• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW staat open voor X5 en X6 met Competition Package

Auteur: jaapiyo, gepost 30 november 2017 om 08:25 – 20 Reacties

X6M-CS


En de verwatering van de M-badge gaat gestaag verder.

Oef, alle heilige huisjes moeten kapot bij BMW, zo lijkt het. Jarenlang wist het merk de verleiding te weerstaan om de krachtige M-badge op alle modellen te plakken en daarmee dikke winsten te pakken. Een échte M moest namelijk écht sportief zijn, met scherp stuurgedrag, achterwielaandrijving en liefst niet teveel gewicht. Bij een SUV of limo van vijf meter kon je dat doel simpelweg niet bereiken, zo heette het. Zelfs toen Mercedes en Audi AMG en (R)S badges plakten op auto’s als de ML en A8, hield BMW aanvankelijk stand. Een heuse ‘M’ maken op basis van dat soort grote, logge auto’s kwam in München nicht im Frage.

Maar toen kwamen de X5M en X6M. De M5 heeft inmiddels vierwielaandrijving. Oké, officieel is er nog steeds geen M7, maar wel een M760Li xDrive. Kortom, de M-badge wordt volop te gelde gemaakt, maar ontkomt daarbij niet aan het verliezen van enige glans. De oplossing om het blazoen op te poetsen is simpel: maak (dure) speciale pakketten op basis van de traditionele ‘échte’ M’s als de M3 en M5 zodat de puristen weer weten dat er nog iemand aan ze denkt bij M GmbH.

Als je het beste wil hebben wat München te bieden heeft moet je als klant nu niet alleen meer gaan voor de Mx, maar de Mx met Competition Package (rijtest), Mx CS (rijtest) of Mx ‘vul hier een stel letters die staan voor extra schnell in’.

Probleem is alleen: ook die nieuwe badges zijn weer zo lucratief dat de verleiding groot is ze ook op auto’s te plakken die ze ‘niet verdienen’. Je begrijpt waar dit naartoe gaat. Op de Los Angeles Auto Show zegt M baas Frank van Meel tegen Autoguide:

Well Competition is a strong growing market in demand, and that goes for every M. So that’s also a feature we’re going to use more often in the future. And that does not exclude SUVs.

Juist ja. Kijk dus niet raar op als er van de volgende X5M en X6M ook een variant komt met ‘Competition Package’, waarmee de Gooise BMW-vrouw met een gerust hart de competitie aan kan gaan met de Cayenne van de buurvrouw op weg naar de basisschool van de kids.

Ook interessant!

  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife
  • M4 CS
    M4 CS is het volgende smaakje

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

badge, BMW, bmw-m, frank-van-meel, m3-cs, m4-cs, m5-cs, SUV, X5, x5m, x6, x6m

Vorig bericht: « Nederlanders vervangen massaal te laat ruitenwissers
Volgend bericht: Dit zijn de nieuwe politievoertuigen »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    30 november 2017 om 08:33

    Competition met wat dan ??

    Competition voor autoverleasers onder elkaar over hoeveel plastic crap ze kunnen verhuren aan hersenloos leasevolk ofzo ..

    Login om te reageren
    • 335istage1 zegt

      30 november 2017 om 09:08

      @lincoln:
      Ik denk dat als je zoiets kunt betalen dat je niet helemaal hersenloos bent.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        30 november 2017 om 09:21

        @335istage1: nou dat zal je nog verbazen

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        30 november 2017 om 11:18

        @335istage1:

        Mensen die dit kunnen betalen zullen dit NOOIT kopen ..

        Login om te reageren
  2. fastforward zegt

    30 november 2017 om 08:45

    M, Mxdrive, M competition package…. op een X6? BMW heeft goed naar Porsche gekeken

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      30 november 2017 om 08:55

      @fastforward: en porsche goed naar BMW. Zonder de eerste X5 had de Cayenne waarschijnlijk niet bestaan.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        30 november 2017 om 09:40

        @ettie: Klopt, alleen Porsche voert het veel beter uit..

        Login om te reageren
      • fouadski zegt

        30 november 2017 om 23:18

        @ettie: volgens mij was de ml er nog eerder dan de x5

        Login om te reageren
        • ettie zegt

          1 december 2017 om 14:45

          @fouadski: die had nog een ladderchassis. BMW is begonnen met het aanbieden van sportievere SUV’s, zonder enige terreincapaciteit. Of dat een prestatie is mag je zelf beoordelen. Ik vind de huidige X5 er wel leuk uitzien, maar met een 5-touring ben je veel beter af qua wegligging.

