• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW neemt alvast afscheid van de M3 met handbak

Auteur: Loek, gepost 14 maart 2024 om 20:44 – 3 Reacties

Het einde van de handbak zit eraan te komen en BMW viert het alvast met de M3 MT Final Edition.

Waar veel merken de handbak in de ban doen, blijft BMW bepaalde modellen nog gewoon met zesbak leveren. In de M3 bijvoorbeeld, heb je de keuze tussen de normale (480 pk met handbak) en Competition (510 pk met automaat). De handbak moet het echter qua verkopen afleggen tegen de automaat. Je bedient er de echte puristen mee, maar die groep is niet groot genoeg om een bedrijf boven water te houden.

BMW M3 MT Final Edition

Het einde van de handbak is dus nog niet bevestigd, maar BMW lijkt toe te geven dat ze in de nabije toekomst afscheid gaan nemen. In Japan introduceert het merk namelijk de BMW M3 MT Final Edition. Een gelimiteerde oplage M3’s met handbak. Veel spannender wordt het overigens niet, want visueel is het verder gewoon een BMW M3. Wel met de optionele gouden velgen alvast voor je aangevinkt.

150 stuks

Wel snel erbij zijn: er komen precies 150 stuks van de BMW M3 MT Final Edition. 50 in Alpinweiß, 50 in Brooklyngrau en 50 in Saphirschwarz, waar Japan waarschijnlijk hun eigen vertalingen voor heeft. Zoals meer speciale edities in Japan is het niet wie het eerst komt wie het eerst maalt, maar wordt je naam in een hoge hoed gegooid en rollen er uiteindelijk 150 gegadigden uit.

Mocht je geselecteerd zijn, dan moet je om de speciale BMW M3 met handbak te bemachtigen nog wel een zak geld met daarin 12.400.000 yen, of ongeveer 87.950 euro meenemen. Nu moet nog blijken of BMW binnenkort het echte afscheid van de handbak gaat aankondigen, aangezien het merk stellig beweert dat de handbak blijft leven zo lang er vraag naar is. Aangezien de M2 nog steeds met meer dan de helft als handbak wordt verkocht, is die vraag er nu nog wel.

Ook interessant!

  • Oranje M3 met handbak
    Oranje M3 met handbak is bijzonder geslaagd
  • Video: BMW M3-motor ploft op de snelweg
  • Naam van de volgende generatie BMW M3 nu al bekend
    Elektrische M3 blijft gewoon M3 heten
  • BMW M3 CS Touring lijkt nu echt te komen!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g80, handbak, M3

Vorig bericht: « Komt deze nieuwe Volkswagen crossover jou ook zo bekend voor?
Volgend bericht: Nissan GT-R wil maar niet dood, krijgt nieuwe opties »

Lees Interacties

Reacties

  1. JelmerS zegt

    14 maart 2024 om 21:40

    de purist weet blijkbaar de M2 beter te vinden dan de M3. Denk dat de verkopen ook iets hoger waren geweest voor de handbak wanneer deze wat meer vermogen kon hebben dan die 480pk.

    Login om te reageren
  2. mc96 zegt

    15 maart 2024 om 07:54

    In de Vs is de demand voor een handbak nog steeds groot genoeg. Denk dus niet dat die snel uit de M3/M4 gaat verdwijnen. Op de Z4 M40 hebben ze net de handbak geïntroduceerd.

    Login om te reageren
    • Jurgen zegt

      15 maart 2024 om 08:53

      Bij die Z4 was wel meteen de aankondiging dat het de laatste versie met handbak zal zijn.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North