. Energie komt niet uit de lucht vallen, je verbruikt brandstof om vooruit te, niet om je batterijen op te laden. Op de snelweg heb je weinig voordeel van een hybride. Het is juist interessant in steden om daar elektrisch te rijden. Op de snelweg zal een dergelijk apparaat gewoon veel slurpen tenzij je 100 km/u gaat rijden. Even over de front: good lord, hoe lelijk kun je het maken.

        Login om te reageren
        • bmwe81 zegt

          2 februari 2019 om 00:18

          @hotze: het is een plug-in hybride, dus je kan hem hier en daar gewoon (gratis) opladen. Waardoor je brandstof verbruikt toch een stuk minder word. Vooral met al de files tegenwoordig waarbij hij met afremmen ook weer bijlaad.

          Login om te reageren
        • reactief zegt

          2 februari 2019 om 07:20

          @hotze: Bij alleen snelweg inderdaad weinig voordeel. Maar de meeste mensen rijden het eerste en laatste stuk van een rit ook nog even binnendoor/ binnen de stad.

          Maar Ericc deed alsof deze auto zonder stroom ineens zal gaan slurpen. Dat is niet waar, zo’n 6-in lijn is gewoon een prima zuinig blok. Wel iets meer gewicht, maar dat is op de snelweg niet heel erg van belang tov het verbruik.

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            2 februari 2019 om 11:37

            @reactief: ben benieuwd dan hoe zuinig deze 6-cylindef zonder hulp van de stroom zal zijn in de praktijk ? Overigens prima hoor, het hybridegebeuren; in stad en files top. Bepaalde ik het autobeleid, dan kregen ze een fiscaal voordeel in het algemeen een verlaging van wegenbelasting en bpm maar wel met meer accijns op de brandstof.

            Login om te reageren
    • 335istage1 zegt

      1 februari 2019 om 11:41

      @ericc: dan nog zal hij zuiniger zijn dan de versie zonder elektrogebeuren.

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    1 februari 2019 om 08:01

    De rode is chique, maar daarna komen er een paar foto’s om aan te tonen dat je het zo ordinair kunt maken als je wilt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 februari 2019 om 10:24

      @mashell: Haha inderdaad. Ik vind die rode eigenlijk wel fraai. Ziet er erg statig uit. Die met het M-pakket is verschrikkelijk.

      Login om te reageren
  7. gilettelubbers zegt

    1 februari 2019 om 08:08

    Door die achterlijke grille lijkt het een Chinese remake van de voorgaande 7-serie

    Login om te reageren
  8. PunicaOase zegt

    1 februari 2019 om 08:16

    Die neus went niet :-( Wat gaat het design van BMW toch helaas stapje voor stapje achteruit op bijna alle modellen :-(

    Login om te reageren
  9. Pordon zegt

    1 februari 2019 om 08:21

    Pfoeh, wat is die 760 uit de vorige post toch mooi zeg als je dit nu zo ziet.

    Login om te reageren
  10. ozzytrk zegt

    1 februari 2019 om 08:35

    Rip Bmw

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    1 februari 2019 om 08:36

    Beetje grote neus, maar ja is nu al zo vaak gezegd.

    Login om te reageren
  12. wahltiroler zegt

    1 februari 2019 om 08:37

    Echte lifestyle Limo met Princes Broodroosters in de neus groot genoeg voor reuzentosti’s en super sandwiches

    Een voordeel hebben die Broodroosters ook…
    Het bespaart een ellenlange “facelift” discussie zoals eergisteren bij de nieuwe “gefacelifte” Clio ?

    Verder wel weer een erg mooie elegante auto geworden.

    Login om te reageren
  13. mrB zegt

    1 februari 2019 om 10:04

    Als ze de accu’s in de nieren verwerken, was er minimaal 20 km extra reikwijdte.

    Login om te reageren
  14. lithiumion zegt

    1 februari 2019 om 10:13

    Verandering is voor sommigen moeilijk, maar ik begin die neus/grill van BMW steeds meer te waarderen!
    Die Duitsers beginnen steeds meer op elkaar te lijken, dat dan wel…

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      1 februari 2019 om 10:17

      @lithiumion: ik eigenlijk ook wel toch wel mooie auto, alleen dat interieur vind ik niks.

      Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        1 februari 2019 om 10:19

        @dickie: Mee eens; aan de binnenkant van mijn vrieskist zit meer sfeer ;-)

        Login om te reageren
        • wahltiroler zegt

          1 februari 2019 om 10:56

          @lithiumion: ??

          maar die kan alleen maar koelen de BMW ook verwarmen…

          zelfs 10 tostis tegelijk (rechtop) in de grille ?

          Login om te reageren
          • lithiumion zegt

            1 februari 2019 om 11:25

            @wahltiroler: haha! +1 kudo!

            Login om te reageren
  15. thomasthomas zegt

    1 februari 2019 om 11:07

    Die nieren zijn eigenlijk nog niet eens zo heel groot. Vroeger (klassiekers) maakte BMW autos die nieren waren echt enorm. Het is wennen dat zeker. Maar heeft wel wat.

    Login om te reageren
  16. dare2think zegt

    1 februari 2019 om 11:10

    Dat hybride pakket maakt ‘m vooral in de stad efficienter. Dan is zo’n zware reus zwaar in het nadeel door het toch al niet geringe gewicht en de flinke cilinderinhoud (stationair onzuinig) en kan regeneratie van energie het aantal keren starten en de tijd van stationair draaien terugbrengen.

    Login om te reageren
  17. erwinlagcher1977 zegt

    1 februari 2019 om 11:34

    Het blijft een Broodrooster Met Wielen. Iemand trek in een tosti?

    Login om te reageren
  18. fouadski zegt

    1 februari 2019 om 12:52

    Mag ik dit een mooie auto vinden? Of wordt ik nu met pek en veren het land uitgejaagd?

    Login om te reageren
  19. Benny_Weisz zegt

    1 februari 2019 om 13:26

    Prachtige limo….
    Maar als je als BMW zijnde een auto op de markt brengt met een een M-logo paal naast een stopcontact, dan neem je je eigen kernwaarden behoorlijk te gazen

    Login om te reageren
  20. redbeams zegt

    1 februari 2019 om 14:22

    Voorsprong door techniek heet dat toch Lexus Ls ;)

    Login om te reageren
  21. ibssr zegt

    1 februari 2019 om 15:50

    In Duitsland kun je instappen vanaf 101.000 Euro voor de BMW 745e, een 745Le begint bij 106.400 Euro en de 745Le xDrive kost 109.800 Euro.

    Login om te reageren
  22. niex zegt

    1 februari 2019 om 17:57

    Al rijdt dit nog zo geweldig, dit doe je jezelf niet aan voor dit geld. Toch?

    Login om te reageren
  23. brerati zegt

    1 februari 2019 om 23:18

    Carl Malden

    Login om te reageren
  24. dracae zegt

    2 februari 2019 om 18:20

    Wat een vreselijk ding, om te zien, de neus, die ‘chroom’-randen…
    Het is lang geleden dat er een auto voorbij kwam waarvan het uiterlijk me meer tegenstaat..

    Login om te reageren
  25. lextacy zegt

    3 februari 2019 om 14:54

    Pre face lift smoelt wel wat beter dan dit model had ik trouwens niet gelezen dat er een nieuw interieur in dit model zou zitten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North