• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oranje M3 met handbak is bijzonder geslaagd

Auteur: willeme, gepost 5 april 2023 om 13:22 – 10 Reacties

oranje M3 met handbak

Deze oranje M3 met handbak mag zo voor ons redactiekantoor worden geparkeerd.

Er is al veel geschreven over het front van de nieuwe BMW M3 (G80), dus dat gaan wij nu eens even niet doen. Want dan mis je zoveel. het is net als de moedervlek van Claudia Shiffer. Als je je daar blind op staart mis je zoveel ander moois.

En sowieso, als je ‘m een beetje naar eigen smaak aankleedt, kun je er echt iets heel erg moois van maken. In dit geval zijn de Damen und Herren van HKP Tuning bezig geweest met een oranje BMW M3 met handbak en dit is het eindresultaat. En weet je: hij is eigenlijk stiekem blubberdik en supervet.

Oranje M3 met handbak

HKP Tuning

HKP is een Amerikaanse tuner uit Arizon en hebben deze M3 ‘Deathstroke’ bedacht om op te vallen op de SEMA show 2023. De kleur van de auto is een heuse Individual-kleur: Fire Orange III.

Nog mooier: het is géén M3 Competition, maar een gewone M3 met handbak! Kijk, dat is extra cool, gewoon omdat het kan. Er is een nieuwe carbon splitter (van Autotechnik) en een dakspoiler (van AC Schnitzer).

Oranje M3 met handbak
Oranje M3 met handbak
Oranje M3 met handbak

Het BMW Carbon Exterior-package is wel aangevinkt. Verder is er wat folie aangebracht aan de voorzijde waardoor het gevoelsmatig wat beter lijkt te kloppen. Het tinten van de koplampen en achterlichten hoeft niet per se van ons, maar het geeft ‘m een beetje een Le Mans-esque uitstraling.

Wielen oranje M3 met handbak

Daar dragen de wielen sowieso aan bij. Deze oranje M3 met handbak rolt namelijk op hele dikke HRE Classic 300 met witte letters op de banden (275/30R20 voor en 295/25R21). De vette stance van de auto is mede te danken aan de KW Variant 4-schroefset die je op allerlei manieren naar wens kunt afstellen.

Oranje M3 met handbak

Dan de motor van de BMW, want die is ook aangepakt. Er is een carbon luchtinlaat (Eventuri) en grotere intercooler (van Wagner). Ook is er een Akrapoviç-sportuitlaat én een downpipe. Vervolgens wordt alles met een LCE Stage 2+-software afgesteld om zo tot 750 pk en 880 Nm te komen.

We zijn alleen wel benieuwd wat ze aan de transmissie gebben gedaan. De standaard M3 met handbak zit eigenlijk op de grens van wat de transmissie aan kan. Want met 270 pk en 230 Nm extra belast je het mechaniek wel behoorlijk.

Meer lezen? Dit zijn tien nieuwe sportauto’s met een handbak!

Ook interessant!

  • Zo lang blijft de handbak nog bij BMW
  • BMW M3: ‘baanbrekende’ EV mét traditionele uitstraling
    BMW M3: ‘baanbrekende’ EV mét traditionele uitstraling
  • Eindelijk: BMW M3 Touring is daar
  • Video: BMW M3 Touring op tempo vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op tempo vastgelegd

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, hkp, hre, KW-suspension, M3, tuning, Video

Vorig bericht: « En jawel, de brandstof is weer heel erg duur
Volgend bericht: Video: een normale dag op een Oost-Europese weg »

Lees Interacties

Reacties

  1. Batterijlikker zegt

    5 april 2023 om 13:48

    Die velgen zijn een schaamteloze BBS Le Mans Gold kopie zeg.

    Login om te reageren
  2. DikkeKees zegt

    5 april 2023 om 17:33

    Nee joh.. dit noemen jullie geslaagd? Zijn jullie niet een beetje de weg kwijt aan het raken?

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      5 april 2023 om 19:35

      Geslaagd in de zin van: “Kijk naar mij, ik rij in een dikke beemer…”

      Login om te reageren
  3. HZW zegt

    5 april 2023 om 17:39

    100x leuker met handbak.

    Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    5 april 2023 om 18:41

    Bijzonder geslaagd, die voorkant?

    Login om te reageren
  5. vindik zegt

    5 april 2023 om 19:21

    Behalve de neus dan.
    Ik kan er maar niet aan wennen als ik hem zie: aanstootgevend en kwetsend.

    Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    5 april 2023 om 20:29

    Banden met witgeverfde teksten – dat is hier al ongeveer een halve eeuw uit de mode. Stickers van accessoire-makers op de ruiten idem dito. Kortom : dit is meer iets voor de Amerikaanse markt. En eventueel de Japanse.

    Login om te reageren
  7. flyerbunch zegt

    5 april 2023 om 23:12

    Er lijkt iets raar aan.. de achterste wielkasten lijken zo smal ipv M3 dik.

    Login om te reageren
  8. MarcoM zegt

    5 april 2023 om 23:27

    Een heerlijk gooi en smijtwagen.

    Login om te reageren
  9. Brigadier Broekhoest zegt

    7 april 2023 om 09:20

    Dan graag vooruit inparkeren zodat we die afzichtelijke neus niet hoeven te zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North