          Login om te reageren
  3. cupsport zegt

    30 november 2017 om 09:14

    Ik vind het alleen maar logisch.

    De algehele tendens is dat mensen steeds vaker kiezen voor een SUV. Waarom zou er dan geen interesse zijn in een M Performance versie, een M versie en een ultiem snelle M versie?

    Dit alleen maar doen voor de Sedans – zoals in de afgelopen 30 jaar – zou stilstand zijn.

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    30 november 2017 om 09:15

    Er wordt hier wel eens geklaagd over de hoeveelheid Tesla nieuws die voorbij komt op Autoblog. Ik heb juist het idee dat elk half ingehouden scheetje dat de BMW mannen laten hier uitgebreid wordt besproken. Geen probleem verder. Just saying…

    Login om te reageren
  5. marinepower zegt

    30 november 2017 om 09:23

    Als BMW slechts afhankelijk is van enkele puristen, dan zal het doek gauw genoeg vallen. Het is gewoon een commercieel bedrijf wat minst wil maken, 63% van het leasevolk weet geen eens wat aandrijving is, laat staan of het via de voor- of achteras gaat.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    30 november 2017 om 09:26

    De verwatering van de M badge was in de jaren 80 op het hoogtepunt. Toen kon je ze los kopen en werden ze meestal naast de 316i badge geplakt.

    Login om te reageren
  7. 87sandyd zegt

    30 november 2017 om 09:44

    De M-badge. Leuk voor nette jassen die zich willen laten zien door met hun 320d m-pakket als een idioot door het verkeer te razen.

    Ben zo blij dat ik geen m-pakket op mijn BMW heb.

    En ja,CP op je x6..mensen proberen dit nog goed te praten dat dit een logische zet is, want BMW is heilig. Maar zelfs het heilige boontje ontkomt niet aan een vieze blunder…en daar zijn ze al een tijdje mee bezig helaas

    Login om te reageren
  8. willeme zegt

    30 november 2017 om 09:45

    Ik snap dat hele ‘CS’, ‘S’ en ‘bepaalde letters hier invoeren’ niet meer.

    De E39 M5 was een fantastische auto. Iedereen was er lyrisch over. Er was maar 1 uitvoering. E60 ook, je hebt een M5, dus krijg je alle spulletjes die je wil. Als de ‘Competition’ het M-product is wat BMW wil hebben, gooi dan de standaardversie overboord, noem de Competion gewoon normaal ‘Mx’ en Tante Tony is je nieuwe broer.

    Login om te reageren
  9. azuli zegt

    30 november 2017 om 10:10

    Snap dat gepiep hier op Autoblog over het M label van BMW nooit zo. Het label breidt zich uit. Niks mis mee. Juist een blijk van waardering door de grote vraag naar meer modellen.

    Login om te reageren
  10. tocae zegt

    30 november 2017 om 10:46

    Wat een onzin artikel, BMW is een bedrijf als een ander, één dat winst wil maken en liefst zoveel mogelijk. Dus als er een markt is voor deze modellen en ze spelen er niet op in zouden het idioten zijn. Als dat je niet zint, koop dan geen BMW. Er is keus genoeg op de markt denk ik.
    Ik word een beetje moe van het geklaag van de ‘echte’ BMW liefhebbers die zoveel commentaar hebben dat ze eigenlijk geen liefhebber zijn maar zich zelf er niet van bewust zijn.

    Login om te reageren
  11. thomasthomas zegt

    30 november 2017 om 10:51

    Bmw 2 serie active tourer M pakket erop, voorwielaandriving en 3 cilinder. doet pas zeer.

    Login om te reageren
  12. ericc zegt

    30 november 2017 om 11:15

    Gisteren nog een blauwe 440i x-drive (4-deurs coupe) met M-pakket gezien. Ook had ie enkele performance-goedies erop. Knappe wagen, snel genoeg voor de doorsnee bestuurder en een pak goedkoper dan de M3.
    Net zoals alle andere moet BMW geld verdienen, dus ik zie het probleem niet.

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    30 november 2017 om 11:31

    Het is natuurlijk makkelijk verdienen en dat is uiteindelijk waar het om gaat. Het is alleen jammer dat de accountants het daar voor het zeggen hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North